Én - a szemüvegességem miatt - nagyon szenvedtem a korábbi zárt sisakomtól (fel- és levételkor), ráadásul párásodott is mint állat. Kora tavasszal végül megvettem 53k-ért a Caberg Duke-ot, ami kivitelét tekintve baromi hitvány darab, ráadásul nagyon hangos is. Cserébe:
- nagyon könnyű szemüveggel is fel/levenni (rövid megálláskor, cigiszünetkor le sem kell venni),
- alapáron pinlockos, napszemcsis, egyáltalán nem párásodik;
- aránylag kényelmes, pedig igen passzos a fejemre (nekem jó a formája);
- a maximális, 5*-os törésteszttel rendelkezik;
- előre kialakított hely volt benne a fülhallgatónak / BT-s kihangosítónak (olcsó aldis ment bele, a navihoz használom).
Csak a brutális szélzaj miatt utálom....
Én már estem egy párat, mondjuk készültem is mindegyikre De valahogy a fejem szinte egyiknél sem ért le, az arcom meg pláne. Valahogy mindig oldalra estem, kivéve amikor előre szaltóval indított hátast dobtam.
Egy haverom tavaly nyáron Horvátországban a kis csopperén 70-es tempónál elbambult, simán eltaknyolt és egy nyitott sisakban össze-vissza törte az arcát. Sehol másutt komoly sérülése nem lett a srácnak. (A motor az rendesen összetört, még nincs is üzemképes állapotban). Azóta félek a nyitott sisakoktól...
Én még mindig sisakvásárlás előtt vagyok. Most perpill a nyitott, de buborék plexis jet sisakok jönnek be. Banditból Kb 50-ből megvan a sisak és plexi páros. Igazi műmájer darabok, bár azt olvastam német felhasználóktól, hogy nagyjából 130-140-es tempóig tart a komfort zónájuk, a szél se fúj be alájuk, ami nem rossz. Na most én ezt a tartományt biztos nem lépem át egy darabig. Meg mikor legyen ilyen sisakja az embernek, ha nem akkor amikor tele a garázsa öreg szarokkal https://www.wwag.com/step/800/119130.jpg
De a vége úgyis az lesz, hogy smucig leszek, aztán veszek egy endurós sisakot.
Nekem nagyon tetszik, de mivel - a látszat ellenére - teljesen nyitott sisak, így nem valami biztonságos, és a tulajok véleménye szerint baromi hangos. Nincs is töréstesztje. Szóval inkább afféle csopperes / cafe-raceres "műmájer" nosztalgia darab, mintsem "valódi" bukósisak. Ja, meg nem sok híja van a 100 ezer forintnak az ára.
A második módszer porckorongsérvvel igazán biztatóan hangzik. Egyszer.
Nem vagyok annyira alacsony (177cm), de egy huszonöt évvel ezelőtti autóbaleset elintézte a gerincemet végleg. A dokim szerint eleve nem vagyok normális, hogy motorozok.
Magas enduróra-túraenduróra úgy lehet alacsonyaknak is elegánsan felszállni, hogy még oldaltámaszon van a motor. Bal lábtartóra felállsz, jobb láb átlendít, ráül, jobbra elbillent, oldalsztender fel, és már lehet is menni.
Másik mód, ami nem elegáns, az a helyből átugrás kombinálva a ráhuppanással, aztán a lábakkal el kell kezdeni kalimpálni, és amelyik hamarabb leér, azzal kell megtámasztani a motort
Minden részletében szebb mint az 500-asok, ezt aláírom. A dupla kipufogó meg a dupla tárcsafék pedig egész felnőttessé teszi a megjelenését. Motorikusan viszont alig van különbség az 500-as és a 450-es között.
Jó motor, 65 ezret mentem vele amíg nálam volt.. most ehhez hozzáteszek terv szerint még 1-2-őt.
A Harley az csak poénkodás volt, az Africa Twin meg álmaim elérhetetlen tárgya:
- igencsak kispénzű vagyok
- ezekre a túraendurókra a porckorongsérvem miatt fel sem tudnék szállni, első kísérletnél magamra borítanám őket. Az anyagilag elérhetőbb használt DL650-nel ugyanez a bajom.
Viszont a szívem szakad meg, amikor az - egyébként imádott - GS500-am első telója felüt a legendásan sz*r, kátyús alsóbbrendű magyar aszfaltutakon. Szóval nem terepeznék és soha, de a kis hegyi utakat járom rendszeresen.
A GS450 meg igenis szép a dupla kipufogójával. Sokkal jobban bejön kinézetre, mint a GS500 totál semmilyen, jellegtelen külseje. A népítéletek szerint rossz motor sem lehet, mert a tulajai mind pozitívan nyilatkoznak róla.
Idézőjelben írtam. Mert Vad tök jó szándékkal akarta rábízni az amúgy korrekt módon karbantartott szarát másra. Aztán vagy nem volt reakció, vagy volt ugye ez, ha 5 millás új motor, vagy Harley akkor ugye akadt volna kérő/sétáltató dögivel.
Baromi gyenge kis gyösz. Kezdem érteni, mit jelent az, hogy lapos elem hajtja
Húzom a gázt, megy fel a fordulat, meg minden. Mondom hahó?!, hátbavágás?, km óra mutató?.. hahó!, indulás, na... gyerünk! Na amíg így ösztökélem el is indul. 80-120 között teljesen vállalhatóan megy, de á.. ez nagyon gyenge.
Fürgének fürge talán, de valahogy olyan érzés a leáttételezett enduró, meg a sokkal nyomatékosabb és erősebb 900-as után, mintha kétszeres közegellenállás ellen kellene dogoznia a gépnek.
Egyébként szerintem nem rossz motor. Fék, futómű szerintem teljesen korrekt, ehhez a teljesítményhez, a fék meg még többhöz is.
A motorja az valami hihetetlen finoman jár, semmi zaj, vagy nesz. A járáskultúrája az valami fenomenális, jobb mint amire emlékeztem. Finomabb szerkezet ilyen szempontból mint egy léghűtéses Yamaha.
A váltója is nagyon finoman jár, minden fokozat egyből megvan, oda-vissza. Igazi kis műszer.
Üléspozíció. Elsőre furcsa volt hogy baromi keskeny a kormány, és még kicsit előre is kell dőlni (emelt túrakormány, meg a széles enduró kormány után ugye..), de ez hamar szokható, mert ez így jó. Ülni, menni vele meg mintha egy sámlin ülnék.. furcsa nagyon.
Majd ha kicsit többet fogom használni, alakulni fog ez. De azt hiszem hogy nekem az enduro-supermoto testhelyzet jön be a legjobban, szóval nem hiszem hogy hosszútávon lenne helye/értelme újra egy GS 450-nek a garázsomban, mert valószínűleg nem használnám.. vagy nem eleget.
A motor pedig egyszerre tűnik nehéznek és könnyűnek is. A könnyű motor nem ilyen, viszont nem is nehéz, mert úgy felrántottam közép sztenderre, hogy majd elrepült.
Egy megoldandó hibát is találtam. A km óra mutatja a sebességet, de a számlálók nem mennek. Ez nem tudom, hogy összefüggésben lehet-e azzal hogy a km spirál házának a kerék felőli vége törött, és akár szét is tudna esni ha így maradna.
Esetleg jár már valaki így mechanikus műszerrel?
- nagyon könnyű szemüveggel is fel/levenni (rövid megálláskor, cigiszünetkor le sem kell venni),
- alapáron pinlockos, napszemcsis, egyáltalán nem párásodik;
- aránylag kényelmes, pedig igen passzos a fejemre (nekem jó a formája);
- a maximális, 5*-os törésteszttel rendelkezik;
- előre kialakított hely volt benne a fülhallgatónak / BT-s kihangosítónak (olcsó aldis ment bele, a navihoz használom).
Csak a brutális szélzaj miatt utálom....
https://www.wwag.com/step/800/119130.jpg
De a vége úgyis az lesz, hogy smucig leszek, aztán veszek egy endurós sisakot.
givinek is van vmi hasonlo...
Nem vagyok annyira alacsony (177cm), de egy huszonöt évvel ezelőtti autóbaleset elintézte a gerincemet végleg. A dokim szerint eleve nem vagyok normális, hogy motorozok.
Másik mód, ami nem elegáns, az a helyből átugrás kombinálva a ráhuppanással, aztán a lábakkal el kell kezdeni kalimpálni, és amelyik hamarabb leér, azzal kell megtámasztani a motort
Jó motor, 65 ezret mentem vele amíg nálam volt.. most ehhez hozzáteszek terv szerint még 1-2-őt.
- igencsak kispénzű vagyok
- ezekre a túraendurókra a porckorongsérvem miatt fel sem tudnék szállni, első kísérletnél magamra borítanám őket. Az anyagilag elérhetőbb használt DL650-nel ugyanez a bajom.
Viszont a szívem szakad meg, amikor az - egyébként imádott - GS500-am első telója felüt a legendásan sz*r, kátyús alsóbbrendű magyar aszfaltutakon. Szóval nem terepeznék és soha, de a kis hegyi utakat járom rendszeresen.
A GS450 meg igenis szép a dupla kipufogójával. Sokkal jobban bejön kinézetre, mint a GS500 totál semmilyen, jellegtelen külseje. A népítéletek szerint rossz motor sem lehet, mert a tulajai mind pozitívan nyilatkoznak róla.
Húzom a gázt, megy fel a fordulat, meg minden. Mondom hahó?!, hátbavágás?, km óra mutató?.. hahó!, indulás, na... gyerünk! Na amíg így ösztökélem el is indul. 80-120 között teljesen vállalhatóan megy, de á.. ez nagyon gyenge.
Fürgének fürge talán, de valahogy olyan érzés a leáttételezett enduró, meg a sokkal nyomatékosabb és erősebb 900-as után, mintha kétszeres közegellenállás ellen kellene dogoznia a gépnek.
Egyébként szerintem nem rossz motor. Fék, futómű szerintem teljesen korrekt, ehhez a teljesítményhez, a fék meg még többhöz is.
A motorja az valami hihetetlen finoman jár, semmi zaj, vagy nesz. A járáskultúrája az valami fenomenális, jobb mint amire emlékeztem. Finomabb szerkezet ilyen szempontból mint egy léghűtéses Yamaha.
A váltója is nagyon finoman jár, minden fokozat egyből megvan, oda-vissza. Igazi kis műszer.
Üléspozíció. Elsőre furcsa volt hogy baromi keskeny a kormány, és még kicsit előre is kell dőlni (emelt túrakormány, meg a széles enduró kormány után ugye..), de ez hamar szokható, mert ez így jó. Ülni, menni vele meg mintha egy sámlin ülnék.. furcsa nagyon.
Majd ha kicsit többet fogom használni, alakulni fog ez. De azt hiszem hogy nekem az enduro-supermoto testhelyzet jön be a legjobban, szóval nem hiszem hogy hosszútávon lenne helye/értelme újra egy GS 450-nek a garázsomban, mert valószínűleg nem használnám.. vagy nem eleget.
A motor pedig egyszerre tűnik nehéznek és könnyűnek is. A könnyű motor nem ilyen, viszont nem is nehéz, mert úgy felrántottam közép sztenderre, hogy majd elrepült.
Egyébként rosszabbra számítottam.
Ezt írta, akkor még típus nélkül: http://forum.index.hu/Article/...
Erre írtam hogy: http://forum.index.hu/Article/...
Esetleg jár már valaki így mechanikus műszerrel?
Most már azt hiszem objektíven meg tudom ítélni milyen motor. Nagyon más érzés rajta ülni, meg menni vele, mint amikor még az enyém volt.