Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Utána még simán bevihetted volna a motort. Na éppen ezért nem fog elterjedni nálunk soha a becsületkasszás fizetési megoldás. Új-Zélandon vannak becsületkasszás kempingek, és kisboltok is. Mindennek ki van írva az ára, és van egy doboz amibe be kell tenni a pénzt (ott van visszajáró is ha kell). Aztán valahogy mégis sikerült élhető országot építeniük.. fene se érti.

Off topic: A becsületkasszához visszatérve. Egyszer csináltunk egy viszonylag nagyszabású több napos tanyapartit, olyan 50-en lehettünk minimum. egy szűk baráti kör volt a magja, és még az ő barátaik jöttek. Volt egy doboz, fölötte az árak.. meg hogy fizess lécci, mert se a pia, se a szállás, se a kaja nem ingyen volt. Na akkora ráfizetés lett b+ hogy hihetetlen.
Kedvedért megnéztem kemény 300 Ft lett volna a belépő. Valóban ki tudtam volna fizetni, de a magyar az leleményes, ráadásul ingyen jobban esik, ahogy a szabadstrand is kedveltebb. Valahogy nem érzek bűntudatot emiatt. Ráadásul sétálni se szeretek, illetve akkor, hogy csináltam volna ilyen fotót, ha kint áll a motor? Az államot meg az uniót majd sajnálom, ha ráérek.
Ez itt most kulturális különbség lesz. Mivel a malmok (és a kovácsműhely a gyűjteményével együtt) elvesztette az eredeti gazdasági funkcióját, éppen ezért, amennyiben az állam vagy az unió nem dotálja, csak úgy fenntartható az utókor számára, hogy akik meg szeretnék tekinteni, azok fizetnek is érte. Ez is egyfajta szolgáltatás... ti is azért mentetek Tésre mert ez ott van. Ha mindenki ingyen akarná megnézni, akkor elég hamar átmenne "rom" kategóriába a hely.. a végén pedig régi fényképekből álló tansövény lenne csak a helyén. Azért ezek közül egyik sem az minőségi szórakozás, mint amit a jelenlegi állapot még biztosít.

Egyébként visszatérve a malmok élvezetéhez. Tipikusan olyan hely az ott, amit gyalog lehet befogadni. Összesen szerintem egy kilométernyi sétát se igényelnek (a pénztártól).
Mondja ezt a fő fillérbaszó.
Bizis belehaltatok volna abba a párszáz forintba amit elkérnek a gyűjtemény és a malmok megtekintéséért...
Én jártam ezeknél a tési malmoknál, hát kár rá időt pocsékolni. Csesznek 100x jobb, sima aszfalt kanyargós út és a várból se rossz a kilátás, és csak 700 Ft a belépő. Amúgy a malmokonál is belépőt szednek a kovácsműhely felől, de mi szépen elmentünk az utca végére, ott ráfordultunk a földútra és bementünk ingyen.
köszi a tippeket...
a káli meg tapolcai már sok lesz...cseszneki várat is kihagyjuk.
9körül indulunk és 3körül haza kéne érni...
ez az utvodnalterv...

https://goo.gl/maps/Q5gXNxRXbGP2
Illetve Zánka és Tapolca közötti szakaszt is érdemes megjárni, mert elég hangulatos-kanyargos-hullámvasutas és kb. a felénél érdemes betérni Mindszentkállára a Káli kapocs nevezetű kocsmába, ahol egy robogó van az ablakban stb. Ja, és jók a pultos csajok
https://goo.gl/maps/TvGugaHfX7L2
https://hu-hu.facebook.com/K%C...
Fehérvárcsurgón a kastély egész jó.. meg esetleg Jásdon ott van a Római fürdő nevű hely a Gaja patakon. Egész jól meg lehet közelíteni murvás úton, csak annyit kell sétálni amennyit még akár motoros ruhában is jólesik. A patak Jásdhoz kicsit közelebbi szakaszán vízimalom is van (2db).

Bár szerintem ezek közül a Tési szélmalmokra érdemes a legtöbb időt szánni, mert azok tényleg nagyon jópofák, és szép környezetben is vannak.
thanx...reggel tervezek egy jó utvonalat...
Zircen az arborétum, Bakonybélen a kápolna, és Veszprémben a vár.
Tési szélmalmok, szombaton én is megnézem őket!
skacok!! holnap el akarom vinni bakonyba 2 svájci ismerösömet...egy kis turára...
ma béreltek/béreltünk nekik 2 kis vstromot.
kinéztem csókakőt,kincsesbánya viztárolót, cseszneki vár...
meg milyen szélmalom van még arra v egyéb,amit érdemes megnézni???
Valaki innen nem volt vasárnap délután Balatonedericsen? Sötétkék szürke valagú gs E-Vel két személlyel? :D
Enyém is nyikorog, de szarok rá. Az lehet a betét is.
Asszem rézpasztával be szokták kenni a betét hátsó oldalát azon a részen, ahol a dugattyúval érintkezik.
Egyébként jó a fékhatás csak néha nyikorog.
Kivettem a fékbetétet ( az is csíkosra kopott) és kicsit felcsiszoltam de még nem volt időm azóta kipróbálni mert szakadó esőben nem volt kedvem motorra ülni.
Ezt a szezont biztosan kibírja mert a vastagsága megvan de télen amikor nyugi lesz szerintem ledobom róla és új betétet is kap majd.
Ezek szerint semmi vegyszert nem használtál.
Meglepően kevés trutyi volt a rendszerben, csak megelőzésképpen mostam ki több soron benzinnel átlötyögtetve, majd vízsugárral is. Aztán szárítás napon és hajszárítóval bele fújva órákon át. Előzőleg a kis csopperemben nagyon sok kosz volt a tank alján, ezért is álltam neki a GS--nek. A szűrőt meg benzinben ecsettel mostam, majd meleg levegővel átfújattam többször visszafelé.
Ha a vastagság rendben van, és a fékhatás is jó (nem lüktet, rendesen fog, stb), akkor nem kell - szerintem - túlzottan aggódni rajta.
A legutolsó, 2007-2008-as széria több darabja jött ki gyári hibás tárcsával, tavaly én is ilyen gépet vettem (garantált 37.600 km-nél nem csak hosszbordás volt a hátsó tárcsa, hanem még bőven az 5,5 mm alatt is, szóval köszörültetni sem lett volna értelme. Szerencsére a tárcsa csrere árát le tudtam alkudni az árból, majd 31 ezer forintért vettem jó minőségű EBC-t, szintén EBC betétekkel. A népítéletben 2 embernek még garanciaidő alatt, 8000 km-nél (!!!) elkopott a hátsó tárcsája abból a szériából, persze nekik gariban ki is cserélték.
Más.
A hátsó féktárcsám felülete "bordásra" van kopva, pont ahogy körkörösen furatolva van.
Az utcában van egy másik GS, ugyanígy néz ki az is.
Ez típusbetegség vagy esetleg nem passzoló fékbetét miatt alakul ki?
Egyenlőre nincs kedvem új hátsó tárcsát venni mert a vastagság még megfelelő.
Nálam is esedékes lesz egy ilyen művelet. A tank szűrőjében volt sok kosz? Mivel tisztítható, ami nem károsítja?
Megtaláltam az infót egy japán oldalon :) 42-es kell hátra.
Azért érdekes, mert úgy tudtam, hogy 39-es, mint az 500-asé, csak elöl nem 16-os, hanem 15-ös van. Láncszettet cseréltem és a csere után vettem észre, hogy eddig hátul 42-es volt. Eddig simán ment 150-et, most meg 120 fölé nem nagyon akar menni. Szóval eddig 15/42-vel jól ment, simán előzgettem 6.-ban, de most 15/39-el nagyon erőtlen lett.
Tévedtem. GS400 doksi néven egy kisbanditét találtam....