Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Valahogy bedobom Ödön akkuját.
Ahogy mondod....minél nagyobb az indítóáram annál jobb.....
Az indítóáram miben változtat?Előbb elkapná nálam az ívet?

Láttam egy csomó 80A est egy kicsit kevesebb 120A-est és 1 150-est.

Monnyuk az 25 rugó.
Csak volt valami fura nesze a kardánnak.. mondom szedje már szét nézze meg. Azóta csak egyszer érdeklődtem, akkor azt mondta hogy lassan nekilát. Mondjuk megmondtam hogy nekem mindegy hogy télen mennyit van ott, használni nem használom.. Majd valamikor 1-2 hét múlva megérdeklődöm mi a stájsz..mert talán január végén lejutok szegedre.
Mit csináltatsz rajta?
Több fogyasztó van szerintem egy autóban, azért a nagyobb akku.

Fogalmam sincs mert általában garázsból garázsig használom. Mostanában az ősszel volt olyan hogy éjjel állt a 2-4 fokban Pesten, és simán indult akkor is.

Viszont 2012 decemberében egyszer bent ragadtam a városban a -6 fokban (állt a motor az utcán vagy 6-8 órát) aztán nem indult. Viszont kiderült utána hogy az akksi nem volt 100-as (meg a 20w olajat gépkönyv szerint, ha 5 fok alatti hidegindításos időszak jön érdemes lecserélni 10w-sre..szóval valószínű ez is közrejátszott), tavasszal meg is halt. 5 éves unibat volt benne ha jól emlékszem. Most Yuasa van.. viszont november eleje óta áll fűtetlen helyen a szerelőm udvarán a motor, meglátjuk mit bír bár elvileg néha felteszi tölteni. Meg azt is meglátjuk hogy fog kinézni a motor, mert szakadó esőben motoroztam oda.. biztos szépen kivirágzottak már rajta a féktárcsák is

Talán január végén eljutok oda, hogy el tudjak menni a gépért, ha kész lesz addig.. még a tavaszi hó előtt kéne hazahozni
Most 3 éve vettük az SV-t akkor új akksival...soha nem töltöttem, fűtetlen elég rossz garázsban áll, ritkán indítom be sokszor hónapokig sem, legutóbb talán novemberben vagy előtte mentem vele, de ha most kimegyek szerintem azonnal indulna...... ...ha nem akkor nem...
Hű! És hidegben is pöccre indul? Az nagyon klassz! Az én GS-em sajnos nem tud ilyet.

Bár azért érdekes összehasonlítani, hogy egy 1.0-1.1L-es autóba simán betervezik a min. 35 Ah-ás akkut, de inkáb nagyobbat. Azokkal nincs is ilyen gond, hogy -10C°-ba ne indulnának be. Szerintem jó lenne, ha motorokba is nagyobbat terveznének. Biztos lehetne helyet találni a nagyobb akkunak is valahol a motorban.
Nem is az. .....az SV-ben sem sokkal nagyobb...bár nem is csak az AH számít hanem az indítóáram is, de az is hasonló....ha nem indul akkor nem jó valami...be kell állítani és megcsinálni....Anitának ugye vettük az öreg XJ400-at, eddig mindig indult, ma is azzal ment dolgozni reggel és éjjel jön haza.. ...ha beindul...
a 600as xt-be 8ah akkut tettem hogy elférjen felette az eü csomag
simán bírja
több havi(akár heti) álláskor érdemes indulás előtt a karbisokból leengedni a benzint, aztán a friss benzinnel már jól fog indulni
A Divi 900ccm.. és annak is "csak" 12 Ah-s az akksija. Mondjuk nem értek hozzá, de ennek fényében a GS akksija nem tűnik alulméretezettnek.
Még egy saját tapasztalatot had osszak meg veled: 1) akármilyen jó akksid van, több havi állás után én a kocsi akksijáról szoktam rásegíteni, sőt ha kell még a motorját is beindítom, mert így 14,4V feszültség tekergeti az önindítót a 10-11V helyett, és ráadásul sokkal tovább bírja. 2) Ha 20-30mp (szivatós) indítózás után nem indul be, próbáld meg visszatolni a szivatót és gáz nélkül próbálkozni. Ha beindul azonnal lehet adni egy kis szivatót (de nem tövig). Ez a módszer akkor segít, ha túlszivatta magát. Ilyenkor kiszellőznek a hengerek.

Én 0C°-ig járok motorral. Az a tapasztalatom, hogy 5C° alatt már rendszeresek a hidegindítási problémák. Lecsökken az akku kapacitása, besűrűsödik az olaj. A könnyebség kedvéért húzd le az első világításod saruját. Az kb 5A felesleges áramfogyasztást takarít meg. Sokszor már ez is segít. Én egy kapcsolót is beépítettem, hogy ne kelljen állandóan lehúzkodni a sarut.

Egyébként szerintem alulméretezett a 11Ah-s akku ekkora (500cc) motorhoz. Legalább 15-18Ah kellene, de a 20Ah sem lenne kevés.

Ha már beindult (és mentél vele és bemelegedett), akkor állítsd be az alapjáratodat min 1500 ford/min-re (de inkább 1600). Ez alatt sem fog lefulladni, de így állandó a 14V feletti töltőfeszültség. Tehát a piros lámpánál állva is folytonos a töltés. Én sokat járok városban, rövid utakat (sok indítózással), viszont így megszűntek az állandó lemerülések.
Az aksikérdést tegyük tisztába:

A zselés és a gondozásmentes nem ugyan az! Igaz, "gondozni" egyiket sem kell.
A hagyományos savas teljesen megfelelő lehet, bár a savszintet ellenőrizgetni kell - főleg nyáron - és esetenként desztvíyyel illik utántölteni.
Nem mondanám én ezt beindulásnak. Igazából csak pöffent négyet-ötöt és belelkesültem hogy beindul.
Amint lehetőségem lesz rá, kipróbálom amit a többiek tanácsoltak. Remélem azért nem ilyen nagy a probléma mint amivel te riogatsz de persze sosem lehet tudni.
Jön a felmelegedés oda is.
Kofler. Ha indulás után leáll aztán nehezen indul vagy nem indul, akkor a hidegindító szelepe ki van kopva. Én kicseréltem és azóta szuper.
Előbb utóbb csak lesz olyan időpont amikor mindenki ráér.
Aztán lehet 2 hét múlva kitavaszodik. Amerika elvitte a telet.
Állítólag az állatkertekben a jegesmedvéket meg pingvineket sem merik kiereszteni a szabadba.
Ajaj, az nagyon durva szám egy GS-nél.
Te kérdezted milyen időpontok a jók. Nekem csak ez a pár nap nem jó, a többi időpontok szabadok és azok száma jóval több.
Bár ne szólaltál volna meg!
Már meg se merek szólalni.
Jövő hét szombatra semmeringi síelés van betervezve, szóval ott a péntek se annyira rúlez, mert általában ilyenkor szombat hajnali indulás van, azaz péntek időben pizsi.

Ill. a következő 2-3 vasárnap esték NFL meccsek miatt nem jó.

Egyébként a többi péntek, szombat jó, vagy akár a hétköznap is elvileg
Majdnem. 9700 km volt benne.
Perik, Ataaa, többiek meeting?
ment már el valakinek a töltése? Mennyit ment el utána a moci? Rendeltem fesz kijelzőt, kék lcd két vezetékes kivitel. Usb port is jön.
Nekem a nagyvasnál azt mondták, hogy zselés méretben nincs megfelelő a GS-hez.