Achar, gratula a géphez!
Ritkán írok, inkább csak olvasom a fórumot, de válaszolok, aztán a többiek majd kijavítanak, ha nem jó.
Ha teljesen ismeretlen az előélete a motornak, akkor én szeretek cserélni mindent, amit nem árt. A "legjobb minőségű" a GS500 esetében sokszor csak pénzkidobás, egy nagyon egyszerű, 25 évvel ezelőtti konstrukcióról van szó...
Szóval:
- gyertya (nem kell irídiumos, teljesen jó a hagyományos, esetünkben NGK DPR8EA-9)
- légszűrő (mondjuk HifloFiltro, HFA3503)
- olajszűrő (mondjuk HifloFiltro, HF133)
- olaj (2.9 liter, 10w40, félszintetikus elég. én a következő cserénél kipróbálom az ásványit az enyémbe, állítólag szereti, főleg nagyobb futásteljesítménynél. Valaki próbálta esetleg?)
- láncot először talán elég ellenőrizni, 2-3 centin van- e a feszessége, nincs- e szakaszosan megnyúlva, ilyesmi.
- gumik állapota, nyomása, miegyéb...
Hirtelen ennyi. Megvenni meg, ahol a legolcsóbb, rengeteg webshop van már, pl a Nagyvas, ahogy már elhangzott.
Sziasztok
Egy 2003-as Gs500e tulajdonosa lettem hetekkel ezelőtt, első nagymotorom, és segítséget szeretnék azzal kapcsolatban, hogy alkatrészeket honnan érdemes hozzá rendelni, milyen olajat, láncot, gyertyát cseréljek benne? Mi a legjobb minőségű?
Micsoda hétvégw! Sikerült összessen vagy 110 km-t motoroznom.
Most is Tatabányáról kellett hazamenekülnöm a vihar elől.
Egyetlen pozitívum hogy egy 1098-es Ducatisal menekültünk, így jobban megcsodálhattam.
Szép kis vas, meg kell hagyni.
Hogy érted h kiszàradt? Ennek lehet nincs hozzà köze de amikor előjött kétszer egymàs utàn szarabb kúton kényszerültem tankolni, ebből az egyik 100 as benzin volt. Az érdekes az h megnéztük a gyertyàkat és az égéskép jó, nem a legszebb de bőven elfogadható
Hőgomba/termosztát.
Folyamatosan hideget érez és dúsít az injektor..
...vaaagy a szarrá etanolozott benyától valami kiszáradt....falsot szív aminek a kámpjúter igyekszik utána menni..
Kéne egy kis tanács
Van ugye a 2009 es Honda cbf-em injektoros, hónapok óta 1-1,5 literrel elkezdett többet fogyasztani, hibát nem jelez, de azért elvittem a Hondába hogy dugják rá a laptopra , annyi derült ki hogy a lambda szondának az értéke felugrik néha 2-3V-ra aminek max 1 Voltanak kéne lennie ami túl dúsításra utal. Azóta nagyon intenzíven figyelem a gépet és olvasom a szervíz manualt és cikkeket a neten, amit még megfigyeltem hogy ingadozik az alapjárat gázadásra egy fix gázállást tartva is ingadozó a fordulatszám. Ja és ami a legnagyobb probléma hogy a motorolajba nagyobb mennyiségű benzin került eddig már 1 liter feles "olajat" engedtem le és még mindig nem látom az ablakocskán a maximum szintet, ergó a 3 liter motorolajba több mint egy liter benzin kerül bele hónapok alatt, ezt ma vettem észre.... Ma csatlakozókat és vákumcsöveket ellenőriztem, a lambda szondát szettem ki a helyéről és drótkeféztem meg, de befújni nem mertem egyenlőre semmivel.
Mivel a probléma úgy érzem túl nőtt rajtam ezért szeretném az itteni szakértő urak tanácsát kérni melyik szervizbe vigyem el a gépet ahol megtudják mondani hogy mi a pontos baja és értenek az új gépekhez is, a győri Honda szerviznek kritikán aluli a hozzáértése, tehát Pestre akarom elvinni de lövésem sincs hogy hova. Előre is köszi
Mekkora töltési feszültségnek kell lennie a Gs 500-nál? KI kellett cserélnem az akkumulátort - cellazárlat -, és most kezdek " gyanakvóbbá" válni.:-)) Pontosabban képezni szeretném magam ezen a területen. 13,4-13,9 volt között ugrált a mérő beindítás után. Tanácsokat szívesen fogadok. Üdv.
Pont a minap volt a HVG-n egy cikk arról, hogy a kínai minimálbér már elérte a magyar szintjét. Az ottani árszínvonal meg jóval alacsonyabb...
Nyilván vannak olyan tartományaik, amik többszáz év lemaradásban vannak, de ezekben a népsűrűség is nagyon kicsi. Már egyáltalán nem igaz, hogy egy tál rizsért dolgoznak, persze van ilyen is.
A japánokat pont rossz példa felhozni, ők 20 év alatt jutottak el oda, hogy legyenek saját fejlesztéseik, a kínaiaknak 40 alatt sem sikerült... Nem mellesleg a japán "másolat" sem volt soha teljes mértékben másolat. A világot nem váltották meg az elején, de mindig egy tökéletesített verzióban adták ki a koppintást.
Ritkán írok, inkább csak olvasom a fórumot, de válaszolok, aztán a többiek majd kijavítanak, ha nem jó.
Ha teljesen ismeretlen az előélete a motornak, akkor én szeretek cserélni mindent, amit nem árt. A "legjobb minőségű" a GS500 esetében sokszor csak pénzkidobás, egy nagyon egyszerű, 25 évvel ezelőtti konstrukcióról van szó...
Szóval:
- gyertya (nem kell irídiumos, teljesen jó a hagyományos, esetünkben NGK DPR8EA-9)
- légszűrő (mondjuk HifloFiltro, HFA3503)
- olajszűrő (mondjuk HifloFiltro, HF133)
- olaj (2.9 liter, 10w40, félszintetikus elég. én a következő cserénél kipróbálom az ásványit az enyémbe, állítólag szereti, főleg nagyobb futásteljesítménynél. Valaki próbálta esetleg?)
- láncot először talán elég ellenőrizni, 2-3 centin van- e a feszessége, nincs- e szakaszosan megnyúlva, ilyesmi.
- gumik állapota, nyomása, miegyéb...
Hirtelen ennyi. Megvenni meg, ahol a legolcsóbb, rengeteg webshop van már, pl a Nagyvas, ahogy már elhangzott.