Én is följegyzek mindent, bár papírok őrzésére nem vetemedtem (utálom a papírokat, csak felgyűlnek és elkeverednek), szervizkönyvet meg nem is láttam éltembe' se. Viszont szövegfájlban minden le van jegyezve, szervizek, alkatrészek, meg persze a tankolások.
A "vágy tárgya" (mármint motoros értelemben) nálam minél tartósabb kell legyen, nálam ez egy óriási érdem. Szóval nálam ez a gondolatmnet eltorzult, mert nálam a fókusz mozgásának célja a mozdulatlanság :D
Egyébként ja, a motorozással szerzett élmények valóban bennünk vannak, mi vagyunk a kulcsai - de azért ránézve a hátasra csak bevillannak :)
Én tisztelem ezt a fajta hozzáállást.
Ha valaki így kínálna nekem bármit, azt kérdés nélkül venném meg.
Anno egy Trabantot vettem így! Az öreg mindent egy vastag dossziéban átadott. Mindent!
Az egész élete az autónak ott volt előttem a Merkur járműigénylő laptól kezdve!
Döbbenet volt és jó érzés....
Ebben van igazság.
A múltkor olvastam egy lélekbúvár tanulmányt, mely szerint a vágy tárgya állandó mozgásban van bennünk. Ezért a teljesség érzése csakis időlegesen létezik.
Biztos vagyok benne hogy ha a klimatizált garázsomban 35 féle motor állna akkor is tudnék mondani olyat ami éppen aktuálisan mozgatja a fantáziámat.
Nincs tökéletesség.
Na persze jól esik néha hátradőlni öreg vasak közt beszippantva azoknak a nyaraknak az emlékeit amiket ezek megéltek. De ha az ész és nem az érzelem oldaláról közelítjük meg a dolgot akkor ennek semmi értelme.
Mert csak az számít amit MI magunk megéltünk. A mi emlékeink, a mi motorozással töltött kellemes perceink emléke.
A többi hablaty! A legendás motorokról, meg az életreszóló technikáról. a legenda, meg az életreszóló filing saját magunkban és a motorozással töltött emlékeinkben keresendő. A többi marketing.
És ha valakinek egy GS 500-as motorja van, akkor élvezze azt...A nyeregben töltött órákat stb.
Aztán majd lesz más, aztán megint más....A reklámok okozta frusztráció csupán az hogy nagyobb- még nagyobb, legnagyobb, és új-újabb- legújabb kell!
Egyszóval a teljesség, és az életre szóló...nem létező fogalmak. Mindig kell majd egy másik....Ami éppen nincs.
A hengerfejet akkor is le kell venni mert beesnek a szelepek. Ha meg levettem akkor már szelepvezetők, síkolás, tömítés. Ha mégsem ez akkor ismét le, dugó gyűrű stb...............
Igény lenne rá csak nem a fizetőképes vásárlók igénylik.A legtöbb ember megunja vagy más érvek alapján választ motort.Ha lenne pénzem én se GS-t hajtanék ettől függetlenül maximálisan elégedett vagyok vele.
A 123-as merciket mindenki örök életűnek tartja mégse látok sok 30 éve egy tulajdonban lévőt még Németországba se.
Azért érdekes dolog ez az olajminőség is. A 123-as mercik 1m km-t mentek a 70-80-as években olyan olajakkal amelyeket ma már járműbe bele sem öntenénk. Van ebben egy jókora marketing is. A mosóporok is 20éve hetente egyre többet tudnak mégis a ruha annyira lesz tiszta mint 20éve.
Ezért félek a használt motoroktól is.
El sem hinnétek mennyire általános jelenség ez nálunk.
"Kérek egy liter valami négyütemű olajat!"
Nem tudja milyen van benne, cserélni nem cseréli, csak utántölti. Mert eszi.
Sanyi még emlékszik talán Anubis nevű srác SV ezresére...Már azon gondolkodtam hogy adok neki egy olajcserényi olajat , mert már nekem fájt nem a gépnek.
Az autóstémához annyit 4 éve vettem polo sdi-t 9évesen (170e km). Azért mert állítólag a motorja sokat bír. Nem is lett azóta sem az autón semmi cserélve. Csak amiért vettem a jó motorért az nem az igazi. 1000-1200 km 1liter olaj. Azóta sem cseréltem olajat csak töltöm, ha kell. Tescos vagy akármilyen lesz.....m bírja ameddig bírja. Ezt egy tesztnek fogom fel,mit bír ki. De eddig semmi baja jól indul 0ft szervízköltség. Majd eladom megkímélt második autóként használt rendszeresen szervizelt autóként......min tahogy én is vettem
Bocsánat! Tegnap esti program miatt magára hagytam a témákat.
A Harleyhez még annyit. Nem vagyok Hárlista, nincs is ilyen motorom.
Valószínűleg nem is lesz.
Csak a saját tapasztalataim alapján tudtam véleményt nyilvánítani.
Az ismeretségemben 3 gyári Sportster van aminek semmi, de semmi baja nincs hosszú évek óta. Az épített fosok amiket régen volt is szerencsém vezetni néha egy-egy tesztkör erejéig azok meg mindig ott álltak visszatérő vendégként Erdős Csabi műhelyében. Olyan volt mint mikor a Rheumára kapsz beutalót, majd fél év múlva megint arra jársz és ugyanazokat az arcokat látod a rendelőben
A megbízhatóság, és tervezett avulásról eszembe jut sok dolog.
Hajlamos vagyok én is hitelt adni annak hogy a gyártóknak nem buli az örökéletű járművek piacra dobása. Ez egyértelmű, hiszen ha a divatokat és a trendeket nem húzgálják dróton (mint ahogyan szerintem azért vannak rá törekvések a marketingosztályokon) akkor az egyénnek már nem adnak el több motort- autót? Ez gazdasági öngól lenne. A gyártásból élnek, és az eladási darabszámokból. Mindíg fáradtan megmosolygom azokat a híreket miszerint "A mérnökök teljesen újratervezték a motort, az első csavartól az utolsóig, és ennek eredményeképp egy FORRADALMIAN ÚJ (Ezen röhögök mindig a legnagyobbat fforradalmi.... ) blablabla....az új motor 3 kg-al könnyebb , és 5 lóerővel erősebb! "Elég harmatos kis forradalmak ezek időről időre!
Mert nem érdekes -gazdaságilag- az űrtechnikát egyből az utakra dobni, hanem csak szépen csöpögtetve mindig elő lehet állni az újjal , a modernebbel, amin már egyel több funkció biztosítja az újságírók számára a forradalmi szócskához a lőport. De megmondom őszintén /és itt vissza a hárlihoz/ én amikor a barátom gyári 1.2-es sporiján höblöblő-ztem át a városon, ki.....ul nem éreztem semmi forradalmit, sőt! Azt éreztem hogy egy elavult technikán ülök, de eszenciája a motorozásnak. Semmi felesleges computerizált szar. Az történik amit akarok, nyersen, és tudod hogy a világ végezetéig fel tudod újítani! NEM tart addig! De akár sosem kell másikat vegyél, mindig csak felújítod!100 ikszezer km futás után szétborítod és megy megint az új kitt-el.
Beinthetsz a fogyasztói cirkusznak és kész.
Igen ám! Viszont hadd álljon itt ennek a cáfolata is egyből az én tollamból!
Mindez teljesen jó, de ki akar majd 30 év múlva böfögő-röfögő vén matuzsálem géppel szívni amikor azt látod hogy fiatalok minden nehézség nélkül fordulnak 300-al be a kanyarban, és olyan flash-t kapnak hogy elgondolkodsz: "Mi a bánatos szart küzdök én egy ilyen vén csótányon? "
Ezért nálam úgy néz ki ez a Régi vs. Új motor hogy nagymotorban mindig az új technika a Vespából meg csak a régi!
Az meg hogy mi mennyi idő alatt megy tönkre?
Egyszer egy kedves Triumphos vásárlónknak áradoztam a Boneville megbízhatóságáról, és erre ő ezt mondta: "Hááát....Figyelj! Én mindig is Triumphos voltam, de azt mondom bármelyik Japán is ugyanúgy fut 200 ezer felett ha úgy van kezelve mint a boneville! Mert kik veszik? Orvosok- ügyvédek, stb. Elmegy, hétvégén kirándul, hazamegy kész. Nem húzza, nem nyaggatja szervizelteti időben! Így bármelyik motor megfutja a 200ezret! "
Tehát az hogy mi mennyinél esik szét az használatfüggő is!
Elnézést ha csapongó voltam, csak a gondolatok menetében a hátam mögött a családi zaj is belezavart!
Ezt nevezem én szezonnyitó gurulásnak!
Csípős idő lesz holnap, de szombaton napközben már 8 fok is lehet...
Én nem kapkodom el az évkezdést, mert egyelőre slickgyanúsak a gumijaim, no meg az aksimat is fel kell töltetnem haverral hétvégén.
Foregon nem a motor akkujáról akarja működtetni hanem külső áramforrásról amelyik alig nagyobb mint egy mobiltelefon akku. Valószínűleg nem akarja odadrótozni magát a motorhoz. A GS generátora még elbírja ezt plusz terhelést, de a kérdés nem erre irányult.
Kormánymű...ezt nem is vettem bele a katasztrófába...már a harmadiknál tartok...Jahh tegnap belecsurrant az 572. ezres..
..még tavaszig bírja ki..és veszek egy Daciát
Egyébként ja, a motorozással szerzett élmények valóban bennünk vannak, mi vagyunk a kulcsai - de azért ránézve a hátasra csak bevillannak :)
Ha valaki így kínálna nekem bármit, azt kérdés nélkül venném meg.
Anno egy Trabantot vettem így! Az öreg mindent egy vastag dossziéban átadott. Mindent!
Az egész élete az autónak ott volt előttem a Merkur járműigénylő laptól kezdve!
Döbbenet volt és jó érzés....
A múltkor olvastam egy lélekbúvár tanulmányt, mely szerint a vágy tárgya állandó mozgásban van bennünk. Ezért a teljesség érzése csakis időlegesen létezik.
Biztos vagyok benne hogy ha a klimatizált garázsomban 35 féle motor állna akkor is tudnék mondani olyat ami éppen aktuálisan mozgatja a fantáziámat.
Nincs tökéletesség.
Na persze jól esik néha hátradőlni öreg vasak közt beszippantva azoknak a nyaraknak az emlékeit amiket ezek megéltek. De ha az ész és nem az érzelem oldaláról közelítjük meg a dolgot akkor ennek semmi értelme.
Mert csak az számít amit MI magunk megéltünk. A mi emlékeink, a mi motorozással töltött kellemes perceink emléke.
A többi hablaty! A legendás motorokról, meg az életreszóló technikáról. a legenda, meg az életreszóló filing saját magunkban és a motorozással töltött emlékeinkben keresendő. A többi marketing.
És ha valakinek egy GS 500-as motorja van, akkor élvezze azt...A nyeregben töltött órákat stb.
Aztán majd lesz más, aztán megint más....A reklámok okozta frusztráció csupán az hogy nagyobb- még nagyobb, legnagyobb, és új-újabb- legújabb kell!
Egyszóval a teljesség, és az életre szóló...nem létező fogalmak. Mindig kell majd egy másik....Ami éppen nincs.
..én ilyen precíziós ember vagyok..
A 123-as merciket mindenki örök életűnek tartja mégse látok sok 30 éve egy tulajdonban lévőt még Németországba se.
El sem hinnétek mennyire általános jelenség ez nálunk.
"Kérek egy liter valami négyütemű olajat!"
Nem tudja milyen van benne, cserélni nem cseréli, csak utántölti. Mert eszi.
Sanyi még emlékszik talán Anubis nevű srác SV ezresére...Már azon gondolkodtam hogy adok neki egy olajcserényi olajat , mert már nekem fájt nem a gépnek.
A Harleyhez még annyit. Nem vagyok Hárlista, nincs is ilyen motorom.
Valószínűleg nem is lesz.
Csak a saját tapasztalataim alapján tudtam véleményt nyilvánítani.
Az ismeretségemben 3 gyári Sportster van aminek semmi, de semmi baja nincs hosszú évek óta. Az épített fosok amiket régen volt is szerencsém vezetni néha egy-egy tesztkör erejéig azok meg mindig ott álltak visszatérő vendégként Erdős Csabi műhelyében. Olyan volt mint mikor a Rheumára kapsz beutalót, majd fél év múlva megint arra jársz és ugyanazokat az arcokat látod a rendelőben
A megbízhatóság, és tervezett avulásról eszembe jut sok dolog.
Hajlamos vagyok én is hitelt adni annak hogy a gyártóknak nem buli az örökéletű járművek piacra dobása. Ez egyértelmű, hiszen ha a divatokat és a trendeket nem húzgálják dróton (mint ahogyan szerintem azért vannak rá törekvések a marketingosztályokon) akkor az egyénnek már nem adnak el több motort- autót? Ez gazdasági öngól lenne. A gyártásból élnek, és az eladási darabszámokból. Mindíg fáradtan megmosolygom azokat a híreket miszerint "A mérnökök teljesen újratervezték a motort, az első csavartól az utolsóig, és ennek eredményeképp egy FORRADALMIAN ÚJ (Ezen röhögök mindig a legnagyobbat fforradalmi.... ) blablabla....az új motor 3 kg-al könnyebb , és 5 lóerővel erősebb! "Elég harmatos kis forradalmak ezek időről időre!
Mert nem érdekes -gazdaságilag- az űrtechnikát egyből az utakra dobni, hanem csak szépen csöpögtetve mindig elő lehet állni az újjal , a modernebbel, amin már egyel több funkció biztosítja az újságírók számára a forradalmi szócskához a lőport. De megmondom őszintén /és itt vissza a hárlihoz/ én amikor a barátom gyári 1.2-es sporiján höblöblő-ztem át a városon, ki.....ul nem éreztem semmi forradalmit, sőt! Azt éreztem hogy egy elavult technikán ülök, de eszenciája a motorozásnak. Semmi felesleges computerizált szar. Az történik amit akarok, nyersen, és tudod hogy a világ végezetéig fel tudod újítani! NEM tart addig! De akár sosem kell másikat vegyél, mindig csak felújítod!100 ikszezer km futás után szétborítod és megy megint az új kitt-el.
Beinthetsz a fogyasztói cirkusznak és kész.
Igen ám! Viszont hadd álljon itt ennek a cáfolata is egyből az én tollamból!
Mindez teljesen jó, de ki akar majd 30 év múlva böfögő-röfögő vén matuzsálem géppel szívni amikor azt látod hogy fiatalok minden nehézség nélkül fordulnak 300-al be a kanyarban, és olyan flash-t kapnak hogy elgondolkodsz: "Mi a bánatos szart küzdök én egy ilyen vén csótányon? "
Ezért nálam úgy néz ki ez a Régi vs. Új motor hogy nagymotorban mindig az új technika a Vespából meg csak a régi!
Az meg hogy mi mennyi idő alatt megy tönkre?
Egyszer egy kedves Triumphos vásárlónknak áradoztam a Boneville megbízhatóságáról, és erre ő ezt mondta: "Hááát....Figyelj! Én mindig is Triumphos voltam, de azt mondom bármelyik Japán is ugyanúgy fut 200 ezer felett ha úgy van kezelve mint a boneville! Mert kik veszik? Orvosok- ügyvédek, stb. Elmegy, hétvégén kirándul, hazamegy kész. Nem húzza, nem nyaggatja szervizelteti időben! Így bármelyik motor megfutja a 200ezret! "
Tehát az hogy mi mennyinél esik szét az használatfüggő is!
Elnézést ha csapongó voltam, csak a gondolatok menetében a hátam mögött a családi zaj is belezavart!
Csípős idő lesz holnap, de szombaton napközben már 8 fok is lehet...
Én nem kapkodom el az évkezdést, mert egyelőre slickgyanúsak a gumijaim, no meg az aksimat is fel kell töltetnem haverral hétvégén.
..még tavaszig bírja ki..és veszek egy Daciát