A kérdés szerintem az, hogy a vasat mennyi ideig akarod használni és mennyi időre tervezel... mivel neked munkaeszköz, ezért megéri.
Az én autóm most 300ezres és 100 ezer óta Q8 10W40 van benne, előtte már csipegette, ezt nem eszi és szebb is a hangja, volt egy szelepfedél tömítés cserém, gyönyörű, semmi olajsár, vagy korom
A motoromat soha nem akarom már megbontani, most lesz olajcserém, na megnézem a 10W50 repsol hogy teljesített szintetikus szarként
Először is szerzek 3 tőcsavart
Ui: Nincs nálam a bölcsek köve...de aki ismer az tudja ,hogy betegesen műszaki buzi vagyok..és ,hogy lehetőségekhez mérten..és azon túl igyekszem rendben tartani a cuccaimat..
Az a hit kérdés, hogy mit terjesztesz... aki eldöntötte, hogy a szintetikus szar, azt nem győzik meg a tények sem, mert ezt akarja hinni.
A jó kérdés az, hogy kell-e a szintetikus, vagy elég az ásványi is?
A szerelők meg láthatják, hogy mennyi a koksz, meg olajsár szintetikus és ásványi között, ne általánosítsunk szerelő ügyben se
Mióta lehetőség van rá azóta az autómban szintetikus olajat használok...hiába nem azt adták meg gyárilag én ezt leszavaztam.
Elsőként a 86-os gyártású audimba tettem..
Több fórumon lehülyéztek...túl vékony...nem belevaló..stb.
Az autóm nem tudja ,hogy ez neki nem jó (mások szerint) és elballagott közel 600000 km-et úgy ,hogy még most sem mérhető az olajfogyasztás... a motortér belül koksz mentes.
Ellenben az Anyukám barátnőjének a kocsijával...melyet szak..azaz márkaszervizben "gondoztak" és most érte el a 100 ezret...Női sofőr,minimális használat.. A motor belseje tiszta olajkoksz...zabálja az olajat...és zörög mint az állat.
A motornál a javasolt teljesítményű olajat ette...taposós tempónál bizonyos hőfok felett csattogósan,darabosan váltott.
Szintetikusra váltottam. Nem eszi...a bizonyos hőfokot el sem éri....de ha a belét kitaposom és forszírozom a melegedést...akkor sem tapasztalható az ásványinál említett darabos,csattogós váltás.
A tengelykapcsoló kicsit sem csúszik.
Csak egy érdekesség...
Ex após rönyója zabálta az olajat....azt amit az audiból leengedtem cserekor...azt átöntöttük a rönyóba..
Első időkben szinte átfolyt a motoron....majd egyre kevesebb fogyott belőle...de a motor életre kelt.. Azza tippeltünk ,hogy az olajsár mellett a kokszosodást is kioldotta a gyűrűk mellől....azok felszabadultak..és hatékonyabban tették a dolgukat..
Az első cserebere után szétvágtuk a rönyó olajszűrőjét..és döbbenetes mennyiségben volt jelen a kokszos,sáros olajszmötyi.
Nálam bizonyított...de mindenki azt rak bele amit akar:)
Vicces, de ugyanez van az F650-ekkel, azt terjesztik, hogy a szintetikus nem jó bele. Mindenféle nyomelem-tartalommal támasztották alá valahol. Tudok viszont egy (amerikai nyugdíjas) csókát, aki az F650CS-ét 340 ezer(!) kilométeren át szintetikus olajjal hajtotta. Engem meggyőzött
Ennek ellenére sima félszint 10W40 Castrol volt benne mindeddig, most majd kipróbálom a MOL-t ugyanezen paraméterekkel (hamarosan 130 ezres olajcsere). Az a fránya kíváncsiság
Ez szerintem nem hit kérdése (bár vallásos vagyok)
Pont azért kérdeztem, mert sokan terjesztik a hülyeséget, kíváncsi lennék az indoklásra...
Szerelőt meg soha ne kérdezzetek olaj ügyben, általában ezt is ők terjesztik, hogy kárt tesz a szintetikus olaj.
Persze, hogy sokkal jobb a szintetikus olaj, ez nem kérdés.
A másik kedvencem, amikor autóba, 5W helyett 15W-t ajánlanak, mert azt nem eszi...
Bocsánat mégegyszer, de bosszant, amikor tévhiteket terjesztenek...
Hali!
Bocsi, hogy én is válaszolok, de alapvetően ez egy hitvita, tehát nincs konszenzus.
Technikailag a full szintetikus mindenben jobb és semmiben nem rosszabb, mint az ásványi, kivétel az ára. Mivel mi egy léghűtésesbe használjuk ezért szvsz. a hővezetése és tűrése a leglényegesebb és ezt a szintetikus jobban és stabilabban tudja a többit már leírtuk... ellenben...
Sokan járnak ásványi 10W40, 15W50, vagy 20W50-es olajjal és semmi panaszuk rá, elfutnak több 10ezret... ha szétszednénk a motorokat, nem tudom mit találnánk, elvben nagyobb kopást és olajsár /kokszosodást kéne, de hogy ott van-e, nem tudom.
Olvass utána, kérdezz meg szerelőt, ez tényleg hitvita, mert nincs hátránya a szintetikusnak, csak az ára.
Sikerült megvenni ma mindent. Délelőtt rendeltem, du már mehettem is érte. Plusz vettem egy fekete tankpadot is. Szerelés ügyben holnap felhívlak ha nem gond. Szereztem kétkomponensű ragasztót is, a hiányzó sárvédő csavart még megpróbálom beszerezni.
Olyan 35 magyar ezresért látom a tréningeket, picit talán sokallom. De lehet életet vagy moci épséget menthet az ott szerzett tudás. Ki tudja mit hoz majd a jézuska :-)
Bobek !
vazze , ha nem írod akkor is tudom.
de csak forgasd a kést a hátamba...(mert én meg nem lehetek "OTT" ! )
de lesz "családi" röff is még az idén
Nem gyengék az első villák sem.
Az én autóm most 300ezres és 100 ezer óta Q8 10W40 van benne, előtte már csipegette, ezt nem eszi és szebb is a hangja, volt egy szelepfedél tömítés cserém, gyönyörű, semmi olajsár, vagy korom
A motoromat soha nem akarom már megbontani, most lesz olajcserém, na megnézem a 10W50 repsol hogy teljesített szintetikus szarként
Először is szerzek 3 tőcsavart
A jó kérdés az, hogy kell-e a szintetikus, vagy elég az ásványi is?
A szerelők meg láthatják, hogy mennyi a koksz, meg olajsár szintetikus és ásványi között, ne általánosítsunk szerelő ügyben se
Elsőként a 86-os gyártású audimba tettem..
Több fórumon lehülyéztek...túl vékony...nem belevaló..stb.
Az autóm nem tudja ,hogy ez neki nem jó (mások szerint) és elballagott közel 600000 km-et úgy ,hogy még most sem mérhető az olajfogyasztás... a motortér belül koksz mentes.
Ellenben az Anyukám barátnőjének a kocsijával...melyet szak..azaz márkaszervizben "gondoztak" és most érte el a 100 ezret...Női sofőr,minimális használat.. A motor belseje tiszta olajkoksz...zabálja az olajat...és zörög mint az állat.
A motornál a javasolt teljesítményű olajat ette...taposós tempónál bizonyos hőfok felett csattogósan,darabosan váltott.
Szintetikusra váltottam. Nem eszi...a bizonyos hőfokot el sem éri....de ha a belét kitaposom és forszírozom a melegedést...akkor sem tapasztalható az ásványinál említett darabos,csattogós váltás.
A tengelykapcsoló kicsit sem csúszik.
Csak egy érdekesség...
Ex após rönyója zabálta az olajat....azt amit az audiból leengedtem cserekor...azt átöntöttük a rönyóba..
Első időkben szinte átfolyt a motoron....majd egyre kevesebb fogyott belőle...de a motor életre kelt.. Azza tippeltünk ,hogy az olajsár mellett a kokszosodást is kioldotta a gyűrűk mellől....azok felszabadultak..és hatékonyabban tették a dolgukat..
Az első cserebere után szétvágtuk a rönyó olajszűrőjét..és döbbenetes mennyiségben volt jelen a kokszos,sáros olajszmötyi.
Nálam bizonyított...de mindenki azt rak bele amit akar:)
Ennek ellenére sima félszint 10W40 Castrol volt benne mindeddig, most majd kipróbálom a MOL-t ugyanezen paraméterekkel (hamarosan 130 ezres olajcsere). Az a fránya kíváncsiság
Elég, ha megkérdezed a másik hitet vallókat, mind ezt fogja mondani
Pont azért kérdeztem, mert sokan terjesztik a hülyeséget, kíváncsi lennék az indoklásra...
Szerelőt meg soha ne kérdezzetek olaj ügyben, általában ezt is ők terjesztik, hogy kárt tesz a szintetikus olaj.
Persze, hogy sokkal jobb a szintetikus olaj, ez nem kérdés.
A másik kedvencem, amikor autóba, 5W helyett 15W-t ajánlanak, mert azt nem eszi...
Bocsánat mégegyszer, de bosszant, amikor tévhiteket terjesztenek...
Elgondolkodtam, mer' szépnek tűnik a képeken
Bocsi, hogy én is válaszolok, de alapvetően ez egy hitvita, tehát nincs konszenzus.
Technikailag a full szintetikus mindenben jobb és semmiben nem rosszabb, mint az ásványi, kivétel az ára. Mivel mi egy léghűtésesbe használjuk ezért szvsz. a hővezetése és tűrése a leglényegesebb és ezt a szintetikus jobban és stabilabban tudja a többit már leírtuk... ellenben...
Sokan járnak ásványi 10W40, 15W50, vagy 20W50-es olajjal és semmi panaszuk rá, elfutnak több 10ezret... ha szétszednénk a motorokat, nem tudom mit találnánk, elvben nagyobb kopást és olajsár /kokszosodást kéne, de hogy ott van-e, nem tudom.
Olvass utána, kérdezz meg szerelőt, ez tényleg hitvita, mert nincs hátránya a szintetikusnak, csak az ára.
Olyan 35 magyar ezresért látom a tréningeket, picit talán sokallom. De lehet életet vagy moci épséget menthet az ott szerzett tudás. Ki tudja mit hoz majd a jézuska :-)
vazze , ha nem írod akkor is tudom.
de csak forgasd a kést a hátamba...(mert én meg nem lehetek "OTT" ! )
de lesz "családi" röff is még az idén