Bezony, időnként erre tévedek... de sok mindent nem tudnék a dolgokhoz fűzni, a motor meg el van rakva télire (még a kerékpáron is fázom olykor), bár megvan az útiterv, hogy mit kell megcsinál(tat)ni tavaszig. Ha úgy marad a helyzet, mint most, hogy állásom is van, akkor be is tartom. Ahogy Puskin is megmondta: Minden az Anyegin múlik...
Kedves Gyerekek !
Elmondok egy mesét a Tervezett elavulásról.
Az Óperenciás tengeren túl Henry Ford bácsi, mikor már sok-sok T modellt legyártatott, elküldte a mérnök "gyerekeit" a roncstelepekre.
- Nézzétek meg mi miatt romlottak el a zótók ?
A mérnökök szorgalmasan vizsgálódtak, jegyzeteltek.
Ford bácsi nézegette számolgatta melyik kütyük romlottak el a T modellben. De lássatok csodát nem azt mondta, ezeket, meg ezeket az alkatrészeket erősítsük meg hanem :
-Amelyik alkatrész mindegyik "roncsban" hibátlan, na azokat kell meggyengíteni !
És a közgazdász bácsik ezt elkeresztelték üzletpolitikának, vagy bármi más f@szságnak.
Álmodjatok szépet jó éjszakát !
Egy modellfrissítés előtti autót már alig lehet eladni mert kijött az "új" pedig lehet csak a lámpákat meg pár apróságot változtattak rajt.Nincs igény az örök életű vasakra ha lenne az gyártanák..
Bár a fehér volt ebből az én színem, még nem adtam fel... és remélem, úgy marad a dolog jövőre is, ahogy most van (= állásosan), mert akkor a gép tovább javul, és benzinre is futja majd. Csak lenne már tavasz...
Hé főnök....................megfordítom.
Már így is 4-5 milla egy jól felszerelt közepes.
Ha örökéletre gyártanák szerinted ki tudná kifizetni?
Megmondom őszintén..............árulnék én olyan franciaágyat ami kiszolgálna 2 generációt.
Csak az elsőnek nem maradna pénze felnevelni a másodikat.
Hali!
Na mint kolléga már írta, nekem is /80 van fenn hátul.
Első, hogy máshogy néz ki, ez engem nem zavar.
Kettő, kényelmesebb, mert picit virsli.
Három, 300-al kevesebbet forog a motor 100-nál és a fogysztáson is érzem hosszú távon, bármilyen fura, pár deci.
Négy, kevésbé érzem a seggét amikor földig döntöm, más aprofilja, engem kicsit zavar, de ez inkább hiszti, mint valós.
Én a 140/70 - 130/80-ig bármelyiket felraknám, előre viszont kizárólag a gyári méretet 110/70.
A segge rosszalkodhat néha, de a orrom az tapadjon
Itt úgy hívják, hogy költséghatékony gyártási és beszerzési folyamat, nem mesterséges avultatás, de ugyanaz a végeredmény és ez nekik megfelel.
Már tervezési fázisban spórolnak, minek oda 6 szegecs, ha elég 5-is, minek oda acél, jó a kevésbé edzett vas is, minek legyen 2cm vastag a féltengely, ha elég lesz a 1,8 is...
A lényeg minél olcsóbban kihozni, amiből az lesz, hogy szarból és hugyból rakják össze, de kívülről jól mutat.
Nekem magyarázhatja bárki, de ha az lenne a cél, hogy örök életű autót rakjanak össze, simán meglenne, de a cél nem ez, hanem a fogyasztói társadalom fenntartása. 5-8 évesen ki kellene dobni és kész, na mi meg 10 évesen vesszük az autókat. Faszom.
Tudnának de minek?A vásárlók 90%-a mindig az újat keresi és agyártókat csak az első vevő érdekli a tőle veszi a többi már nem.
Vagyis minek csináljanak egy 1 millió kilométert tudó autót amikor az első tulaj max 200 ezerig használja jó esetben.
természetesen, én sem ilyen pontos számszerű elromlási tervezésre gondoltam . de a tudomány jelenlegi állásánál a mérnökök tudnának "tartósabb" termékeket előállítani.
Voltam motor gyártó cégnél! Egy hétig nézhettem mit hogyan tervezne-tesztelnek. A számítógépen a srác úgy le modellezett mindent, hogy csak jojózott a szemem!
Elmondok egy mesét a Tervezett elavulásról.
Az Óperenciás tengeren túl Henry Ford bácsi, mikor már sok-sok T modellt legyártatott, elküldte a mérnök "gyerekeit" a roncstelepekre.
- Nézzétek meg mi miatt romlottak el a zótók ?
A mérnökök szorgalmasan vizsgálódtak, jegyzeteltek.
Ford bácsi nézegette számolgatta melyik kütyük romlottak el a T modellben. De lássatok csodát nem azt mondta, ezeket, meg ezeket az alkatrészeket erősítsük meg hanem :
-Amelyik alkatrész mindegyik "roncsban" hibátlan, na azokat kell meggyengíteni !
És a közgazdász bácsik ezt elkeresztelték üzletpolitikának, vagy bármi más f@szságnak.
Álmodjatok szépet jó éjszakát !
http://www.vezess.hu/magazin/m...
http://www.vezess.hu/magazin/m..." target="_blank">kincsek
Már így is 4-5 milla egy jól felszerelt közepes.
Ha örökéletre gyártanák szerinted ki tudná kifizetni?
Megmondom őszintén..............árulnék én olyan franciaágyat ami kiszolgálna 2 generációt.
Csak az elsőnek nem maradna pénze felnevelni a másodikat.
ha majd csapkodod a földhöz az idő előtt elromlott herkentyűdet, lehet elgondolkodsz majd ...
Na mint kolléga már írta, nekem is /80 van fenn hátul.
Első, hogy máshogy néz ki, ez engem nem zavar.
Kettő, kényelmesebb, mert picit virsli.
Három, 300-al kevesebbet forog a motor 100-nál és a fogysztáson is érzem hosszú távon, bármilyen fura, pár deci.
Négy, kevésbé érzem a seggét amikor földig döntöm, más aprofilja, engem kicsit zavar, de ez inkább hiszti, mint valós.
Én a 140/70 - 130/80-ig bármelyiket felraknám, előre viszont kizárólag a gyári méretet 110/70.
A segge rosszalkodhat néha, de a orrom az tapadjon
Már tervezési fázisban spórolnak, minek oda 6 szegecs, ha elég 5-is, minek oda acél, jó a kevésbé edzett vas is, minek legyen 2cm vastag a féltengely, ha elég lesz a 1,8 is...
A lényeg minél olcsóbban kihozni, amiből az lesz, hogy szarból és hugyból rakják össze, de kívülről jól mutat.
Nekem magyarázhatja bárki, de ha az lenne a cél, hogy örök életű autót rakjanak össze, simán meglenne, de a cél nem ez, hanem a fogyasztói társadalom fenntartása. 5-8 évesen ki kellene dobni és kész, na mi meg 10 évesen vesszük az autókat. Faszom.
Tőlünk nyugatabbra nem is olyan nagy dolog
Vagyis minek csináljanak egy 1 millió kilométert tudó autót amikor az első tulaj max 200 ezerig használja jó esetben.