Csütörtökön és pénteken Én 22-06-közt dolgozom (3 műszakozom a Molnál), vagyis Én szombaton reggel 6-kor végzek....
7-kor talizhatnánk akkor a Benzinkúton az M0-áson.... az neked pár km. Így pedig felérünk 8-8:30-ra a shell kútra
Ha a nagyobb körön megyünk:
Szigetszentmiklós - Bp - Dunakeszi - Nógrád - Drégelypalánk - Bzovik - Zvolen - Viglas - Filakovo - Somoskő - Hatvan - Szigetszentmiklós
akkor ez a kör neked így alakulna:
Time Km Instruction For Toward
Summary: 411,2 kilometres (11 hours, 43 minutes)
7:00 0,0 Depart Szigetszentmiklós on Local road(s) (North) 3,5 km
7:07 3,5 At Szigetszentmiklós, turn RIGHT (East) onto M0 [E75] 8,2 km
7:11 11,8 Turn LEFT (North) onto M5 4,5 km
7:13 16,3 Bear LEFT (North-West) onto Local road(s) 2,0 km
7:16 18,3 Turn RIGHT (North-East) onto Local road(s) 0,8 km
7:18 19,1 Turn LEFT (North-West) onto Local road(s) 2,7 km
7:23 21,8 Bear LEFT (West) onto 4 [E60] 1,2 km
7:25 23,0 Turn RIGHT (North) onto Local road(s) 1,3 km
7:27 24,3 Bear LEFT (North) onto Local road(s) 1,0 km
7:29 25,3 Bear LEFT (North) onto Local road(s) 2,6 km
7:33 27,9 At Zugló, turn RIGHT (North-East) onto E73 6,3 km
7:43 34,3 At Ujpest, continue (North-East) on M3 [E73] 4,8 km
7:45 39,1 Turn LEFT (North) onto M0 7,2 km
7:49 46,3 Turn RIGHT (North) onto 2 [E77] 0,7 km
7:50 47,0 Arrive Dunakeszi
8:30 47,0 Depart Dunakeszi on 2 [E77] (North) 16,1 km
8:47 63,1 At Vác, stay on 2 [E77] (North-West) 14,3 km
9:01 77,5 Bear LEFT (West) onto Local road(s) 4,6 km
9:06 82,1 Arrive Nógrád 40 perc pihenő
9:46 82,1 Depart Nógrád on Local road(s) (North) 4,1 km
9:50 86,2 At Diósjeno, turn RIGHT (East) onto Local road(s) 6,4 km
9:57 92,7 Bear LEFT (North-East) onto Local road(s) 1,3 km
9:59 94,0 At Borsosberény, turn LEFT (North-West) onto 2 [E77] 4,8 km
10:04 98,8 Bear RIGHT (North) onto Local road(s) 1,9 km
10:06 100,7 Turn LEFT (West) onto Local road(s) 1,9 km
10:08 102,5 Arrive Drégelypalánk 40 perc pihenő
10:48 102,5 Depart Drégelypalánk on Local road(s) (West) 1,8 km
10:51 104,3 Bear RIGHT (West) onto 2 [E77] 5,3 km
10:56 109,6 Bear LEFT (West) onto E77 60 m
10:56 109,7 Entering Slovakia
10:56 109,7 Continue (West) on 66 [E77] 37,9 km
11:32 147,6 Bear RIGHT (East) onto 526 4,5 km
11:37 152,1 Arrive Bzovík 40 perc pihenő
12:17 152,1 Depart Bzovík on 526 (West) 1,3 km
12:18 153,4 Turn RIGHT (North) onto Local road(s) 2,1 km
12:21 155,6 At Dolny Hostinec, turn RIGHT (North) onto 66 [E77] 30,3 km
12:50 185,8 Arrive Zvolen 30 perc pihenő
13:20 185,8 Depart Zvolen on 66 [E77] (South) 1,0 km
13:21 186,8 Continue (East) on 50 [E571] 12,9 km
13:33 199,7 Arrive Vigl"as 40 perc pihenő
14:13 199,7 Depart Vigl"as on 50 [E571] (East) 41,3 km
14:51 241,0 Bear RIGHT (South-East) onto 571 14,6 km
15:05 255,6 Arrive Filakovo 30 perc pihenő
15:35 255,6 Depart Filakovo on Local road(s) (South) 1,8 km
15:38 257,3 Continue (South-East) on 585 10,1 km
15:47 267,5 Continue (South) on Local road(s) 20 m
15:47 267,5 Entering Hungary
15:47 267,5 Continue (South) on 21 1,7 km
15:49 269,2 Arrive Somoskoújfalu 40 perc pihenő
16:29 269,2 Depart Somoskoújfalu on 21 (South) 58,8 km
17:24 328,0 At Hatvan, turn RIGHT (West) onto M3 [E73] 26,9 km
17:37 355,0 At Gödöllő, turn LEFT (South) onto Local road(s) 10,2 km
17:48 365,1 At Isaszeg, turn RIGHT (West) onto Local road(s) 3,2 km
17:52 368,3 Turn LEFT (South) onto Local road(s) 6,4 km
17:59 374,7 At Pécel, stay on Local road(s) (South) 4,3 km
18:03 379,0 At Maglód, turn RIGHT (West) onto Local road(s) 1,8 km
18:05 380,8 At Ecser, turn LEFT (South) onto Local road(s) 5,2 km
18:11 385,9 At Vecsés, turn RIGHT (West) onto Local road(s) 1,4 km
18:13 387,4 Continue (West) on 4 [E60] 4,0 km
18:20 391,4 Turn LEFT (West) onto Local road(s) 3,2 km
18:26 394,6 Bear LEFT (South-West) onto Local road(s) 1,5 km
18:28 396,1 Bear RIGHT (West) onto Local road(s) 1,1 km
18:30 397,1 Turn LEFT (South-East) onto M5 2,3 km
18:31 399,4 Turn RIGHT (South-West) onto M0 [E75] 8,2 km
18:36 407,7 At Szigetszentmiklós, turn LEFT (South) onto Local road(s) 3,5 km
18:43 411,2 Arrive Szigetszentmiklós
Én 6-kor végzek Százhalombattán a cégnél.... ezután tankolok, gumizok és irány......
Feltépek a 6-oson az M0-ásig, onnan meg az M5....Hungária.....M3.....2A
Ha gondolod akkor az M0-áson a pihenőnél (OMW, McDonald) talizhatunk és onnan mehetünk együtt....
Igen, igen, látom én! Ha mennék, akkor tudnánk Miklóson talizni, és gurulni tovább?
Bocs, hogy kavarok, de számításaid szerint hány körül érnénk/érnék haza? Mi van a tervben?
Köszi, szia
ui: van egy jó minőségű út a Csepel-szigeten.... nem kell döcögnöd... Ha szeretnéd el is mondom, hogy hogy találod meg!
No igen, a forgalmi is kellhet:-))) Bár ismerek olyan embert aki kiment Brnoba forgalmi nélkül.-))))
Nyuszikusz
YES:-)
Reggel tali - délután/este érkezés....
Neked ez kb 80-100km-rel kevesebb mint nekem -hisz nekem még van egy kis döcögés Adonytól - Adonyig
Most szombaton ismét viszem a bandát egy körre......a maradékot:-) Mert jópáran kiugranak a csorba tóhoz.....
Aki szereti a könnyed túrázást, a történelmet, a várakat és várromokat és szeret csoportosan gurulni és eljönne az legyen 8-8:30 közt a 2A-n a Shell kúton (a jobb oldalon, Vác felé)
Ami kell:
1., motor - jó müszaki állapotban. A Várható táv 2-400km.....
2., személyi , jogsi
3., Ződ kártya (nemzetközi biztosítási paper - a biztosítódnál kell kérni... ez ingyenes! Csak benj be érte)
4., esőruha:-)
A kört még nem tudom, de lehet hogy kiugrunk szlovák terültre is...........ezért kell a ződkártya....
Ami tuti: Nógrád vára, Drégelypalánk......
Ami lehet?:
Bzovik - link
Filakovo - link
Somoskő - link
Ez térképen?
Kb így néz ki: az progi szerint 485km......
Ja,most látom csak,hogy itt vannak ama bizonyos kódszámok.Így már ok,és csak 101-es kód van beírva a korlátozásokhoz,magyarul,hogy egészségügyi vizsgát tettem.
A lényeg ugyan az..... nekem nem volt benne.........tehát azonnal vihettem volna utast???
De hogy a témánál maradjunk.
A gond az, hogy amig megszokod, megismered és kiismered a motorodat az 5-10.000km......
Mert mi van egy erős széllökésnél????
Én 2 évet lenyomtam 125-ös méregzsákokon, mikor az 500-ra ültem......
Bezony az első 2-3000km mégis furcsa volt.
Most vegyünk egy új motorost.....
Nem ismeri a gépet, nem ismeri a saját határait és máris utast visz..... Szerintem az ilyen nem TUDD, hanem csak szerencséje van. Sajnos nekem is van egy ilyen ismerősőm......
Friss jogsi után 4-5 hónappal súlyos balesetett szenvedet. Pedig mindenki azt hitte hogy régi biker, mert olyanokat megcsinált, hogy csak lestem.
Csak egy erősebb szél legyen, amit még nem ismer.....
Csak egy olyan zebra, mint tegnap nekem Komárnoban....... (akkorát farolt a segge a gépnek a vízes felfestésen, hogy majd össze....tam magamat.....)
Tehát ha lehet- ha nem Én mindenkinek azt ajánlom, hogy amig nem ment minden időjárási körülményben, nem ismeri a motorja lehetőségeit - addig ne rizikóztasson.
Nekem 2 balesetem volt eddig.... mindkettönél az volt az első kérdés: UTAS volt????
Mint látható ilyen nincs...mármint hogy fel legyen tüntetve kódszámmal, hogy nem vihetsz utast.
Egy megoldás lenne, ha beirnák azt a tényt hogy kezdő vagy....
Ellenben nekem ez az első jogsim és bizony nincs benne semmi.......és már 4 éve ugyan az a kártyám van.
44. 05. kézi működtetésű sebességváltó és tengelykapcsoló (átalakított)
44. 06. átalakított visszapillantó tükör
44. 07. átalakított kapcsolók (irányjelzők, féklámpa stb.)
44. 08. átalakított ülésmagasság, amely lehetővé teszi, hogy ülőhelyzetben a vezető két lába egyidejűleg leérjen a földre
45 Kizárólag oldalkocsis motorkerékpárok
50 Meghatározott járműre/alvázszámra vonatkozó korlátozás
51 Meghatározott járműre/forgalmi rendszámra vonatkozó korlátozás
55 Kombinált járműmódosítások
70 Másik ország által kibocsátott vezetői engedély cseréje
71 A vezetői engedély másodpéldánya
72 „A” kategóriás, legfeljebb 125 cm3 hengerűrtartalmú és legfeljebb 11 kW teljesítményű hajtómotorral ellátott motorkerékpárokra korlátozva (A1)
73 „B” kategóriás három- vagy négykerekű járművekre korlátozva (B1)
74 „C” kategóriás, legfeljebb 7500 kg megengedett legnagyobb össztömegű járművekre korlátozva (C1)
75 „D” kategóriás, a vezető ülésén kívül legfeljebb 16 üléssel rendelkező járművekre korlátozva (D1)
76 „C1” alkategóriába tartozó gépkocsiból és nehéz pótkocsiból álló járműszerelvény, feltéve, hogy a járműszerelvény megengedett legnagyobb együttes össztömege nem haladja meg a 12 000 kg-ot, és a pótkocsi megengedett legnagyobb össztömege nem haladja meg a vonó jármű saját tömegét (C1+E)
77 a „D1” alkategóriába tartozó gépkocsiból és nehéz pótkocsiból álló járműszerelvény megengedett legnagyobb együttes össztömege nem haladja meg a 12 000 kg-ot, és a pótkocsi megengedett legnagyobb össztömege nem haladja meg a vonó jármű saját tömegét, továbbá a pótkocsit nem személyszállításra használják. (D1+E)
79 A zárójelben megjelölt tulajdonságokkal rendelkező járművekre korlátozva (a direktíva szerint)
100 Gépjárművezetésre egészségügyi szempontból alkalmatlan
101 1. egészségügyi csoportban alkalmas
102 2. egészségügyi csoportban alkalmas
103 2. egészségügyi csoportban alkalmatlan
104 Csoportos személyszállítást nem végezhet
105 Megkülönböztető jelzést használó járművet nem vezethet
110 Tartalék szemüveg tartása kötelező
111 Kétoldali visszapillantó tükör kötelező
130 Mozgásszervi okok miatt csak a vezetői engedély részét képező mellékletben meghatározott feltételekkel vezethet
131 Csak a vezetői engedély részét képező mellékletben megjelölt típusú járművet vezethet
132 Csak a vezetői engedély részét képező mellékletben meghatározott módon átalakított járművet vezethet
133 Csak a vezetői engedély részét képező mellékletben meghatározott segédberendezéssel ellátott járművet vezethet
181 Kezdő vezetői engedély minősítés meghosszabbítása
182 „A” korlátozott kategória
183 Nemzetközi kategóriától eltiltva
184 Járműfajtától eltiltva
185 „T” kategóriába tartozó mezőgazdasági vontató könnyű pótkocsival
186 „K” kategóriában meghatározott járműveken kívül lassú járművet és pótkocsiját is vezetheti
187 „T” kategóriába tartozó mezőgazdasági vontató pótkocsival
270 A fegyveres erők kezelésében lévő autóbusz vezetéséhez külön jogszabály alapján megszerzett vezetési jogosultság, a 21. életév betöltését követően egyéb autóbuszok vezetésére is jogosít
Az lenne a kérdésem, hogy mit jelentenek a jogsiban a kódszámok: pl. 01.01., 102., 185, 186. stb. Köszönöm.
Tisztelettel:
Levélíró
Tisztelt Levélíró!
A ködszámok a következőket jelentik: 01. 01. szemüveg, 102 2. egészségügyi csoportban alkalmas, 185 T kategóriába tartozó mezőgazdasági vontató könnyű pótkocsival, 186 K kategóriában meghatározott járműveken kívül lassú járművet és pótkocsiját is vezetheti. Ha a többire is kíváncsi, a 35/2000. számú BM rendelet 7., számú mellékletében megtalálja a kódok jegyzékét. A rendeletet megtalálja pl. a www.magyarorszag.hu jogszabálykeresőjének segítségével.
Tisztelettel:
Dr. Koszoru István """
Tehát esetemben:
01.01 = szemüveg
101 = eü 1.es kategória
182 = A-korl, vagyis 25kw-os engedély:-)
Nekem nem volt ilyen mákom, hisz kocsim sincs....ráadásul még B-s jogsim se.....
Így pedig 2 évig rizikóban ment a szállítás:-)
Kódszámok?
No akkor ez mi:-)???
12 = 01.01
Meg van a 182 és a 101 a kategória mellett
Valamikor, valahol találtam egy leírást erről.....
Pl hogy az egyik szám az az A-korl jogsi, a másik meg hogy szemüveggel vezethetek.....
De akkor mi a 3.?
"Jogszabály: "A vezetési jogosultság első alkalommal történő megszerzésének napjától számított két évig a vezetői engedély kezdő vezetői engedélynek minősül."
A trükk az egészben, hogy nincs benne kategoria szűkítés. Ergo ha B kategoriára már szereztél "jogosítványt" 2 (3,4,sok éve) akkor már nem számítasz kezdőnek. Ha így tetted le A-ra a vizsgát, akkor emlékezz az adminsztrációjára: nem új engedélynek, hanem kategória bővítésnek számít.
Sajnos ez a Casconál nem így van, ott az adott kategória első megszerzésének időpontját nézik."
Volt szerencsém bukni 2001 -ben egy nagyot utassal, kb. fél éves motor jogsival. Semmi gond nem volt, mert több mint 10 éve volt már autós jogsim, ezért nem számított a friss mocis jogsi kezdőnek.
Tudtommal a kresz ezen részét nem változtatták azóta sem. Tehát a legelső megszerzett kategória dátumától számított 1 vagy 2 évig ( ezt nem tudom pontosan) számít kezdő jogsinak a jogsi és jelent némi korlátozást. Az autós nem vontathat, a motoros nem vihet személyt stb.. De csak gondolj bele. Ha csinálok pl. egy D kategóriát akkor x ideig nem vihetek utast a busszal? Ez a kezdő jogsi csak arra van kitalálva, hogy a kezdő vezető rutint szerezzen a forgalomban, függetlenül a jármű fajtájától. Ha megvan a rutin akkor már nem vagy kezdő vezető. Egyébként ezt szerintem nem jelölik külön kóddal a jogsiban. Egy vagy két év után kicserélik a jogsit, hogy kivegyék a korlátozást? Hát nem. Ez szerintem hülyeség (habár egy két százalékot adok neki mert már láttam nagyobb baromságot is). A rendőr azt nézi meg, hogy mikor szerezted meg az első jogsidat és így dönti el, hogy kezdő vagy vagy sem. Tehát ha két éve régebben szerezted az első bármilyen jogsidat, akkor vihetsz magaddal utast. Szerintem...
Kösz, igyekszik az ember a saját gépét kicsit designolni:-))))
Bizony ám!! Ez a lényeg.....elindulni és HAZA is érni!!!!
Zentus!
akkor???? Hajrá:-)))
Csak hogy javítsam a kedved a túrára.....
Ma 6:20-kor indultam......19:32-kor léptem be a lakásba:-)
A motorba belekerült 608km:-)
Képekkel???
Tessék:-)
Nyuszikusz!
Passz.....
Az tuti hogy az autós és a motoros jogsi az bizza külön van. Külön kell Kreszt is tenni....
Az hogy van B-s jogsid attól még ugye totál vizsgát kellett tened motorra is...
Mellesleg 2-3 éve hoztak egy törvényt, hogy 2 évig nem vezethetnél autót sem - csak ha van melletted egy tapasztalat vezető!
Csak ugye ez már magában hülyesség - ezért a törvény megvan, de nem foglalkoznak vele - mert egyszerűen nem kivitelezhető.
A moci?
Az biza szerintem bekattant 0-ba:-)))
Ilyen nekem is volt, mikor nem "határozottan" tettem a helyére:-))
A holnapi túrácskára eddig a jelentkzők:
Katika - CBF250
Ciláék - 1300 Pan europe
Nyuzsikusz - gs500
No meg ÉN:-) - gs500
Szóval aki akar jöjjön.....
Csatlakozási (indulási) pontok:
6:20 Százhalombatta Tescó kút
7:00 M0-áson az OMW kút (van mellete egy McDonalds)
8:30 Shell kút a 2A-n Vác felé
Nekem az össz táv kb. 500km, de ez változó