Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Látod az 1250-es kellett volna.
GSX650F-em van, már 4 éve.
fazer v bandit kell neked!!!
Meghiszem azt.
Nem kell túrakormány! "GP pilot vagyok"
Vagy ha az f4-en lenne turakormány.
Én is tartottam a csutkakormánytól, de hidd el nem mindegyik olyan szörnyű. F4-esen pl. egész tűrhető. Az a furcsa, ha utána átülök egy lágyabb vázú, nyeklő-nyakló túrakormányos gépre.
Már nem gyártják így lehet kiesik az is mire oda jutsz.
Én se vezettem olyan rengeteg féle motort, de amit igen, abból pontosan lejött, hogy mi nem kell. Pl. az SV1000S megmutatta, hogy se V2, se csutkakormányos motor nem kell. Ezzel már elég nagy kört kilőttem. Mivel a chopper vonalról indultam, pontosan tudom, hogy olyan sem kell, így ez is nagy kört lőtt ki. Az endurozás sose vonzott, utálok nem aszfalton menni, így ez is kilőve. (mondjuk tavaly Albániában bebizonyítottam, hogy nincs olyan motor, ami nem enduro...) Visíttatni se szeretem a motort, így a felső fordulatra hangolt motorok is kilőve. Maradtak az idomos, dobozolható, középtartományra hangolt sporttúra gépek. Ez meg így eléggé leszűkíti a kört.
Ha megtehetném, biztos, hogy vennék egy pályamotort rendszám nélkül. De nem a motor megvétele lenne itt sem a gond, hanem a fenntartás/pályázás ára, illetve az idő...
Majd ha már leálltam a többezer km-es túrákról, akkor egy Harley XR1200X lehet, hogy bejátszik, de ez nagyon odébb van még... Az az egyetlen motor, ami totál nem illik bele a képbe, mégis szívesen birtokolnám.
Tudok adni egy legendás CBR-t.
Őszintén irigylem, hogy ti már ilyen tisztán tudjátok milyen motoron akartok a következő években (évtizedekben?) motorozni. Nekem még sajnos nem volt annyiféle motorom, hogy ezt bizton tudjam. Most épp az egyhengeresek jönnek be és vonzanak... de lehet hogy 3 év múlva már egy boxerre fogok vágyni, vagy esetleg egy V2-re. Fogalmam sincs.

Szóval amíg ezeket, meg még ki tudja milyen más motorokat nem próbáltam ki tartósan, addig S4 motorom például csak akkor lesz a Divi után, ha valami legendás gép kerül a szemem elé, és nem tudok neki ellenállni (pl most egy ilyet tudnék elképzelni, a fűzött kerekű 1100-as Kawasaki Zephyrt, de szerencsére az nagyon ritka, így a veszély nem fenyeget).
Huhh elég vájtfülű vagy.
Van két hóttugyanolyan astránk.G( igaz az egyik kombi de irreleváns ebből a szempontból) namost az egyik 2000-es évjárat és bowdenes,a másik 2005-ös és már elektromos gáz van rajta,oszt én meg olyan botlábú vagyok hogy nem érzem a különbséget.


A másik hogy az abs-ek elég sokat fejlődtek az utóbbi években,igen tág határok közt lehet velük játszani főleg a sport verziókkal,ha meg nem elég egy biztosíték kivételével simán megoldható.
A kocsiban se sikerült megkedvelnem az elektromos gázpedált, így nem hiszem, hogy szeretném ha egy potmétert kéne mechanika helyett csavargatnom.

Nem a tudás miatt nem kell az elektronika (fogalmam sincs hogy hogy motorozok, remélem egyre jobban), hanem a szabadság miatt. Ha csíkot húzva akarok megállni, akkor úgy, ha meg akarom úsztatni akkor tudjam megúsztatni a motort, ha azt szeretném akkor meg forogjon el a hátulja. Meg az se mindegy hogy én szeretem azt a tapogatózást, ami a fékezés közben óhatatlanul szükséges (meg sok más helyzetben is, ha nincs segédberendezés), pláne ha nem optimálisak a feltételek. Ezek nélkül egy csomó íz veszne ki abból, amit én motorozásnak definiálok.
Kinek mi, de én pl. kimondottan utálom a karburátort is meg a lég-olajhűtést is. Sokkal problémamentesebbek és kevesebb karbantartást igényelnek az injektoros és vízhűtéses motorok. Inkább áldoznék többet egy újabb, már ezekkel gyártott motorra mint kínlódjak egy olcsóbb régivel.
A következő motorom biztos, hogy új lesz. Egyrészt mert nincs használt 2-3 éves, vagy nem annyiért, amennyiért megéri. Másrészt hosszú távra tervezek a mostanival is, a következővel is arra fogok, így az értékvesztés nem téma, a garantáltan üzembiztos motor nyugalma viszont megfizethetetlen. Persze nem 10 év hitelre, 0% önerővel...
A karbit nem hiányolom,légolj hűtés sem a kedvencem.ABS az igen jól jön néha,pláne ha a juzer nem hozzád fogható tudással rendelkezik és bénábban fékez,gyébb vezetéstámogató meg szerintem egyik sincs se a daytonában se a streetben bármilyen hihetetlen.
Egy digit befecskendezés 4 szelepes folyadékhűtéses blokk sima KBY futómű és abs szeintem már alapkövetelmény.Jó lehet elektronikus térkép kapcsoló meg vezetéknélküli gáz de ezek olyanok hogy ha ott van sem veszed észre.
Utcai, alsó-alsó közép motorokról volt szó az elején, ott ezek a fejlesztések se annyira élesen jönnek át, meg van jelentős spétjük is a csúcstechnikához képest. Hova tovább, nem hiszem hogy pl egy új 2016-os SV 650 egy 10 évvel öregebb 2006-oshoz képest annyi újat tudjon mutatni, hogy annak akinek csak a 10 évesre van pénze, megérje eladósodni egy 0 kilométeres darabért.

Egyébként csomó olyan fejlesztés is benne van az új gépekben (akár kötelező jelleggel is) amit meg pl én nem kedvelnék. Olyan új motort persze nem lehet már kapni és forgalomba helyezni az EU-ban, ami lég vagy légolaj hűtéses, ABS és egyéb vezetést támogató elektronikával sem rendelkezik, és karburátoros is, viszont naprakész a vázgeometriája, a féke és a futóműve. Szóval én akármilyen új vagy újabb motort fogok venni, az mindenféleképpen kompromisszumos lesz számomra, éppen ezért nem is fáj nekem nem a friss motorok között keresgélni.
Más a használati értéke egy újabbnak.
Tudom te azt érted ez alatt hogy mindkettővel kb ugyanazon idő alatt el lehet jutni a ból b-be csak az egyk 6x drágább és nagyobb az értékvesztése.
Nekem meg az a használati érték hogy jobb fék,futómű van alatta,más a geometriája mivel benne van 20 év feljleszés,a blokk kezesebb,nem kel baszkodni szivatóval,benzincsappal,nem nyomja tele szeméttel a karbit a rossz benzin,más az erőleadás és még sok apróság ami bennevan az árkülönbözetben.
Van akinek megér ennyit van akinek nem.
Olvass már vissza hogy jutottunk ide, mert láthatóan nem érted.

Ha valakinek nincs vagy csak kevés pénze van, és nem akar eladósodni de a példádnál maradva sportmotorozni akar, az kap a kevéske pénzéért valami 15-20 éves 600-ast, és már sportmotorozhat is vígan. Vagy választhatja az eladósodást, és sportmotorozhat egy új, minden tekintetben jobb sportmotorral, mint amit önerőből tudott volna megvenni. De az eredmény ugyan az, sportmotorozik*.

* bármilyen motorozási stílus behelyettesíthető.
Nagyon nem.
Picit kimaradtál sport vonalon.
Hát kb ugyan azt nyújtják használati értékben, csak vagy 20 év fejlesztés van közöttük, meg elhanyagolható 8x-os árkülönbség. Vagy nem?
Ezen az alapon a Daytona 675 és az cbrF3 is ugyanaz.
Miért ne lenne ugyanaz a használati értékük? Félidomos, hasonló teljesítményű, nagyköbcentis, viszonylag testes motor a mind kettő...
Az FJR az teljesen más kategória, eleve alapból full idomos, több mint másfélszer olyan erős.. kb csak a kardán meg a 4 henger a közös a kettőben.
A TDM nem a divi használati értéke,használt FJR-re gondoltam,az csak akad 3,5-ért.
Hol emlegettem? Mikor kaptál 3,5 millióért új FJR-t az utóbbi 5 évben? Az a motor valahonnan 5-től indul, de inkább van az 6 is.

Ugyan a mostani és a közelmúlt Yamaha kínálata nem tudott felmutatni olyan motort ami a 900-as Divinek akárcsak a szellemi utódjának is tekinthető, így nehéz rámutatni egy típusra, hogy az a mai megfelelője.
A TDM 900 (ami ugyan más stílus de mégiscsak egy kvázi budget túramotor alternatíva) pőrén, mindenféle túramotyó és extra nélkül akciósan 2,4 millió volt, ABS-szel meg 3,2 millió 2012-ben. Erre akkor még számolj pár túrakiegészítőt új árban, lazán megvan a 3,5 millió, amiről beszéltem.
Nono,ne emlegessük egy lapon az FJR-t és a 900-as divit mert vanyek megmondta űrhajó a divihez képest és punktum.