Nekem meg ez a szakmám:-))) Kőolajfeldolgozó:-)))) igaz még csak 12 éve dolgozok a Dunai finómitóban:-))))
Ha egy kis MTBE-t raksz bele (ezzel nővelető az oktánszám) akkor biza szétéghetnek a szelepek......
De egy kis oktánóra:-))) felhasználó szinten
91-es.....talán, de ugye már nincs....
95-ös.....az a minimum.....
98-as......talán.....de volt hogy a 98-asnak eladott benzin 96-os volt csak......sajnos a labor viszont időre dolgozik sokszor:-) (a szabvány??? Te minden előírást betartasz??? No ...Ők se:-)))
99-es..... no mivel az versenypiac - hisz elsőként jelent meg - így az tuti 99-es....
Ha jól tudom a OMW jött most ki 100-assal.......
Hogy miért nem beszélek a többiről???
Gyere le a finomitó parkolójába hétfőn - és számolgasd:-)))
Mit fogsz láttni??
TOTAL, SHELL, JET tankautókat......
A különbség? Az adalékanyagokat ők rakják bele (pl színezék)...de az összes benzin MOL-os.....
Az OMW az egyedüli aki kintről hozza a benzint......
Ki tudja ,hogy mit jelent: A motor környezetvédelmi osztályba sorolása (1)kód. Én úgy tudom,hogy nem szabályzott kat.
Most akkor katalizátoros a motor vagy nem ???
A nem szabályzott kat. tudomásom szerint csak katalizátor jellegű egyéb valami.
A gépkönyvben az áll, hogy ha kopogásos égést tapasztalunk akkor használjunk magasabb oktánszámú anyagot.
A nagyobb oktánszámú nem jobban ég,hanem nagyobb a kompressziótűrése vagyis jobban összenyomható,jobban bírja a nyomást. Ettől nem fognak senkinek elégni a szelepek. Persze nem akarok senkit kioktatni, egyszerűen én így tanultam.
Ettől függetlenül minden tanácsot szívesen meghallgatok.
Nem a mínőség hanem az előírás.....
Minél magasabb az oktánszám annál jobban is ég......
Nehogy megégesd a szelepeket mert az sokba kerül....de TÉNY! Szerinted miért van 95ös előírva??? Azért hogy sporoljanak neked, mert tudják, hogy a 98-99 drágább???
Gondoltam ha a omv95 a xar akkor ezen csak a 99 segíthet.
Ha beválik csak 98-ast fogok tankolni a molon.
Erre a mi omv kutunkra amugy is többen panaszkodttak már.Egyszer a havernak télen belefagyott a benzincsőbe az anyag a simsonnál.
Még nincs egy hónapos. Nekem nem alapjáraton hallani hanem 1500-2000-es fordulatnál.De mindig egyformán, tehát nem ugy mint neked,hogy néha igen néha nem. Én úgy mutattam meg motorosoknak,hogy közben ugyan úgy zörgött, de csak nekem volt furcsa, szerintük szép a hangja.
Még bőven garis ezért nem izgulomtúl a dolgot, de megfogadom a tanácsodat és megmutatom a szervízben.
Ja és ma annyi változott,hogy az eddigi 95-ös omv benya helyett mol99-est tettem bele,és ma már én sem hallottam semmi furcsát.(bár lehet,hogy nem ez számított)
Elősbször is mennyi idős a géped?
Az álltalad leírtakhoz csak annyit,hogy nem akarlak elkeseríteni de vezérműtengely gyanús a dolog.
Csak azért is mert nekem is volt Gs 500 ,2005.07 hónapban vettem,nem volt benne még 1000 km sem
amikor a járatás alkalmával egy helyen megálltam pihenni egy kicsit és ekkor hallottam először azt a kopogó hangot ( meleg motornál alapjáraton) előbb azt hittem,hogy valami odaér (valami lazulás )valahová és az adja ezt a hangot. Körbenéztem mindent nem láttam semmit. Gázadás mgasabb fordulat nem hallottam ,egy párszor próbálgattam semmi megnyugodtam.Az volt a meglátásom,hogy a szerviz alkalmával megemlítem a dolgot. Eljött a szervíz ideje Bp.Fullgas-nál voltam de odamenet anyagiakat kellett magamhoz szólitani az automatából ezért megálltam és megint hallottam azt a hangot de már erősebben. Mondtam a szerelőnek a problémát meghallgatta de nem hallott semmit ( ez olyan mint a fogfájás mire orvoshoz érsz elmúlik ).Szerviz megvolt irány haza ,útközben megálltam megint kopog de még erősebben,vissza a szervizbe hívtam a szerelőt mondom neki ,hogy most hallgasd meg mert most hallani.Első véleménye az volt ,hogy szelep aztán telefonált egyik kollégának (mert még ilyennel nem találkozott ő sem ) azután azt mondta,hogy sajnos vezérműtengely innen a kopogó hang.
Magyarul ezt azt jelentette,hogy a vezérműtengely végénél kimaradt a hézagoló alátét ezért az eltud mozdulni oldalirányba és ettől van ez a kopogás.Úgy,hogy a motor ott maratdt a szervizben mert sajnos szét kellett bontani. Miután kész lett elmúlt a betegsége. Azt mondta a srác,hogy eddig egy ilyen esettel találkoztak eddik a Gs-nél de ez is csak azokra jellemzőek amit a Spanyolok raknak össze.
Én azt mondom neked,hogy ha garanciás a gép vidd el és nézesd meg nehogy komolyabb baja legyen a gépnek.
Azóta nem tudom,hogy mi van a géppel mert nagyobbra cserélés (GSF650) miatt eladtam.
Sok sikert,remélem tudtam segiteni.
Szia.
"Örülök neki", hogy neked is van ilyen tapasztalatod, megnyugtat hogy nem csak az enyém ilyen. Valószínű akkor ,hogy így műkszik jól. Egyébként ma reggel megkérdeztem két motoros kollégámat is, meghallgatták és azt mondták hülye vagyok nincs ennek semmi baja.
Nem ciripelés mint amikor szelephézag probléma van.Azt ismerem. Inkább mint ha egy üres fémdobozban egy csapágagolyót megráznék.De azért nem annyira durva, más azt mondja gyönyörű hangja van, lehet hogy csak én vagyok ilyen vájtfülű. km 1150, de az első perctől ilyen. Az 1000es olajcserénél kérdezetem de csak szóban tehát nem hallgatták meg, bár egyszer beindították,de annyit mondott a szerelő hogy a túl alacsony fordulat miatt van.
Csak a saját megnyugtatásom miatt kérdeztem hogy másnak is van-e ilyen. Ja és csak ezen az alacsony fordulaton . Ha eleve 3000 ről indulok pörgethetem végig és hát zene füleimnek amit hallok. Bár még soha nem húztam 8000 fölé, oda is csak nagyon ritkán.
6000-ként írják a szelephézag ellenőrzést......de 20-25 fölösleges megnézetni......fölötte viszont már ildomos.....ettől lehet ciripelő hang......
Hidegen? Mert ugye a cuccos beszülül......és vanak hézagok rendesen.....melegen ez ugye eltünik, mert a fém tágul....
Én csak a saját tapasztalataimat tdom.....
Ciripelt.....
40-nél elvitem és a 4 pogácsából 2db-ot kellett cserélni....
Ha jól tudom te is újonnan vetted a gépet.Kérdésem,hogy neked ill.nektek is van egy pici csörgő hangja alacsony fordulaton (1500-2500) körül, attól függ ,hogy terhelve vagy terheletlenül. Olyan mint ha a vezérműlánc felől jönne. Esetleg szelep?
Sajna ez van:-))))
De nem értem:-)) Hétvége.....általában - kivéve a műszakosokat mindenki otthon van....
No a lényeg!!!
Aki jönne holnap - az csörögjön rám a biztonság kedvéért 5 óra után (hajnali 5 után) 6:30-ig.....Eddig vagyok Battán....és itt dől el, hogy megyünk-e vagy nem.....
Ha olyan iő van mint most akkor SIIIIIIMÁN.....
Az enyém 96-os! Gyártották már akkor is! Miért? Érdekell? Szívesen megmutatom! Nem tépem neki,mert nem arra született! Lazán úgy járok vele,h a motornak is meg az utasnak is és nekem is kényelmes legyen! Főként túra és munkábajárás a szitu és sokat 2 szemályel! Nem szoktam izomból előzgetni mert a sorok közt úgyis első leszek!
JOGOS! Én is így voltam,de inkább megcsináltattam! Igaz nem volt ennyire véres a torka ,csak 100%-osra meg akartam csináltatni ,mert ha esetleg eladom ,nem akarom,h anyázzanak rám, hogy a KÖCCÖÖG rámsózta a pudva gépét! Most tuti, jól szuperál, de ha vkinek megtetszik esetleg tárgyalhatunk róla! Majd jövőre meglátom addig meg szépen használom! Sok sikert!
Ha egy kis MTBE-t raksz bele (ezzel nővelető az oktánszám) akkor biza szétéghetnek a szelepek......
De egy kis oktánóra:-))) felhasználó szinten
91-es.....talán, de ugye már nincs....
95-ös.....az a minimum.....
98-as......talán.....de volt hogy a 98-asnak eladott benzin 96-os volt csak......sajnos a labor viszont időre dolgozik sokszor:-) (a szabvány??? Te minden előírást betartasz??? No ...Ők se:-)))
99-es..... no mivel az versenypiac - hisz elsőként jelent meg - így az tuti 99-es....
Ha jól tudom a OMW jött most ki 100-assal.......
Hogy miért nem beszélek a többiről???
Gyere le a finomitó parkolójába hétfőn - és számolgasd:-)))
Mit fogsz láttni??
TOTAL, SHELL, JET tankautókat......
A különbség? Az adalékanyagokat ők rakják bele (pl színezék)...de az összes benzin MOL-os.....
Az OMW az egyedüli aki kintről hozza a benzint......
Ki tudja ,hogy mit jelent: A motor környezetvédelmi osztályba sorolása (1)kód. Én úgy tudom,hogy nem szabályzott kat.
Most akkor katalizátoros a motor vagy nem ???
A nem szabályzott kat. tudomásom szerint csak katalizátor jellegű egyéb valami.
A nagyobb oktánszámú nem jobban ég,hanem nagyobb a kompressziótűrése vagyis jobban összenyomható,jobban bírja a nyomást. Ettől nem fognak senkinek elégni a szelepek. Persze nem akarok senkit kioktatni, egyszerűen én így tanultam.
Ettől függetlenül minden tanácsot szívesen meghallgatok.
Itiner később......
Dátum:
2006 október 1. VASÁRNAP
Addig 2 hét van még, tehát ne gyertek olyan kifogással hogy munka:-)))) ráadásul hétvége......
A táv nem nagy.....
Minél magasabb az oktánszám annál jobban is ég......
Nehogy megégesd a szelepeket mert az sokba kerül....de TÉNY! Szerinted miért van 95ös előírva??? Azért hogy sporoljanak neked, mert tudják, hogy a 98-99 drágább???
De te tudod....
Ha beválik csak 98-ast fogok tankolni a molon.
Erre a mi omv kutunkra amugy is többen panaszkodttak már.Egyszer a havernak télen belefagyott a benzincsőbe az anyag a simsonnál.
Amugy nem hiába van a gépkönyvben a 95-ös!!!!
Az ER5-be pl 91-est ajánlanak......
Még nincs egy hónapos. Nekem nem alapjáraton hallani hanem 1500-2000-es fordulatnál.De mindig egyformán, tehát nem ugy mint neked,hogy néha igen néha nem. Én úgy mutattam meg motorosoknak,hogy közben ugyan úgy zörgött, de csak nekem volt furcsa, szerintük szép a hangja.
Még bőven garis ezért nem izgulomtúl a dolgot, de megfogadom a tanácsodat és megmutatom a szervízben.
Ja és ma annyi változott,hogy az eddigi 95-ös omv benya helyett mol99-est tettem bele,és ma már én sem hallottam semmi furcsát.(bár lehet,hogy nem ez számított)
Elősbször is mennyi idős a géped?
Az álltalad leírtakhoz csak annyit,hogy nem akarlak elkeseríteni de vezérműtengely gyanús a dolog.
Csak azért is mert nekem is volt Gs 500 ,2005.07 hónapban vettem,nem volt benne még 1000 km sem
amikor a járatás alkalmával egy helyen megálltam pihenni egy kicsit és ekkor hallottam először azt a kopogó hangot ( meleg motornál alapjáraton) előbb azt hittem,hogy valami odaér (valami lazulás )valahová és az adja ezt a hangot. Körbenéztem mindent nem láttam semmit. Gázadás mgasabb fordulat nem hallottam ,egy párszor próbálgattam semmi megnyugodtam.Az volt a meglátásom,hogy a szerviz alkalmával megemlítem a dolgot. Eljött a szervíz ideje Bp.Fullgas-nál voltam de odamenet anyagiakat kellett magamhoz szólitani az automatából ezért megálltam és megint hallottam azt a hangot de már erősebben. Mondtam a szerelőnek a problémát meghallgatta de nem hallott semmit ( ez olyan mint a fogfájás mire orvoshoz érsz elmúlik ).Szerviz megvolt irány haza ,útközben megálltam megint kopog de még erősebben,vissza a szervizbe hívtam a szerelőt mondom neki ,hogy most hallgasd meg mert most hallani.Első véleménye az volt ,hogy szelep aztán telefonált egyik kollégának (mert még ilyennel nem találkozott ő sem ) azután azt mondta,hogy sajnos vezérműtengely innen a kopogó hang.
Magyarul ezt azt jelentette,hogy a vezérműtengely végénél kimaradt a hézagoló alátét ezért az eltud mozdulni oldalirányba és ettől van ez a kopogás.Úgy,hogy a motor ott maratdt a szervizben mert sajnos szét kellett bontani. Miután kész lett elmúlt a betegsége. Azt mondta a srác,hogy eddig egy ilyen esettel találkoztak eddik a Gs-nél de ez is csak azokra jellemzőek amit a Spanyolok raknak össze.
Én azt mondom neked,hogy ha garanciás a gép vidd el és nézesd meg nehogy komolyabb baja legyen a gépnek.
Azóta nem tudom,hogy mi van a géppel mert nagyobbra cserélés (GSF650) miatt eladtam.
Sok sikert,remélem tudtam segiteni.
Szia.
Bud!
"Örülök neki", hogy neked is van ilyen tapasztalatod, megnyugtat hogy nem csak az enyém ilyen. Valószínű akkor ,hogy így műkszik jól. Egyébként ma reggel megkérdeztem két motoros kollégámat is, meghallgatták és azt mondták hülye vagyok nincs ennek semmi baja.
8000 fölött már elég csúnya a hangja. Egyszer eltoltam 9500ig előzésnél az még neekm is fájt
Amúgy szép a motorod graatula hozzá.
Csak a saját megnyugtatásom miatt kérdeztem hogy másnak is van-e ilyen. Ja és csak ezen az alacsony fordulaton . Ha eleve 3000 ről indulok pörgethetem végig és hát zene füleimnek amit hallok. Bár még soha nem húztam 8000 fölé, oda is csak nagyon ritkán.
Csirrig-csörög.....de semmi infót nem írsz...
KM?
Hidegen? melegen?
6000-ként írják a szelephézag ellenőrzést......de 20-25 fölösleges megnézetni......fölötte viszont már ildomos.....ettől lehet ciripelő hang......
Hidegen? Mert ugye a cuccos beszülül......és vanak hézagok rendesen.....melegen ez ugye eltünik, mert a fém tágul....
Én csak a saját tapasztalataimat tdom.....
Ciripelt.....
40-nél elvitem és a 4 pogácsából 2db-ot kellett cserélni....
Ha jól tudom te is újonnan vetted a gépet.Kérdésem,hogy neked ill.nektek is van egy pici csörgő hangja alacsony fordulaton (1500-2500) körül, attól függ ,hogy terhelve vagy terheletlenül. Olyan mint ha a vezérműlánc felől jönne. Esetleg szelep?
De nem értem:-)) Hétvége.....általában - kivéve a műszakosokat mindenki otthon van....
No a lényeg!!!
Aki jönne holnap - az csörögjön rám a biztonság kedvéért 5 óra után (hajnali 5 után) 6:30-ig.....Eddig vagyok Battán....és itt dől el, hogy megyünk-e vagy nem.....
Ha olyan iő van mint most akkor SIIIIIIMÁN.....
Blue, miért mindig akkor vannak gurulások, amikor én nem érek rá?
Mindegy, eccer úgyi majd csatlakozok
Kerestem a neten de nem nagyon találtam GS-ből 94-98 ig pedig engem az a korosztály érdekelne vagy akkoriban még nem sokat csináltak belőle?
Te hogy szoktál vele közlekedni?
Húzod neki vagy csak lazán?