A mocim már szerelőnél van. Még nem írtam, hogy nekem teljesen friss még a nagymotorozás, most ülök először nagymotoron. Nem sok mindent tudok a motorokról, de igyekszek. Azért is vettem GS 500-at, mert mindenki azt írta és nagyon jó tanulómotor.Ezt én is kezdem érezni így 700km után. Nagyon tetszik, és nagyon élvezem!!!
Nos. A szerelő pasi aztat mondta, hogy a gyertyákat látva kevés üzemanyagot ad a karbi, tehát megnézte a tankot, nem e rosdás, (mint ahogy Te mondtad), de hál istennek nincs ilyen problémám. Aztat mondta, hogy kell egy karbitisztítás, egy gyertyacsere(mivel télen nem volt ledugózva valszínű a kipufi s a durrogást követően megpattanhatott a gyertya porcelánja). Azt kicserélte az olajat, meg a szűrit, s mondta, nagyon szutyi olaj volt benne.
Megnézte a légszürit, az eredmény:megfelelő.
Azt közben beszélgettünk,s kérdeztem töle a váltásos problémámat.
Válaszként azt mondta, hogy ő 30 éve motorozik, s nem használ kuplungot 2 utáni váltásnál se le se fel. Ezt Te is így csinálod?
Egyébként Ő is mondta, hogy az alapjárat ennál a motornál 1000 körül normális.
Kétnap múlva kész a mocim, s akkor újra gurulhatunk.
Szóval Én is lemennék 20-án Kaposujlakra, nem is vagyok tőle messze kb 50km!
Találkozunk?
Az 1000-1200 -as alapjárat nem alacsony, hanem pont a gyári érték. A gyári alapjárati fordulatszám 1200 +-100 rpm. A sokat futott GS -eknél előfordul, hogy ilyen fordulaton már van némi vezérmű hang és egyéb zörejek pl. kuplung, de egy 2000 -et futottnál ez kizárt (hacsak nincs valami nagyobb bibi). Egyetértek Blue -val, a karburátorok környékén kell keresni az ingadozó alapjárat okát. Ha pl. sokáig nem kap benzint a karburátor előfordulhat, hogy oxidálódnak az alkatrészek, amik duguláshoz vagy pl. fúvókák beszűküléséhez vezethet. Érdemes még megnézni a karburátoron a benzincsaphoz menő vákuum csövet, illetve a másik karbin lévő vákuum csatlakozó záródugóját. Találkoztam ilyen hibával ami ugyanilyen jelenséget okozot, az oka az volt, hogy az egyik karbi falsot szívott. A fals levegő miatt alapjáraton folyamatosan elszegényedik az egyik henger keveréke, ami először emeli a fordulatot, majd tüsszent és visszaesik a fordulat, majd kezdi előlről. Javaslom nézesd meg egy szervízben és csináltass egy karbi-szinkron beállítást is.
A váltó már érdekesebb, de az tuti, hogy nem normális. Az, hogy tudsz kuplung nélkül felfelé váltani mégy ok. , habár szerintem hosszabb távon nem egészséges a váltóra nézve. Az ilyen módon történő váltást csak az erre felkészített versenyváltók bírják hosszabb távon és a GS –nek nem ilyen a váltója gyárilag. Igaz én is kipróbáltam, lehet is váltani vele gyorsan, viszont ha egy picit nem figyelsz akkor már recseg-ropog és érezhetően megterhelődik a váltó, ezért én maradok a kuplung aztán váltás módszernél és neked is ezt javaslom ha sokáig szeretnéd hibamentesen használni a mocidat. Az viszont, hogy lefelé is tudsz váltani kuplung nélkül, az már enyhén szólva sem normális. Sürgősen megnézetném helyedben a mocit a kuplung környékén. Ha recsegés nélkül tudsz váltani akkor vagy automata lett a kuplungod, vagy erősen csúszik. Én az utóbbira tippelnék, ami lehet a megégetett kuplunglamelláktól, a helytelen beállítástól vagy esetleg a gyalázatos állapotban lévő olajtól is. Habár egy 2000 –et futott GS –n ez nem valószínű….
A másik mint laikus - hisz azt nem írtad hogy mikor ugrál......
Hidegen vagy melegen is????
Az Én eljárásom:
reggel elővezem a motort......
szivató..... tök mindegy mikor, milyen hőfokban......csutka ráhúz......
Motor beindit......
mikor eléri a 3000-3500-ös fordulatot visszatol addig hogy csak 2000 környékén járjon.....
3-4 perc, szivató lezár - és GOOOOOOO
Azt ha valahol megállok és a motor többet áll 3-4 óránál akkor szintén...
Azt a gépet vidd szevízbe gyorsan - mig szét nem megy benne valami...... ez nem sufnituning módszeres probléma!
3 éves gépben 2000km??? Most vagy elírtad - vagy mi a francnak vesznek az emberek motort ha nem használják........??????
Mivel állt a gép - jóóóóóó sokat - így nem csodálkoznék ha szépen rohadna a tank.....
Így beinditottad ami során telement a karbi szutyokkal... innen lehet a dadogás......
Nekem az alapjárat olyan 800-1000 közt pöffög...... és még soha nem kellett hozzányúlnom.....
A nyitási oldalt Attila engedélyével felnyomtam a karbantartás részhez.....
http://www.gs500.fanklub.hu/25kw35.html itt elérhető.....
Szerintem teljesen mindegy, hogy fojtott-e a gép egy bizonyos fordulatszámhoz mindíg azonos sebesség tartozik. Kényszeres kötés van állandó áttétellel. Tehát ha 6-ban 4000-nél 80-at megy akkor 8000-nél 160-at. Ha le van fojtva akkor egyszerűen nem éri el azt a fordulatszámot. Szerintem.
Megvettem életem elsö GS 500 mociját!
Pár kérdésem lenne, ha valaki tudna rá választ, megköszönném!
Szóval. A moci 2003,07-ei, és 2000km volt benne elvileg. A tulaj aztat mondta, hogy egy éve nem ment vele, ezért alacsony az alapjárat (1000-1200). Én állítottam alul a karbik alatt egy csavaron, mert valószínűnek tartottam, hogy az az alapjáratcsavar. most 1500-1800, deeeeee ingadozik, s akadozo hangot ad. Miért???
A másik, ami érdekes számomra, hogy KUPLUNG NÉLKÜL tudok lefele váltani!!! ( Még akkor is, ha éppen mototrfékkel megyek!) Ez normális?
Bár felfele is tudok, de ezt nem mindig engedi.
Aggaszt a dolog.
No most értem a végére:-))))
Volt mit elolvasnom, hisz itt a jó idő - így nem a gép előtt punyadok:-))))))
akkor beszámolok hogy a kék vassal és ördög lovasával mi a pálya.....
1., Megjártuk Horvátországot ugye már majd 3 hete.... KIRÁLY VOLT!!!!! 1117km:-) Képeket az oldalamon találhatok: http://blue---speed.fw.hu
2., szombaton voltunk egy Adony - Tompa - Röszke - Szeged - Ópusztaszer - Bugac - Adony útvonalat....
Tehát megy a szekér rendesen:-)))))
GOND....
Elnyúlt a kuplungbowdenem:-(((( de ugye 2 éves a moci és most csináltam a 36.000-res szervízt.....
Ezt már megrendeletem (3100ft a Héjja motornál).......
ennyit rólam:-))))
Moci???
Azt Én is észrevettem, hogy tök mindegy milyen a gép alapon a cuccos igy alakul:
100km/Ó = 5000ford/perc
120km/Ó = 6000ford/perc
140km/Ó = 7000ford/perc
Nekem fojtott - ez tutkó.........
Alapban Én is azt hitem milyen fasza hogy van egy 35kw-os gép az A-korl jogsimmal, de idővel mikor kipörgettem a gépet...1-2-3-4-5-ben megy frankón és ahogy beteszem 6-ba a forulat visszaesik 6000-re........gondoltam hogy itt biza más a téma......
No meg a papirok......
Hiszen ha a bolt átírja a papirt - azzal közokirat hamisitást hajt végre.......
Innen te nyugodtan mondhatod hogy TE nem is tudtál róla......
NO... ugye ezt melyik boltos merné magára vállalni????? SEMELYIK............
(ezért nem értem a sok ifjú titánt akik simán adják-veszik a 125-ös gépeket 50-ként.........ezzel rizikóztatva a jogsijukat vagy pár nap börtönt......)
Ha ezt a módosítást megcsinálja X ember...és bekap egy KPM ellenőrzést és kiderül hogy az Ő gépe bizony 35kw-os.....onantól megy a szétszedés.....
És láttható hogy házi buhera.....(ezért drága gondolom az alkatrész is).....inentől simán rádverhető.......
A lényeg...........a futómű..............
A GS-nek nem Sport ftóműje van............de ugye ez nem is SPORTMOTOR!!!!!
EZ egy túramotor - aminek tökéletesen megfelel........
Én napi 6-700km-ket simán lenyomok vele, de ugye volt példa 900km-re is......bár ekkor már melővel szedtek le róla:-)))
GUMI??
JA JA..... ha lenne pénzem akkor Én is azért márkát vennék...... de mivel nincs - vagyis inkább elmotorozom, így mindig probálom az arany középútat megtalálni.......
Nekem bevált a Heidenau...... szakadó esőben a Horvát szerpentineken is lazán birta a 70-100-as tmpót 2 személyel.....
A nyügje? kb 10km........... annyi idő alatt melegszik be a mai időjárásban........de ez ugye kb 6 pec és megvan:-)
Az idom összetett.....
Ha csak az iom érdekel - akkor a válaszom : a f....om tudja:-).....
Felmentem a www.ebay.de oldalra és ott licitáltam.......most is van ugyan ilyen idpm kb 5db....de már elszáltak az árak.... én még valami 50 euróért vettem.....
Megbocsátok, de azért a kérdésedre válaszolok. A láncsprayzés és a portörlésen kívül a következő pár apróságot sem felejtsd el. Ha a 6000 szervízre vitte a motort a tulaj, akkor már valószínűleg nem először járt ott, feltéve, hogy betartotta a kötelező szervizeket. Legalább másodszor ha nem harmadszor.
Már ez is folyamatosnak mondható, de ettől függetlenül a folyamatos szervízre én nem ezt értettem. A gyári ajánlásokból egy kis ízelítő csak most, csak neked. Minden 1000 km –nél olajszint és tisztaság ellenőrzés. Minden 3000 km –nél levegőszűrő ellenőrzése. Minden 4000 km –nél vagy évente akkumlátor és töltés ellenőrzés, hengerfej csavarok utánhúzása, kipufogó csavarok utánhúzása. Minden 6000 kn –nél vagy évente –hagy ne írjak le mindent, de gyakorlatilag a motort fülétől farkáig átvizsgálni, minden utánhúzni, az olajat lecserélni, szelephézagot ellenőrizni, kormányművet, futómővet ellenőrizni stb. Ezenkívül még van 2 éves és 4 éves szerviz időszak is. Na, én ezt értem a folyamatos szervizelés alatt. Természetesen nem mondom, hogy én is betartok minden ajánlást amit a Suzuki leírt, de igyekszem. Ezenkívül persze egy 6000 –et futott GS –en sok gond nem lehetne, csak sajnos a márkaszervízekben is így gondolkodnak ( Tisztelet a kivételnek!). Leporolják, meg lefújják a láncot, a fentebb említett dolgokat meg figyelmen kívül hagyják. A tulaj meg azt gondolja, hogy minden ok. , csak azt nem érti, hogy miért nem megy a mocija úgy mint ahogyan kellene….
..folyamatossan szervizelt? Mit kell pár ezer km-alatt folyamatossan szervizelni? A port letörölni láncot sprayzni Már bocs de hirdetésekben is hülyén hangzik ez a folyamatos...
Egy széria fojtatlan GS -nek 6. –ban 8000 fölé kell tudnia pörögni. Ha nem tud, akkor ott valami bibi van. Mint írtad a 6000 –es szervíze volt a gépnek, így nem valószínű, hogy komolyabb szerkezeti hibája lehet és valószínűleg a levegőszűrő nincs eltömődve (ami pl. okozhat ilyen hibát.). Szinte biztosra mondható, hogy ezt a karburátorok helytelen beállítása okozza. El kell vinni a gépet egy megbízható műhelybe, csináltatni egy karbi-szinkron beállítást és tuti, hogy jó lesz. Egyébként már találkoztam hasonló esettel, egy szintén vadi új pár ezret futott folyamatosan szervízelt GS –el és ott is ez volt a hiba. Volt márkaszervízbe, de a karbi-szinkront soha nem ellenőrizték. Na ennyit a márkaszervízekről. Sajnos elég rosszak a tapasztalataim. Én inkább egy akár több évtizedes múltra visszatekintő műhelyt keresnék, mint pl Pesten a Motorrad, ahol esetleg még fékpad is van, így helyből meg tudják mondani, hogy mennyit bír a ló.
A sportdob már más téma. Általában a szebb hang mellett némi teljesítmény növekedés reményében rakatják a tulajok a gépükre. Viszont a motor működése miatt nagyon fontos, hogy a szívó és a kipufogó oldal egyensúlya megmaradjon, mert ha ez felborul akár nagymértékű teljesítmény csökkenést is okozhat. Erről sokat lehetne regélni, de a lényeg az, hogy ha sportdob, akkor már nem árt egy sportlégszűrő és egy átfúvókázás. Ezt egy fékpad mellett elvégeztetni, behangolni a szívóoldalt az új kipufihoz és akkor nem marad el a várva várt plusz ló.
Nem t"om igazán mi lehet a dolog mögött. A héten beszélgettem egy pasival a Suzuki szalon előtt aki az F -esét hozta 6000 -es szervízre, azt mondta 8000 fölé nem tudja pörgetni. Ez úgye olyan 150-160 -at jelent. Én sem tudom. Ott volt a dealer is aki eladta a mocit, azt mondta nem fojtott változat. Akkor most mi van? Nem t"om ki, de mesélte hogy sportdobot dobott a gépre és még egy kis brenyát is adagolt hozzá... Lehet hogy itt van a kutya elásva. Sportdob meg jobb benzin kellene. Egyébbként egyetértek veled, 150 -nél már nem érzem biztonságosnak a kis GS -t, nem szívesen kanyarognék ezzel a sebeséggel. De hát nem is erre való!
Mákotok van, ez az egyetlen típus ami egyetlen alkatrész cseréjével kb. 6-7 cm -el alacsonyabbra ültethető.
Ha érdekel a dolog, megadom a mailját vagy a telefonszámát a srácnak aki ezt már megcsinálta.
Szeretném segítségeteket kérni.
A páromnak van egy GS500E mocija,csak az a baj,h alig ér le a lába (légyszi ne azt mondjátok,h magasabb barátnőt válasszak magamnak! :))) ) és olvastam egy mocis lapban,h állítólag létezik egy 5 cm-es ülésmagasság csökkentő dolog/kellék....ezt szeretném megtudni,h mi ez,mennyibe kerül,hogy néz ki stb...
Tulajdonképpen úgy van ahogy írtad. A legegyszerűbb házi módszere a motor tényleges teljesítményének kiderítésére az, hogy sík úton lehetőleg szélcsendes időben meg kell nézni mennyit megy végre. Ha 170 fölé tudod hajtani akkor nincs megfojtva és tulajdonképpen mindegy, hogy nincs rajta fejidom, mert a fojtatlan GS -nek ezt tudnia kell még egy 100 Kg -os motorossal is. Az enyém eredetileg fojtott volt, van rajta fejidom, de ha még megszakadtam volna akkor sem lehetett 155 - 160 fölé hajtani. A havernak meg a fojtatlan fejidom nélküli a GS -e és lazán ment 175 -öt. Miután kiszedtem a fojtást mint már mondottam tulajdonképpen annyi történt, hogy most már az enyém is tudja szinte bármikor a 175 -öt. A menetszéllel kapcsolatban meg igazad van. Még a fejidom mögé bújva is majd le szed a szél és dobálja a motort. Sajna a GS futóműve nem erre való...
A mocim már szerelőnél van. Még nem írtam, hogy nekem teljesen friss még a nagymotorozás, most ülök először nagymotoron. Nem sok mindent tudok a motorokról, de igyekszek. Azért is vettem GS 500-at, mert mindenki azt írta és nagyon jó tanulómotor.Ezt én is kezdem érezni így 700km után. Nagyon tetszik, és nagyon élvezem!!!
Nos. A szerelő pasi aztat mondta, hogy a gyertyákat látva kevés üzemanyagot ad a karbi, tehát megnézte a tankot, nem e rosdás, (mint ahogy Te mondtad), de hál istennek nincs ilyen problémám. Aztat mondta, hogy kell egy karbitisztítás, egy gyertyacsere(mivel télen nem volt ledugózva valszínű a kipufi s a durrogást követően megpattanhatott a gyertya porcelánja). Azt kicserélte az olajat, meg a szűrit, s mondta, nagyon szutyi olaj volt benne.
Megnézte a légszürit, az eredmény:megfelelő.
Azt közben beszélgettünk,s kérdeztem töle a váltásos problémámat.
Válaszként azt mondta, hogy ő 30 éve motorozik, s nem használ kuplungot 2 utáni váltásnál se le se fel. Ezt Te is így csinálod?
Egyébként Ő is mondta, hogy az alapjárat ennál a motornál 1000 körül normális.
Kétnap múlva kész a mocim, s akkor újra gurulhatunk.
Szóval Én is lemennék 20-án Kaposujlakra, nem is vagyok tőle messze kb 50km!
Találkozunk?
Tom