Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

az első vilbersek is húzósak voltak...de ami hátulra jön még az fájni fog :(
....hét elején néztem ki egy brutális Vance&Hines pufit...ez a kettő még egy gs ára....
Inkább qrvákra költötted volna, vagy fényes felnire jobban tapadnak???
Na jó, de te egy külön állatfaj vagy, rád nem vonatkozik az "általában elmondhatjuk" duma.
egy kiba GS árát dobtam rá :)))))))))
Ataaaé szerintem se rossz, annak legalább tudjuk nagyjából az előéletét. Egyébként sok kilométerest én se vennék. Mint írtam a GS-t kb. 12e km-el vettem, a ciberét meg 7800km-el. Sajnos akármennyire profi az ember, a motor belsejébe nem lát bele. A használt gép vásárlása mindig lutri, nekem eddig szerencsém volt, a GS-t mindenfajta tapasztalat nélkül vettem, a ciberénél már volt egy kicsi tapasztalat. Bele kell vágni, túl sokat nem tökölni rajta, sztán a többi úgyis jön magától.
"Általában elmondhatjuk, hogy aki custom bike-ot csinál a motorból, abból legkevesebb alakalommal sül ki valamilyen mindenki számára tetsző, vagy legalábbis pozitív irányú változás, mind kezelhetőségben, mind külalakban. Vagy marha nagyot estek vele.
Vázpolírozás a leggyanúsabb eset. Felnipolírozás ugyancsak."

KIKÉREM MAGAMNAK!! :)
Ez baromi jó, kimásolom és elmentem az egészet!
Köszi
Egy másik motoros fórumtanácsai motorvásárláshoz (Prohardver.hu):

Régi jó tanács, hogy érdemes kisebb géppel kezdeni, majd fokozatosan haladni a nagyobbak felé. Manapság azonban egy-egy csere nem kis összeget emészt fel és nem mindenki engedheti meg magának ezt a fokozatosságot. Ha te is így vagy vele és dilemmában vagy, mert a kinézett gép adatlapján 100+LE szerepel ne ijedj meg! Ha van önkontrollod nyugodtan nézelődj tovább, többen is ilyen erős vason kezdték nagymotoros pályafutásukat. Általános tapasztalat, hogy alacsony fordulatszám esetén az erősebb motorok is jól kezelhetők és csak magasabb fordulaton "jön ki belőlük az állat".
Ami viszont fontos: ilyenkor mindenkinek "viszket a tenyere", de ne hozz elhamarkodott döntést, az később nagyon sokba kerülhet! Nézd meg jól a hirdetéseket, ha valaki arra sem képes vagy hajlandó hogy pár értelmes mondatot írjon és/vagy feltöltsön néhány képet, akkor nem biztos, hogy tőle kéne vásárolni. Ha vannak képek vesd össze a gyári fotókkal, amennyiben valami nem passzol és az eladó váltig állítja, hogy minden gyári akkor az már gyanús kell legyen. Persze olyan motor szinte nem létezik ami még egyszer sem dőlt, ez ne riasszon el! A kérdés csupán az, hogy ezt miként orvosolták (rendesen összerakták vagy csak tákolták) és hogy elismerik-e.
A cycle-ergo.com oldalon a különböző paraméterek megadása után meg tudod nézni kb. hogy mutatnál az egyes motortípusokon.
Néhány oldal ahol használt motort kereshetsz:
Használtautó.hu
KépesMotor
jófogás.hu
olx.hu
Ha a hirdetés alapján korrektnek tűnik az ajánlat és elmész megnézni a vasat, akkor (amennyiben vásárlási szándékkal mész) vigyél magaddal egy szerelőt vagy olyat akinek legalább valami sejtése van arról mit kell nézni. Téged valószínűleg úgyis elvarázsol a csillogás, de ami esztétikailag teljesen korrekt annak a műszaki állapota is lehet tragédia, úgyhogy jó ha látja egy hozzáértő is. Ha ezt nem tudod megoldani akkor itt vannak
Persuader tanácsai használt motort vásárlóknak:
"Szóval kezdjük az aljával.
Felnik. Alaposan átnézni, van-e rajta padkázás, megpörgetni, miközben sztenderen van, megkérni egy másik személyt, hogy emelje meg az elejét, hogy levegőben legyen az első kerék. Igen drága a felnigörgőzés. Ha már a levegőben van és támaszkodik az oldalsztenderen, a segítő pedig tartja, akkor rángassuk is meg a villákat előre hátra a kereket oldalra, hogy van-e valami a csapágyakkal, vagy a csúszócsővel. Hátsó lengőkar ugyanez. Megrángatni oldalra, hogy ki van-e kopva a csap vagy bármi. Nem szabad megmoccannia oldalirányban. Gumiknál ha kopottak az nem jó. Nagyon drága egy garnitúra és ha középen el van kopva az első, akkor az életedet kockáztatod, ha rajtahagyod.
Villáknál, hátsó rugóstagnál olajfolyást sem árt keresni, bár a felnin ilyenkor van nyoma. Mivel az újabb motorokon a csúszócsőben lévő persellyel együtt kell cserélni a szimmeringet, igen drága a szett.
Nem árt, ha rángatjuk egy kicsit a kormányt, megpróbáljuk behintáztatni, illetve ráülünk és megnézzük van-e csillapítása a hátsó rugóstagoknak vagy központinak. Találkoztam olyan SV-vel, amelynek elöl nem volt semmi csillapítása...
Általában elmondhatjuk, hogy aki custom bike-ot csinál a motorból, abból legkevesebb alakalommal sül ki valamilyen mindenki számára tetsző, vagy legalábbis pozitív irányú változás, mind kezelhetőségben, mind külalakban. Vagy marha nagyot estek vele.
Vázpolírozás a leggyanúsabb eset. Felnipolírozás ugyancsak.
A sportlégszűrők, meg mindenféle racing besorolású marketingvakítások az újabb motorokon mínusz lóerőket okoznak, mivel a szerelőhöz már nem tolják el, hogy összehangolják az injektorral, mert ahhoz egy teljesen más térkép kellene, nem elég simán CO-t tekergetni. Vagy Power Commandert kellene belevenni sok pénzért. Ezek meg sokkal drágábbak, mint egy sportlégszűrő. A blokkon külsérelmi nyomokat nem nehéz találni. Mindent meg kell vizsgálni, ami először a földhöz ér borulásnál. A blokk állapotát csak körbe lehet lőni mostanság a használtmotor piacon. Az aktuális km óra állásokat nem is érdemes leolvasni, inkább egy átlagot kell számolni az évekkel. Pl. szorozzuk meg a gép éveinek számát kb 6000 km-el. Korántsem lehetünk tisztában így sem a valós km értékekkel, de egyből ki lehet szűrni a nagyon irreális értékeket.
Ha nincs nálunk éppen kompressziómérő, vagy nincs lehetőség mérni, akkor a kartelgáz mennyiségéről talán következtethetünk arra, mennyire van elkopva. Illetve a km értékeket érdemes összevetni a szervizkönyvben leírt cserékkel, vagy ellenőrzésekkel. Pl. egy 1X 000 km-es motornak bontatlannak kell lennie a szelepfedelének. Vagy az első guminak a gyárinak kellene lennie, illetve a hátsó fékbetét sem kopik el ennyi idő alatt. Ez könnyen lebuktathatja a tekergetős tulajokat.
Ha valami baja van a motornak, vagy estek vele, ellenőrizhetjük a váz egyenességét nagyjából, ha a blokkon átmenő csavarokat kilazítjuk és elkezdjük forgatni. Ha akadni fognak, azaz elgörbültek, akkor a váz is görbe.
A kormánynyaknál sajnos ennyire pontos képen nem kapunk. Talán a hűtő alatti idomhoz lehet mérni az első kerék távolságát.
További blokk szerelgetési nyomok. Néhol gyári, néhol más bilincsek a hűtőcsöveken, stb.
Nem árt a tankot is leszerelni és alánézni, hogy mi lapul az airboxnál. A zajokra is figyeljünk, menjünk egy karikát bukóval, amikor végigváltunk az összes sebességfokozaton, hogy minden rendben-e, könnyen kapcsolható-e (kivéve régi r6 ), meg üvegeltük is egy kicsit, 90-nél a kormányt is elengedhetjük, hogy merre akar menni (természetesen ha nem egyenesen megy akkor bibi van). A zajokat később levett sisakos karikánál hallgathatjuk, ha egyáltalán mond ez valamit bármilyen embernek.
A vázat, segédvázat alaposan átnézni, levenni az üléseket. A segédváz előszeretettel törik, hajlik eséskor. Találkoztam ilyen motorral, az eladó azt mondta nekem a kisipari hegesztésre egy japán motor segédvázán, hogy a vibrációtól tört el. Nem méltattam arra sem, hogy kinevessem.
Elektromos dolgokat minden esetben nézzük át, próbáljuk ki. A rossz akku nem olcsó mulatság egy régebbi vashoz sem. Nem árt rámérni a töltőáramra. 14,x-nek kellene lennie az értéknek.
Külalaknál a nem gyári matricák árulják el egyből a bukást, újrafényezést. Minél többet tudjunk meg interneten a kiszemel motorról. Milyen évjáratban milyen színnel jött ki, stb. Az idomok belsejében szokott hangszigetelő szivacs lenni. a kipufogónál hővisszaverő fólia. Hiányuk ugyancsak javításra utal.
Alapvetően a kopóalkatrészek állapota azt mutatja meg nekünk, hogy szezon közben mennyit kell ráköltenünk a vasra. A fékbetéteket, kuplungot nem árt ellenőrizni, a lánc, lánckerék állapotát mert rengeteg pénzt el lehet az apróságokra költeni, anélkül, hogy motorozni tudnánk. Ezek mind befolyásolják a motor árát. Azaz alkudjunk keményen.
A hirdetések szóhasználatai: egyedi megjelenés - idomok szarrá voltak törve legalább egyszer. Pályán nem volt soha - sportmotor esetében 80 százalékban hazugság
Egyébként semmi kivetnivaló nincs a pályahasználatban. A gumik minőségéről, márkájáról, kopottságáról amúgy is egyből lehet látni, hogy hol használták. Rendszeres szervizelés a lényeg, illetve az odafigyelés. A sportmotorok amúgy is erre valók.
A forgalmit sem árt átnézni, illetve a fékcsöveken megkeresni az évjáratot jelző számokat.
nagyjából ennyi jutott eszembe. Korántsem a teljesség igényével."

Amennyiben ez alapján is minden jónak tűnik megkérheted az eladót, hogy hozza el egy általad megjelölt szerelőhöz aki átnézi mielőtt megvásárolod (ha még nem ismersz egyet sem akkor keress valakit, tulajdonosként úgyis szükséged lesz rá).
Ha megszületett a végleges döntés, de ott és akkor nem köttetik meg az üzlet, akkor fizethetsz előleget vagy foglalót. A kettő közti különbség, hogy foglaló esetén ha te gondolod meg magad akkor nem kapod vissza a pénzed, ha az eladó lép vissza akkor pedig ő az összeg dupláját fizeti vissza számodra. Előleg esetén ha bármelyikőtök meggondolná a dolgot egyszerűen visszakapod a pénzed. Ha biztos vagy a dolgodban akkor tehát érdemes lehet a foglalót választani. Persze legyen "lepapírozva"!
Amikor az adás-vételre kerül a sor az alábbiakra lesz szükség:
- az adás-vételi szerződés négy példányban: kettő az eladóé, kettő a tiéd (mindkettőt kérik az okmányirodában, az egyiket visszakapod)
- a motor forgalmi engedélye: ezt vinned kell az okmányirodába, ahol bevonják és ott helyben kiállítják a nevedre az újat
- a motor törzskönyve: ezt szintén az okmányirodában bevonják és később kapod postán az újat
- az eredetiségvizsgálatra: megbeszélés tárgyát képezi, hogy az eladó vagy a vevő intézi; az erről szóló iratot a többivel együtt az okmányirodába kell vinned
- amennyiben "lábon" szeretnéd hazavinni a motort akkor szükséged lesz kötelező gépjármű-felelősségbiztosításra is. A megkötésének nem feltétele hogy te légy a tulajdonos, így akár már korábban is intézheted, de ott a helyszínen is megteheted ezt online. Ha enélkül indulsz útnak és valami történik, akkor saját erőből kell helytállnod. Illetve ha halogatod a biztosítás megkötését, akkor az adás-vétel dátumától számolva minden egyes nap után fedezetlenségi díjat kell fizetned.
Ha megtörtént az adás-vétel 15 napod van arra, hogy a felsorolt iratokkal (és persze a személyiddel, valamint a lakcímkártyáddal) befáradj az okmányirodába és bejelentsd a tulajdonosváltást.
Javasolt, hogy egy szerelőt is látogass meg, ha már a vásárlás során látta a gépet akkor azért, ha még nem akkor azért; ha mást nem legalább az alap dolgokat (pl. a folyadékokat) érdemes lecseréltetni.
Nagyon helyes! Jó egészséget és sok sikert hozzá!
Dipshit!
Nagyon köszi!!!!!
Az biztos hogy olyan motort nem fogsz találni amire ne kellene utána egyből költeni. Egy motor a vételárából, az átírási költségből és szerencsés esetben (a GS kategóriájában) még olyan 100 ezer, a vétel után azonnal, vagy nem sokkal később elköltött forintból áll össze.

Hogy olyan-e a motor mint amilyennek a hirdetés szövege leírja, azt leginkább az eladóból tudod leszűrni. Persze ha őszinte az eladó, az is lehet rémisztő.

A 350 ezresek azért olcsóak mert öregek, de egyébként a csutkakormányt leszámítva pont ugyanolyan a használati értékük mint a drágábbaknak. Egy a gyári megjelenéshez közeli ilyen öreg gép simán lehet még nagyon jó.

Amit meg tudsz nézni próbakör nélkül is és fontosak lehetnek (az általános kopókon túl), azok a csapágyak (kormány, lengővilla..), van e rendes töltés, mennyire ingadozik az alapjárat, hidegen könnyen indul-e, dob e füstöt, üresben ha némileg felpörgeted, fix gázállásnál tarja e a fordulatot (tehát nem szabad hogy ingadozzon). Ha mész is vele, érdemes megnézni hogy húz-e valamerre..

De nem egy ördöglakat a GS. Szóval szerintem nem lehetetlen ebből megvehetőt találni. Ha olyat veszel ami fél milla alatt van azt talán könnyebb lesz később eladni, mert ilyen motort általában úgyis azok vesznek akik vagy nem szánnának rá sokat, vagy "csak" tanulni veszik. Szóval valószínűleg könnyebb is lesz eladni, meg kisebb lesz a bukó, mintha vennél mondjuk most egy 700-ezreset.
Mire gondolsz?
akkor egy csomó hozzáértőhöz közel....
Jogos...Budakeszi
Kedves elektro-motor!
Köszi a hasznos ötleteket, tényleg!
Pont ezért keveredtem ide, hogy találjak olyan embert akinek Suzuki GS 500 motorja van! :-)
Én nagyon szívesen megnézegetném, beszélgetnék róla élőben, ha lenne ilyen ismerősöm, de nem tudok róla hogy lenne.
De nagyon jó ötletet adtál, lehet itt teszek szert olyan ismerősre, aki szívesen mesél a motorjáról, meg meg is mutatja!
Köszi
Itt Ataa gépét tudnám ajánlani ha eddig nem nézted, azt megnézni sem kell.
Azt legalább az adatlapodra írhatnád merre laksz az országban?!
Jó estét Neked is! Nekem lenne egy javaslatom. Keress a közeledben egy motorost beszélgess el vele, és nézegesd meg a motorját! A legjobb az lenne ha olyan a gép mint amilyet venni akarsz! Ő már ismeri a sajátját tudja milyen bajok voltak vele, és Te is megismered. Vagy pedig vegyél egy olcsóbb gépet , és azon megtanulod , mi gond fordulhat elő egy motornál. Hogy ha útközben mégis valami adódik, mint nekem a múltkor, hogy eltört a torokról a benzincsapra menő vákuumcső, lezárt a benzincsap és a motor leállt mindentől távol. mégis öt perc után mentem tovább!
Én speciel tényleg megremulok a nagy futás motoroktol,nem is vettem csak 10e alattit.
Bár én azoktól is remuldozok.
perik71, köszi szépen!!!
"Keress egy olyan embert aki látott már motort...és vidd el magaddal vásárolni..." zsír, köszi, ez már használható ötlet, te láttál már motort?
Eljössz velem?
Köszi, hogy komolyan vetted az érdeklődésemet! A kérdés: Hogyan lehet arról megbizonyosodni egy ilyen "motor megnézés" alkalmával, hogy jó állapotban van a motorkerékpár motorja? Nincs e széthajtva? Ahogy írtam, nem nagyon tudom, hogyan kéne mennie? Nincs mihez viszonyítani
Sosem volt még motorom, de néhányszor pár száz kilométert motoroztam 125 cm3 motorral, egy régi motoros ismerősömmel, aki kezdő motornak ajánlotta a GS 500-at. Úgy tervezem hogy 1-2 évig mindenképp megtartom.
Ahogy írtam, látok 350 ezer Ft tól, gyakorlatilag 900 ezer forintig mindenféle gépet. 500 000 Ft körüli összeget rászánnék, de pont ezért kérdezlek benneteket, hogy ha az a "népítélet" hogy annyi pénzért jót nem kapok, akkor hallgatok a tapasztaltabbakra!
Enyémben 83e km van (99-es), 12ekm-el vettem. Eddig semmi komoly javítás nem kellett a kötelezőkön kívül. (olaj, olajszűrő, gyertya, lev.szűrő, szelepállítás, szinkron, telololaj + szimering, gumi, akksi) Ami nem tipikus hiba volt az a gyújtásjeladó, de azt is kitököltem magam és bontóban vettem hozzá 8.000 Ft-ért. Ill. volt még az egyik karbiban komplett tűszelep csere a másik oldaliban meg tömítés csere. Benzincsövek lettek még cserélve.

Persze azon kívül, h estem-dőltem vele párszor vigyáztam rá és rendszeresen szervizeltem. Ha kifogsz hasonlót, akkor nem túl sok a 77e km, de ezt qrvára nem fogod tudni megállapítani vásárláskor, mert mindenki azt hazudik, amit akar.

De azért lehet szerencséd is, kifogsz egy olyan hülyét mint én és mindent elmond a motorról.
Mindig jókat mosolygok a hozzászólásaidon hasonló témában, de totál igazad van! Bocsi a bepofátlankodásért.
...meg ameddig nem veszi a fáradtságot arra ,hogy ne csak egy arc nélküli bekiabáló legyen
Mindenesetre én már blokkoltam ezt a Broki felhasználót