20W-50-es Castrollal novemberben már elég nehezen akart beindulni. Az önindító is alig tekert, pedig csontra feltöltött akkuval próbáltam indítani. Le is szítta, mint annak a rendje!
Ja, most nézem, 20W-40 amit persze már nem nagyon kapni, de az 50 jobb... ....a diffibe pedig 80W-t(hát egyfokozatút már abból is nehéz tehát inkább a 80W-90), de arra vigyázni kell nehopgy az un. legjobbat tedd bele hanem a régi GL4-et, ne higgy a boltosnak, hogy a GL5 jó bele mert az megeszi....
Ha ennyire tudod az igazad, akkor minek kérdezed? Egyébként meg rosszul tudod.
Olvass vissza, múlt héten is téma volt és akkor is kifejtettük a 20W nagyon vastag, nem keni rendesen, ha ezt márkaszerviz mondta, akkor faszok. (leírhatnád, melyik márkaszerviz, hogy oda véletlenül se vigyük a vasakat!
Olvass vissza, javaslom, most nincs energiám újra leírni.
Gyári utasításra?...olyan nincs....csak az van amit a manual-ban előírnak...azért használják mert a 20W-50-es castrolt fillérekért lehet megvenni hordóban és jó áron lehet továbbadni.....10W-40 kell erre az éghajlatra, az a pár 40°-os nap miatt nem éri meg....ja, és amit már sokszor írtam, a szervizek azért szeretik a 20W-50-et beletenni mert attól halkabb a motor csak a tulaj átveri saját magát ezzel......
a márkaszervizben is castrol 20w50 et használnak. (gyári utasításra)
korábban valaki írta, és teljesen egyetértek vele. nem arra tervezték GSt h 40fokba araszolgass vele, megfőzi a motort. 10w40 túlmelegszik és elveszíti a "kenőképességét"
Indokolatlanul felesleges (szerintem nem is ajánlatos) eltérni a gyári 10W40-től.
Ha nem vagy eleresztve pénzel a Castrol is jó lehet. Én eddig csak azt használtam és soha semmi bajom nem volt vele. Alig kopik a motor.
Ez sztem akksi lesz. Nekem is volt ilyen kocsiban is robeszban is. Azért indul el egy idő után, mert rajta van a világítás és az egy kicsit segít az akksinak helyrejönni. Nálam mondjuk úgy volt, hogy még éppen elindította, aztán leálltam kb 20 km után és már nem indult. Kicsi világítás rá és indult. Mérd meg multiméterrel. Simán is meg úgy is hogy közben indítózol, ha leesik a Volt 10 körülire, akkor az kukaérett, de ha naponta használod még észheztérhet. Ha ritkán, inkább vegyél egy újat.
Nos, a problémát ami a motornál jelentkezik a múlt alkalommal sikerült megfigyelni, már rendesen körül tudom írni. Azt előre leszögezem hogy nagyon sokat áll a motor, havonta egyszer ha tudok vele menni 200km-t.:( Szóval, gondolom mindenkinek ismerős az, amikor az aksi csutkára le van merülve, önindítózna az ember, egyet forog a cucc, aztán semmi. Az a gond, ha megyek akár 100km-t feltöltött aksival (szépen be van melegedve), s megállok egy kereszteződésben, indulnék el, engedem a kuplungot, és leáll a motor (egy furcsa sziszegős hang követi, ami gyorsan elhalkul, mintha valami forogna és leállna miután már nem jár a motor). Ezután próbálom önindítózni, s mintha le lenne merülve az aksi, forog egyet és semmi. Többszöri próbálkozás után pedig simán beindul, mintha mi se történt volna. Nem tudom találkozott-e valaki hasonló jelenséggel...? Azon gondolkozom vegyek-e új aksit. Vagy esetleg valami kontakt hiba lenne?
Átállnék a helyedben 10W-re, mert hosszú távon károsodhat a motorod, de most komolyan...nagyon vastag, egyáltalán az még folyik?
már megszűnt az a márkaszervíz ahol nekem ezt mondták!
de bocs ha tévedek ne egyél má meg.
Olvass vissza, múlt héten is téma volt és akkor is kifejtettük a 20W nagyon vastag, nem keni rendesen, ha ezt márkaszerviz mondta, akkor faszok. (leírhatnád, melyik márkaszerviz, hogy oda véletlenül se vigyük a vasakat!
Olvass vissza, javaslom, most nincs energiám újra leírni.
korábban valaki írta, és teljesen egyetértek vele. nem arra tervezték GSt h 40fokba araszolgass vele, megfőzi a motort. 10w40 túlmelegszik és elveszíti a "kenőképességét"
Ha nem vagy eleresztve pénzel a Castrol is jó lehet. Én eddig csak azt használtam és soha semmi bajom nem volt vele. Alig kopik a motor.
én 3 éve castrol actevo-t használok, nekem tökéletesen bevált.
Állítolag a Motul is minőségi olaj.
Nos, a problémát ami a motornál jelentkezik a múlt alkalommal sikerült megfigyelni, már rendesen körül tudom írni. Azt előre leszögezem hogy nagyon sokat áll a motor, havonta egyszer ha tudok vele menni 200km-t.:( Szóval, gondolom mindenkinek ismerős az, amikor az aksi csutkára le van merülve, önindítózna az ember, egyet forog a cucc, aztán semmi. Az a gond, ha megyek akár 100km-t feltöltött aksival (szépen be van melegedve), s megállok egy kereszteződésben, indulnék el, engedem a kuplungot, és leáll a motor (egy furcsa sziszegős hang követi, ami gyorsan elhalkul, mintha valami forogna és leállna miután már nem jár a motor). Ezután próbálom önindítózni, s mintha le lenne merülve az aksi, forog egyet és semmi. Többszöri próbálkozás után pedig simán beindul, mintha mi se történt volna. Nem tudom találkozott-e valaki hasonló jelenséggel...? Azon gondolkozom vegyek-e új aksit. Vagy esetleg valami kontakt hiba lenne?