Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

persze azt tudom.csak blue írta hogy azért nem érdemes a sportkipuff mert műszakihoz visszakell rakni a gyárit és visszaállítatni mindent
Nem azt mondom, hogy egy ilyen kipufogó az Ősellenség. Csak arra próbálok/lunk rávilágítani, hogy minden jelentősebb változtatás után illik újra összeigazítani a pörgő-morgó alkatrészeket.
A mérnökök azzal számolnak, amit a gyárban felraknak rá... a szakik pedig beállítják ahhoz, amit ráteszel... egyszerű ez, mint a fakocka. Csak értő ember kell hozzá...
Mondom, hogy annyi idő alatt semmi jelentős károsodás nem érheti...
de csak ha egy műszaki erejéig rakom fel akkor semmibaja nem lesz gondolom itt van tőlünk a vizsgáztató központ 3kmre...6km odavissza
Valószínű, hogy semmi baja nem lesz annyi kilométer alatt.

Sokan csak felteszik aztán annyi... és mennek jó néhány ezer kilométert. Szóval, ha vigyázni akarsz a bringára, akkor AJÁNLATOS "kedveskedni" neki egy beállítással.
és ha a műszaki vizsga erejéig felrakod a gyári dobot, és nem állítatod át akkor azon a 10-20-30-40-50kmen nem lesz semmi baja,nem?
A gyárin ott az "E" jelzés, de ugye nem nagy fekete betükkel - szóval nem hizsem hogy figyelnék....
Én műsakoztattam már pár motort életemben de soha nem nézték még meg ezzeket a dolgokat.

Ellenben ugye a Sportdob lényege a hang - tehát elég beinditani a mocit és hamar kiderül hogy "ez bizony nem gyári"......onnantól már jöhet a kukacoskodás.....

A hatóság az út mellett szerintem egyszerűen csak lenyeli a békát - hiszen a sportmotorok hangja - GYÁRILAG - nem fülszaggató - főleg nem egy sor4-esé ami néha már-már túl halk is (pl a 600-as Fazer szerintem épp hogy elfogadható......)

Persze a cimbi 1600-os Wild Starja:-))) Arra ébredünk egy-egy túrán:-) pedig csak alapjáraton zakatól:-)



Adonyban a műszaki?
1., lámpák, indexek
2., 1-1 kör gurulás hirtelen fékezzéssel (mint a rutinpályán) - fékek állapota, rugózás
3., motor-alvázszám egyezése
4., izzók, eü csomag megléte

azt jött a muki - matrica lekapar - új feltesz



Aki lecseréli a dobot- viszont tényleg érdemes megtartani az eredetit - hiszen ilyenkor jól jön - 2, ha borulás van akkor nem kell egy újat venni..............

Ellenben műszakira érdemes az eredetivel menni - szerintem - így elkerülhető a kötözködés...........

A gubanc......
a sport dobra kalibrálod a vasat.......utána meg visszateszed a gyárit.......a bállitásokat át kéne megint állítani...... azt mikor felteszed akkor megintcsak......

1., túl sok a macera
2., drága
3., CSAK hang....

Én épp ezért vagyok sport dob ellenes a GS-nél........
Bár aki akarja tegye..........biztos nem volt még nagyobb úton..........

Én legalább bele sem akarok gondolni hogy üvölt a dob a fülembe 6-700km-en kersztül.........
Szerintem Blue tud majd pontos választ adni, de lehet, hogy korábban ezt itt meg is tette már.

A lényeg, hogy a gyáritól eltérő dobok "átersztő képessége" nagyobb... tehát nyitottabbá válik a rendszer. Ez nagyjából annyit tesz, hogy általában több benzint tud elégetni. Ehhez mindenképp szükség van egy karburátor állításra, és szinkronizálásra. Adott esetben még a gyújtást is meg kell variálni. Erre illik odafigyelni. Általában az új dob felszerelése után ez el szokott maradni. Hosszú távon nem tesz jót a motornak, ha így van használva.

Tipikus tünet a visszadurrogás (a maradék benzin a csőben ég el). annak ugye nem tesz jót, és a szelepeknek sem, ha a másik oldalukról kapják az érzést.

Olyan helyet keress, ahol van műszer ezekhez a dolgokhoz. És adat, amire vissza lehet állítani a kütyüt, ha a próbálkozás nem sikerül. Aztán újra...
A szakik ezt tudják.

Nagyjából ennyi jutna eszembe, ha dobot cserélnék a gépsárkányon.
Szerintem a Szösziék megcsinálják. Pécsen van Suzuki "szakszervíz" is. Kérdezd meg, de lehet, hogy jobban jársz ha máshol csináltod.

Pénteken Pécsen leszel?
a raptoron van E betü?ha valaki tudja kérem irjon.
a motor után állitása mit takar?
és hol lehet ilyet csináltatni? (pécs)
köszi
Ha nincs E betűd, akkor biztos, hogy kötekedés lesz belőle . A lent említett márkáknak kell lennie. Utána már csak dB méréssel lehet "kötekedni", azt meg rendőr az út mellett nem nagyon tud csinálni. Zöldkártya ugyebár nem kell, tehát ott sem gond, hogy nyitottabb a rendszer.

Viszont Blue tanácsát tessék megfogadni... állíttasd hozzá a kipufogóhoz a motort.

(( és nem árt megtartani a régi gyári cuccot..))
Pomázon voltál vizsgáztatni?/motort/Errefelé lax?Bocsi hogy így letegezlek
Ha nincs benne E betü akkor bárki beleköthet! Nekem a müszakin (Pomáz) be se kelett inditani ugy hogy nem tudom hogy kötözködtek volna, de én a rend kedvéért a gyárit raktam fel. Szerintem mindenki tartsa meg a gyárit, vagy legyen számára egy elérhető- a jövöben ezeket a dolgokat biztos szigorubban fogják nézni.
a müszakinál nem kötnek bele v. a rendör?
Azt viszont ismét mondanám!

Aki új dobot tesz fel - AZT BE IS KELL LŐNNI!!!!!

Ne cseszétek szét a vasat egy "régit leveszem - újat felteszem"-el.......
Utána kell állítani a karbit is.......hisz más lesz a beállítás - meg még sokminden............

Én is így vagyok a témával:-)
Már itt vár a polcon 3 szürő és 6L olaj......egy ideig elég lesz, de még nincs kedvem letteni a vasat és megejteni a szokásos téli hadjáratomat (olaj, szürő, gyertya, lezsírozás....) Hiszen Ma is voltam egy kis krörön.......bár sajnos nem csapatva, mert olyan oldalszél volt a 6-oson hogy örültem mikor csak 60-ig kellett visszalasitanom......káosz.....

De jó volt:-)
Jó időnk van, hiszen nem sürün motoroztam még novemberben ennyit.....bár az is igaz hogy 3 évből 2 épp balesetes volt:-) Tavaly meg hamar bejött a nyálka és a fagy........






Dobok?
Én amondóü vagyok, hogy eszem ágában sem lenne lecserélni........főleg nem ennyiért, hiszen 40től indulnak az árak.................
Csak hang - semmi más...........
sziasztok

Jó rég jártam erre, jó kis topik lett, pedig mikor indúlt voltunk kb ketten Evillel...

Nekem finster dob van rajta, 45-ért vettem, és nem bántam meg, a hangja baromi jó lett, visszadurrog, minden ami kell, jobban felfigyelnek rád, szóval én örülök neki, kép van az adatlapomon.

Még olvastam a tiltást is... Van , 11ezer körül

nyáron én is le szeretném cserélni egy nagyobbra, mert kinőttem.

Rövid telet mindenkinek

sziasztok
kösz gsteddy. én is csak azért cserélem le mert karcos
és akkor gyárit már nem rakok fel .
A teljesitmény növekedés az nem érdekel inkább a
hangzás,mert az gondolom jobb lesz?.Nekem elég a 45 patás:)
www.raptordob.fw.hu
www.finsterkipufogo.hu

és egy harmadik is, hogy könnyebb legyen a választás:

www.martindob.hu

Szerintem az összehasonlítás szubjektív alapon létezik. Nem hiszem, hogy valaki is csinált ilyen tesztet, pláne nem GS 500-on. Meg kell nézni, hogy melyik tetszik. Esztétikailag és hangzásban. Szerény véleményem szerint elég fickós így is a motor hangja, komoly teljesítménynövekedést nem gondolom, hogy okoz a csere. De szépek ezek a dobok, az tény...
vagy jobb a finster?hol lehet venni és menni?
én majd télen végig olvasom az összeset
HI! mit szoltok a raptor dobhoz és a kromozott leömlöhöz gs-re?
-jo hangja van a dobnak?
-a krom nem ég le??
ha valaki tud ezekröl valmit ,segitsen
elöre is köszi.
Sziasztok!

Tartalmas kis Fórum kerekedett itt... golyózik a szemem, de végigolvastam. Hasznos... érdekes.
Gondoltam elteszem a vasat télre, de még ma kimegyek este egy körre. Kis körre...
mivel alapban 4-5mm igy persze:-)
Hello!

Mennyiért adnád el a dobot a gépről?