A fékfolyadékra is kitaláltak már tesztert...amúgy a felvizesedés vágja haza...
Azoknak akik a színét nézik..némely verseny fékolaj olyan mint higitott kóla....de ne tévesszen meg senkit...biztosan szar..
Ha 2-3 évente átfolyatod,cseréled...akkor szinte nem változik a színe (hacsak nincs a szemedbe építve egy árnyalat tesztelő berendezés)
Ha már gumi szmötyit találsz benne...rég szar van a palacsintában...hiába cserélsz akkor már olajat..
Egy fél éves fékolaj is lehet fos...ha megszívja magát vízzel.....nem véletlenül van hermetikusan lezárva..
...amúgy meg leszarom....mindenki abban hisz amiben csak akar..
Az már régen rossz ha nem tiszta.
Akkor jó ideje nem nyúltak hozzá.
Én 2-3 évente azért újjal át szoktam forgatni.
A tartályt összebarmolja trutyival az az egyik
az meg a másik hogy veszítesz a fék hatékonyságából
ha öreg az olaj . Ez van.
Jobb cserélni.
A fékfolyadékot hogyan lehet másként ellenőrizni? Ne haljak már meg tudatlanul. / én is ránéztem, és sötét, mocskos színűnek találtam, tehát kicseréltem./ De ha van valami egzakt módszer, kíváncsian várom.
Olaj+szűrő+lev.szűrő csere.Én megnézném a fékfolyadékokat is,nemcsak a szintet,hanem,hogy milyen az olaj benne.Fékcsöveket nem árt ellenőrizni,gumik állapotát,nem repedezettek-e?!Láncfeszességet is nézd meg,illetve a lánckerekek állapotát.Esetleg a kuplungbowden állapotát,nekem pl.ki volt dörzsölődve,pár szál tartotta csak.(igen kellemetlen,ha túra során elszakad).Én Castrol Actevo 10w-40 4T olajat használok,hifrofiltro szűrőkkel,és meg vagyok vele elégedve.Láncot féktisztítóval szoktam lepucolni,száradás után pedig Castrol láncsprével fújom be.
2006-os évjárat, 18.000km-el ami talán még valós is, 2010-ben az eredetiség vizsgán 12.000 volt benne. Első fékbetét a vásárláskor lett cserélve, a hátsó is lesz majd fizu után.
Sziasztok!
Nekem van rengeteg bontott apróságom 2007 gs 500-hoz. kb 3000km volt benne
hibátlan karburátorsór, légszűrőház,önindítő,hátsófelni, komplett gyújtásrész, lendkerék, hátsó sárvédő, hátsólámpa, sok apróság ami megmaradt.
Egyetértve az előttem szólókkal, petróleum + ecset v. fogkefe, utána esetleg egy nedves ronggyal áttörölni, h a maradék petróleumot + dzsuvát lehozza, megszárad oszt adni neki a láncsprayt. Én castrolt használok, de sokan a motulra és a molra esküsznek. Most az olajhoz kaptam ajeszba repsolt, ha elfogy a castrol, akkor azt kap.
Ha most vetted a gépet, akkor olaj-olajszűrő-lev.szűrő csere, tök mindegy mint mondott az előző tulaj. Bár nem derül ki mennyi van a gépben és milyen évjárat, de egy szelephézag ellenőrzéssel egybekötött karbiszinkron se árt.
A felsorolt sorrendben kezdheted is.
Vásárlás után kötelező az olajcsere, sosem tudhatod kitől vetted, hogy milyen olajat raksz bele a te dolgot, amit jónak látsz és pl sima ásványival használtam van aki szintetikussal használja, és az újabb olaj vitát elkerülve meg sem kérdezd milyet rakj bele olvass utána mit is szeretnél. Aztán az olajszűrő természetesen cserélődik az olajjal. A légszűrőt is cserélni kell természetesen hiába látod tisztának lehet már 10 éve benne van, senki nem fogja neked megmondani milyen régi és milyen hatékony egyszerűen nem látszik. A lánctisztításról meg annyit hogy a lánctisztító spray-k szart sem érnek ha nem fújod el rá a fél flakont, tehát marad a petróleum vagy a brigéciol és a fogkefe, felhordod a láncra sprayező fejjel vagy ecsettel majd hagyod hatni kb 10 percet és szépen lesikálod fogkefével. Hidd el nagyon szép lesz tőle, aztán ha megvan és megszáradt (esetleg rásegíthetsz sűrített levegővel) befújod lánc spray-vel, én Motult használok ez drága de sokáig jó és hamar szárad. Sok cikk van a neten erről a folyamatról. Például http://totalbike.hu/magazin/2010/07/19/ne_dobd_le_lancaid/
A másik kérdés lett vna, hogy vmi olcsóbb házi praktika esetleg van-e Olajcsere, lánctisztítás, légszűrő. Miket érdemes még megnézni így vásárlás után?
Sziasztok!
Elég koszos a lánc az új mocin és hétvégén úgyis lesz időm szeretném rendbe rakni. Ezeket néztem ki:
Motul C1 Chain Clean lánctisztító spray
Motul C2+ Chain Lube RoadPlus láncspray
Van velük tapasztalatotok? Illetve, hol érdemes megvenni? Nem túl drágák benzinkúton? Köszi a segítséget.
Ehhez terepen kell felmenni ~5km az úttól
Nekem ezért izgi Na meg az emlékek
Kis nosztalgia
Na meg jó kis szalonnázós hely is van.
De a többit is megnézném :)
Itt németben még egyet se találtam még guglin se
Sok mindenkit kérdeztem, de azok se tudnak ilyesmiről
De a Balatont nagyon sokan ismerik meg voltak is már ott
amit jó hallani Sokan istenítik még a magyar paprikát.
Valamiért Pestet is imádják Én falusi paraszt gyerek vagyok
és nem is rajongok érte... szépnek szép de nekem nem a szívem csücske.
Olyan hogy defekt nem is létezik. Mind ez illúzió
Aki mást mond az tudatmodosult állapotban regényeket olvasott!
Sátrat gondolom érdemes vinni Mást nem,
de legalább szálláshelyen szúnyogok elől el lehet benne bújni
Vagy ha nemlétező dolog történik a gumimmal akkor le tudok sátrazni
Első utam ide vezet (pihenés után) Balatontól 20km
ha tiszta az idő akkor látni
Azoknak akik a színét nézik..némely verseny fékolaj olyan mint higitott kóla....de ne tévesszen meg senkit...biztosan szar..
Ha 2-3 évente átfolyatod,cseréled...akkor szinte nem változik a színe (hacsak nincs a szemedbe építve egy árnyalat tesztelő berendezés)
Ha már gumi szmötyit találsz benne...rég szar van a palacsintában...hiába cserélsz akkor már olajat..
Egy fél éves fékolaj is lehet fos...ha megszívja magát vízzel.....nem véletlenül van hermetikusan lezárva..
...amúgy meg leszarom....mindenki abban hisz amiben csak akar..
Akkor jó ideje nem nyúltak hozzá.
Én 2-3 évente azért újjal át szoktam forgatni.
A tartályt összebarmolja trutyival az az egyik
az meg a másik hogy veszítesz a fék hatékonyságából
ha öreg az olaj . Ez van.
Jobb cserélni.
Gratulálok!
Kézrátétellel meg gyógyítasz..
Nekem van rengeteg bontott apróságom 2007 gs 500-hoz. kb 3000km volt benne
hibátlan karburátorsór, légszűrőház,önindítő,hátsófelni, komplett gyújtásrész, lendkerék, hátsó sárvédő, hátsólámpa, sok apróság ami megmaradt.
Ha most vetted a gépet, akkor olaj-olajszűrő-lev.szűrő csere, tök mindegy mint mondott az előző tulaj. Bár nem derül ki mennyi van a gépben és milyen évjárat, de egy szelephézag ellenőrzéssel egybekötött karbiszinkron se árt.
Vásárlás után kötelező az olajcsere, sosem tudhatod kitől vetted, hogy milyen olajat raksz bele a te dolgot, amit jónak látsz és pl sima ásványival használtam van aki szintetikussal használja, és az újabb olaj vitát elkerülve meg sem kérdezd milyet rakj bele olvass utána mit is szeretnél. Aztán az olajszűrő természetesen cserélődik az olajjal. A légszűrőt is cserélni kell természetesen hiába látod tisztának lehet már 10 éve benne van, senki nem fogja neked megmondani milyen régi és milyen hatékony egyszerűen nem látszik. A lánctisztításról meg annyit hogy a lánctisztító spray-k szart sem érnek ha nem fújod el rá a fél flakont, tehát marad a petróleum vagy a brigéciol és a fogkefe, felhordod a láncra sprayező fejjel vagy ecsettel majd hagyod hatni kb 10 percet és szépen lesikálod fogkefével. Hidd el nagyon szép lesz tőle, aztán ha megvan és megszáradt (esetleg rásegíthetsz sűrített levegővel) befújod lánc spray-vel, én Motult használok ez drága de sokáig jó és hamar szárad. Sok cikk van a neten erről a folyamatról. Például http://totalbike.hu/magazin/2010/07/19/ne_dobd_le_lancaid/
Elég koszos a lánc az új mocin és hétvégén úgyis lesz időm szeretném rendbe rakni. Ezeket néztem ki:
Motul C1 Chain Clean lánctisztító spray
Motul C2+ Chain Lube RoadPlus láncspray
Van velük tapasztalatotok? Illetve, hol érdemes megvenni? Nem túl drágák benzinkúton? Köszi a segítséget.
Nekem ezért izgi Na meg az emlékek
Kis nosztalgia
Na meg jó kis szalonnázós hely is van.
De a többit is megnézném :)
Itt németben még egyet se találtam még guglin se
Sok mindenkit kérdeztem, de azok se tudnak ilyesmiről
De a Balatont nagyon sokan ismerik meg voltak is már ott
amit jó hallani Sokan istenítik még a magyar paprikát.
Valamiért Pestet is imádják Én falusi paraszt gyerek vagyok
és nem is rajongok érte... szépnek szép de nekem nem a szívem csücske.
Itt is vannak szép dolgok (kép) :
Fel lehet készülni mondjuk ugy hogy keresel gumist az a utvonal menten.
Tizkilometerenkent.
Aki mást mond az tudatmodosult állapotban regényeket olvasott!
Sátrat gondolom érdemes vinni Mást nem,
de legalább szálláshelyen szúnyogok elől el lehet benne bújni
Vagy ha nemlétező dolog történik a gumimmal akkor le tudok sátrazni
Első utam ide vezet (pihenés után) Balatontól 20km
ha tiszta az idő akkor látni
Vagy beindulva.