akkor valamit hibázhattál vagy az előző gazda, mert ezek a régi lomok simán elmennek 80-100ezret is különösebb hibák nélkül
100 felé egy új dugószett aztán mehet a dolgára
pár xt-t ismerek amelyikben 200ezren felül van a méter és még egyben van, persze nem 17 éves hülyegyerek a gazdája és nem a homokbányában ereli neki
Ezt én már a nagy tankos piros blokkos XL600 Hondámnál megtapasztaltam. 59000km-nél kifeküdt a blokkja. Akkor azt mondták, hogy ezek pontosan ennyit bírnak, vegyem tudomásul. Annyiba került volna a javítás 1991-ben, hogy kénytelen voltam eladni. Akkor visszaültem a Jawara, amit amúgy nem bántam meg és mind a mai napig használok 2. motornak.
Ma már gondolom viszonylag kevés pénzből fel lehet újítani egy ilyet.
Egyelőre két motorom van, a Divi meg az XT. Mivel az XT sokkal lassabban áll össze, mint ahogy arra számítottam így a Divit még meg se hirdettem, mert egyelőre csak az áll üzembiztosan a rendelkezésemre. Miután az XT fel lett készítve a műszakira, majd ki lett javítva az összes hiba a forgalmijában, megajándékozott egy jóféle hengertalp tömítés hibával.. és teljesen összepisilte olajjal a saját hátulját menet közben. Ez meg lett csinálva... blokk ki, összes tömítés kicserélése, szelepek becsiszolása etc. blokk vissza. Azóta mentem vele 800 kilométert, szinte kizárólag földúton.. a változatosság kedvéért kicsit szivárog a hengerfejtömítés (az is volt cserélve), és a fesszab is megdöglött.. mondjuk töltés nélkül is faszán megy, csak világítani ne nagyon akarjak. Elvileg ma már elhozhatom a szervizből... ahol eddig többet volt mint nálam
Egyébként baromi jó az XT-vel motorozni, úgyhogy már igazán összeállhatna... és akkor végre elkezdhetek a kopóalkatrészeire költeni
(a Divire meg nem akarok most sok pénzt elszórni, mivel perpill túrázós ambícióim nincsenek vele, így kopóalkatrészekből az is szűken áll... és ha netalántán meghirdetném, akkor így is jobban járok (meg a vevő is) egy alacsony árral mintha magasabb áron, de "költségmentesen" hirdetném. De még nem hirdetem, mert jobb motort nem kapnék annyi pénzért amit utána rá tudnék szánni egy másikra)
Szóval most ugyan jól néz ki a garázsban a két motor, de nem olyan idilli ez az állapot mint amilyennek kifelé tűnhet.
énis az enyémbe mióta megvan a 15w50es moto ridert tolom. 45ezret mentem vele és eddig nem volt vele gond. Egyébként most csaka jánlani tudom az olaj24 webshopot, mert ott is ugyanennyi (sőt talán kicsit olcsóbb) és még egy repsol láncsprét is hozzádvágnak :) http://www.olaj24.hu/index.php...
Erről az jut eszembe, hogy Erdélyből a legkeményebb szerpentines utakon kellett hazajönnöm a GS-sel full megpakolva plusz a feleségem úgy, hogy csak első fék és motorfék volt, mert megadták magukat a hátsó fékbetétek.... Elég kalandos volt.
A Divit eladtad? Most, milyen motorod van? Mik a tapasztalataid?
Nekem nem volt váltási problémám a GS-sel... pedig kizárólag 20w-50-es olajjal használtam. Kétszer is hazavittem lábon szakadt kuplungbowdennel cca 150 kilométerről.. és akkor is ki tudtam tenni üresbe, meg onnan vissza.
Egyébként a Divivel jártam úgy, hogy egyre csattogósabban vette az 1-est 2-est, és az ürest is nehezen találtam. Na akkor annyi volt csupán a gond, hogy laza volt a kuplungbowden és már teljesen behúzott karral se emelt ki rendesen a kuplung. 1-2 napot szenvedtem így vele budapesten, majd a beállítás után teljesen megszűnt a csattanás és az üreset is könnyen megtaláltam mindig (csak a karnál nem lehetett beállítani rendesen, a durva állítóval is kellett játszani).
Szia, én csütörtökön tettel a 2006os GS-be ugyanilyet, és azóta sokkal jobb szerintem. Előtte sokszor 1-es üres között nem ment a váltás piroslámpánál, mindig meg kellett tolni. Előtte asszem valamelyik Motul volt benne. Egy ideig nem ette, de aztán múlt héten látom, hogy a pálca végén épphogy csak egy csepp van. Most hogy benne van a repsol, szerintem sokkal jobb, hétvégén 2x volt olyan, hogy leálltunk és nemnagyon akart mozdulni a váltó asszonynak, de amikor én odamentem akkor persze ment. Csak kicsit erősebben kellett rálépni. Mostanában akarom megnézni a szintet, hogy változott-e, remélem nem. Gyorsan meg is nézem :)
Beletettem, minden jó, DE azóta nem tudok üresbe kapcsolni kb soha,mert átugrik rajta. 100`bol 1... eddig is nehezen ment az üres, de ennyire közel sem. Nem baj marad, ha ez az ára, hogy ne egye ennyire.
Sziasztok! Elegem lett nem győzöm olajjal egy intervallum alatt. Vettem rapsol 15w50-es olajat. Valaki próbálta már? Azt írja a magyar címke, hogy ásványi.
A "fedezetlenségi díj" miatt. Ha jól tudom, a járműnek (ha nincs kivonva ideiglenesen a forgalomból) folyamatos kötelező biztosításának kell lennie. Hozzáértőbbek majd cáfolják ha nem így van...
igen törzskönyv lemaradt, mondjuk azt forgalmiba beleértettem magamban, viszont most pótoltam :)
Kötelező biztosítás miért fontos? Úgyis kötnöd kell újat a saját nevedre.
Az utolsó pontba a "papírokhoz" a törzskönyvet is be kellene írni, illetve érdemes ellenőrizni, hogy van-e az adásvétel napjáig érvényes kötelező biztosítása a gépnek.
Sziasztok holnap megyek mégnezni egy GS 500 F et. (2004, 25e km) miket nézzek meg a motoron? Mik az esetleges kehjei ami gondatlan szerelés miatt hibadzhat rajt? Előre is köszönöm a segítséget.
100 felé egy új dugószett aztán mehet a dolgára
pár xt-t ismerek amelyikben 200ezren felül van a méter és még egyben van, persze nem 17 éves hülyegyerek a gazdája és nem a homokbányában ereli neki