Csak elméleti súkú messzire menős túrát tervezünk.
Balkán kontra olasz kanyarrengeteg relációban.
Az egyik kultúrális sokk pozitív és negatív viszonylatban is a másik motorozós sokk.
Most csak a naggyábólit néztem de a szeptemberi árak se jönnek ki olcsóbban max a szállásnál.Szeptember végén a komp 926 euro lenne.Az 175 euro nyereség.
Október decemberre már azért ott is van elég sok eső.
Jah ez a másik.
Livorno jobb.
Mint mondtam szlovéniában 420 körüli áron mérik a gázolajat onnan Civitavecchia 630 km-re van livorno 420 km.
És ugyanezen társaság ugyanilyen időponti kompjára ugyanilyen kondíciókkal 1402 euro a kompdíj lejjebbről.
Ergo 300 euroval drágább és osa -vissza 400 km-el többet kell autózni Civitavecchiából mint livornoból.
Miért nyáron nézed? Én nyáron tuti nem mennék oda. Az ősz közepén valamivel olcsóbbak az árak, meg kellemesebb is 15-20 fokban motorozni mint 30-ban..ja és szinte üresek az utak is a nyári turistaforgalom hiánya miatt
Jelen kalkuláció moby ferries aug 20-27 oda vissza 1 moto 1 ember 191 euro.
Ugyanaez 6 ember és 1 H100+futó 1100 euro.
191x300=57300+ 20x6x420=50400 107700.-+pályadíj+szállás KB 150-160e 1 ember reálisan lábon.
1100x300_330000 +90000 gázolaj + 100euro oda-vissza vonatjegy kb 30000. fejenként vonattal 100e.Ergo nem várt költségek bekalkulálva lenn van a szigeten az ember 100 max 120eből és vissza is természetesen a 150-e hez képest.
Csak a komp 1 motorra 120 euro és a 2000 Km üzemanyag költséget is nézd.
KB úgy kell figyelni hogy retur 2 emberrel (oda-vissza) egy 5,13 méteres teher és egy 3 méteres futó kompköltsége 420 euro naggyából (függ a kompjárattól és a lefoglalástól is) Jön még hozzá 2000 Km gázolaj 10 literel számolva.
Nya ez KB 420x300=126000.- 200x450=90000 plyaílat most nem néztem.216000/6=36000 legyen mondjuk 40-45e kérdés mennyi a pálya meg kéne kötni egy biztosítást a motorokra is.És van hogy a kompra 490eurot dob ki nameg számolhatunk 530 forintos digó gázolajjal.Ergo az 50e-ből kéne kiindulni max marad szállásra is.
Motornál 20x6x420=50400+120x300=36000 csak az oda vissza út natúr 86000.- forint pályadíj nélkül.Ha nem vagy acélember egy 20-30euros szállást mindkét visszaúton meg kéne ejteni ami felnyomja KB 100-110e-re a lejutás költségét.
Namost egy kényelmetlernebb opció de jóval költséhatékonyabb hogy 50e-ből lejutnak livornoba a motorok mindenki más meg vonatozik oda-vissza és a szigeten már motorral kavirnya van a kompkikötőből.
A 100-120e az plusz kocsival és szállítással törpöltem ki.
És nem lesz mosottszar mindenki két napig az odaúttól.
Ha motoronként oda vissza kerül 60-ba a szállítás az elég drága... főleg hogy még az ember lejutását is meg kell oldani,tekintve azt hogy lábon lemenni a motorral kb ugyan ennyi a kikötőig meg vissza, tehát valahol (nem tudom hol) de nem kellően költséghatékony ez a történet.
A krím és a többi extrém hosszú motoros dolpggal az a gond hogy az odajutás kevésbé élvezetes vagy igen sok kultúrális tölteléket kell beleszőni hogy megérje.
A fenének van kedve poros földutakon lődörögni naphosszat 70-el.
Én számoltam KB 1db H100+futó két emberrel (3 kinzás lenne)Oda-visza 6 motor kompal gázolajjal pályadíjjal 50-60e lenne.
A másik 3 ember lejutása egy külön kocsival még kb ennyi tehát az egy 100-120e lenne és akkor a szállás,kaja,benzin kérdés nyitott.
Maxi kényelemmel kalkuláltam és legdrágább költséggel.
Én annyit számoltam eddig hogy 3 motor 3 főre a komp már lényegesen drágább mint ugyan ez egy nagyobb, de utánfutó nélküli 3 fős teherautóval.
sacc 200 euro a szardíniai benzinköltség motoronként meg fejenként egy 100-as körül van a komp 3 főre egy ducato méretű teherautóval (motor+1fő valahol 150 körül lenne). Kijutás a kocsival oda vissza kb 2500 km az olyan 350-400 euro plusz autópályadíj.
Tehát kaja és szállás nélkül 500 euro körül van a dolog fejenként. Nekem szerintem bőven megállna 600 alatt, mert én biztos hogy sátraznék, valahol kempingen kívül..
Nos a számítások kész vannak kell még minimum 4 ilyen ütődött mint mi és mehet a menet.
KB 220-260e ből megvan az egész tokkal vonóval két autóval komppal apartmannal.
Jövő évre tolódik mert nem jött be annyi pénzem mint számítottam (vagyis elvitt egy 100-ast a kocsi renoválása alaphangon)
Bár GSS beültette a bogarat a fülembe egy szilveszteri nagyon délre vonulással.El a hidegből.
Nem véletlenül linkeltem... majd egyszer egy októberben (de semmiképpen se május-augusztus között) szeretnék majd motorozni Szardínián úgy 5-7 napot meg olyan 2000 kilométert. Hiba volt streetviewal átböngészni a szigetet , mert azóta ellenállhatatlan vágyat érzek arra, hogy oda menjek..minél hamarabb
Kedden este kimentem a tanyára Bugacra és csak most jöttem haza. Szerdán fater mondta telefonon (internet nincs a tanyán) hogy itthon hagyta a csomagot, úgyhogy így utólag is sorry a kis késésért! Nem rajtam múlott...
Balkán kontra olasz kanyarrengeteg relációban.
Az egyik kultúrális sokk pozitív és negatív viszonylatban is a másik motorozós sokk.