Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Igazad van tényleg az egyik legjobb motorom a TDM.De volt màr több motorom is, is és probáltam egy pár tipust.De most igy 50 évesen eléggé megvagyok vele elégedve. Nem vonz már annyira a sebesség és a sok sok loerő. Bàr nem rossz ha van.Viszont nagyon kezes, de ültem màr kezesebb gépen is, de az meg nem jó két személyes túrára.Terepre tényleg nem igazi a Tádé, de kiprobáltam. Nagyon jól lehet vele driftelni a murvàn a Cserna völgyében
kolegám is ezzel szemez.
ma adta el a R6osát, 2év sport kitérö után visszaül túragépre.
szép ez a kék tdm.
enyém légolajos 23 éves Sevenfifty, és általában nem eszi meg. Ha lement 6ezret az olaj, akkor a nívó feléig általában még van
Nem kispapásan szoktam menni, cserébe viszont falja a benyát
Minden motor eszi amit tiltásközelben, de legalábbis sok motorfékkel hajtanak akár sport akár bármi, de egy légolajos nyilván kicsit jobban csipeget.
Haver 650s Banditja nem eszik semmit, pedig az is lég/olaj.
Szeretnék egy olyan motort ami nem eszi meg. :D Fúú de fogom értékelni.
Én most cseréltem Repsol 10w40-re.Előtte mindig ActEvo.Keményebb lett a váltó,és ha nem elég határozottan váltok 1-ből 2-be,akkor megakad üresben
Enni nem evett belőle,de csak egy Donovaly,meg egy kis Nógrád van benne.3000 után szoktam 2x fél litert utánatölteni,de szerintem most nem várom meg a 6000km-t.
Nagyon szépen köszönöm! Én csupa jókat olvastam róla!
Holnap 3-at is megnézzek, kipróbálok. Ha sikerrel jártam, jelentkezem.
Hát úgy alig észrevehetően. Ha mindig a KRESZ szerint hajtanám nem lenne olajfogyija. Szoszo változott a motorozási stílusom, ebből is adódhat az éhsége. Amikor a Dunakanyar-Mátra nincs egy óra nem szüttyögök.
Viszont tény: Soha nem hagyott még cserben!
140 feletti (7000 fordulat felett) hatványozottan eszi az olajat.
Nagypapás tempóban szinte semmit...állítólag.
Hálátlan jószág az enyém, kapta a motult, gyakran csak 5000-et futott egy olajjal és erre rákapott. Most vagy nem szereti ha hajtják, nagypapásan meg nem járok, vagy szerencsétlen darab és előttem nem kapott ilyen gondozást.
Én ugyanezt a repsolt tettem a GS-be, és igaz kicsit keményebb a váltó, de az üreset jobban találja, csak néha tud beakadni. Viszont az nekem is furcsa volt (az előző olajnál is), hogy a színe teljesen megmaradt, pár ezer km után is. A Repsol még nem ment annyit, de szerintem megtartja ez is a színét. Az én régi CB-mben szerintem ha beindítom 2 percre, már utána feketés lesz az olaj :)
Nem nem ugyan az, más árnyalatú. ;)
Nekem mindig ette az újat is, ez most új. Nagyon kíváncsi vagyok estére mit mutat.
Jól méred, úgy kell (vízszintesen tartva, rajta ülve és csak visszahelyezve, nem betekerve).
A friss olajat nem szokta enni, csak ahogy el kezd használódni és egyre vékonyodik akkor kezdi el enni. Én az első 3000-en nem is igen szoktam utána tölteni, de a ciklus másik felében belemegy egy plusz liter is. Szintén Castrol 10W40. Most már nem ActEvo, hanem az az új, ami valószínűleg ugyan az a cucc...
Kieg: Amikor rajta ülök nem középszendón áll csak érinti a talajt, hogy tudjam hol a vízszint.
Hello! Mint érdekességet osztom meg és akármi is lesz a vége, már most sem az a minta folytatódik mint korábban. Repsol 15W50 - Nem vált be, agyamra ment a váltó csattogás és az üres hiánya. 100km-en belül lecseréltem mindent erre az új fajta Castrol 10w40-re, mondván minden a régi max etetem. Eltelt már olyan 350km a csere óta és vártam, hogy megevett annyit amit ki tudok mutatni. Főleg, mert volt egy problémás éjszakám ahol igen igen meg volt hajtva. Adta magát, hogy megette. Aztán most jött a meglepetés. Én nem tudom ti hogyan nézitek én mindig ugyan azon a helyen és pozícióban, ergo rajta ülök és a sztenderrel állítom be a vízszintet aztán lenyúlok és nem csavarom be csak odaillesztem és leolvasom. Most hogy melegen vagy hidegen az változó, de újabban hidegen, viszont előtte órákat középszendón áll. A lényeg, hogy többszöri olvasás után is azt kell mondanom, egy cseppet sem evett meg és még egy nagyon lényeges dolog van itt, mert az ördög a részeltekben rejtőzik. Az olaj színe ennyi km után is olyan mint mikor beleöntöttem. Már egy kör után is inkább fekete szokott lenne. Most elmászok vele egy kisebb túrára ahol szintén nem simogatom, ha annak a végén is ez a kép fogad akkor ki lehet jelenteni, valami megváltozott. Úgy már 500km felett leszek és nem kellett fél liter olaj.
Érdekes gondolatok. Egyetlen baj vele, hogy minden motorra össze lehet szedni ilyeneket.
A motorvásárlás nagyrészt érzelmi döntés - de ha nem, akkor is kialakul később az emberek nagy többségénél. Én is így vagyok a DL-lel: semmiben nem nyújt különlegeset, az összhatás mégis rendkívül harmonikus és felhasználóbarát. Nem dőltem be a marketingnek és nem akarok vele krosszozni. A TDM sem arra való, bármit mondanak is a gyáriak a reklámszövegeikben.
Pedig ülj rá a 900asra, meg fogsz lepődni. Ha erősebb lenne egy jó 20 lóerővel már nekem is az lenne. Yamaha, jó fék jó futómű és jó vázgeometria
Oké értem, tetszik a válaszod, és elnézést a túráztatásért, de érdekelt. Majd, ha egyszer lesz időd, írj még a Kawákról, hogy mi a baj velük?
Az összes kérdésre egyenként nem fogok válaszolni, de a GS 500 példájából kiindulva.

!Vigyázat!Erősen szubjektív tartalom!

Adott a motor, amit ha az ember nem próbált, vagy még inkább nem élt együtt vele huzamosan akkor mit is gondolhat róla? A GS 500 egy nem kifejezetten szép motor, összhatását tekintve se mondható szépnek, részleteiben tekintve meg pláne. Az F-es meg kb úgy néz ki, mint amikor izompólót húz az 50 kilós telepi gyerek és azt hiszi hogy akkor ő már így majdnem olyan mint Mr. Olympia.. és a testmozgásával pedig még rá is játszik
De ez csak a küllem. A GS féke, futóműve, váza mind-mind olyan dolog, amitől nemhogy nem fog összeszaladni az ember szájában a nyál, de még akár le is biggyed a szája, a motorja pedig ezek után már fel se tűnik senkinek.

Aztán a valóságban meg az van, hogy hiába tűnik kívülről neccesnek a cucc, mégis egész harmonikus az egész és egészen addig amíg nem akarunk legyorsulni sokkal erősebb motorokat, vagy hegynek felfelé megelőzni, esetleg utassal csomagokkal 110-ről nagyokat előzni teljesen jó a csomag, és marhára szerethető meg élvezhető... talán még az is meg tudja kedvelni aki kénytelen kelletlen sokkal jobb motorról ül rá vissza.

Na ezért gondolom azt, hogy érthetetlen motor a GS 500, az SR 500 és a TDM is. (félreértések elkerülése végett, ezek a jellemzések csak a GS-re vonatkoztak, ha nagyon akarnék a TDM-re is össze tudnék szedni ilyeneket, de mivel nem próbáltam (a GS-sel ellentétben) így utána nem tudnám azt mondani hogy ez, az meg amaz, amit ilyennek meg olyannak gondoltam mégse olyan, hanem emilyen és az egész egybe meg milyen fasza.)

A kategória pedig.. egyszerűen nem hiszek az all-rounderekben. Egy motor egy bizonyos felhasználási területen legyen jó, de ne akarjon mindenhol megfelelni..és ott meg hozni valami (jó esetben) középszerűt.
Miért érthetetlen típus a TDM? Miért nem vonz ez a kategória? Miért érthetetlen a GS500? Miért érthetetlen az összes Kawa?
A varaderot is szeretik...
Nekem volt már szerencsém mind a 3 TDM szériához. A 900as nagyon jó. Kezes, könnyű, fordulékony, jó futómű és brutális fék. Talán 4000től kezd kisimulni a járása de ezt lehet orvosolni és akkor jóval kevésbé rángat kis fordulaton. Kényelmes, magas, keveset eszik. Tökéletes túramotor szerintem. Én csak ajánlani tudom
Való igaz hogy nem mentem még TDM-mel, és ez valószínűleg így is marad már, mert egyáltalán nem vonz (a kategória sem), éppen ezért nem is saját véleményt mondtam, hanem azt amit nekem mondtak.

Attól tartok, hogy a TDM is egyrészt olyan érthetetlen típus, mint amilyen mondjuk a GS 500, az SR 500 vagy például számomra (kis túlzással) kb az összes kawa, hogy sokaknak akinek van imádja, élvezi.. mellé pedig még egész jó bandák is összeverődnek típus alapon, de aki nincs benne az szinte nem is érti, hogy mi történik itt... Ezért rajongani? Nooormálisak?

Ez az egyik, a másik meg az a sanda gyanúm, hogy a többségnek a TDM az addigi legjobb motorja, és ezért a nagy elfogultság. Kíváncsi lennék azoknak a TDM-eseknek a véleményére (mert biztos akad ilyen is) akik valami műszakilag komolyabb motorról váltottak rá (stílustól függetlenül).
Okostelefon fóliából vágtam egy ilyen cuccot, az egy kicsit gyenguszka volt, így nem vagyok benne biztos hogy teljesen bement, de így is csökkent a folyás intenzitása.
Vastagfalú pet-palackom volt (sörös) még itthon, de az túl vastagnak bizonyult. Holnap megpróbálok valami vékonyabb cuccot nézni.
Még sikerülhet is a dolog.