holgyeim es uraim,orommel jelentem be,h a kis FZR ujra muzsikal. regel 9-tol kezdtuk az osszerakast,es most fejeztuk be.a fejem luktet az apro alkatreszektol,de megerte.keszultek fenykepek,sot egy ket kisebb par mp-es video is!vmi hihetetlen.kereke n10 honap utan beindult.mit beindult,muzsikalt! olyan gyonyoru hangja van(leszamitva az exap kikopott tengelyet), h az vmi iszonyat.nem kuldtuk fel,csak 10ezerig max,de akkor is.
reszletek:
kicsereltuk a csapagyakat.levettuk a kartelt,mert hat allandoan beesett a csavar.
a csapagyak utan jottek a dugok,goynyoruen letisztitv,vissza a regi gyuru az uj perselybe.persze mindent folyamatosan olajoztunk,aminek meg is lett a kovetkezmenye:D
olyan illesztese volt a dugonak,h erokarral birtuk csak athajtani.hihetetlen kompresszio aradat zudul ki belole!
a henger felrakasa utan kovetkezett a hengerfej.pontosan szaki illesztette a vezerlest.hajszalpontos lett,nemhogy egy fok,de meg kilenges sincs.a jelzesek tokeletesen passzonak.a hengerfej utan jott a magnesium hengerfejfedo,es mondhatnank kesz is.kesobb azert meg 2x leszedtuk,mert kimaradt a felso vezermulanctarto,v vezeto,v minek mondjak(nem a feszito:) ).ekkor volt del.kaja,kis beszelgetes,csak semmi alkohol,fejben ott kell lenni!
ezutan a blokk visszakerult a helyere.jott a karbi,meg az aprosagok.nezzuk beindul-e.nem.mar sik ideg voltam. na itt jott elo az olaj,mivel mindent degeszre olajoztunk,szerencsetlen bekopte a gyertyakat.na nagy nehezen sikerult beinditanunk.volt am hangzavar! ezutan fel a kipufogo,meg a hutes. (hangsulyoznam,nem volt agyonhajtva hutes es kipuf nelkul,csak a beindulast szimulaltuk.)
ujabb inditas.ez mar majdnem elsore sikeredett.termeszetesen kozben az akksi szara merult,bikazzad.beindult.forralta a vizet.na itt kapott el a sirogorcs,mar a 3. szal cigit szivtam egymas utan. ekkor mar 3 autoszerelo volt ott,en meg apam. kiderult,h annyi volt a baj,h a tank alatti sapkat nem tettuk vissza.(mivel draga jo exszerelom azt nem adta vissza). szerezz egyet. ekkor jottun kra,es itt hangsulyoznam minden felujitonak,h ha a sapka nincs rajta,ne is probalkozzanak.ezek tulnyomassal dolgoznak.nem is forralta a vizet! (es itt most lehet szidni,h nem ertek hozza,igy van,de sajat karan tanul az ember!)
szoval ott tartunk,h fustol mint az allat,koszonhetoen a sok olajnak.elso probakor.a valto szar.de hat nem is nyultunk hozza! feltunk,h a kulisszatengely (vagy mi) elgorbult a sok pakolas kozben. kivesz,megnez.semmi gond. meg mindig szorul a valto. engedd meg az also blokktartot,es lass csodat,a valto tokeletes!
ime ez a tanulsag.nem szbad szakadasig huzni a csavarokat. (termeszetesen a hengertartokat nyomtaekkulccsal huztuk meg)
a lenyeg,mukodik a gep. gazra soha eleteben nem reagalt igy! alacsony fordulatnal nem all le egy henger sem, semmi hibaja.el se hiszem.mintha egy teljesen mas motor lenne.semmi motorzaj,leszamitva az exupot.komolyan tokeletes!
egy kis gixer azert meg mindig van:) annyira hulye voltam,h elfelejtettem hazahozni szegedrol a gyujtaskulcsot.szoval most ezt ket drot helyettesiti :DDD
holnap felrakom a spojlereket,bekotom a hatso lampat es megyek tankolni. mar mentem vele 5km-t.egy alom teljesult be
ja meg vmi. az elektronikai hiba.megneztuk a fesszabot.ill a toltest. 12,9V-tal tolt.szoval jo a fesszab.ez gazadasra 1-2 tizedet valtozik csak.ugy tunik az akksim halt be,zarlatos volt,es emiatt allt le es merult le a gepezet.most van egy kolcson akksim,meg egy kolcson vizsapkam.ezek potlasaval,meg kap egy uj plexit,kesz lesz a vizsgara.onnantol ujra szelhetjuk az utakat.
konkluzio:
1. soha ne szereljetek egyedul motort.nekem 3 autoszerelo segitett,es meg igy is voltak bajok. ha ok nem lettek volna,soha nem jutok el idaig.
2. soha ne szereljetek mas altal szetszedett motort! nagoy nnehez volt osszebogaraszni mi hova valo. 2 csavar,egy alatet,es egy tavtarto hianyzott.hal istennek van eszterga,potoltuk:)
meg holnap letesztelem a termosztatot,es ha mukodik,kerul vissza.vizszivattyu,venti,ventikapcsolo muxik.holnap lesz a nagy utja szegedre a kulcsert,h legalabb megtankolni meg tudjam.remelem kibirja addig a benzin,mert az is kulcsos :DDD
Hali! 2 éve nyáron dolgoztam egy kompresszortechnikai kft.-nél, ott úgy ment ki sok gép hogy a PLC bejelzett ha kevés volt az olaj, szerintem csak dísznek volt rajta de ez mindegy. Namost ezeket úgy kell nézni hogy hidegen, tehát több óra állás után és beindítás előtt! Ott az ablak mutatja min.-max.-ot ennyi. Van olyan szivattyú is aminek vízkenésű a csapágya, víz nélkül egyből lefüstöli, aztán ugrott a pézed, főleg ha hitelre vetted Másik dolog meg az olaj: ha nem az előírtat használod ugrik minden garancia mert lehet hogy hú de jól keni a drágább, de a gyári olaj pont azt akadályozza meg hogy kenni kelljen, mert minden úgy van kiszámolva hogy "ússzanak" egymáson, de nem akarok senkit rádumálni, ennek ez a fizikája, egy hígabb szintetikus olajjal a siklócsapágy csak magasabb fordulaton úszik fel, és ha egyszer felúszott, emelve a fordulatot sose fog leülni a persely a csapra
Más dolog: elől már csak 5mm-et lehet ültetni az ezrest... köv. héten hegesztem hozzá az új idomtartót ami még engedi, valakinek van emelve a hátulja? még 20-30mm tuti menne! jó szerelést+mocizást
érdekes.. nekem eccer csinált ilyte, mikor alacson volt az olajszintem, és a motoros akadémián a fékezést gyakoroltuk.. de akkor satufékeknél is alacsony olajszinttel nagyon néha villent be eccer-kéccer..
Hali!Tudna valaki értelmes magyarázatot adni arra,hogy a nívónál az olajam a középső rész fölött van és mégis néha emelkedőn vagy kétszemélyel bevillan az olajnyomás!találkozott már valaki ilyesmivel!
generátort: lehúzod a csatlakozót a fesszabról és váltakozó feszültséget mérsz két fehér vezeték között. itt előfordul 40-60 Volt is! Ha ez mindhárom vezeték között megvan, akkor a generátor jó
az korán van :-) és nem tudom hol a tesco 3-ra megyünk Komáromba, szerintem 2-re Egomba érünk legkésőbb. Találkozzunk valahol a Nagy Duna sétányon (az útba esik ).
Akkor kell a fék is meg a fesszab is? 11k
Miről ismerszünk meg egymásnak? Én biztosan egy nagy világoskék kombival leszek :-) Telszám?
reszletek:
kicsereltuk a csapagyakat.levettuk a kartelt,mert hat allandoan beesett a csavar.
a csapagyak utan jottek a dugok,goynyoruen letisztitv,vissza a regi gyuru az uj perselybe.persze mindent folyamatosan olajoztunk,aminek meg is lett a kovetkezmenye:D
olyan illesztese volt a dugonak,h erokarral birtuk csak athajtani.hihetetlen kompresszio aradat zudul ki belole!
a henger felrakasa utan kovetkezett a hengerfej.pontosan szaki illesztette a vezerlest.hajszalpontos lett,nemhogy egy fok,de meg kilenges sincs.a jelzesek tokeletesen passzonak.a hengerfej utan jott a magnesium hengerfejfedo,es mondhatnank kesz is.kesobb azert meg 2x leszedtuk,mert kimaradt a felso vezermulanctarto,v vezeto,v minek mondjak(nem a feszito:) ).ekkor volt del.kaja,kis beszelgetes,csak semmi alkohol,fejben ott kell lenni!
ezutan a blokk visszakerult a helyere.jott a karbi,meg az aprosagok.nezzuk beindul-e.nem.mar sik ideg voltam. na itt jott elo az olaj,mivel mindent degeszre olajoztunk,szerencsetlen bekopte a gyertyakat.na nagy nehezen sikerult beinditanunk.volt am hangzavar! ezutan fel a kipufogo,meg a hutes. (hangsulyoznam,nem volt agyonhajtva hutes es kipuf nelkul,csak a beindulast szimulaltuk.)
ujabb inditas.ez mar majdnem elsore sikeredett.termeszetesen kozben az akksi szara merult,bikazzad.beindult.forralta a vizet.na itt kapott el a sirogorcs,mar a 3. szal cigit szivtam egymas utan. ekkor mar 3 autoszerelo volt ott,en meg apam. kiderult,h annyi volt a baj,h a tank alatti sapkat nem tettuk vissza.(mivel draga jo exszerelom azt nem adta vissza). szerezz egyet. ekkor jottun kra,es itt hangsulyoznam minden felujitonak,h ha a sapka nincs rajta,ne is probalkozzanak.ezek tulnyomassal dolgoznak.nem is forralta a vizet! (es itt most lehet szidni,h nem ertek hozza,igy van,de sajat karan tanul az ember!)
szoval ott tartunk,h fustol mint az allat,koszonhetoen a sok olajnak.elso probakor.a valto szar.de hat nem is nyultunk hozza! feltunk,h a kulisszatengely (vagy mi) elgorbult a sok pakolas kozben. kivesz,megnez.semmi gond. meg mindig szorul a valto. engedd meg az also blokktartot,es lass csodat,a valto tokeletes!
ime ez a tanulsag.nem szbad szakadasig huzni a csavarokat. (termeszetesen a hengertartokat nyomtaekkulccsal huztuk meg)
a lenyeg,mukodik a gep. gazra soha eleteben nem reagalt igy! alacsony fordulatnal nem all le egy henger sem, semmi hibaja.el se hiszem.mintha egy teljesen mas motor lenne.semmi motorzaj,leszamitva az exupot.komolyan tokeletes!
egy kis gixer azert meg mindig van:) annyira hulye voltam,h elfelejtettem hazahozni szegedrol a gyujtaskulcsot.szoval most ezt ket drot helyettesiti :DDD
holnap felrakom a spojlereket,bekotom a hatso lampat es megyek tankolni. mar mentem vele 5km-t.egy alom teljesult be
ja meg vmi. az elektronikai hiba.megneztuk a fesszabot.ill a toltest. 12,9V-tal tolt.szoval jo a fesszab.ez gazadasra 1-2 tizedet valtozik csak.ugy tunik az akksim halt be,zarlatos volt,es emiatt allt le es merult le a gepezet.most van egy kolcson akksim,meg egy kolcson vizsapkam.ezek potlasaval,meg kap egy uj plexit,kesz lesz a vizsgara.onnantol ujra szelhetjuk az utakat.
konkluzio:
1. soha ne szereljetek egyedul motort.nekem 3 autoszerelo segitett,es meg igy is voltak bajok. ha ok nem lettek volna,soha nem jutok el idaig.
2. soha ne szereljetek mas altal szetszedett motort! nagoy nnehez volt osszebogaraszni mi hova valo. 2 csavar,egy alatet,es egy tavtarto hianyzott.hal istennek van eszterga,potoltuk:)
meg holnap letesztelem a termosztatot,es ha mukodik,kerul vissza.vizszivattyu,venti,ventikapcsolo muxik.holnap lesz a nagy utja szegedre a kulcsert,h legalabb megtankolni meg tudjam.remelem kibirja addig a benzin,mert az is kulcsos :DDD
Más dolog: elől már csak 5mm-et lehet ültetni az ezrest... köv. héten hegesztem hozzá az új idomtartót ami még engedi, valakinek van emelve a hátulja? még 20-30mm tuti menne! jó szerelést+mocizást
Neked mennyi olajat eszik ?
nekem nincs ott olaj!
Dús peti csinálta nekem!
Egy triumőh daytona-é!
OK?
Akkor kell a fék is meg a fesszab is? 11k
Miről ismerszünk meg egymásnak? Én biztosan egy nagy világoskék kombival leszek :-) Telszám?
Akkor inkább maradjon a holnap.
Tesco parkoló 11-kor jó?