Üdvözlet az Uraknak!
Tegnapi csúszás után érdeklődnék, van e valakinél elfekvőben pár bontott cucc: gyújtásdekni, első fékkar, esetleg indexbúra. Gondoltam teszek egy próbát, ha nincs, keresgélek még. Az eset amúgy uncsi és tanulság sincs benne: kb 35-40-el sikerült körforgalomban megelőznie a hátsó keréknek Pápa mellett Döbrönte irányában. Szerencsére megúsztuk, nekem semmi bajom, kicsit a hátam fáj, kabátomon, nadrágomon lett egy két kisebb lyuk, a motor pedig a mellékelt képek alapján. A körforgalmat nemrég újították fel, a beton is eléggé csúszós, a széle pedig fel van szóra apró szürke kaviccsal, sztem ezen csúsztam meg, de a balfasz attól még én voltam. Szóval ha valaki tud esetleg alkatrészt, pls írjon. Kösz, és jó hétvégét mindenkinek.
Mivel a kényesebbek valószínűleg megutálnának miután végigmennének ezen az úton, ha csak annyit írnék róla, hogy hangulatos, és nekem nagyon tetszett, ajánlom. Úgy gondoltam nem árt hangsúlyozni, vannak benne kevésbé jó, mondhatni rossz burkolatú szakaszok is.. természetesen a jó részekről sem megfeledkezve.
Am én kísérletező kedvű vagyok, ha útvonal megválasztásról van szó.
Ha mennem kell valahova itthon, akkor googleval megterveztetem a legrövidebb, autópálya mentes utat, majd megnézem hol lehetne a főutakat kiváltani kis fehér csíkkal jelölt utakkal, úgy hogy összességében ne legyen azért sokkal hosszabb a megtett táv. Menetidő nem fontos általában.
Utálok motorral főúton menni itthon... leginkább a traffipaxok miatt.
Ami pedig külön jó ebben, hogy kirándulás hangulata van egy közlekedési célú menetnek is. Lehet aggódni, azon hogy milyen lesz az útminőség, hogy megtalálom-e a névtelen utakon a leágazást.. ugyanakkor általában látványosabb, és ingerekben gazdagabb mint az irányban jó főút lenne.
Háztól Házig volt 240 nekem akkor.
Az utat jellemzi, hogy Dunaharasztinál tankoltam, Szegeden megint kellett... 20 litert. Átlagosan 8 litert lenyomtam a Divi torkán 100-on
Budapest-Szeged másképp
Amíg az 5-ös úton a KiskunságON keresztül lehet motorozni, addig itt inkább a KiskunságBAN visz az út. Valahogy vállban szűkebb az egész :)
Taksony-Bugyi kellemes. Bugyinál van elkerülő út (Bunyi nyugati oldalán), térképen még nincs fent, az is jó (Mondjuk én 160-180-nal mentem ott, úgy dinamikus volt nagyon)
Bugyi után rossz az út egy pár kilométeren. Utána pedig kicsit normalizálódik, de csak 1 sáv széles. A puszta közepén átvisz, ürgék szaladgálnak az út melett.
Kunpeszér-Kunszetmiklós-Szabadszállás szakaszon vannak egész jó, dinamikus részek.
Kunszetmiklós pedig nagyon hangulatos település.
Fülöpszállás is meglepően takaros falu, utána változó lesz az útminőség, majd el kell fordulni még Kaskantyú előtt Páhin keresztül Izsák felé.
Páhi- Izsák szakasz alföldi viszonylatban nagyon kanyarog. Ennek az az oka hogy a magasabb fekvő szántók és a mélyebben fekvő puszták határán, a természetes határokon vezet az út.
Orgovány-Bugac-Móricgát szakaszon normális az út, főleg erdőben vezet.
Moricgát után 1 sávos út lesz megint. Keskeny, változó minőségű, egész Jásszentlászlóig.
Jásszszentlászló-CSengele egy része másfél sáv széles, de tényleg jóminőségű út, erdőkön keresztül.
Csengele után pár kanyarral tűzdelt, az autópályát egyszer keresztező úton lehet eljutni Balástyára. Útminőség stabil, közepes. Ahol körforgalomvan ott jó, lehet borítani benne.
Balástyán Forráskút felé kell fordulni, majd erről az útról Szatymaz felé lefordulni. Szatymazra egy 1 sáv széles, hangulatos út visz.
Amúgy van kirándulós jellegű jóféle alföldi mellékút, amin végig lehet jönni budapestről szegedig, 240 km körül van, de tiszta jó. Teljesen új szemszögből lehet rácsodálkozni a kiskunságra.
Az egy másik. És az nem körforgalom, hanem körgeometriás csomópont.
Kb egy évvel az átadása után volt a helyi újságban egy statisztika, mert elég sűrűn történtek benne balesetek. Érdekes módon egyiket se környékbeli okozta
Tegnapi csúszás után érdeklődnék, van e valakinél elfekvőben pár bontott cucc: gyújtásdekni, első fékkar, esetleg indexbúra. Gondoltam teszek egy próbát, ha nincs, keresgélek még. Az eset amúgy uncsi és tanulság sincs benne: kb 35-40-el sikerült körforgalomban megelőznie a hátsó keréknek Pápa mellett Döbrönte irányában. Szerencsére megúsztuk, nekem semmi bajom, kicsit a hátam fáj, kabátomon, nadrágomon lett egy két kisebb lyuk, a motor pedig a mellékelt képek alapján. A körforgalmat nemrég újították fel, a beton is eléggé csúszós, a széle pedig fel van szóra apró szürke kaviccsal, sztem ezen csúsztam meg, de a balfasz attól még én voltam. Szóval ha valaki tud esetleg alkatrészt, pls írjon. Kösz, és jó hétvégét mindenkinek.
Am én kísérletező kedvű vagyok, ha útvonal megválasztásról van szó.
Ha mennem kell valahova itthon, akkor googleval megterveztetem a legrövidebb, autópálya mentes utat, majd megnézem hol lehetne a főutakat kiváltani kis fehér csíkkal jelölt utakkal, úgy hogy összességében ne legyen azért sokkal hosszabb a megtett táv. Menetidő nem fontos általában.
Utálok motorral főúton menni itthon... leginkább a traffipaxok miatt.
Ami pedig külön jó ebben, hogy kirándulás hangulata van egy közlekedési célú menetnek is. Lehet aggódni, azon hogy milyen lesz az útminőség, hogy megtalálom-e a névtelen utakon a leágazást.. ugyanakkor általában látványosabb, és ingerekben gazdagabb mint az irányban jó főút lenne.
Már-már motoros útikönyvbe illő leírás! Thx!
Az utat jellemzi, hogy Dunaharasztinál tankoltam, Szegeden megint kellett... 20 litert. Átlagosan 8 litert lenyomtam a Divi torkán 100-on
Amíg az 5-ös úton a KiskunságON keresztül lehet motorozni, addig itt inkább a KiskunságBAN visz az út. Valahogy vállban szűkebb az egész :)
Taksony-Bugyi kellemes. Bugyinál van elkerülő út (Bunyi nyugati oldalán), térképen még nincs fent, az is jó (Mondjuk én 160-180-nal mentem ott, úgy dinamikus volt nagyon)
Bugyi után rossz az út egy pár kilométeren. Utána pedig kicsit normalizálódik, de csak 1 sáv széles. A puszta közepén átvisz, ürgék szaladgálnak az út melett.
Kunpeszér-Kunszetmiklós-Szabadszállás szakaszon vannak egész jó, dinamikus részek.
Kunszetmiklós pedig nagyon hangulatos település.
Fülöpszállás is meglepően takaros falu, utána változó lesz az útminőség, majd el kell fordulni még Kaskantyú előtt Páhin keresztül Izsák felé.
Páhi- Izsák szakasz alföldi viszonylatban nagyon kanyarog. Ennek az az oka hogy a magasabb fekvő szántók és a mélyebben fekvő puszták határán, a természetes határokon vezet az út.
Orgovány-Bugac-Móricgát szakaszon normális az út, főleg erdőben vezet.
Moricgát után 1 sávos út lesz megint. Keskeny, változó minőségű, egész Jásszentlászlóig.
Jásszszentlászló-CSengele egy része másfél sáv széles, de tényleg jóminőségű út, erdőkön keresztül.
Csengele után pár kanyarral tűzdelt, az autópályát egyszer keresztező úton lehet eljutni Balástyára. Útminőség stabil, közepes. Ahol körforgalomvan ott jó, lehet borítani benne.
Balástyán Forráskút felé kell fordulni, majd erről az útról Szatymaz felé lefordulni. Szatymazra egy 1 sáv széles, hangulatos út visz.
Belinkelhetnéd azt a 240km-t..., érdekelne...
Engem érdekelne, ha meg van még. Írj egyet ha meg van még: racgaben@freemail.hu
Amúgy van kirándulós jellegű jóféle alföldi mellékút, amin végig lehet jönni budapestről szegedig, 240 km körül van, de tiszta jó. Teljesen új szemszögből lehet rácsodálkozni a kiskunságra.
Utóbbi időben viszont elég sokszor ott áll a yard, pedig ott szeretem kigyorsításon csutkázni a gépet.
Kb egy évvel az átadása után volt a helyi újságban egy statisztika, mert elég sűrűn történtek benne balesetek. Érdekes módon egyiket se környékbeli okozta
jövőre talán már egy GPS is belefér a keretbe