Egyébként én néznék használtan hengert és vennék új gyűrűket, Ebay...
Főtengely gáz, ha nem köszörülöd, jót kell venned és csapágyakat, azért ez eléggé forog. Ha meg köszörülöd, lehet nem fogja úgy bírni, mert talán felületi kezelt és megint meghal... vez. lánc... mutasd meg profinak, ha nyiklik-nayklik, csere, ha nem kapott olajat, csere.
Az egész nagyon
Drága lesz... csak akkor fogj bele ha hosszútávon gondolkodsz ebben a motorban. Én végigcsináltam egy ilyet némi futómű és fék tunningal karöltve.. kb 300 ezer körül volt a végösszeg. Szervizben, főtengely kivételével csak gyári új blokk alkatrészekkel...
Nagyon olcsó kellett legyen, hogy megérje.
Én cseréltem hengert és tömítéseket, felújították a hengerfejem és azért nem volt olcsó. Az enyémben 38 ezer volt óra szerint és még látszott a hónolás, de felül sérült volt, valami belekerülhetett, vagy a kretén nem töltötte után az olajat... azt hiszi egy csomó fasz, hogy nem kell figyelni az olajat, csak mint a kocsiknál...majd lesz olajcsere és kész, kretének.
Szóval, ha belevágsz 100-150, de legalább tudod mi van benne, viszont eladhatatlan lesz akkor is, mert ki venne GS400-at, ami valami belpiacos fasz tudja mi, ha ugyanannyiért vehet GS500-at?
Nem tudom, nagyon nem tudsz mit kezdeni a pénzeddel?
Nemrég sikerült hozzájutnom egy 91-es évjáratú GS400E-hez. Olajhiány miatt megszorult, de csak a főtengelyen látható komoly sérülés (az egyik hajtókar teljesen beragadt). A dugattyúkon, hengereken csak az 50ekm-ből adódó kopás látszik. A gyűrűk azért kopottak, szerintem ette már az olajat, így megjósolható lett volna a "katasztrófa".
Ami miatt én tulajdonképpen írok, az az, hogy ha már úgy is darabokra kell szedni a blokkot, akkor cserélnék pár dolgot, hogy tényleg kifogástalan legyen a gép.
A főtengely szerintem cserés lesz, nem elég neki az új csapágy. Meg külföldről egyébként is olcsóbban meglesz az új főtengely, mint itthon a bontott.
Aztán ott a vezérműlánc. Eléggé kérdéses az állapota, kár lenne kockáztatni. Csak jó volna tudni a típusát. Neten ezt találtam: 219FTH, 120 csapos. Számolgattam, de mivel nem fordul át a főtengely, így csak 112-ig jutottam plusz még ami a főtengely lánckereke körül van. :-)
Tömítések, szelepszár szimeringek. Ezek egyértelműek.
A dugattyúkkal és a gyűrűkkel nem tudom mi legyen. A dugattyúk illesztési hézaga már 0.1mm körül van (enyhén szorosan ment be a hézagoló a henger és a dugó közé). A gyűrűvég hézagok az olajlehúzóknál 0.7mm, a kompressziógyűrűknél pedig 0.5-0.6mm. Nem tűnik túl soknak, de szerintem csipegette az olajat, ezért történhetett meg a baj...
Esetleg legyen első túlméretes dugú, gyűrű és hónolva a henger? Költségben szinte ugyan az, minőségben pedig nagyságrendi a különbség.
Én meg nem engedem a hátam mögé. persze előzni nem hagyom, ezért le kell köröznöm.
Egyébként Kakucson a szénné pimpelt Szimók halálra alázzák a nagyobb motorokat is. Kanyarban a belső íven még bedobják a gépet az aszfalt meg a térded közé.
Ezért akarok egy olyan napon menni amikor minimális a létszám. Kisebb az esély hogy kiütik alólad a kecskét.
Gumifa nem bánt!
Nyáron egyik hétköznap veszek ki szabit és ki akarok menni a Kakucsra egy félnapos etapra (4000 pénz). Hétköznap nincsenek sokan.
Az alap, hogy az oldalidomot otthon hagyom. Lehet nem ártana egy bukócsövet is beszerezni ilyen alkalmakra, bár lehet kicsit macerás lenne pályázás előtt és után fel-le dobálni a bukócsövet.
Főtengely gáz, ha nem köszörülöd, jót kell venned és csapágyakat, azért ez eléggé forog. Ha meg köszörülöd, lehet nem fogja úgy bírni, mert talán felületi kezelt és megint meghal... vez. lánc... mutasd meg profinak, ha nyiklik-nayklik, csere, ha nem kapott olajat, csere.
Az egész nagyon