Na ma motoroztam, hat érdekes. Azert mennek 40-el, mert ennyit bír az ut. Laza volt a forgalom, Mint Pesten csúcsban, de valamiert ment. Itt aza a normális, ha erőszakos vagy es határozott. Srácok, aki Pesten tud menni, az itt is tud. Kurva durv elsőre, de aztán haladsz, mintha csapból folyna a forgalom. Nincs szabály, es megis van, aki dudál es kiszámítható az mehet es mentem is. Mondjuk Hanoi durva, de azt is ki fogom próbálni. A motorok fikak, de az utakra pont elég, mert az szánalom. Gordeszkas sisakban toltam, az mar itt pró, lovaglo sisakban nyomják a helyiek. A szem kontaktus mondja meg, kinek van elsőbbsége, beszaras. Na csók, vigyázzatok magatokra!
Köszi Lovi és a többiek, még alszok rá egyet, hogy honnan is pontosan.
Pénteken voltam Lillafüred-Eger szakaszon. A Lillafüredi oldal tele van apró kavics felhordással, szal szerintem már idén felejtős.
Tegnap Aggtelek felé mentünk jó út,jó kanyarok csak az a rohadt eső...
Ja ja bocs. Valaki irta hogy kaphato. Talan tungsram bolt. Meg 220V-osbol is megcsinaltak es mukodott, mondjuk nem erte el a teljes fenyerot. Nemelyik motornal siman el tudnam durrantani az egoket, ami azt jelenti hogy joval 120V fole megy.
Hiaba irja a konyv hogy a tekercsek kozotti ellenallast kell merni a gyakorlatban ezt nem igazan lehet. En SOHA nem merek tekercsek kozott ellenallast. Miert? Mert az egyszeru kezimuszer nem alkalmas arra hogy 1 ohm koruli erteket merjen. Van erre labormuszerunk is de az nem hordozhato. A leggyorsabb meres megforgatott motornal a 3 fazison kijovo feszultseg merese (valto feszultseg) muszerrel vagy egy egyszeru 3x 120V-os 100W-os izzo deltaba kapcsolva. Ez mar terhelesen meri a meglevo feszultseget es lathato a szimmetria is. Ahogy irtak sokan a tekercsek el vannak szigetelve a testtol es ezt forro allo motornal kell merni vegtelen allasban. Ha a generator jonak tunik akkor nagy valoszinusegben a fesszab hibas.
Viszont az osszes csatlakozot is at kell vizsgalni mert a 3 fazison 10-19 amperek jonnek fel folyamatosan es a pozitiv-negativ csatlakozok is hajlamosak az elolvadasra.
Sokszor az akksi miatt is alacsony a toltes hiaba indit es jo. Nem hajlando 13.0 fole menni mig egy uj akksi maris 14.3-ig megy.
A testhez mérve végtelennek kell lennie, ugyanis a háromfázisú generátor testfüggetlen ...az ellenállást a három kivezetés egymás között kell mérni.....még egyszer mondom álló motor , széthúzott csati.
Hmmmmmmmmmm
Uzemmeleg a motor leallitod kihalaszod a csatit es mersz.
A generator meleg de hideg meres vazze.eztmondom hogy melegen nott az ellenallas.
Nekem.
Tehat szar volt.
Ujratekercseltek es jo lett.
Melegen csokkent a toltes hideg motornap visszaallt.
Érdekes. Összeraktam, kimértem még egyszer az akkut és most alapjáraton fényszóróval 12.5V, fordulaton 13.4V. Szóval most lett töltés, de nem túl bika. Vagy ez így elég?
Jövőhéten megcsiszolom az érintkezőket meg befújom kis kontakt sprayel.
Nos, feltöltöttem az akkut, szépen indult. Az akksin mérve stabil 13V feszültség van, alapjáraton és fordulaton is. Vagyis nuku töltés
A generátor ellenállása ugrál 0 és 3 között, a feszültség alapjáraton 16V, 5000 fordulaton 65-68V.
Generátor vagy feszszab? Szervizkönyv szerint ha a generátor kevesebb mint 75V akkor az a ludas.
15V egy kicsit sok lenne. Ha 14 korul mersz akkor mar jo. 14.3-nal feljebb nem szokott menni. Egyebkent minden motor maskepp viselkedik alapjaraton, van ahol 13-nal nem megy feljebb van ahol 13.8 majd 1500 korul 14.2 majd tovabb emelve a fordulatot visszaesik 13.5 korulre.
Ha a generatort mered akkor termeszetesen 3x kell merned a 3 fazis kozott es ezert figyelj arra hogy azonos fordulaton legyen, pl 4000. A masik nagyon nagyon fontos dolog hogy a tekercsek semmi esetre sem lehetnek a testtel kontaktban. Azaz vegtelen az ellenallas. Ezt lehetoleg forro motornal merd!
Dobj egy Google útvonalat légyszi, mert arrafelé még sosem jártam!