Hát Sziasztok!
Egy új Fzr-essel bővült ez a forum, szerény személyemben!
Már lassan 2hónapja boldog(?) tulajdonosa vagyok egy 400as gépnek.
Mint itt sokatoknak, nekem sem volt zökkenő mentes az eddigi használat.
Kezdődött az első héten egy fesz szabályzoval, aztán jött a gumi vásárlás.
Ezek után 2x ott hagyott az uton, nem értettem h mi lehet vele, végül kiderült h kevés a benya benne...
Nem számitottam rá, hogy 10litert(!) fog enni. :(
Ja és ami még erdekes volt, hogy szinte mindig azt csinálta, hogy beinditottam, eljutottam az első esetleg a második lámpáig és mikor zöld lett elindultam és a motor csak dadogott és leállt, csak akkor tudtam tovább menni, ha k**va nagy gázzal indultam :s
Aztán vki mondta, hogy ez benzin tulfolyás... mondom Ok, akkkor nyomás a szerviz és csináljuk.
A pasi 60at mondott, amiben benne van egy motor revizio, olaj +szűrő csere gyertyák... ott hagytam a motort és másnap hiv hogy kicsit nagyobb a gond... Hengerfejes lett
Szelepek cseréje, szimering meg mittudom én h miket magyarázott :) a lényeg h 160lett a vége.
Remélem ma v hnap kész lesz, már unom h gyalog kell mennem a forgalmi órákra( ja mert most csinálom a jogsit nagymotorra )
Ha kész lesz teszek fel képet, mert már előre látom a kéréseket, h dobjak képet :)))
a kipu még mindig harminc és ha ezekre gondoltál, akkor itt a válasz is. Cseppet használt, kicsit törött egy-két fogatónál, nem nagy műanyagos meló. 2ezerért viheted a kettőt.
Hello tag24 ! érdeklődnék hogy neked az fzr-en meg van-e még az a két db idom ami a fejidomból jövő levegeő csövekete eltakarja? és hogy a kipu dob menyibe kerülne
Nos akkor csak jól van összepakolva. A tengelyeket megvezető tárcsán vannak a furatok, amik összefelé néznek (önindító felőli oldal). Van még más jelölés is a vezérműtengelyen?
Jah igen, a lábtartó. Jobban megnéztem, sajna a baloldalinak a vége nekem is eltűnt. Mondjuk én már így vettem.
Az exupom nem csörgött menet közben. Dob nélkül 20ért a tiéd, ha kell, szépen letisztítom. A dob +30, ha az is érdekel.
A kormánykapcsolóért meg egy 6000Ft-ot kérnek majosházán, de ha jól tudom, nem szeretnek postázni. Tőlem 5ért megkapod.
AdamFZR! Az oldalidomokat egy srác már lebeszélte velem fixre fejidommal lámpával, sárvédővel... május 12 után jön érte, ha addig leveszed róla a mintát, tőlem jöhetsz, de mint mondtam, van velük műanyagos meló is.
hirtelen irtam,szoval jol latszik. annyi javitassal,h megse a generator felol van,hanem az onindito oldalan a jelolesek:) de a fotengelynek a jelolese a generator felol van.az is egyertelmu,de ha latod,tudni fogod.
Üdv!
Én is próbáltam már vezérlést állítani a sajátomon, és meg is tréfált a jelölés. Ugyanis vezérműtengelyek bal oldalán a "tárcsás" részen a tárcsa élén is volt egy-egy pötty, meg volt két, pár mm átmérőjű furat a tárcsán is. Mi a furatokat tettük össze úgy, h egymásnak nézzenek, meg a jelölést a főtengelynél jelöléshez igazítottuk és csak 2-3000-res fordulat felett működött a motor, de nem lehetett vele semmit csinálni, csak üresben pörgetni, kraft semmi. A tárcsák élén lévő jelöléseket kell nézni asszem, de minden állítás után mielőtt rápróbálnál élesben, mindenképp forgasd végig a főtengelyt vagy kétszer óvatosan egy villáskulccsal, nehogy szétcsapja a szelepeket, ha nagyon rossz a beállítás. Mellesleg mivel négyütemű, minden második holtponton gyújt egy henger, szal még jó vezérlés mellett is lehet, h pont a kipufogóütem végén gyújtson rá.
Remélem nem beszéltem hülyeségeket, de ha jól emléxem, én is épp ezen a fórumon találtam meg a vezérlésállítás titkát.
no,feltoltottem. jol laszi kaz utolso elotti kepen a kis furat,ahogy felfele nez. a masikon meg ahogy allnia kell a leszoritott tengelyeknek. ez alapjan rakd ossze:) link
azert ovatosan ezekkel a probalkozasokkal,mert konnyne lehet egy szeleppel fejbelott dugod.esetleg 2:) mi tuti ugy raktuk ossze,h a ket pici furat felfele nezett. a furatok atmeroja kb fel mm,v esetleg 1.va negy masik furat is,kicsivel beljebb a tengelyen,azt hagyd figyelmen kivul.ez egesz kint van a peremen,ami megvezeti a hengerfejben.mocskos nehez igy elmagyarazni,megmutatni sokkal egyszerubb:) megnezem,le van-e fenykepezve,es feltoltom,ha igen.
Hogy az exupom milyen állapotban van? Milyen állapotban lejhet egy acél csőben egy acél billenőszelep?
Nincs szétrohadva, nem egy rozsdaboglya, csak le kellene takarítani szépen.
Mondjuk a mozgatóbovdenek már home made megoldás az eredeti bovdenház felhasználásával.
Bicaj váltóbovden behúzva a gyári bovdenházba, méretrevágva és forrasztóón henger öntve a végére, fain módon passzol... Ennyi rajta a buhera, de gondom nem volt vele soha.
Vagy ha a szervóra gondolsz, azzal sincs semmi baj.
Hali!
Köszi a segítséget. Én is a szelepekre gyanakodtam, de átmértük és minden ok. Amúgy a hengerfejet dalmi Janó csinálta (Tamási versenyszerelője), szóval nem hiszem, hogy gond lenne vele. Viszont érdekeset mondtál a vezérműtengely jelölésével kapcsolatban. Szétszedéskor a két furat összefelé nmézett és az alapján pakoltam össze. Így az első hengernél a bügykök is összefelé állnak, azaz sűrít a gép. Eddig 2 szerelő állítása alapján jól raktam össze, egy pedig a te módszeredet javasolta (amit még nem próbáltam). Most azon filózom, hogy mi a helyzet ha 90 fokkal elfordítom a tengelyeket. Most melózok, de este kipróbálom...
tegnap beadtam szinkronra a DRAGAsagom:) meguntam a 6-7L fogyasztast.meg az iszonat benzinszagot:D kivancsi leszek mit hoz majd ki belole a szerviz.aki tudja a fuvokak meretet,meg mindig szivesen veszem,mert hat akkor megiscsak jobb lenne eredeti meretu fuvokakkal...
nos epp msot estem en is at ezen. a kovetkezo a helyzet.eloszor is 150.000 ne mfogja betakarni a dugo-gyurut.foleg meg hogy furatnod is kell. a kompresszio elmehet a szelepeknel.ha valoban jo a vakuum,meg a nyomas,mikor tenyerrel letakartad,akkor en szelepekre gyanakodnek. jo lenne latni a mocit,bar gondolom erre esely nincsen.(leven nem szeged kozeleben lax )nezd meg ujra a vezerlest.nem mind1,melyik vezermutengely hol van. (felre ne ertsd,nem a hozzaertesedet piszkalom,csak mindent szamba veszek,kiveve a mosatlan almat ) nezd meg ujra a vezerlest,jol beallitottad-e. nezd meg,eleg feszes-e a lanc.szelephezagokat se art merni.a karbi inkabb hideginditasnal okoz gondot,mint ahogy nekem is.meleginditasnal poccre indul-kene indulnia. a ket tengelyen van egy-egy apro furat.ha jol emlexem a generator feloli reszen.azoknak fuggolegesen felfele kell nezniuk.a generatornal van egy jel,es a generatorhazon is. ez is a felso reszen van. a vezerlessel csinyan kell banni,mert ha elrakod,begorbulnek a szelepek,es dobhatod ki az egeszet.ha forditva tetted fel,ezzel is kell szamolnod. ha el van vetemedve a hengerfej,akkor is okozhat kompressziocsokkenest,ill a vizet forralja.mindig uj hengerfejtomitest hasznalj.tudom draga (5900Ft),de ha regit rakod be,elobb-utobb nagyo nmegszivod. erdemes hengertalp tomitest is cserelni.egy jo szerelo kringelitbol egy ezresert megcsinalta.
ja,es ha szemmel nem lattad a kopast a dugon,az meg nem azt jelenti,h nincsis elkopva.inkabb a hengerfal szokot kopni,mert vasbol van. en a perselyt csereltem.,nem a dugot,meg a gyurut.hatarozottan jobb lett:)
remelem tudtam segiteni,ha kerdesed van,szolj batran:)
Ati,most nem igazan ertem.te vettel egy motort,h blokkot cserelj.aztan vettel megegyet,es most mindekttot eladod?megis megjavitod az eredetit?v a bontott az eredeti,az egyiket beraktad?de miert vetted a masikat?
Egy új Fzr-essel bővült ez a forum, szerény személyemben!
Már lassan 2hónapja boldog(?) tulajdonosa vagyok egy 400as gépnek.
Mint itt sokatoknak, nekem sem volt zökkenő mentes az eddigi használat.
Kezdődött az első héten egy fesz szabályzoval, aztán jött a gumi vásárlás.
Ezek után 2x ott hagyott az uton, nem értettem h mi lehet vele, végül kiderült h kevés a benya benne...
Nem számitottam rá, hogy 10litert(!) fog enni. :(
Ja és ami még erdekes volt, hogy szinte mindig azt csinálta, hogy beinditottam, eljutottam az első esetleg a második lámpáig és mikor zöld lett elindultam és a motor csak dadogott és leállt, csak akkor tudtam tovább menni, ha k**va nagy gázzal indultam :s
Aztán vki mondta, hogy ez benzin tulfolyás... mondom Ok, akkkor nyomás a szerviz és csináljuk.
A pasi 60at mondott, amiben benne van egy motor revizio, olaj +szűrő csere gyertyák... ott hagytam a motort és másnap hiv hogy kicsit nagyobb a gond... Hengerfejes lett
Szelepek cseréje, szimering meg mittudom én h miket magyarázott :) a lényeg h 160lett a vége.
Remélem ma v hnap kész lesz, már unom h gyalog kell mennem a forgalmi órákra( ja mert most csinálom a jogsit nagymotorra )
Ha kész lesz teszek fel képet, mert már előre látom a kéréseket, h dobjak képet :)))
merre is laksz?
üdv viktor
Az exupom nem csörgött menet közben. Dob nélkül 20ért a tiéd, ha kell, szépen letisztítom. A dob +30, ha az is érdekel.
A kormánykapcsolóért meg egy 6000Ft-ot kérnek majosházán, de ha jól tudom, nem szeretnek postázni. Tőlem 5ért megkapod.
AdamFZR! Az oldalidomokat egy srác már lebeszélte velem fixre fejidommal lámpával, sárvédővel... május 12 után jön érte, ha addig leveszed róla a mintát, tőlem jöhetsz, de mint mondtam, van velük műanyagos meló is.
neked mennyibe fog fájni a karbiszinkron?
Én is próbáltam már vezérlést állítani a sajátomon, és meg is tréfált a jelölés. Ugyanis vezérműtengelyek bal oldalán a "tárcsás" részen a tárcsa élén is volt egy-egy pötty, meg volt két, pár mm átmérőjű furat a tárcsán is. Mi a furatokat tettük össze úgy, h egymásnak nézzenek, meg a jelölést a főtengelynél jelöléshez igazítottuk és csak 2-3000-res fordulat felett működött a motor, de nem lehetett vele semmit csinálni, csak üresben pörgetni, kraft semmi. A tárcsák élén lévő jelöléseket kell nézni asszem, de minden állítás után mielőtt rápróbálnál élesben, mindenképp forgasd végig a főtengelyt vagy kétszer óvatosan egy villáskulccsal, nehogy szétcsapja a szelepeket, ha nagyon rossz a beállítás. Mellesleg mivel négyütemű, minden második holtponton gyújt egy henger, szal még jó vezérlés mellett is lehet, h pont a kipufogóütem végén gyújtson rá.
Remélem nem beszéltem hülyeségeket, de ha jól emléxem, én is épp ezen a fórumon találtam meg a vezérlésállítás titkát.
link
Nincs szétrohadva, nem egy rozsdaboglya, csak le kellene takarítani szépen.
Mondjuk a mozgatóbovdenek már home made megoldás az eredeti bovdenház felhasználásával.
Bicaj váltóbovden behúzva a gyári bovdenházba, méretrevágva és forrasztóón henger öntve a végére, fain módon passzol... Ennyi rajta a buhera, de gondom nem volt vele soha.
Vagy ha a szervóra gondolsz, azzal sincs semmi baj.
Köszi a segítséget. Én is a szelepekre gyanakodtam, de átmértük és minden ok. Amúgy a hengerfejet dalmi Janó csinálta (Tamási versenyszerelője), szóval nem hiszem, hogy gond lenne vele. Viszont érdekeset mondtál a vezérműtengely jelölésével kapcsolatban. Szétszedéskor a két furat összefelé nmézett és az alapján pakoltam össze. Így az első hengernél a bügykök is összefelé állnak, azaz sűrít a gép. Eddig 2 szerelő állítása alapján jól raktam össze, egy pedig a te módszeredet javasolta (amit még nem próbáltam). Most azon filózom, hogy mi a helyzet ha 90 fokkal elfordítom a tengelyeket. Most melózok, de este kipróbálom...
ja,es ha szemmel nem lattad a kopast a dugon,az meg nem azt jelenti,h nincsis elkopva.inkabb a hengerfal szokot kopni,mert vasbol van. en a perselyt csereltem.,nem a dugot,meg a gyurut.hatarozottan jobb lett:)
remelem tudtam segiteni,ha kerdesed van,szolj batran:)