Néztem a féket, okés, csinaltam vész fékezést már, végén állóra fékeztem, jól teszi a dolgát, még mindig arra lennék kiváncsi h meddig kophat a hátsó tárcsa, az első tárcsa amúgy is nemsoká cserés :(
Én ezzel a fékkel sehova se mennék! Nekem is hasonló tárcsám van, de meg se mozdul. Ha mozogna kidobnám! A tárcsának stabilnak kell lenni, semmilyen irányba nem mozdulhat. Képzeld egy vészfékezésnél keresztbe fordul egy kicsit, és átléped a kormányod örömödben. A szeretett vasad meg felszántja az aszfaltot.. Nézd meg a betéteid, lehet rendellenes kopást is találsz a lötyögős tárcsa miatt.
az ív mentén előre-hátra is mozog?
mert az hogy a szegecsen tengelyirányban mozog nem jelent semmit
nekem is van ilyen szegecses fékem szörnyű hangon csörömpöl
Mit jelent, hogy lötyög? Ha a csavarnál, akkor húzd meg, ha rezgéscsillapítóknál, akkor kuka! A féken az életed múlik! Ha egy kicsit üt a tárcsa ne ijedj meg, kell ütnie gyárilag, de azt csak méréssel kell látnod, mert a tárcsa ütése löki vissza a betétet fékezés után, másképp folyamatosan súrlódna, melegedne. Ezért nem illik esztergán házilag szabályozgatni a tárcsákat. Meg a motorokon lévő tárcsák jóval keményebbek, mint az autókon használtak.
Sziasztok volna pár kérdesem, arra lettem figyelmes hogy az első féktárcsám eléggé lötyög, viszont kifogástalanul müködik, használhatom e így ? a másik a hátsó féktárcsa, ha fékezek a hátsóval akkor eléggé rángatva fékez, megnéztem van benne egy kicsi, meg a kerék is ütött egy hangyányit azt gondolom meg lehet javíttatni, és lehet akkor a hátsó tárcsa sem cserés.Nos és az igazi kérdés, sehol sem látom hogy a hátsó féktárcsa mennyit kophat, elsőn vágom h min.4 mm de a hátsón nem.
Tegnap befejeztem a téli karbantartást, ma kicsit szerpentineztem a Mátrában, de még hideg van, nyírkos minden, csak óvatosan tesztelgettem az új gumikat, de jó volt busz, robogó után ismét kicsit motorozni.
Nem őrdöngősség, csak mielőtt hozzáfogsz nézz szét, vannak a csapágynál hézagoló lemezek, és azok beszerzése hosszabb idő, eddig csak e-bay-en találtam. Ott csapággyal szettben a piramyd parts-tól érdemes rendelni,2 héten belül megkapod, és nagyrészt japán alkatrészeik vannak, néha olcsóbban jössz ki, mint az itteniekkel. Lényeg, felülről lebontod a kormányt, mindent, hogy lefelé ki tudd venni a tengelyt, az alja fix.. Középsztendert felbakolod, és kihúzod egyben a villát, csapágyak, hézagolók csere, és mehet vissza.. Kb 2-2,5 óra alatt ketten meg lehet csinálni. Egyedül a kereket is érdemes kivenni a könyebb mozgatás miatt. Én a féket nem bontottam szét, csak a féknyerget szedtem le, hogy ne akadjon el a fékcső sehol.
Muszáj volt menni egy kört, mert már nagyon ki voltam...
Kormánycsapágyat cserélt már itt valaki? Mennyire bonyolult művelet?
Úgy érzem cserélnem kéne ha nem akarok egyszer pofára esni valami lassú kanyarban.
Barátom, mikor indítassz véletlen nem forgatja át nehézkesen az önindítót? Nekem zárlatos vot az akksim, de beindult, szépen ment, csak alapjáraton egy idő után lefulladt, újra indítás után dohogott, rángatott... 3500 felett tartva a fordulatot, vagy lámpa nélkül nem volt gondom...nézesd meg egy üzletben ( általában van teszterük) az akksit, ingyen ránéznek, és lehet ennyi a problémád. Nekem ennyi volta baja...
hírdetés
mert az hogy a szegecsen tengelyirányban mozog nem jelent semmit
nekem is van ilyen szegecses fékem szörnyű hangon csörömpöl
íme, de még mindig az lenne a kérdés hogy a hátsó meddig kophat? az elsőn látom hogy 4 mm ig de a hátsón nem ...
Nem a porvédő?
Kormánycsapágyat cserélt már itt valaki? Mennyire bonyolult művelet?
Úgy érzem cserélnem kéne ha nem akarok egyszer pofára esni valami lassú kanyarban.
Hutyutyu-hutyutyu DÖDÖDÖDÖDÖ
Mentem 150 km-t, de 2 dologgal nem igazán találkoztam. Meleggel és tapadással.