Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Más kategória a két motor.
Itt van neked a vadászos vicc

A vadász magához veszi a legjobb puskáját és elhatározza, hogy kimegy az erdőbe megölni a Nagy Medvét, már úgyis régóta tartozik neki ezzel. Elmegy a Sziklához, a Medve barlangjához, majd a barlang bejáratánál bekiabál: "Gyere ki Nagy Medve, ütött az utolsó órád!". Brum, brum bim, bum, hallatszik belülről, a hangok egyre közelednek, majd mikor elérkezik a pillanat a Vadász céloz és csit-csat bim-bum, kilövi az összes golyóját a Medvére. A hatalmas hangzavar után lassan minden elcsendesedik, a porfelhő is elszáll, megjelenik a Medve és odamegy a Vadászhoz: "Ez nem sikerült Vadász. Most két lehetőséged van: vagy leszopsz, vagy megeszlek!". Nincs mit tenni, gondolja a Vadász, bármilyen megalázó is leszopja a Medvét.
Ezekután nem tud nyugodni a Vadász. Megesküszik bármi is lesz ő a Medvét megöli. Néhány nap múlva a Vadász összeszedi a környék összes vadászát és így, többedmagával megy el ismét a Medve barlangjához. Bekiabál a Vadász: "Gyere ki Nagy Medve, ütött az utolsó órád!". Brum, brum bim, bum, hallatszik belülről, a hangok egyre közelednek, ekkor az összes vadász céloz és telelövöldözik a barlang bejáratát. A hatalmas zaj lassan elnémul, minden elcsendesedik, ekkor a Medve előjön a barlangból és odamegy a Vadászhoz: "Ez megint nem sikerült Vadász. Most ismét van két lehetőséged: vagy leszopsz, vagy megeszlek!". Bármilyen kellemetlen is, a Vadász megint a leszopást választja.
A hatalmas szégyentől napokig nem tud a Vadász aludni. Összeszedi minden erejét és elmegy a helyi katonasághoz. Segítséget kér, majd tankokkal, ágyúkkal, páncéltörő gránátrokkal felszerelkezve egy egész hadsereggel megy ki a Medve barlangjához.
Miután a katonák elfoglalták harcállásukat a Vadász bekiabál a barlangba: "Gyere ki Nagy Medve, ütött az utolsó órád!". Brum, brum bim, bum, hallatszik belülről, a hangok egyre közelednek és ekkor a hadsereg akcióba lép. Szétlövik a sziklát felrobbantják a barlangot. Miután az összes lőszer elfogyott és minden romba dőlt a lövöldözés abbamaradt. Minden elcsendesedett és ekkor megmozdulnak a kövek, a Medve feláll, lerázza a port magáról és odamegy a Vadászhoz. "Te Vadász, Te gyanús vagy nekem. Te most vadászni jársz ide, vagy szopni?
Típus azonos blokkot nem nagy dolog, ha legális.
Egyáltalán nincs sok bajuk, ha cserélik benne az olajat és figyelnek rá. Azért azt hozzáteszem, hogy nekem akkor nem volt munkadíj és kevesebbet cseréltem, mint te fogsz... magamtól nem fognék bele még egyszer.
Ha segítség kell, keresd itt Tsanyi-t, vagy a XJ600 topicban XJ900 komát, ő most rak össze egy régi GS450-et, vagy ugyanott Biti kollégát! Én csak műkedvelő vagyok, ha lehet a rohadt életben többet se motort, se autót nem építek... faszom bele, pénznyelő
De legalább csini.
Annyiért valóban nem szabad otthagyni.
Még várom a pontos választ, de átszámolva elvileg 40eFt. Nem elírás, negyven ezer Forint.
Gyári új főtengő?Mennyiért? Én azért nem azt vettem mert valami két kiló körül adták volna a 450-eshez (ha jól rémlik)
Egy jó Hondánál nincs jobb
Wow, ezek ám a hozzászólások! Azt sem tudom melyikre reagáljak. Inkább megcélzok egyet, és egyszerre reagálok mindre.

Szóval mindegyik eszi, és figyelni kell rájuk. Rendben, így fogok tenni.

Jó alkudozó vagyok, és bár nem ilyen motor volt a vágyam, azért egy ideig megteszi. Meg aztán igen, ennél tudni fogom, hogy mi kerül majd bele, és nem lesz az a tipikus érzésem, hogy na most ez, aztán meg az romlott el, pedig amikor megvettem még jó volt.
A 100-150eFt-os felújítás még belefér, a motor sem volt sokkal drágább.

Vegyek másik blokkot? Mi a fenének?! Így is lesz épp elég zűr az átírásnál, mert díjnemfizetés miatt ideiglenesen kivonták a forgalomból. Az okmányiroda meg csak mutogat, küldözget ide-oda, pedig nem lenne nagy dolog átszólni a másik okmányirodába, hogy mi is a helyzet...
Visszatérve a másik blokk vételére. Ha ennyi bajuk van ezeknek a blokkoknak, akkor gyanús, hogy az sem lesz tökéletes. Ezt felújítva pedig rámondhatom azt, hogy tökéletes, és ha odafigyelek rá, akkor sok tízezer km-t bele tudok még tekerni az órájába.

Futómű, fék, váz, kipufogó, gumik (alig futottak pár száz km-t), stb, mind tökéletes. Karbantartották ezt, csak a blokk lett az utóbbi időben elhanyagolva.

Miért vegyek használt hengert? A válaszom ugyan, mint a használt blokknál.
Ezt mondom, a főtengelyt nem lesz érdemes javítgatni. Újat kap, hiszen olcsóbb, mint itthon a bontott.
Eléggé nyiklik-nyaklik a lánc, úgyhogy valóban csere lesz. Elég kritikus alkatrészről van szó. Egy szakadást nem kockáztatok.

A vadászos viccet elmeséled? Én is szeretnék nevetni...

Köszi a hozzászólásokat!
A Divihez mit szólsz? 106k-nál szét volt dobva, tudtommal csak a láncokat kellett benne kicserélni.. többi része olyan volt mint ha csak most járatták volna be. Tök ugyan az a felépítés mint a GS.. csak dupla annyi hengerrel
Bocs, nem írtam elég pontosan: attól, hogy nem okádja valami a füstöt, még nem jelenti azt, hogy rendben is van, mert az már a végstádium.
A csapágynál meg arra gondoltam, hogy többet megy el, mint a dugó-gyűrű, ha odafigyelnek az olajra, így ott reális a 150ezres vagy akár magasabb futás.
Mondom hogy nem füstölt... és pont a csapágyak nem voltak OK.

Én nem mértem rajta kompressziót.. ahogy eddig tudom az új tulaj sem.
Egy kompresszióra azért kíváncsi lennék!
A csapágy OK, ha odafigyelnek az olajra, de a dugó-gyűrűk biztos, hogy csereérettek voltak már. Amikor egy motor füstöl, akkor már elég nagy bajok vannak vele, az a halál előtti utolsó stádium.
Úgy tudom erről Sanyi is tudna mesélni.
Majd Vadtól meg lehet kérdezni 2-3 év múlva az index fórumon, mi kell 100k-nál. Most tart a motor 75k körül a felújítás óta (2008-2012).
20 évesen vettem óra szerint 70-nel.. ez igen karcsú. Tuti több volt benne.

A bontott motor órájában 45-50 körül volt és az 85-ös volt azt hiszem. Ez a motor a törött elejét leszámítva működőképes volt... nem füstölt, meg semmi baja nem volt látszólag (amikor megnéztem akkor melegítés után elforgattam a pirosig.. ) Amikor szét lett dobva a szerelőm megmérte mi mennyire kopott rajta és határon voltak a csapágyak benne (erre emlékszem)

Abban a motorban pedig inkább volt 150 mint 50k kilométer.. a korából, származásából (olasz..) és a törött nonfango dobozrendszeréből kiindulva
Csak azért kérdezem, mert sokan szentül meg vannak róla győződve, hogy a GS blokkja minimum 150ezret elmegy bontás nélkül, a tiédből kiindulva. Csak épp azt nem tudják, hogy a tied is fel lett újítva.
Szerintem a 100ezer km is csak jó esetben van meg, de akkor már 100%, hogy legalább egy gyűrűzés kell neki.
Nem tudod hogy jó e hosszban? még nem próbáltad?
Majd betűröd a csizmába és jó lesz.
Az enyémet jelenleg nem tudom begombolni, vagyis be tudom, de az motoron ülve stroke gyanús.
Főtengelyes lett nemsokkal a vétel után.. innen indult a történet.

Mivel szét lett dobva gyakorlatilag mindent (váltó, generátor kuplung kivételével... ) a felújítás után 6000 kilométerrel pedig vezérműláncot is (arra már nem volt pénz előbb..meg nem is kellett volna, csak hát legyen már akkor minden új)

9 hónapos projekt volt... nem volt egyszerű minden alkatrész beszerzése
Na ezt nem tudom, de már Hacsimban is gázos a köszörülés...osha nem lesz olyan, mint az új... és az csak 7500-t pörög
Ennyi tudost.Lehet csak szeret szerelni.Vaolyan mint a Vadasz a viccben.
Köszörülve azért nem bírja mert a motorok főtengelye rugalmas.. köszörüléskor ezt elveszti aztán időzített bomba lesz.. előbb vagy utóbb, de inkább előbb pedig eltörik...akkor pedig lehet nézni kerek szemekkel
Te mit cseréltél pontosan a blokkban?
ja, kipufogórendszert is cseréltem ekkor. Mondjuk a végösszegen nem dobott mert én egy komplett donormotort vettem a projekthez