No az előbbi képednél ugye írtam hogy K5 vagy K6.....
Ha csak évi 5000km-rel számolsz (ami ha a túrámat nézem akkor 3 túra.... vagy egy évadnyitó/évadzáró amit az itteni emberekkel is már gurultam abból meg 10db 1 napos.... akkor ugye az lehet kevés is, vagy sok....hiszen volt hogy 26.000km-ert mentem egy évbe, tavaly meg összesen 1300-at, mert lett kocsim vén fejjel)..... szóval 5000-rel is az már 55000km. Szóval a 77.000km egy 10 éves motornál se sok.....
Én mindoig egy 5-10.000-rel szoktam mondani a számolást. (a kocsimba is 8000-er megy évente)
Szóval nem sok.
Ráadásul a GS tényleg igénytelen jószág, szóval nem hagyod ott egy másik motor árát a szervízbe se, hiszen itt még nincs elektronika, számítógép mint a GSF-be. De ha itt lenne Tibkin (vagy Esso papi emlékszik talán) akkor neki valamikor 2007-8 környékén volt a motorjába 100.000km.....és utána még mindig használta. 2 éve van neki másik mocija.
Ha nézed a mocit - és nem megy veled senki?
1., gumik állapota - ne legyen kocka, ne legyen kagylós, ne legyen slikk..... mert az rögtön egy csere ami ~ 50.000-res tétel
2., lánc - a hátsó villán van a jelző..... ne a végén járjon, mert akkor az is egy 30-40.000-res csere
3., első fék behúz....a telók ne essenek össze, mert ott vagy nincs olaj, vagy a rugó meghalt......
4., természetesen sehol ne folyon semmi......
5., mivel nyár van, ne füstöljön..... télen füstölhetne/párát nyomhatna hiszen szívatóval indul minden .....de utána már nem
6., ha nagyon csörög akkor vezérműláncfeszítő fennakadhatott, a lánc lehet a hibás, szelephézagolni kell....szóval az már motorba nyúlós
7., a kipuff leömlői ha rozsdásak akkor az jó.... ha lekezeled, lefújod 8000 fokig hőálló festékkel akkor is rozsdásodni fog max fél év múlva. Ha bárhol van 1-2 rozsdafolt az sajnos ilyen..... ez már nem japán.....ez spanyol...
8., és ugye az alapszintű átnézés.....nem lötyög, zörög, nyeklik.....
szóval sokkal kevesebb hibalehetőség van egy GS-nél mint bármelyik nagyobb motornál.
Én szívesebben vennék egy napi használatú 90.000-res motort, mint egy olyan amibe csak 60000 van, de 3-4 éve áll és "kihasználatlanság miatt" eladó. Ott már minden ki van száradva......az összes szimmering is
Igen
"100 ezer, a vétel után azonnal, vagy nem sokkal később elköltött forintból áll ".
A nem sokkal későbbet simán lehet úgy venni hogy, simán kijöhet rajta pár apróság, még mielőtt a következő 6000-res szerviz aktuálissá válna.
Nem sok olyan hülye van aki 0-ra szervizelve árul a fél milliós árkategóriában használt motort. ..továbbá az is feltételezhető, hogy az első bálozó, típus- és alapvető motoros ismeretek nélkül nem fog nekiállni semmit maga szerelni,. Szóval nem csak alkatrészköltsége lesz, hanem munkadíjra is költenie kell.
Szóval hogy az általad számolt 60-ból 100 legyen, ahhoz elég ha már nincsenek a toppon a gumik, vagy esetleg valami gyorsan kopó sportosabb van rajta. Befigyel egy kormány vagy lengővilla csapágy csere, esetleg a nem csak fékbetétet és fékolajat hanem ha már ott van a 10+ éves fékcsöveket is lecseréli (akkor már persze fémre érdemes). Esetleg szimering és olajcserét hajt végre az első futóműnél.. amit jobb esetben nem azért cserélünk, mert már folyik. Vagy teszem azt, előrelátó, és vesz hozzá tartalékba még néhány apróságot elsősegélykészlettől a tartalék karokig bezárólag.
Na ezekből tetszőlegesen válogatva 2-3 összetevőt, már bőven túl is lépte a 100k-s keretet, és akkor még baja se volt a motornak, csak pár dolog elkopott.
UUB922-es Gs-t kíváncsi lennék mennyi km-rel árulhatják - ha még egyáltalán megvan valahol:-)))))
úgy 5-6 éve láttam egy hirdetében ott valami 30.000-rel nyomták..... miközben Én tettem bele 68-at (csak ugye digitális órával együtt)....a második tulaj is valami 30-40.000-ret:-)))
Keresd meg Tibkint neki mennyi van a GS-ébe:-))))
Azért ezek a motorok már szétszedés nélkül elmennek 90%-ban 140.000-ret is....de 200.000-ret is.
Kis motort nem szabad venni - ilyen korba már, hiszen azt nagy százalékba fiatalok hajtják (széjjjjjjel)...és azzal megszívtam Én is anno
Mint látni fogod a GS-re nem véletlenül mondják hogy öszvér....... ha megvan a normális szervizelés akkor sosem volt vele gond.
Nekem a végén a feszszabályzó nyekkent meg, ami ma már univerzálissal is lehet pótolni, vagyis nem kell gyári 100-130.000-ért
100.000?
minden papírozás 38000ft (http://kalkulatorlap.hu/atiras...)
olaj, szűrők, gyertya: ~ 10-12.000ft
Esetleg egy karbiszinkron 5-10.000ft
vagyis max 60.000
Persze ha kopott a gumi, lánc kukás - az látszik az áron is. Illetve alku alap.
Ezt Én se tudnám megcáfolni, sem igazolni:-))) De szerintem a régi mocid se azért volt olyan, mert rommá volt törve nem???? Így tetszett (nekem meg nagyon!!) A sok átalakítás amúgy nekem olyan dolog, hogy kinek épp mi tetszik, kényelmes?
Nekem kellett valami plexi......
De a kör lámpa miatt nagyon sokan hitték azt hazafele, hogy simson....így kijöttek elém.....így nem maradhatott....
A tükrökbe nem láttam semmit..... így kellett az idom, meg fazer tükrök....
stb..... Szóval akár a GS akár a GSF nekem használati és használható állapotba kell.
Az elképzelés egy idom nélküli az-az E-s válltozat lenne, a képen látható külsővel, fekete váz, kék tank, stb...
Tudom hogy sokkal fontosabb a tuti jó műszaki állapot, de ha már lehet választani, az se baj ha így néz ki :-)
A mellékelt kép valószínűleg valami prospektus fotó lehet, a neten találtam
Épp most voltam Bigoneoszinál, frissen szervizeltek a telók.
Amit akartam azt megcsináltam rajta, friss műszaki, alig használt lánc, újszerű gumik...
Várja az új gazdáját.
Most már jó vele kanyarogni...nem hajó..és stabil....főleg ha felkerülnek a gázos állítható rugók hátra.
...meglepően kezes.
...amúgy a hegy sem probléma....nyomatékból dolgozik.
a szar töredezett,kátyús út viszont probléma...mint a motorok többségének.....vagy a féltő gazdák többségének..
...én olyan balfasz vagyok ,hogy még egy bérelt motort sem kínzok
Pontosan!
A Bp-Szeged moped turnén régóta vacillálok...A Slider alkalmas lenne...de annyira szeretem ,hogy sajnálnám szétcseszni....Tehát kellene valami fos.
...de mire a fost felkészíteném...addigra jön az érzés ,hogy sajnálom szétcseszni..
...szóval szopás.
...na pl tőlem szerintem nem lenne gáz motort venni
Az ilyen chopper félék se olyan rosszak azért... csak jól kell megválasztani a túra útvonalát. Ha egyszer arra vetemednék, hogy choppert veszek, azzal biztos hogy megcéloznám európai sík országait. Legalább nem maradna utána bennem semmi hiányérzet, mondván hogy ennyi kilométert akár el is lehetett volna kanyarogni. A Baltikum se lehet rossz, még úgy se hogy egy árva hegy sincs arrafelé,.
azóta nem járok oda ...mióta a kakas által fejbe lőtt Jymmy (vagyhogyafrancbaírja) lehozatott trélerrel 2 Harleyt....és vacilált ,hogy melyikre üljön....
..persze a felvonulást párszor megnéztem...
Nem sokra értékelem a pénzel extrázott vasakat (ott pedig abból van a többség)...többre becsülöm a sufniban reszelt kreatív csodákat..
Jó jó..az enyémben is sok suska haldoklik....de kiba sok kézi szöszmötölés is van benne...rajta..
a gurulásra mindig van félretéve...arra ügyelek.
...de bevallom férfiasan...amennyire jól változott a motor minden téren....egyre kontrasztosabb,hogy a hosszú túrákra nagyon fárasztó.
....nagyon vergődök egy hosszútávra tervezett...vehemensebb motoron..
olyanra nem költök ami csak pillanatnyi...2-3 kibaszott rövid másodpercnyi örömöt képes okozni....amúgy költsenek ők rám.
....ha valami pina olvassa.....szeretem a pizzát!
Ha csak évi 5000km-rel számolsz (ami ha a túrámat nézem akkor 3 túra.... vagy egy évadnyitó/évadzáró amit az itteni emberekkel is már gurultam abból meg 10db 1 napos.... akkor ugye az lehet kevés is, vagy sok....hiszen volt hogy 26.000km-ert mentem egy évbe, tavaly meg összesen 1300-at, mert lett kocsim vén fejjel)..... szóval 5000-rel is az már 55000km. Szóval a 77.000km egy 10 éves motornál se sok.....
Én mindoig egy 5-10.000-rel szoktam mondani a számolást. (a kocsimba is 8000-er megy évente)
Szóval nem sok.
Ráadásul a GS tényleg igénytelen jószág, szóval nem hagyod ott egy másik motor árát a szervízbe se, hiszen itt még nincs elektronika, számítógép mint a GSF-be. De ha itt lenne Tibkin (vagy Esso papi emlékszik talán) akkor neki valamikor 2007-8 környékén volt a motorjába 100.000km.....és utána még mindig használta. 2 éve van neki másik mocija.
Ha nézed a mocit - és nem megy veled senki?
1., gumik állapota - ne legyen kocka, ne legyen kagylós, ne legyen slikk..... mert az rögtön egy csere ami ~ 50.000-res tétel
2., lánc - a hátsó villán van a jelző..... ne a végén járjon, mert akkor az is egy 30-40.000-res csere
3., első fék behúz....a telók ne essenek össze, mert ott vagy nincs olaj, vagy a rugó meghalt......
4., természetesen sehol ne folyon semmi......
5., mivel nyár van, ne füstöljön..... télen füstölhetne/párát nyomhatna hiszen szívatóval indul minden .....de utána már nem
6., ha nagyon csörög akkor vezérműláncfeszítő fennakadhatott, a lánc lehet a hibás, szelephézagolni kell....szóval az már motorba nyúlós
7., a kipuff leömlői ha rozsdásak akkor az jó.... ha lekezeled, lefújod 8000 fokig hőálló festékkel akkor is rozsdásodni fog max fél év múlva. Ha bárhol van 1-2 rozsdafolt az sajnos ilyen..... ez már nem japán.....ez spanyol...
8., és ugye az alapszintű átnézés.....nem lötyög, zörög, nyeklik.....
szóval sokkal kevesebb hibalehetőség van egy GS-nél mint bármelyik nagyobb motornál.
Én szívesebben vennék egy napi használatú 90.000-res motort, mint egy olyan amibe csak 60000 van, de 3-4 éve áll és "kihasználatlanság miatt" eladó. Ott már minden ki van száradva......az összes szimmering is