De lehet csak eddig nem volt ilyen ..... 5 percig járattam így és nem akart feljebb pörögni szivatóval ... mivel mikor még használtam ráhúztam a szivatót és egy idő után felpörgött , ezekután beállt az alapjárat most nem nagyon , avgy lehet kevés ideig hagytam járni? egy hónapig állt , nem volt elzárva a benzincsap nem lehet hogy telement a a karbi benyával? gondoltam én már sok mindenre , eltömődött az alapjárati fúvóka , stb.... :) de tényleg lehet az a baj kevés ideig járattam mivel mostanság nincs vmi meleg , csak attól voltam megijedve hogy szürkén füstölt , meg folyt belőle a benzin is , teletankoltam mielött elraktam télire és felraktam nagy sztenderre , nem lehet túlfolyt egy picit? köszi az infókat ataa !
Találgatni lehet, de olajfogyasztásnak ez azért sok lenne. Tudom, hogy "eső után köpönyeg", de az olajat célszerű azért sűrűbben megnézni. A motor felújításához nem tudok hozzászólni, de tapasztalva egy-egy szervíz-beavatkozás árait, biztosan nem kis falat. Sok sikert!
Alapjáraton próbáltál állítani?! Nekem akkor volt ilyen, mikor a Kék Holdból elhoztam rutin átvizsgálás után. Hidegen szívatóval állítsd be kb 2000-re, majd ahogy melegszik vedd vissza fokozatosan és állíts utána, hogy ne menjen 1500 alá. A végén szivató nélkül is 1500-2000 között kell lennie, de az már fülre megy mennyi legyen.
Rendesen veszi a fordulatot... minden úgy megy ahogy mennie kell... csak ez a hang.... ami nagyon zavar... Előtte nem vettem észre hogy így ette volna az olajat... A Suzuki motorszervizbe töltötték fel ... Majd Augusztusban töltöttem rá mert kezdett fogyni belőle... de még bőven volt elég... És Augusztus - November között tűnt el belőle röpke 3 liter olaj .... És még csak nem is füstölt a kipufogó... Szóval lehet hogy tömítéshiba nem tudom... de álló helyben nem csöpögött belőle olaj soha... (Lehet hogy csak olajnyomás alatt szivárgott valahol ? )
Üdv, tavaly December 21.-én Németországból hoztam be egy nagyon jó állapotú 97 es GS 500 asat... idomokkal... Majd Balatonboglári Suzuki szervizbe bevittem, hogy vizsgálják át... Raktak bele első fékbe fékpofákat, kuplung oldali dekli tömítés, karbi szinkron, teleszkóp szimering, és rárakták a vadi új gumikat Metzeller gumikat!
Viszont November elején elkezdett csörögni a blokk (4.500 as fordulat felett... és 6.500 nál hagyja abba és ami érdekes, hogy teljesítménybeli különbséget nem észlelni... bár nem húztam neki azon a 20km-en amin hazajöttem a motorral ilyen csörgő hanggal ...)... ( és nem volt széthajtva ) sokkal rosszabb ! Elkezdte valamiért zabálni az olajat hétpofára... Augusztusban töltöttük tele belevaló minőségi olajjal... És novemberbe mikor hallottam a csörgő hangokat... akkor néztem rá az olajszintre megint ... sajnos 1 liter ráöntés után is csak a LOW feliratot érte el a nívó pálcán a szint... Szóval igencsak sok km-t gurulhatott olaj nélkül... Nagy valószínűséggel hajtókar csapágyas lett! Azért mondom hogy nagy valószínűséggel mert még nem lett szétszerelve a blokk... De a következő kérdéseimmel fordultam hozzátok, nagy bizalommal! Remélem tudtok nekem segíteni ebben. Mitől kezdhette el enni az olajat? Valamint mennyire biztos hogy hajtókarcsapágyas lett ? És hogyan lehetne a legolcsóbban megúszni mit kéne evvel csinálni, ha hajtókarcsapágyas ?
Válaszotokat előre is köszönöm!
értem köszi! de szivatóval van 1500 alapjáratom , ha visszanyomom a szivatót lefullad, és télire elzárjam a benzincsapot?
már megijedtem hogy vmi baja van az én kis mocimnak :)
Az 1500-as az jó alapjárat, az a szürke amit láttál vízpára, a csapon meg on (membrános), pri (közvetlen) és res (tartalék állás van).
Ha valamiért el kell zárnod a benzint, azt a csap belső felén teheted meg egy laposfejű csavarhúzóval. Ehhez fel kell emelned a tankot és a túloldalról tudod elzárni egy hosszú csavarhúzóval.
olyan problémám lenne hétvégén beindítottam a mocit pöc röff indult nem volt vele baj ,de a fordulat nem megy följebb mint 1500 szívatóval , ha megy a szívató onnan felpörög rendesen de nincs alapjáratom egy hónapig állt a moci ? mi lehet a baja szürkén füstölt mikor beindítottam ..... ez mit takar a benzincsapon van zárt állás? én néztem pri reset fuel meg on van rajta , avgy vákumosan záródik? válaszotokat előre is köszi szép napot!
Nekem is ugyanez a tapasztalatom.
Nem is szeretek 140 felett menni, mert akkor garantált a fogyás, viszont az olajciklus elején alig csökken az olajszint, inkább a vége felé kell jobban figyelni.
mivel nemigen mentek 0 fok alatt így tök mindegy hogy 10w vagy 20w az eleje
amúgy ami eszi az a 40est az fogja az 50est is, kb ugyanolyan hígfos mindkettő üzemi hőfokon
inkább a fordulattól függ eleinte mennyit eszik az olajból, de amikor már jól kopott már az is szinte mindegy
meg persze az olaj minőségétől, amikor kezd az olaj meghalni akkor kezdi jobban enni
Így van, nekem se az van benne, de a Suzuki kézikönyv szerint jó -10 fok fölött. Aki nem akarja nézegetni, inkább azt tegyen bele, mint későn vegye észre, hogy elfogyott a 10w-40...
Nem lehet hogy csak hideg volt még?
Viszont November elején elkezdett csörögni a blokk (4.500 as fordulat felett... és 6.500 nál hagyja abba és ami érdekes, hogy teljesítménybeli különbséget nem észlelni... bár nem húztam neki azon a 20km-en amin hazajöttem a motorral ilyen csörgő hanggal ...)... ( és nem volt széthajtva ) sokkal rosszabb ! Elkezdte valamiért zabálni az olajat hétpofára... Augusztusban töltöttük tele belevaló minőségi olajjal... És novemberbe mikor hallottam a csörgő hangokat... akkor néztem rá az olajszintre megint ... sajnos 1 liter ráöntés után is csak a LOW feliratot érte el a nívó pálcán a szint... Szóval igencsak sok km-t gurulhatott olaj nélkül... Nagy valószínűséggel hajtókar csapágyas lett! Azért mondom hogy nagy valószínűséggel mert még nem lett szétszerelve a blokk... De a következő kérdéseimmel fordultam hozzátok, nagy bizalommal! Remélem tudtok nekem segíteni ebben. Mitől kezdhette el enni az olajat? Valamint mennyire biztos hogy hajtókarcsapágyas lett ? És hogyan lehetne a legolcsóbban megúszni mit kéne evvel csinálni, ha hajtókarcsapágyas ?
Válaszotokat előre is köszönöm!
már megijedtem hogy vmi baja van az én kis mocimnak :)
Ha valamiért el kell zárnod a benzint, azt a csap belső felén teheted meg egy laposfejű csavarhúzóval. Ehhez fel kell emelned a tankot és a túloldalról tudod elzárni egy hosszú csavarhúzóval.
olyan problémám lenne hétvégén beindítottam a mocit pöc röff indult nem volt vele baj ,de a fordulat nem megy följebb mint 1500 szívatóval , ha megy a szívató onnan felpörög rendesen de nincs alapjáratom egy hónapig állt a moci ? mi lehet a baja szürkén füstölt mikor beindítottam ..... ez mit takar a benzincsapon van zárt állás? én néztem pri reset fuel meg on van rajta , avgy vákumosan záródik? válaszotokat előre is köszi szép napot!
Nem is szeretek 140 felett menni, mert akkor garantált a fogyás, viszont az olajciklus elején alig csökken az olajszint, inkább a vége felé kell jobban figyelni.
amúgy ami eszi az a 40est az fogja az 50est is, kb ugyanolyan hígfos mindkettő üzemi hőfokon
inkább a fordulattól függ eleinte mennyit eszik az olajból, de amikor már jól kopott már az is szinte mindegy
meg persze az olaj minőségétől, amikor kezd az olaj meghalni akkor kezdi jobban enni
100 alatt meg sem kell bontani a blokkot, sőt még felette sem feltétlenül!