Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Hol vetted hogy szét ázott? Nekem ami a gs-be volt anno simán kibírta azt a két évet és 20.000 km-t még eladtam, és abba nem egy kemény elázás volt
Nem azt mondom hogy a gs-be az kell, mivel nem így van. Csak amíg általában egy Liter ásványi is 1700 ft körül van így annyiért már van szintetikus is. Csak erre próbáltam rávilágítani. Egyébként meg akármennyit is beszélünk az olajokról (gs fórumon X alatt már századjára) mindig az a vége hogy szinte mindegy milyen olaj megy a gs-be.
De senkinek nem árt ha tudja hogy mi alapján kell megválasztani, mivel a mostani újabbnál újabb vasaknak már ennyire nem mindegy az autókról meg nem is beszélve. A mostani korszerű autók és motorok is lesznek egyszer öreg gépek
Inkább 40 az a 20év és ez vonatkozik az enyémre is még ha 99-es akkor is, mert attól még őskövület maga a konstrukció. Viszont nagyon sok fut ezekből is 100ezer felett és olyat is tudok aki még a közelébe se engedte a full szintetikus olajat.
Az internet egyébként szinte kontroll nélkül ontja a baromságokat, én inkább olyanok véleményére adok akik tapasztalatból beszének. Bocs hogy belevauztam csak olyan volt a téma amit már más fórumokon is rongyosra tárgyaltunk, de ettől még érdekes.
Nem találtam semmit ezekről az olajokról, de mivel a gs több mint 20 éves technika alapján dübörög, ezért az akkoriban előírt olaj sem szintetikus ugye. Tehát valószínűleg ez a két olaj megfelel a gs-hez előírtaknak, így természetesen ebből adódóan nem lehet baja a motornak. Én csak azt akartam kihozni az egészből hogy felesleges ez a márka függőség mert egy olaj nem a markától lesz jó vagy rossz.
Ennek a nagy része marketingduma.
Ezt mondd gsJack-nek az amcsi GS fórumon
Túl a 160 ezren Mobil Delvac és Shell Rotella ásványi 15w-40-ekkel
még egy szösszenet az olajokhoz
http://hu.wikipedia.org/wiki/M...

"Fontos különbség az ásványi alapolajokhoz képest, hogy eleve kenőanyagnak tervezik őket, tehát a recept megalkotójának nagyobb befolyása van a végtermékre, mint az ásványi alapolajok esetében, ahol gyakorlatilag „hozott anyagból” dolgoznak."
ez nagyon kemény ez inkább az öregebb kerékpárosok taktikája.

De hát ez kivitelezhetetlen minden napi motorozásnál, ez max ilyen hétvégi motoros taktika.
így talán sikerül...
http://youtu.be/vTw_K3Y08tY
Így pontos!
Én 2010-ben vettem egyet, beraktam az ülés alá, és az első esős időben átázott. Azért nem veszek újat, hogy megint szétázzon.
Ha meg ne adj Isten balesetnél előveszem és odamegyek a sérülthöz és meglátja hogy milyen állapotban van, akkor rögtön felpattan hogy: "Kössz nem kell, jól vagyok!"
törpöknek ajánlott !
jól van vazze, értem én hogy villamos, meg ha rövid a lábad tanulj meg motorozni de érdekes lenne körforgalmas, lámpás, zebrával teletűzdelt útvonalon ebben a stílusban gépészkedni .
http://onroad.hu/2014/12/17/igy-indulj-motorral-ha-kicsi-vagy/
(osz volt nekem egy 125-ös endúróm amin a "kiüléses megállást" alkalmaztam. egy gond vele, hogy rászoksz. egy törpösített R-5 ön csináltam a külömbözetit. az oktató se tudta kiverni belőlem. )
Na megkerestem a GS-hez is ugyan ezt a manualjában

Ebből elég egyértelmű milyen olaj kell, a választék elég nagy....
Ha például megnézzük ennek az olajnak a tulajdonságait láthatjuk hogy ez megfelel nekem gs-hez nem tudom mivan mondjuk

Lent a leírásnál írja hogy minek felel meg
http://olajcentrum.hu/termek/f...

Ezenfelül ki mit szeret keményen, lágyan váltani kinek mi a jobb olyat tesz bele, a motornak baja nem lehet. A motul meg szerintem (közútra) egy túlárazott olaj.
nem sikerült kimásolni az egészet, tehát ezt írja:
API classification: SG or higher,
Viscosity: SAE 10W-30
JASO T 903 standard: MA
Minden motornak meg van adva egy bizonyos viszkozitás és egy minőség amit bele kell rakni amit megtalálunk a manualban az és cbf-emé pl "JASO T 903 standard: MA" vagy ilyet vagy csak jobbat lehet belerakni. Ez egy fél szintetikus minőség egyébként, és mivel én nem akarom bogarászni hogy melyik felel meg ennek és melyik sem ezért is meg sok más indokból is rakok bele inkább full szintetikusat. Majd jó pár év múlva ahogy jönnek ki az új vasak és már előírás szerint mindegyikbe full szintetikus kell valószínűleg akkor már nézegetni kell ezeknél is hogy melyik felel meg épp az aktuális motoromnak, mert ugye minőségbeli eltérés ezek között is van amit ez a számsor mutat, ebből vannak a veszekedések is gondolom, a lényeg az hogy tudnunk kell hogy a mi gépünkbe mi kell és ennél csak jobbat lehet bele tenni.
Ezt én is így gondolom, ha jó a motor kondíciója és jó minőségű valamint teljesítményszintben is a gyárilag előírt olajat kapja, akkor annak kötelessége jól működnie, ha ez mégse így van akkor nem az olaj sántít...
Egy olaj jósága nem 1 vagy 2-3 olajcserénél jön ki hanem 20-25-nél.
Egy 2-3-6 éves motornál semmi nem jön ki.
Nekem ugyanolyan volt repsollal meg motullal is.
Én nem tudok működésben különbséget tenni olaj és olaj közt.
Lehet mert vakegér vagyok.
Szerintem nem a "full szintetikus" a varázsszó és nem is ettől a tulajdonságától lesz 16x jobb egy olaj. Az hogy melyik márka a jó még a tapasztalt szerelőket is megosztja, mi akik a váltó finomsága vagy a motor hangja alapján ítélkezünk csak a tapasztalatainkat írjuk le, de erről nekem nem a veszekedés jut az eszembe, azon a szinten már nem érdekel a dolog.
Nem értem ezt mikor olaj márkákon veszekedtek, ha raktok bele egy nonamet mondjuk Enni-s full szintetikusat az 16 szor körbe veri bármelyik márkás ásványi vagy fél szintetikus olajat, legyen az repsol vagy motul.
Tehát szerintem nem az a lényeg hogy milyen márka is az hanem hogy full szintetikus legyen. Én mindig szerelőhöz hordtam a mocit olajcserére ő mindig fél szintetikusat rakott bele mert hogy az jó bele, aztán rájöttem hogy azért azt rakják mert azon van a legnagyobb hasznuk és mégis jól cseng hogy fél szintetikus van bent holott az ugye csak egy feltuningolt ratyi ásványi olaj. Nyáron nekem castrol fél szintetikus volt benne aztán kellet egy sürgős olajcsere (most mindegy miért) és magamnak cseréltem de a legolcsóbb szintetikusat vettem bele és az is mérföldekkel jobb volt mint akármelyik előtte. Amit leírtam lehet hogy sok embernek nem új dolog csak azért írtam hogy ne járjon senki úgy mint én évekig...
Nem feltétlen, sokáig Motul 5100-at használtam és nagyon jó tapasztalataim voltak lég-olajos Suzukinál, a Repsol szintén nagyon jó, a CB-be legalábbis gond nélkül tette a dolgát. A kettő közül azért választanám mégis a Repsolt mert azt még nem hallottam hogy hamisítják... persze az is lehet hogy a másikat se csak városi legenda volt.
Tudomásom szerint úgy van ez eü csomag hogy nem ellenőrzik, de ha segítség nyújtás kell és nincs nálad akkor büntetnek. De nem szabad szerintem ebből ilyen kérdést csinálni akárkinek akármikor kellhet, nem csak motorozásnál, nem baj ha van otthon ilyen (motorban) de ha beleset van senki nem nézi végig hogy ismerőse ne adj isten elvérzik mert nincs mivel ellátni normálisan.
2,6 +0,3 = 2,9
Ennyi megy bele.
Apaaaa, kezdődik!

Egyébként én ezt rakok bele már kb. 3-4. olajcserénél.

olaj
Repsol forever!