Nem tudnál 3 alá menni.
Én mentem úgy hosszú távra kötelékben hogy ilyen 90 körüli tempót diktáltunk, és úgy is 3,6 körül volt. Szerintem 3,5 alá normál áttételezéssel nem nagyon lehet bevinni.
Nem _csak_ csukló kérdése, a vezetéstechnikában sok más testrészed, és főleg az agyad is részt vesz ;) Kíváncsi vagyok, hogy jó körülmények közt tudnék-e 3 liter alá menni vele, de nem nagyon van lehetőségem kipróbálni (egyébként valószínűleg igen, bár nem feltétlenül napi használatban).
A kilométer: sok minden elképzelhető, még 10 éves motor is lehet 10 ezerrel, de hogy mindegyik 20-30 között lenne, azt kétlem. Bár az enyém annyit fog mutatni kábé, mert most 9 éves, és az ősszel átpörgött a számlálója, meg az elején vissza is volt tekerve a kötelező 21 ezerre (a francia papírok alapján 37-ről). Aztán így 120 ezer fele közeledve csak röhögök ezen a szánalmas piti 16 ezernyi tekergetésen
Ne viccelj, neked annyit megeszik!
Nekem a max 4,4l volt, de akkor 2 őrült Fazer után szaladtam Szlovákiában maximális halálfélelemmel. Lehet hogy tényleg csukló kérdése, de én kihozom 4-ből.
Persze hogy megy én is húztam a száját néha néha, de az a motor ami a felső tartományban dolgozik biztos hogy oda veri a gs-t ergo élvezetesebb vele a gyorsulás, pl nézz meg egy 250-es banditot simán ott hagy egy gs-t, de sztem az a ninja is amiről szó van habár abszolút nem ismerem a motort! De a leírtak alapján biztos hogy kényelmesebb lesz neki a gs! sőt igazából nem is értem hogy jött szóba ez a 250-es ninja....
Ha spúr vagy az enyémmel lehet 3 liter környékén járni....de ha "ataaa" stílusában vezetsz...lesz abból 4-5 liter is.
Amúgy érdemes a fenntarthatóságot is figyelembe venni....a GS egy igásló...de nagy vigyorokat tud okozni.
Ha sportosan húzod..pontosabban mindig nyélgáz akkor inkább az F verziót vedd....mert abban már van olajhűtő....viszont nincs belőle 25kw verzió (biztosítás/súlyadó..stb)
Amúgy azt válaszd amibe beleszeretsz....de a dílereket kerüld!
Nekem ne mondja senki ,hogy a 10 év körüli motorok többségében 20-30 e km van....mert az kamu.
Ha a Gs-t választod...itt jó a banda
Amíg ismerkedsz a motorral, addig szerintem 4-5l/100km-ből simán kihozod.
Amikor már összeszoktatok rendesen akkor már csak a motorozási stílusod határozza meg. Ha pl Ataa által vezetett szlovák túrára indulsz, azt 5-6l alatt tuti nem úszod meg
Ha nyugisabb, korosabb a társaság, akkor marad a 4-5l
Jobb kéz függvénye, hogy mennyire rángatja az ideg a csuklódat
Tanúságképp foregon intelméhez, én addig gondoltam túramotornak a GS-t, amíg nem olvasgattam jobban a fórumot, és nem próbálgattam ki a magasabb fordulatszám tartományt.
Tud ez menni, elhiheted!
Túrázás és pakolhatóság szempontjából csak annyit, hogy egy hátsó dobozzal és egy nyeregtáskával annyi szabad kapacitásom maradt, hogy haveromék holmijának nagy részét is én vittem. Sőt, még egy tanktáskát is kaptam hozzá, mert ők az 1000-es Hondán már nem fértek
Nos nagyjából úgy van ahogyan foregon írta. Előreláthatólag iskolába vagy munkahelyre járós motor lenne de nagyon szeretem a hosszabb túrákat. Évente többször meg lenne vele téve egy Székesfehérvár-Szentes távolság és vissza.
A rokonok akiknél még 1-2 évig lakom, ők is motoroznak és szeretnek túrákra járni (sajnos egyre kevesebbszer), és eddig mindig mentem velük. Ezután jó lenne ha nem csak utasként tehetném ezt :)
Egyébként mekkora a fogyasztáskülönbség a két motor között ? Sok tesztet olvastam már és úgy láttam hogy egálban van de kíváncsi vagyok a ti véleményetekre is mivel ti élesben használjátok őket.
Egyértelmű hogy a GS! Azzal jó sokáig elleszel, minimális kiadások mellett. Megbízható, kiszámítható motor kezdőknek, de haladni is tudsz vele ha eltekered a kart.
Szerintem a GS500 nagyon-nagyon jó tanulómotor a nagymotoros világba való belépéshez! Ugyanakkor nagyon szerethető, olyannyira, hogy sokan itt a fórumon is, bár a tudásuk már meghaladja, mégsem válnak meg tőle...
Annó mikor vettem (2006) kaptam mellé egy Hungaroringes oktatást, ahol Szabó Attila Magyar bajnok oktatott többedmagammal, és a legideálisabb oktató motor jelzőt bélyegezte rá. Megjegyzem a ringen is ilyennel oktatnak...
Nekem előtte csak segédmotoros/robogós motoros előéletem volt és tényleg nagyon könnyű volt megtanulni vele a nagymotorozás csínnyát-bínnyát...
Szóval csak ajánlom! Ha gondolod van ám itt a fórumozók között is akik árulják a sajátjukat,
pl Ganjaninja , vagy én is )
Keress rá használtautón, képesmotoron többre is, döntsd el hogy az idomos, vagy a meztelen változat tetszik jobban (előbbinek jobb a szélvédelme, de kicsit drágább is) és ha vannak kiszemeltek kérdezz itt a fórumon, mindenki segít!
nem tom miért küldte el kétszer, de azt lehagytam hogy a két motor abszolút nem egy kategória, tehát nagyon összehasonlítani sem lehet őket, ezért kell tudnia az embernek hogy mit is szeretne a motorozástól
Ha inkább túrázós vagy és valóban nem érdekel a sebesség mindenképp gs-t vegyél, pakolhatóság stb szempontjából! Mikor lerakod a jogsit valszeg 500 as kéthengeresel fogod de ne tévesszen meg azok a gépen lestrapáltak nem olyanok mint amit esetleg te fogsz vásárolni! Bár nem ismerem pontosan ezt az új jogsi rendszert!
Viszont ha csak napi pár száz km-es etapok érdekelnek, kigyorsításokkal, szerpentinezéssel, szóval ha később inkább a sportmotorozás érdekel sztem a ninját válaszd, papíron a lóerő nem minden! az ilyen fajta motorozást egy ninjával jobban élveznéd !
De mondjuk ha a mindennapokban is használni akarod a motort városban, melóba járni stb... akkor is inkább a gs legyen De persze ez csak egyéni vélemény, hallgasd meg a többieket is
Én mentem úgy hosszú távra kötelékben hogy ilyen 90 körüli tempót diktáltunk, és úgy is 3,6 körül volt. Szerintem 3,5 alá normál áttételezéssel nem nagyon lehet bevinni.