Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

No kérem szépen....
A holnapi túrácskára eddig a jelentkzők:

Katika - CBF250
Ciláék - 1300 Pan europe
Nyuzsikusz - gs500
No meg ÉN:-) - gs500

Szóval aki akar jöjjön.....

Csatlakozási (indulási) pontok:
6:20 Százhalombatta Tescó kút
7:00 M0-áson az OMW kút (van mellete egy McDonalds)
8:30 Shell kút a 2A-n Vác felé

Nekem az össz táv kb. 500km, de ez változó
Sajnos:-)

Csütörtökön és pénteken Én 22-06-közt dolgozom (3 műszakozom a Molnál), vagyis Én szombaton reggel 6-kor végzek....
7-kor talizhatnánk akkor a Benzinkúton az M0-áson.... az neked pár km. Így pedig felérünk 8-8:30-ra a shell kútra
Rendes Tőled!
Nekem ez a 19-20 óra tökéletes lenne érkezésnek Miklósra!

(szombat reggel 6 óráról beszélsz? )
És a 2. válasz...

Ha a nagyobb körön megyünk:
Szigetszentmiklós - Bp - Dunakeszi - Nógrád - Drégelypalánk - Bzovik - Zvolen - Viglas - Filakovo - Somoskő - Hatvan - Szigetszentmiklós
akkor ez a kör neked így alakulna:

Time Km Instruction For Toward
Summary: 411,2 kilometres (11 hours, 43 minutes)
7:00 0,0 Depart Szigetszentmiklós on Local road(s) (North) 3,5 km
7:07 3,5 At Szigetszentmiklós, turn RIGHT (East) onto M0 [E75] 8,2 km
7:11 11,8 Turn LEFT (North) onto M5 4,5 km
7:13 16,3 Bear LEFT (North-West) onto Local road(s) 2,0 km
7:16 18,3 Turn RIGHT (North-East) onto Local road(s) 0,8 km
7:18 19,1 Turn LEFT (North-West) onto Local road(s) 2,7 km
7:23 21,8 Bear LEFT (West) onto 4 [E60] 1,2 km
7:25 23,0 Turn RIGHT (North) onto Local road(s) 1,3 km
7:27 24,3 Bear LEFT (North) onto Local road(s) 1,0 km
7:29 25,3 Bear LEFT (North) onto Local road(s) 2,6 km
7:33 27,9 At Zugló, turn RIGHT (North-East) onto E73 6,3 km
7:43 34,3 At Ujpest, continue (North-East) on M3 [E73] 4,8 km
7:45 39,1 Turn LEFT (North) onto M0 7,2 km
7:49 46,3 Turn RIGHT (North) onto 2 [E77] 0,7 km
7:50 47,0 Arrive Dunakeszi
8:30 47,0 Depart Dunakeszi on 2 [E77] (North) 16,1 km
8:47 63,1 At Vác, stay on 2 [E77] (North-West) 14,3 km
9:01 77,5 Bear LEFT (West) onto Local road(s) 4,6 km
9:06 82,1 Arrive Nógrád 40 perc pihenő
9:46 82,1 Depart Nógrád on Local road(s) (North) 4,1 km
9:50 86,2 At Diósjeno, turn RIGHT (East) onto Local road(s) 6,4 km
9:57 92,7 Bear LEFT (North-East) onto Local road(s) 1,3 km
9:59 94,0 At Borsosberény, turn LEFT (North-West) onto 2 [E77] 4,8 km
10:04 98,8 Bear RIGHT (North) onto Local road(s) 1,9 km
10:06 100,7 Turn LEFT (West) onto Local road(s) 1,9 km
10:08 102,5 Arrive Drégelypalánk 40 perc pihenő
10:48 102,5 Depart Drégelypalánk on Local road(s) (West) 1,8 km
10:51 104,3 Bear RIGHT (West) onto 2 [E77] 5,3 km
10:56 109,6 Bear LEFT (West) onto E77 60 m
10:56 109,7 Entering Slovakia
10:56 109,7 Continue (West) on 66 [E77] 37,9 km
11:32 147,6 Bear RIGHT (East) onto 526 4,5 km
11:37 152,1 Arrive Bzovík 40 perc pihenő
12:17 152,1 Depart Bzovík on 526 (West) 1,3 km
12:18 153,4 Turn RIGHT (North) onto Local road(s) 2,1 km
12:21 155,6 At Dolny Hostinec, turn RIGHT (North) onto 66 [E77] 30,3 km
12:50 185,8 Arrive Zvolen 30 perc pihenő
13:20 185,8 Depart Zvolen on 66 [E77] (South) 1,0 km
13:21 186,8 Continue (East) on 50 [E571] 12,9 km
13:33 199,7 Arrive Vigl"as 40 perc pihenő
14:13 199,7 Depart Vigl"as on 50 [E571] (East) 41,3 km
14:51 241,0 Bear RIGHT (South-East) onto 571 14,6 km
15:05 255,6 Arrive Filakovo 30 perc pihenő
15:35 255,6 Depart Filakovo on Local road(s) (South) 1,8 km
15:38 257,3 Continue (South-East) on 585 10,1 km
15:47 267,5 Continue (South) on Local road(s) 20 m
15:47 267,5 Entering Hungary
15:47 267,5 Continue (South) on 21 1,7 km
15:49 269,2 Arrive Somoskoújfalu 40 perc pihenő
16:29 269,2 Depart Somoskoújfalu on 21 (South) 58,8 km
17:24 328,0 At Hatvan, turn RIGHT (West) onto M3 [E73] 26,9 km
17:37 355,0 At Gödöllő, turn LEFT (South) onto Local road(s) 10,2 km
17:48 365,1 At Isaszeg, turn RIGHT (West) onto Local road(s) 3,2 km
17:52 368,3 Turn LEFT (South) onto Local road(s) 6,4 km
17:59 374,7 At Pécel, stay on Local road(s) (South) 4,3 km
18:03 379,0 At Maglód, turn RIGHT (West) onto Local road(s) 1,8 km
18:05 380,8 At Ecser, turn LEFT (South) onto Local road(s) 5,2 km
18:11 385,9 At Vecsés, turn RIGHT (West) onto Local road(s) 1,4 km
18:13 387,4 Continue (West) on 4 [E60] 4,0 km
18:20 391,4 Turn LEFT (West) onto Local road(s) 3,2 km
18:26 394,6 Bear LEFT (South-West) onto Local road(s) 1,5 km
18:28 396,1 Bear RIGHT (West) onto Local road(s) 1,1 km
18:30 397,1 Turn LEFT (South-East) onto M5 2,3 km
18:31 399,4 Turn RIGHT (South-West) onto M0 [E75] 8,2 km
18:36 407,7 At Szigetszentmiklós, turn LEFT (South) onto Local road(s) 3,5 km
18:43 411,2 Arrive Szigetszentmiklós

SUMMARY
Driving distance: 411,2 kilometres
Trip duration: 11 hours, 43 minutes
Driving time: 6 hours, 43 minutes
Cost: 6 373,62 Ft






Persze a pihenők módosulhatnak.....és nem fix semmi......
De olyan 19-re Én is szeretnék itthon lenni max.....de inkább 18-ra....




Hétfőn 608km-ert mentem..... és 19:40-re voltam itthon....ráadásul szakadó esőben, vagyis még a tempó is nagyon lassú lett

De neked meddig lenne jó? Indulásnál zt ugyis mgbeszéljük a többiekkel - és akkor úgy és arra vezetem a csapatot, hogy időben hazaérjünk....
Nyuszikusz!

Én 6-kor végzek Százhalombattán a cégnél.... ezután tankolok, gumizok és irány......
Feltépek a 6-oson az M0-ásig, onnan meg az M5....Hungária.....M3.....2A
Ha gondolod akkor az M0-áson a pihenőnél (OMW, McDonald) talizhatunk és onnan mehetünk együtt....

Ez jó neked?
Igen, igen, látom én! Ha mennék, akkor tudnánk Miklóson talizni, és gurulni tovább?
Bocs, hogy kavarok, de számításaid szerint hány körül érnénk/érnék haza? Mi van a tervben?

Köszi, szia

ui: van egy jó minőségű út a Csepel-szigeten.... nem kell döcögnöd... Ha szeretnéd el is mondom, hogy hogy találod meg!
No igen, a forgalmi is kellhet:-))) Bár ismerek olyan embert aki kiment Brnoba forgalmi nélkül.-))))



Nyuszikusz
YES:-)
Reggel tali - délután/este érkezés....
Neked ez kb 80-100km-rel kevesebb mint nekem -hisz nekem még van egy kis döcögés Adonytól - Adonyig
Egynapos-szombatos túra?
A forgalmit se felejtsétek el.
Én úgy tűnik elvesztettem, most mehetek csináltatni újat...
Na de hogy motorozzunk is:-))))

Most szombaton ismét viszem a bandát egy körre......a maradékot:-) Mert jópáran kiugranak a csorba tóhoz.....
Aki szereti a könnyed túrázást, a történelmet, a várakat és várromokat és szeret csoportosan gurulni és eljönne az legyen 8-8:30 közt a 2A-n a Shell kúton (a jobb oldalon, Vác felé)

Ami kell:
1., motor - jó müszaki állapotban. A Várható táv 2-400km.....
2., személyi , jogsi
3., Ződ kártya (nemzetközi biztosítási paper - a biztosítódnál kell kérni... ez ingyenes! Csak benj be érte)
4., esőruha:-)


A kört még nem tudom, de lehet hogy kiugrunk szlovák terültre is...........ezért kell a ződkártya....
Ami tuti: Nógrád vára, Drégelypalánk......
Ami lehet?:
Bzovik - link
Filakovo - link
Somoskő - link

Ez térképen?
Kb így néz ki: az progi szerint 485km......
Ja,most látom csak,hogy itt vannak ama bizonyos kódszámok.Így már ok,és csak 101-es kód van beírva a korlátozásokhoz,magyarul,hogy egészségügyi vizsgát tettem.
Itt vannak a számok:-) Keresd ki közölük:-)))
Vagyis dehogy nincs:-)))

05.03 gépjárművezetés utasok nélkül



A lényeg ugyan az..... nekem nem volt benne.........tehát azonnal vihettem volna utast???




De hogy a témánál maradjunk.
A gond az, hogy amig megszokod, megismered és kiismered a motorodat az 5-10.000km......
Mert mi van egy erős széllökésnél????
Én 2 évet lenyomtam 125-ös méregzsákokon, mikor az 500-ra ültem......
Bezony az első 2-3000km mégis furcsa volt.

Most vegyünk egy új motorost.....
Nem ismeri a gépet, nem ismeri a saját határait és máris utast visz..... Szerintem az ilyen nem TUDD, hanem csak szerencséje van. Sajnos nekem is van egy ilyen ismerősőm......
Friss jogsi után 4-5 hónappal súlyos balesetett szenvedet. Pedig mindenki azt hitte hogy régi biker, mert olyanokat megcsinált, hogy csak lestem.

Csak egy erősebb szél legyen, amit még nem ismer.....
Csak egy olyan zebra, mint tegnap nekem Komárnoban....... (akkorát farolt a segge a gépnek a vízes felfestésen, hogy majd össze....tam magamat.....)

Tehát ha lehet- ha nem Én mindenkinek azt ajánlom, hogy amig nem ment minden időjárási körülményben, nem ismeri a motorja lehetőségeit - addig ne rizikóztasson.
Nekem 2 balesetem volt eddig.... mindkettönél az volt az első kérdés: UTAS volt????
Nekem van benne valami szám...de fogalmam sincs,hogy mi az.Szerintem maguk sem tudják
Ancsa!

Mint látható ilyen nincs...mármint hogy fel legyen tüntetve kódszámmal, hogy nem vihetsz utast.
Egy megoldás lenne, ha beirnák azt a tényt hogy kezdő vagy....
Ellenben nekem ez az első jogsim és bizony nincs benne semmi.......és már 4 éve ugyan az a kártyám van.
Tessék.....keresse mindenki ki amire kiváncsi:-)



01 Látásképesség korrekciója és/vagy védelme


01. 01. szemüveg


01. 02. kontaktlencse/kontaktlencsék


01. 03. védőszemüveg


01. 04. homályos lencse


01. 05. szemtakaró


01. 06. szemüveg vagy kontaktlencse


02 Hallókészülék, beszédjavító/segítő eszközök


02. 01. hallókészülék egy fülben


02. 02. hallókészülék mindkét fülben


03 Művégtagok


03. 01. felső művégtag(ok)


03. 02. alsó művégtag(ok)


04


05 Gépjárművezetés korlátozása egészségi okok miatt (kötelező alkódok)


05. 01. csak nappali vezetésre korlátozva (pl. napkelte után 1 óra és naplemente előtt 1 óra közötti időszakban)


05. 02. gépjármű-vezetési korlátozás a vezető lakásától meghatározott távolságig vagy városon, egy adott településen belül


05. 03. gépjárművezetés utasok nélkül


05. 04. gépjárművezetés sebességkorlátozással


05. 05. gépjárművezetés kizárólag egy vezetői engedéllyel rendelkező személy jelenlétében


05. 06. pótkocsi vontatása nem engedélyezett


05. 07. a gépjárművezetés autópályán nem engedélyezett


05. 08. szeszesital-fogyasztás tilalma


10 Erőátvitel átalakítása


10. 01. kézi működtetésű erőátvitel


10. 02. automatikus erőátvitel


10. 03. elektronikus vezérlésű erőátvitel


10. 04. átalakított sebességváltókar


10. 05. szekunder sebességváltómű nélkül


15 Tengelykapcsoló átalakítása


15. 01. átalakított tengelykapcsoló-pedál


15. 02. kézi működtetésű tengelykapcsoló


15. 03. automata tengelykapcsoló


15. 04. kiiktatható/lehajtható tengelykapcsoló-pedál


20 Fékrendszer átalakítása


20. 01. átalakított fékpedál


20. 02. megnagyobbított fékpedál


20. 03. bal lábbal működtethető fékpedál


20. 04. cipőtalphoz illeszthető fékpedál


20. 05. megdöntött fékpedál


20. 06. kézi működtetésű szervofék (átalakított)


20. 07. megnövelt hatásfokú szervofék használata


20. 08. szervofékbe épített megnövelt hatásfokú vészfék használata


20. 09. átalakított kézifék


20. 10. elektromos működtetésű kézifék


20. 11. lábbal működtethető (átalakított) kézifék


20. 12. kiiktatható/lehajtható fékpedál


20. 13. térddel működtethető fék


20. 14. elektromos működtetésű szervofék


25 Átalakított gázpedál


25. 01. átalakított gázpedál


25. 02. a cipőtalphoz illeszthető gázpedál


25. 03. megdöntött gázpedál


25. 04. kézi működtetésű gázadagoló (gázkar)


25. 05. térddel működtethető gázpedál


25. 06. szervo rásegítéses gázpedál


25. 07. a fékpedáltól balra elhelyezett gázpedál


25. 08. baloldalt elhelyezett gázpedál


25. 09. kiiktatható/lehajtható gázpedál


30 Átalakított kombinált fék-gázpedál


30. 01. párhuzamos pedálok


30. 02. azonos (vagy majdnem azonos) síkban elhelyezett pedálok


30. 03. síkban elcsúsztatható gáz- és fékpedál


30. 04. síkban elcsúsztatható, magasított gáz- és fékpedál


30. 05. kiiktatható/lehajtható gáz- és fékpedál


30. 06. megemelt padlózat


30. 07. fékpedál mellett megfelelő távolság hagyása


30. 08. fékpedál mellett a művégtagnak megfelelő távolság hagyása


30. 09. fék- és gázpedál előtt távolság hagyása


30. 10. sarok- vagy lábfejtartó


30. 11. elektromos működtetésű fék- és gázpedál


35 Átalakított kezelőgombok (világításkapcsoló, ablaktörlő-mosó, kürt, irányjelző stb.)


35. 01. vezetést és ellenőrzést nem akadályozó kezelőgombok


35. 02. a kormánykerék elengedése nélkül működtethető kezelőgombok


35. 03. bal kézzel a kormány elengedése nélkül működtethető kezelőgombok


35. 04. jobb kézzel a kormány elengedése nélkül működtethető kezelőgombok


35. 05. a kormány, a kombinált fék- és gázpedál mechanizmusok kezelése mellett működtethető kezelőgombok


40 Átalakított kormányszerkezet


40. 01. hagyományos szervokormány


40. 02. megnövelt hatásfokú szervokormány


40. 03. kormányszerkezet működtetése speciális biztonsági rásegítő rendszerrel


40. 04. meghosszabbított kormányszerkezet működtetése speciális biztonsági rásegítő rendszerrel


40. 05. átalakított kormánykerék


40. 06. megdöntött kormánykerék


40. 07. függőleges kormánykerék


40. 08. vízszintes kormánykerék


40. 09. lábbal működtetett kormány


40. 10. alternatív átalakított kormányzás (pl. joystick stb.)


40. 11. markolat a kormánykeréken


40. 12. kéztámasszal ellátott kormánykerék


40. 13. állítható kéztámasszal ellátott kormánykerék


42 Átalakított visszapillantó tükör


42. 01. külső (jobb vagy bal oldali) visszapillantó tükör


42. 02. a sárvédőre szerelt külső visszapillantó tükör


42. 03. belső kiegészítő visszapillantó tükör a forgalom megfigyelésére


42. 04. belső panoráma tükör


42. 05. holttér ellenőrzésére felszerelt visszapillantó tükör


42. 06. elektromos működtetésű külső visszapillantó tükör


43 Átalakított vezetőülés


43. 01. a megfelelő kilátáshoz szükséges magasságú, a kormánytól és pedáloktól megfelelő távolságban elhelyezett vezetőülés


43. 02. testre szabott vezetőülés


43. 03. vezetőülés oldalsó támaszokkal az ülőhelyzet stabilitásának biztosítására


43. 04. kartámlával felszerelt vezetőülés


43. 05. megnövelt mértékben előre-hátra csúsztatható vezetőülés


43. 06. átalakított biztonsági övek


43. 07. négy ponton rögzített biztonsági öv


44 Átalakított motorkerékpárok


44. 01. egyesített kézzel/lábbal működtethető fékrendszer


44. 02. átalakított, kézi működtetésű fék (első kerék)


44. 03. átalakított, lábbal működtethető fék (hátsó kerék)


44. 04. átalakított, kézi működtetésű gázadagoló


44. 05. kézi működtetésű sebességváltó és tengelykapcsoló (átalakított)


44. 06. átalakított visszapillantó tükör


44. 07. átalakított kapcsolók (irányjelzők, féklámpa stb.)


44. 08. átalakított ülésmagasság, amely lehetővé teszi, hogy ülőhelyzetben a vezető két lába egyidejűleg leérjen a földre


45 Kizárólag oldalkocsis motorkerékpárok


50 Meghatározott járműre/alvázszámra vonatkozó korlátozás


51 Meghatározott járműre/forgalmi rendszámra vonatkozó korlátozás


55 Kombinált járműmódosítások


70 Másik ország által kibocsátott vezetői engedély cseréje


71 A vezetői engedély másodpéldánya


72 „A” kategóriás, legfeljebb 125 cm3 hengerűrtartalmú és legfeljebb 11 kW teljesítményű hajtómotorral ellátott motorkerékpárokra korlátozva (A1)


73 „B” kategóriás három- vagy négykerekű járművekre korlátozva (B1)


74 „C” kategóriás, legfeljebb 7500 kg megengedett legnagyobb össztömegű járművekre korlátozva (C1)


75 „D” kategóriás, a vezető ülésén kívül legfeljebb 16 üléssel rendelkező járművekre korlátozva (D1)


76 „C1” alkategóriába tartozó gépkocsiból és nehéz pótkocsiból álló járműszerelvény, feltéve, hogy a járműszerelvény megengedett legnagyobb együttes össztömege nem haladja meg a 12 000 kg-ot, és a pótkocsi megengedett legnagyobb össztömege nem haladja meg a vonó jármű saját tömegét (C1+E)


77 a „D1” alkategóriába tartozó gépkocsiból és nehéz pótkocsiból álló járműszerelvény megengedett legnagyobb együttes össztömege nem haladja meg a 12 000 kg-ot, és a pótkocsi megengedett legnagyobb össztömege nem haladja meg a vonó jármű saját tömegét, továbbá a pótkocsit nem személyszállításra használják. (D1+E)


78 Automata sebességváltóval felszerelt járművekre korlátozva


79 A zárójelben megjelölt tulajdonságokkal rendelkező járművekre korlátozva (a direktíva szerint)


100 Gépjárművezetésre egészségügyi szempontból alkalmatlan


101 1. egészségügyi csoportban alkalmas


102 2. egészségügyi csoportban alkalmas


103 2. egészségügyi csoportban alkalmatlan


104 Csoportos személyszállítást nem végezhet


105 Megkülönböztető jelzést használó járművet nem vezethet


110 Tartalék szemüveg tartása kötelező


111 Kétoldali visszapillantó tükör kötelező


130 Mozgásszervi okok miatt csak a vezetői engedély részét képező mellékletben meghatározott feltételekkel vezethet


131 Csak a vezetői engedély részét képező mellékletben megjelölt típusú járművet vezethet


132 Csak a vezetői engedély részét képező mellékletben meghatározott módon átalakított járművet vezethet


133 Csak a vezetői engedély részét képező mellékletben meghatározott segédberendezéssel ellátott járművet vezethet


181 Kezdő vezetői engedély minősítés meghosszabbítása


182 „A” korlátozott kategória


183 Nemzetközi kategóriától eltiltva


184 Járműfajtától eltiltva


185 „T” kategóriába tartozó mezőgazdasági vontató könnyű pótkocsival


186 „K” kategóriában meghatározott járműveken kívül lassú járművet és pótkocsiját is vezetheti


187 „T” kategóriába tartozó mezőgazdasági vontató pótkocsival


270 A fegyveres erők kezelésében lévő autóbusz vezetéséhez külön jogszabály alapján megszerzett vezetési jogosultság, a 21. életév betöltését követően egyéb autóbuszok vezetésére is jogosít
Meg is találtam:-)

"""" Tisztelt Autójogász!

Az lenne a kérdésem, hogy mit jelentenek a jogsiban a kódszámok: pl. 01.01., 102., 185, 186. stb. Köszönöm.

Tisztelettel:

Levélíró

Tisztelt Levélíró!

A ködszámok a következőket jelentik: 01. 01. szemüveg, 102 2. egészségügyi csoportban alkalmas, 185 T kategóriába tartozó mezőgazdasági vontató könnyű pótkocsival, 186 K kategóriában meghatározott járműveken kívül lassú járművet és pótkocsiját is vezetheti. Ha a többire is kíváncsi, a 35/2000. számú BM rendelet 7., számú mellékletében megtalálja a kódok jegyzékét. A rendeletet megtalálja pl. a www.magyarorszag.hu jogszabálykeresőjének segítségével.

Tisztelettel:

Dr. Koszoru István """




Tehát esetemben:
01.01 = szemüveg
101 = eü 1.es kategória
182 = A-korl, vagyis 25kw-os engedély:-)
Oksi így már világos:-))))

Nekem nem volt ilyen mákom, hisz kocsim sincs....ráadásul még B-s jogsim se.....
Így pedig 2 évig rizikóban ment a szállítás:-)


Kódszámok?
No akkor ez mi:-)???
12 = 01.01

Meg van a 182 és a 101 a kategória mellett





Valamikor, valahol találtam egy leírást erről.....
Pl hogy az egyik szám az az A-korl jogsi, a másik meg hogy szemüveggel vezethetek.....
De akkor mi a 3.?
na, kaptam választ a kérdésemre, bemásolom....:

"Jogszabály: "A vezetési jogosultság első alkalommal történő megszerzésének napjától számított két évig a vezetői engedély kezdő vezetői engedélynek minősül."

A trükk az egészben, hogy nincs benne kategoria szűkítés. Ergo ha B kategoriára már szereztél "jogosítványt" 2 (3,4,sok éve) akkor már nem számítasz kezdőnek. Ha így tetted le A-ra a vizsgát, akkor emlékezz az adminsztrációjára: nem új engedélynek, hanem kategória bővítésnek számít.

Sajnos ez a Casconál nem így van, ott az adott kategória első megszerzésének időpontját nézik."
Én is így hallottam, meg számomra így logikus. De azért utánanézek, és megosztom veletek a helyes választ, hogy okosak legyünk.
Szia Greatman!

Én amit a jogsiba beleírt kódról rizsáztam,azt a hatóságtól tudom.Mint már írtad Te is,nem ez lenne az első baromságuk,de szerintem nem is az utolsó.
Halihó!

Volt szerencsém bukni 2001 -ben egy nagyot utassal, kb. fél éves motor jogsival. Semmi gond nem volt, mert több mint 10 éve volt már autós jogsim, ezért nem számított a friss mocis jogsi kezdőnek.
Tudtommal a kresz ezen részét nem változtatták azóta sem. Tehát a legelső megszerzett kategória dátumától számított 1 vagy 2 évig ( ezt nem tudom pontosan) számít kezdő jogsinak a jogsi és jelent némi korlátozást. Az autós nem vontathat, a motoros nem vihet személyt stb.. De csak gondolj bele. Ha csinálok pl. egy D kategóriát akkor x ideig nem vihetek utast a busszal? Ez a kezdő jogsi csak arra van kitalálva, hogy a kezdő vezető rutint szerezzen a forgalomban, függetlenül a jármű fajtájától. Ha megvan a rutin akkor már nem vagy kezdő vezető. Egyébként ezt szerintem nem jelölik külön kóddal a jogsiban. Egy vagy két év után kicserélik a jogsit, hogy kivegyék a korlátozást? Hát nem. Ez szerintem hülyeség (habár egy két százalékot adok neki mert már láttam nagyobb baromságot is). A rendőr azt nézi meg, hogy mikor szerezted meg az első jogsidat és így dönti el, hogy kezdő vagy vagy sem. Tehát ha két éve régebben szerezted az első bármilyen jogsidat, akkor vihetsz magaddal utast. Szerintem...
Apuci

Kösz, igyekszik az ember a saját gépét kicsit designolni:-))))
Bizony ám!! Ez a lényeg.....elindulni és HAZA is érni!!!!




Zentus!
akkor???? Hajrá:-)))
Csak hogy javítsam a kedved a túrára.....
Ma 6:20-kor indultam......19:32-kor léptem be a lakásba:-)
A motorba belekerült 608km:-)
Képekkel???
Tessék:-)

blue---speed2.fw.hu/20060 807/i...

És sikerült CSAK 3x rongyá áznom:-))))





Nyuszikusz!
Passz.....
Az tuti hogy az autós és a motoros jogsi az bizza külön van. Külön kell Kreszt is tenni....
Az hogy van B-s jogsid attól még ugye totál vizsgát kellett tened motorra is...
Mellesleg 2-3 éve hoztak egy törvényt, hogy 2 évig nem vezethetnél autót sem - csak ha van melletted egy tapasztalat vezető!
Csak ugye ez már magában hülyesség - ezért a törvény megvan, de nem foglalkoznak vele - mert egyszerűen nem kivitelezhető.
A moci?
Az biza szerintem bekattant 0-ba:-)))
Ilyen nekem is volt, mikor nem "határozottan" tettem a helyére:-))
Mé? te talán nem?
Ha meg kivágnak visszajövünk!