Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Enver Hoxhához nem fűznek rokoni szálak?
Ha en lennek ott diktator nem dijaznam a nagy szabadsagot csak gulaggal.
Így van,120-nál jobban még az autópályán sem mennek,de ha ott épp keresztbe akar jönni egy szénás szekér,megáll a forgalom és átengedik.......az ember a két pályatestet elválasztó betonelemek között lóbálta be a nyulat a nyakánál fogva,nem e tennénk rá vmi ajánlatot?
Tényleg ügyesen segítik az előzést közúton,a városokban képesek nagy dugót csinálni,de ott sem állnak,picit mozdul minden előre.....pl körfogalom közepén a bokroson simán átvágott a helyi a robogós,hamar alkalmozkodom az ilyen helyzetekhez,így sitty-sutty már haladtunk is tovább.
Az tény nem közlekedtek agresszivan, még tán gyorsan sem. A határon rohadt előzékenyek voltak szó szerint előre zavartak, így szinte várakozás nélkül léptem mindkétszer az Albán határt, pedig nagyon hosszú sor várakozott. Az emberek barátságosak voltak. Nem hiszem, hogy sok helyen kínálnak meg csak úgy cigivel a benzinkúton mert vettél egy kávét, de még nem is tankoltam. A boltban is soron kivül kiszolgáltak miután egy bizalom gerjesztőbb helyen megálltam konyakot venni. Igazság szerint jó lenne egyszer jobban belemerülni ebbe az országba egy pár nap erejéig.
Totál vízálló. Nekem EZ van.
De ITT is van pár, lehet válogatni.
Bobek, neked az a hengertáskád vízálló volt? Hány literes?
Itthon se vagyok idegbeteg.
De mint mondtam nem mondanam hogy itthon rossz lenne.
Sot............persze van a fekete audis pocs meg a tata markolja a kormanyt vezeto de ezek elenyeszoek.
Altalaban jo az egesz.
Igazabol ami faj az a menjunk legalabb tizenot husszal a megengedett alatt a trafik es a fogyasztas miatt ami bosszant.
Neha ha kesesben vagyok.
Nem láttunk autóbalesetet. 10 napig voltunk kint (jó, ebből volt jó pár nap amikor le se jöttünk a hegyről).

Egyáltalán nem agresszívak, csak simán célratörőek. Senki nem ragaszkodik görcsösen a saját megszerzett kis pozíciójához vagy helyéhez, mindenki, de tényleg mindenki maximálisan alkalmazkodik az adott helyzethez... ha ebből hátránya származik, lenyeli, legközelebb majd lehet hogy ő jön ki jobban egy másik szituból. Nyugtató hatású kint közlekedni.. nem úgy mint itthon.
Nem attol van gondom hogy sokat allnek hanem hogy egyszer eroszakosabb valaki es ennek tudataban van.
Meg te is.
Es a ket eroszakos sose jo.
Jon a csaladi vendetta.
A legtobb alban nem eletszemleletbol vezet igy hanem mert basznak az oktatasra es inkabb vesznek egy jogsit ha vesznek.
Es a tudas hianyat megsinylik.
Csak te azt nem latod 4-5 nap alatt.
Nem tudom mekkora a balesetek szama de az osszevissza horpadt szarkupac autok lattan sokszorosa barminek amit megszoktal.
Es szarok ra ha megynyomjak a kocsit de toloszekben azert szar lenne vegezni.
Azért annyira nem gázos az albán közlekedés, mint amilyennek kinéz! Az elején nekem is fura volt megszokni, hogy igen, észrevett a teherautó. Hiába van már félig az én sávomban, meg fogja szépen várni, amíg elmegyek mellette és csak utána jön be teljesen. Ezerszer jobban odafigyelnek egymásra, mint nálunk.
Ezt most nem teljesen értem. De annyit azért hozzátennék, ha te kint albániában a KRESZ szerint akarnál közlekedni (teljesen mindegy hogy motorral vagy autóval) akkor egyrészt az első kereszteződésben várhatnál napestig hogy átérj, másrészt meglehetősen könnyen balesetet szenvedhetsz a merev ragaszkodással.

Egyébként a jobb kezet megadják, csak a körforgalom nem körforgalom az esetek többségében (vagyis nem annak van használva), és az elsőbbséget is megadják (nem rongyolnak át a kereszteződésen mint a vakló).

Az albán utakon egyébiránt nem nagy a tempó, 110-120-szal közlekedtem kint a busszal, lejtős utakon kicsit gyorsabban, falvas részeken 0-80 között.. nem nagyon előztek meg, és előzni se volt nagy kihívás.. mert a forgalom (a nagy fekete autókat leszámítva) 70-80 körül zajlik. Ilyen kis sebesség mellett meg bármi belefér..

Menj ki egyszer, tölts el kint legalább 4-5 napot és akklimatizálódj.. és minden a helyére kerül.
Honnan tod hogy melkule nem ketmilliardan lennenei?
A valosag az hogy megtanulod a jobbkez felol elsobbsege van az onnan jovonek.
Erezheted magad gyorsnak es kemenynek meg hihetsz a kaoszelmeletben az fix hogy tsanyi eltipor ha nem tartod be es elemesz oszt nem tud megalni.
Mert o gondolja hogy nem vagy ennyre kaoszos.
Viszont o kiszall a jarmubol te meg nem.
A kresz az kresz.
Nem kene belemagyarazni eletfilozofiat mert ezt szazev veres tapasztalata irta.
Ha nincs akkor joval tobb ember doglik meg.
Ha olyan jó lenne nem lennének több mint 1 milliárdan
Tough rides:india.
Meg jo hogy hisznek a reinkarnacioban.
Mashogy nem menne.
Es jo nepessegszabalyzas.
Vannak a könyvek, meg van a valóság... néha meglehetősen kevés az átfedés.
Szerencsére nem kötelező senkinek odamenni.

"Rómában viselkedj úgy mint a rómaiak", na én ezt betartottam, és egyrészt élveztem, másrészt teljesen jól működött is. El kell felejteni ilyenkor azt, hogy mi van itt, vagy máshol.
Azt tudtad hogy a kresz egy vilagegyezmenyben elfogadott szabalygyujtemeny?
Nincs olyan hogy mienk meg ovek?
Azt hiszem ez a táblája
Ja, és bónusz jóság.

Adott egy viszonylag széles kétszer egysávos út, amin lazán elfér egymás mellett akár 3 kamion is. Na itthon ilyen úton mikor tudsz előzni...(autóval) csak ha nincs szembe forgalom (mert ottani szemmel nézve hihetetlenül merevek az itthoni sofőrök), ők meg, fogják magukat, látják hogy jössz kihúzódnak az út széle felé és teljes nyugalomban lehet előzni középen, csak arra kell figyelni, hogy szembe ezen az egyezményes harmadik sávon ne jöjjön egy másik előző. Aki akar az tud haladni, és senki nem oktatja a másikat, vagy tartja fel, demonstrálva a sebességhatárt. Csupa olyan apróság amit a kreszbe nem nagyon lehetne leírni, vagy elfogadtatni, de hihetetlen gördülékennyé tudják tenni a közlekedést.

Majdnem az összes káoszosnak tűnő szitu mögött van rendszer, ami ugyan bonyolultabb mint a miénk, de ettől függetlenül jól használható.
Azert a nagy kaoszban ha ecsapnak nem lesz olyan elvezetes a nagy lazasag mire egy het alatt elersz valami korhazfelet.
Vagy csak lazan ertelmezett kaoszosan gipszelnek be mint az ukranok.
Ja, és ami nagyon fontos az a ráutaló magatartás.. menni kell, de úgy hogy lássák, hogy te nem csak menni akarsz hanem mész is és egyből lesz hely keresztezni a forgalmat, vagy besorolni. Zipzárazni például meglehetősen hatékonyan tudnak, itthon meg ha két sávból egy sáv lesz akkor lesz egy baszom nagy sor a továbbhaladó sávban, aki meg előre megy, pláne kocsival az elfogyóban és ott sorol be az maga lesz a legnagyobb tahó...legalábbis ezt gondolják a többiek (mondjuk én általában magasról teszek arra, mint gondolnak rólam mások, szóval engem nem zavar..max annyira, hogy itt erőszakosabbnak kell lenni egy ilyen sáv végi besorolásnál mint az elvárható lenne)

Egyébként csak egy barom közlekedővel találkoztam kint, az is görög volt...
A körforgalmak csak látszatra körforgalmak.. ahogy nagyon sokáig nálunk se voltak, úgy náluk se voltak körforgalmak, de ők még nem igazán álltak át erre az "új" rendszerre. Pont ugyan úgy használják szinte az összes körforgalmat, mint anno itthon a Clark Ádám térit használták. Annak van elsőbbsége aki be akar hajtani, nem a bent lévőnek (mint egy normális körforgalomnál), de ha ezt az ember tudatosítja magában, akkor elsőbbségi viszonyokból nem lehet baja. Káosz az van, de a szó legnemesebb értelme szerint... tiszta nihil ott közlekedni, szar is volt hazajönni 10 nap albánia után..és valahogy a duda is máshogy szól az itthoni forgalomban mint ott (pl előzéshez rendszeresen nyomkodtam kint a dudát, kvázi akusztikus indexként funkcionált, és mindenki értette, hogy mit akarok)

Szerintem elég könnyen megszokható és kényelmesen használható közlekedési kultúrájuk van.. Nem kapják fel magukat semmin, pl.: bárki bármikor megelőzhetsz.. a határon nem csorogtunk az egyik alkalommal elég gyorsan a várakozó sorral, simán megelőztek sorban állás közben (lett előttünk egy 7 méteres rés, minek gurulgassak ugye pár métereket előre, ha kis várakozással lehet nagyobbakat is), de ez teljesen normális, mert utána más szituációban én játszottam el ugyan ezt, és fel se tűnt senkinek. Lazaság van, és ez fura lehet a túlszabályozott világhoz szokott embernek.
Dipshit még nagyon fiatal, nem csoda, hogy teljesen máshogy nyilatkoztok ugyanarról. Minden szubjektív, úgy látszik még ez is.