Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Huhh nem tudom elmagyarázni.
Maradjunk annyiban hogy kell a Zen békémnek az új.
Amúgymeg a 09-es és egy 16-os közt kb 80% különbség van technikailag.
De miért akarnád eladni? Baja nem lesz, csak karban kell tartani, mást meg nem szeretnél. Én a helyedben, ha már ennyire megtaláltam volna a nekem passzoló típust, ami amúgy keveset futott és relatív fiatal is, biztos hajtanám addig amíg lehet. Nem hiszem hogy a tripla ne futna el nagyobb zökkenő nélkül legalább 200k kilométert.

Jó, ez durva leegyszerűsítés, de akkor is.Most ér mennyit is a motorod? Másfelet? 10 év múlva meg érni fog kb 600-at, buktál 900-at 10 év alatt. Ennyit lazán buksz az első 2 évben egy újjal is.. aztán 10 év múlva az se fog többet érni (ha egyáltalán meg mered tartani addig) mint bő 1 millió. Arról nem is beszélve, hogy az elején nem árt a töréscasco-t is fizetni, mert ha önerőből lezúzod, nézhetsz miből lesz újra ugyanilyen kategóriájú motorod.
Mert nem úgy gondolkodsz mint én.
A jelenlegiben 43e Km van.Most még el tudnám adni annyiért hogy megérje.Két-három-10 év mulva 70-80e-el a mai paranormális piacon amikor dögivel jönnek az olyan laikus kérdések hogy 77e-el meg e lehet venni xy-t érdekesen hangzik.De hogy csak bagóért az biztos.
Azokután az érdekes fiktív értékvesztés.Ez csak akkor mozgatna meg ha tervben lenne az eladás,de mivel egy új bontatlan gépet vennék nagyon hosszú ideig lenne meg valszeg vele együtt hantolnának el.Ha vennék hóbortból valamit az csak mellé.
Így gondolkodj el ezen.
Menj ki a németekhez szobalánykodni, aztán megvan az 1év alatt az 1 éves használt motor, és a végén talán még az ára is.

Egyébként számomra kicsit érthetetlen a dolog, mert van már egy ilyen géped, most meg vennél egy szinte ugyanolyat újban? Ha nem akarod eladni, összetörni, vagy felvet a pénz biztos jobb az új.. de használnád te annyit hogy megérje az az évi alsó hangon 2-300k értékvesztés (ami az elején lehet durvább is)? Az alsó hangon egy 5k-s túra/év...

Csodálkoznék ha ki lehetne matekozni, hogy jobban megéri most újat venned, mint hosszan megtartani a jelenlegit (mondjuk 8-10 éves távlatban).
Ha csak azt nézzük hogy az R-eket supercorsaval szállították és 7500 Km van benne 60e-ret hozzácsaphatsz mert elég végefele járhat a gumi.És a többi.
Ja ha 6 kilót lehet spórolni az Ok.
De megfordítom hogy árnyaltabb legyen a kép.
Itten van ugyanennek az új ára 7478 EUR.
2,330mill+180e regadó,és még erre jön 27% áfa.Na ez a bütetés mert így 3,18 nál tartunk plusz egy 50-es a papírok meg egy 100e míg kimegyek.
Itthon meg megkapom KB 3,5-ért meg amennyit alkudhatok rajta.Legyen mondjuk 3,4 vagy mondjuk pár extra ha jó kedvük van.
Tiszta dili.
Kicseszett jó lenne valahogy németben forgalomba helyezni,használni egy évet és utána használtként behozni.Valahogy.
600ezret mondjuk már megérne, hogy ne újonnan vegyem, de ez már magasabb kategória. Elfelejtettem odaírni, de ez úgy 3milliós motorokig él, hogy 2-3ezret lehet nyerni rajta maximum. Nyugaton sincs már olcsón alig használt motor ebben a kategóriában.
Külföldi,német,http://suchen.mobile.de/fahrze... ez bejönne a matek az hogy 2,2 milla megvenni,mehetek 2500 km-t érte az egy 100-as és KB 200-220e amíg forgalomban lesz,átnézés szervízek egyebek 2,6-2,7 milla.3,3+papírokért meg dobozból kiviszek egy új 2016-os gépet.
Persze hogy nincs.3-4 éve esett a gödör mélyére a hobbi motor piac.Akkor volt a nagyon mély legalja.Az emberek nem vettek új motort,hogy lenne 3-4 éves használt?
A külföldi élelmesebbje ki is használta a kétségbeesett kereskedéseket és olcsóbban reexportálták az új gépeket mint a nyugati szalonokból lehetett venni.
Ez természetes is.
Az megint mást. 3-4 éves motor gyakorlatilag nincs a magyar piacon, csak elvétve. Nyugatról szintén nincs értelme behozni, nyersz rajta 2-300ezer Ft-ot. Ennyit meg megér a 0km és a garancia.
Huhh én hamarosan (jővőre talán) cserélem a street-et.Nemigen látom az újnak az alternatíváját.Itthon inkább a nyomottabb árú előd tipusok vagy a relatíve fiatal de töröttből javítottak futnak ha épp van.
Csábító a német import 19%-os adó levonással,de ahogy számolom az utiköltséggel és egyebekkel megfejelve tényleg max 200e-ret nyernék a dolgon annyit meg szerintem lehet a kereskedésben is alkudni.Talán.

A másik végletet is végigjátszottam a csirkeszárnyassal.
A legolcsóbb olasz lom volt ami valamennyire épkézlábnak mutatkozott nem szánalmas maradványnak.
Mindig van egy-két rejtett csere amire nem is gondolsz.
A legjobb tényleg az új motor, használtra meg igazából nincs bevált recept, ott mindig az ár/érték arány dönt.
Egy GS egyszerűségű motornál tökéletesen működik, ha olcsón megveszed és felújítod. Bonyolultabb, drágább motornál már nem hiszem, hogy ez jó út lenne.
Általában kétféleképp állhat az ember neki a motorvásárlásnak.
(És mindkettőt beszophatja függetlenül attól milyen okos,ügyes,szép stb)

Az egyik hogy rászánja a pénzt és néz egy szalonállapotút cégnél garival meg ahogy kell KB még a hahus átlagnál is 30%-al drágábban KB redbarom féleképp.Itt beszopja a feléárat mindenképp de azért hellyel közzel nyugodtan aludhat mert annyira nem lesz kotvány.

Kezdhet magánembereknél és kereskedéseknél túrni de kurvasokat fog máskálni,rengeteg telefonon patika de amúgy rom,tákolt vackot fog látni és ha laikus lehet vesz egy csillit ami mégsem annyira csilli még mindig drágán.

A legnehezebb műszaki feladván a sok lom közül kitúrni a műszakilag jó állapotú de rút darabot olcsóért.Szerintem ez KB a lehetetlen küldetés kategória bár szerencsével megoldható.

És lehet venni lomot olcsón és pénzt rálocsolva megbízható műszaki szintre hozni.
Ehhez kell szerelési kedv és tudás,bár nem feltétlen lesz a végeredmény olcsóbb mint bármi más csak az ember apránként locsolja rá a lét,és valóban tudni fogja mi van a gép belében.Meg vicces a sok szívás átélése.

A legjobb a dobozból kicsomagolt szalomban átvett pukimentes gépes.
Ha nem új GS, márpedig olyan nincs egy ideje, akkor inkább vennék 3-400ezer közt egy tűrhető állapotút (pl. kompresszió azért legyen elfogadható benne), aztán vinném a szerelőhöz és átnézetném, amit kell, megcsináltatnám. Így biztosan nem rohadok le vele a következő 2-3 évben és belenyúlni se nagyon kell. Hosszú távon bőven behozná az árát és annyiért biztosan el tudnám adni, amennyiért vettem.
Ha azt nézed, hogy az enyémet (ami ugye idomos volt) 600e-ért vette át a kereskedő, és ugyanennyiért is tette ki (láttam később a szalonban), akkor simán lehet mákja. Az idom nélkülinek 500-550 körül van az ára, hahu alapján lövik be azok is, eurotax szerint nekem is többet kellett volna adjanak... Azt bánom, hogy azóta sem tudok róla semmit, remélem nem donor lett belőle
De ebben a kategóriában, főleg kezdő motornak abszolút megadom, hogy felesleges új vasat venni. Megvan a varázsa, én sem bántam meg, de tény, hogy lényegesen drágább, főleg ha a kezdőmotoros pereceket is belekalkuláljuk (a Suzuki Hollós kifuttató akciójáról már nem is beszélve ).
Na de 500-ért? Persze ha a kínálat legtetejéről szemezget, akkor lehet akár szerencséje is. Bár sanszos, hogy nem a kínálat tetején vannak a legjobb vételek.
Azért szerencséje is lehet, ha pl. olyan "hülyéktől" vesz vasat, mint Ganja, vagy én, 0km-es szervízköltséggel, 1-2ekm-es gumikkal, új lánccal...stb.
Majd ha végre valahára kész lesz az XT-m, akkor szívesen beszélek erről a ráhagyással kalkulálásról
soha ne add el ezt a telót!
Krissal.
Szelephezag.
Napja de azért egy szerephez meg nem motorgeneral,és asszem Kristály csinált ilyesmit.
Haha....ma befigyelt egy Cobra kipuff...a HighwayHawk helyére....árat inkább nem írok..
De a lista alapján fejben összeadható a várható költség......és legyünk őszinték....motorba nyúlós vásárlást max. robogónál....de még ott is csak viccesen olcsó vételár esetén vállal be ép ésszel az ember...
..ki a tököm kezdene bátorságból egy motorgenerállal.....mert ugye zsákbamacskánál inkább ráhagyással KALKULÁLUNK..
Vicces a listád. Ebből világosan látszódik, hogy te miért veszel inkább új motort hitelre, mintsem használat önerőre. Ha az általad felsoroltak alapján zárogatná ki valaki a jelöltjeit, akkor jó eséllyel egyetlen egy használt motort se venne meg. Ebből a 8-as listából szvsz egyik se olyan hiba, ami miatt ki kéne zárni egy motort, ha a hibáihoz képest rendben van az ára. Egy szelephézag állítás se egy nagy valami, 2-3 olajcserénként amúgy is érdemes rá gondot fordítani.

(Ha füstöl.. kéken, az már régen rossz, bár még akkor is simán meglehet, hogy nem is olyan nagy a baj.)