Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

A minek mennyit csökkent az értéke részhez kis kiegészítés. A 2007-2008 körüli 1,8-as vételár, az ma bőven több mint 2,5 lenne. Nem vagyok egy pénzügyi guru, de a mai 0,9-1 millió körüli értéket is ehhez, az inflációval is korrigált értékhez, vagy a mai szalonárhoz kéne viszonyítani.

http://maganpenzugyiakademia.h...


Ez még arra is jó, hogy én pl hiába tervezem csak kicsit olcsóbban eladni papíron az XJ-t 4 év után, mint ahogy vettem, szóval mondhatnám azt hogy nem volt értékvesztése, de ez se igaz. Mert ha forintra ugyanannyiért adnám el mint amennyiért vettem 2012-ben, akkor is "buktam" volna rajta kb egy 100-ast, úgy hogy ez egy filléres motor volt már akkor is.
Figyelek

De most mit mondjak erre? Nem tudom mit vettél 80-ért, de simán el tudom képzelni hogy adott esetben még 250-ért se volt drága.
Na én megvettem 4 éve az XJ-t, akkor a vétel után volt egy hátsófék felújítás (tárcsa és nyereg ).. aztán annyi. Meg aztán egy 100k fölött futott motornak nem rója fel az ember, hogy például az első 10k közös kilométerünk alatt volt még pl kormánycsapágy, és első kerékcsapágy csere is, ja meg egyből cseréltem a gumikat, mert nem tetszettek. A motor vételárán és az átíráson felül elment "rendkívüli kiadásként" kb 100k. Használati értékben a 900-as Diversionnal egyenértékű új Yamaha az most (meg akkor is) az legalább 3,5 millió forint, az 6x annyi pénz mint amibe ez nekem került. Szóval én egyáltalán nem látom a dealt abban, hogy nincs pénzem, akkor egyből menjek a szalonba alig önerővel motort venni. Te pénzed, oda szórod el ahová akarod.

Az XT-m az még pl nincs kész, eddig kb 100k-val lesz várhatóan többe mint a vételkor terveztem, és alig tudtam egyelőre használni (mentem vele szűk 3ezer kilométert), de a végére az is töredék árban lesz mint egy új, hasonló tudású filigrán rendszámos egyhengeres enduro lett volna. Az pedig megfizethetetlen, hogy bárhova odavághatom, mert nem múlik rajta semmi, és nem én teszem rá az első karcokat.
No igen, azért az az 1-2 év garancia is jó dolog:-) Itt a hátrány hogy KÖTELEZŐ szervízbe vinned....ahol meg még pluszba lenyúlnak.
A robogó egy másik horror történet:-)) Az egy pénztemető:-)) Főleg ha még pöckölni is akarod:-)) Asszonynak 80-ért vettem egy (DIPSIT figyelsz?!:-) HASZNÁLT robogót:-))) 80-ért.... jelenleg 250-be van.....és bizony az úgy indult hogy darabokra szedtem és ami szar volt, nem tetszett az rögtön csere
Én nem azt írtam hogy kizáró ok, hanem ha nem tudja valaki mit nézzen a motoron akkor ezeket alapban..... vagyis út alkudjon, számoljon hogy ezek rögtön plusz tételek lehetnek, ha olyan állapotúak.
Ez mind saját tapasztalat, élmény...... az első 2 motornál Én se néztem pl. a gumikat, láncot. És kellemetlen volt mikor csúsztam blokkolt kerékkel vagy 140m-ert.....majd jött a zsebbenyúlós rész.

Én az első 2 mocimnál amikkel összesen elmentem 26.000km-ert, használtan vettem..... és sokba lett a vége.
A GS-et 0km-rel hoztam el és 3 év alatt 68000-ret tettem bele
A GSF-et szintén (1kmrel) és 64.000 van benne úgy hogy még semmi nem volt javítva, cserélve - ami "hibának" menne.

nekem megéri/megérte inkább hitelre venni, mert akkor tudom hogy Én mit és hogy hajtok bele, mikor, mit, hogy, mivel, hogyan cseréltem. Nincs kellemetlen meglepetés. És még jól is tudok kiszállni belőle.
A GS-t használtam..... eladtam....
3 év alatt kifizetem rá 6-700.000ft-ot ez igaz, de bármikor ott volt.
eladtam 700-ért, amiből még volt valami 520 hitel.....a maradékból megcsináltam a különbözetit, és beszálltam 100-al a banditba..
A bandit mondjuk megszívatott - mert ugye CHF hiteles volt, így lett az 1,8-as motorból 4,2-es.
De jelenleg is 0,9-1 milla környékén mennek a K7-es banditok. Vagyis ha az értékét nézem akkor 9 év alatt csak 6-700-at csökkent az értéke.

Ha majd egyszer cserélek akkor is új motor lesz.....
És hogy hitel vagy önerő?
A hitelre fizettem 20-at (240.000/év) havonta és közben tudtam menni évi 25-26.000km-ert (400.000ft benzin).....tudtam szervízelni (~ 40-50.000)....gumit cserélni ( 50-70.000) Láncszett 30-40.000.........stb. vagyis évente alaphangon is 550-600.000ft elment.
Szóval itt is látszik hogy tudtam volna venni használtat, de akkor 1 évig max nézegetem.

Ha önerő? Akkor vagy addig nem motorozol amíg össze nem gyűjtöd.... vagy utána egy ideig azért nem motorozol mert kinyírtad a kasszád.
Ezt mindenkinek önmagának kell eldöntenie.
Ma megtettem az első "szűz" kört a GS-el és nagyon pozitív az első benyomásom.
Minden klappol de a gyári kerek, krómozott tükrök lesznek az első tételek amiket le fogok cserélni mert alig lehet látni bennük valamit.
A plexi 100-110-ig egész jól eltereli a menetszelet, hasznos alkatrész. Holnaptól már munkába is fogom, remélem az eső elkerül.
Ott semmi nincs.
Igen van benne katalizátor a dob előtti részben....egy ponthegesztés rögzíti a csőben.
Mi van a forgalmiban ? (V9 rovat)
Persze hogy szabályozatlan, karburátorral nem is lehet másmilyet csinálni, ahhoz nem lehet őket eléggé precízen szabályozni. Autóknál is ezért terjedt el a központi injektor hajdanán, mert ugyan nem volt az igazi, de a katalizátor hosszú élettartamú működéséhez szükséges lambda=1 értéket hellyel-közzel be tudták vele állítani minden motorterhelésnél. A karbikkal ez nem megy sajnos.
Ha benne van akkor biztos szabályozatlan mert vezeték az nincs a környékén sem...
Valahol a dobban van, de még nem láttam belülről, így közelebbit nem tudok....
Nekem 2005-ös kiadású van (k5). A PAIR-t azt látom is de a katalizátort nem tudom hova dugták el mert azt nem látok rajta , hacsak nem a dobba van beépítve.
A kisebb fogyasztásnak persze örülök:-)
PAIR-system, katalizátor, fojtószelepállás-jeladó a karbin (ennek megfelelően terheléstől függően folyamatosan szabályzott előgyújtás: rugalmasabb viselkedés, kisebb fogyasztás és emisszió). Kívülről "nem látszik" a vason, de azért fejlesztettek ezen is jócskán.
Tudtommal azt is kapott. Hasonlítsd össze az árát egy régebbihez, meg egy újabb vashoz való gyári kipuffnak, pont egy katalizátornyival drágább az utóbbi.
Üdv mindenkinek!
K4-es modelltől van PAIR system a GS-n (nemrég olvastam róla a Haynes féle szervízkönyvben ) és az lenne a kérdésem hogy szerintetek tényleg javított az emisszión ez a fejlesztés? Mert ugye katalizátort sosem kapott.
Az az értékállóság inkább veszteségminimalizálás. Motornál nem tudom hogy lehet a legfrankóbb a matek, de autónál ha nem alsó közép a verda akkor a 3-4 éves kortól 7-8-ig megtartva lehet a legjutányosabb a buli. Meg persze akkor is jó, ha végfelhasználó az ember, és addig hajtja amíg megy, és gazdaságos javíttatni.. úgy egy 15-20 évig.
A honda 20 éves lomhoz képest patent,de kicseszett mód elment a technika ahogy én sokszor mondom kezelhetőség,ergonómia,fék,váz ügyben.
Kezesebb,fordulékonyabb,könnyedebb a mostaniak fényévekkel.
Nyilván olyan patent az a Honda, hogy csak és kizárólag a 20 évvel ezelőtti technika és a mai különbsége érezhető ki belőle

(persze elfogadom, hogy jobb az új)
Basszus,ez az álom túra nekem.

http://onroad.hu/2016/06/04/48-ora-motoros-fagyizas-gyoztes-es-nemi-statisztika/
Ez a bukás érdekes kérdés. Pont a minap nézegettem, hogy ha már értékállóságra is menni akar az ember az új vassal, a 4-5 millás kategória amiben keresgélhet. Z1000SX-ből pl. az új is 4 misi alatt van, de a használt, akár sérült példányt sem kapot meg sokkal 3 alatt. BMW alsó kategóriájánál (árban) talán hasonló a helyzet. Igaz, ezektől a gépektől az ember már nem akar megválni, hacsak nem jön valami váratlan, vagy beriaszt a beszarás jelző... (szerintem)
Járműparkot én sosem racionalitásból tartom,ha az lenne talán a platós maradna meg.

Amúgy mivel kezdek egyre többet csirkeszárnyassal járni látom mennyire sokat fejlődött a motoripar,és emiatt kívánok rá egyre jobban a fiatal húsra.
Papíron szegról végre aszondanám egykutya,pedig ég és föld.
A motorozás létjogosultságát egy percig se kérdőjeleztem meg.

Egyébként épp járműpark racionalizálás előtt vagyok, mert véget értek a hedonista egyetemi évek
Te minek motorozol mikor speciel gyalog,bérelt autóval,repülővel,busszal stb ugyanoda eljuthatsz?
..és ebből a különbségből mennyit érzékelnél, ha "becsukott" szemmel kéne motoroznod?