2006-os újonnan vettem, és 40e km -t tettem bele sk. úgy néz ki sokáig ez a gépem lesz .nem szeretném a megbízhatóságát elcseszni,és ha valami csoda okán eladnám nem szeretném , ha égne a pofám az új tulaj előtt. ( az áráról eladhatóságáról nem is beszélve)
No problem, természetesen mindenki maga dönti el, hogy mit csinál a motorjával.
Az is igaz, hogy nem véletlenül írják elő a kötelezően elvégzendő karbantartási lépéseket. Ez nálam (nagyjából) kimerül a gyertya-, légszűrő, olajcserében; egészen addig, míg jól megy a motor. Ha valami problémát érzek, akkor nyilván elviszem szerelőhöz.
Nem tudom, mikori a vasad, de én pl. a '91-es masinám karbiját nem merném megbontani, mert jó eséllyel porladna szét minden tömítés.
A józan paraszti eszem szerint, nem véletlenül írják elő a gyártók a kötelező időszakos műveleteket , tehát elsősorban ez miatt bánt a lelkiismeret. Másodsorban kezdenek intő jelek feltűnni. A gázadagoláskor kb. 0.1-03mp.-es (jól írtam TIZED MP !) késéssel reagál a motor. Idáig ezt nem tapasztaltam. A fogyasztásom megnőtt. Pontos adatot nem tudok, mert mostanában nem tudok "teletankos" mérést finanszírozni. Nem tudom van e összefüggés a karbival, ill.szelepbeállítással.Lehet csak a bowdenen kellene állítani ? A fogyasztásom meg... Kezdettől fogva többet evett mint az itt leírt álomfogyasztások . 4, 4,5 lit. ha, ha, ha...
De ez betudható az fakezemnek is. ( ha olyan peches lennék mint ataaa , akkor sárga csekkel tapétáznám ki a falat. )
és mielőtt valaki is vadorzónak tartana, út és forgalomfüggően
vétek szabályokat , betartva a saját, és a gép tudását.
Bocs a belevauért, csak jó szándékból: már sokszor beigazolódott a mondás, ha valaminek nincs baja, nem nyúlka-piszka! Mert jön a szopóroller, aztán sose lesz vége...
Amúgy érzel valami rendellenességet a motoron, vagy csak a szervizintervallumok be (nem) tartása miatt kérdezed? :)
Nézd, hézag, karbiszinkron és kompresszió ellenőrzéshez semmit nem kell bontani, csak a szelepfedelet kell levenni. Mi a régi tömítővel raktuk vissza és nuku szivárgás.
Semmilyen változást nem tapasztaltam, mert szinkronban voltak a karbik, így hozzá sem nyúltunk.
Hézagok a két kupuff. oldalon 0.06(tökéletes) a szívó oldalakon 0.08 (határeset). Mivel inkább nőtt a hézag a szívó oldalon, és korongunk sem volt hagytuk azt is. Majd 12 ezer múlva lehet cserélni.
Miért te már voltál, vagy most mész?
Vigyél magaddal csere üzemanyagcsövet, mert ha öreg, nem fog már rendesen visszamenni és szivárogni fog!
még egy észrevétel most a negatív tapasztalatról...te sem segítettél ...
már teljesen elbizonytalanodtam. vagy mégsem ?
azért totojázok még mindig,mert elismert szakemberek homlok egyenest mást mondanak. "papírforma" szerint már megérdemlem a felnégyelést mert többszörösen túlléptem az ajánlott(előírt) km.-t
de mindig van egy DE !, mindkét oldalról
Pedig én ugyan úgy megyek mint eddig. Három szezonon keresztül semmi gondom nem volt.
Szerintem akik elkattintják azt a ku..a készüléket fogalmuk sincs a motorozásról. Ha meg van, az még rosszabb!
Ha kiküldik jövő héten azt a szart lehet kicsit le is állok, mert így semmi értelme.
Ha úgy megy az ember hogy élvezi is azt nem szabad, ahogy meg lehet úgy nem érdemes...
Nem küld, ez a lényeg illetve az, hogy mi eddig az évig kaptunk engedményt mármint a bevezetésének halasztásáról...ezért nem lehetett az önkoriknak sem saját trafijuk pedig erről is szó volt 3 éve....a radarosnak viszont nem is kötelező.....hisz ha kötelező lenne akkor az osztrákok és az összes többi sem radarozhatna miközben nem is használnak mást csak azt...
Az is igaz, hogy nem véletlenül írják elő a kötelezően elvégzendő karbantartási lépéseket. Ez nálam (nagyjából) kimerül a gyertya-, légszűrő, olajcserében; egészen addig, míg jól megy a motor. Ha valami problémát érzek, akkor nyilván elviszem szerelőhöz.
Nem tudom, mikori a vasad, de én pl. a '91-es masinám karbiját nem merném megbontani, mert jó eséllyel porladna szét minden tömítés.
De ez betudható az fakezemnek is. ( ha olyan peches lennék mint ataaa , akkor sárga csekkel tapétáznám ki a falat. )
és mielőtt valaki is vadorzónak tartana, út és forgalomfüggően
vétek szabályokat , betartva a saját, és a gép tudását.
Amúgy érzel valami rendellenességet a motoron, vagy csak a szervizintervallumok be (nem) tartása miatt kérdezed? :)
Hézagok a két kupuff. oldalon 0.06(tökéletes) a szívó oldalakon 0.08 (határeset). Mivel inkább nőtt a hézag a szívó oldalon, és korongunk sem volt hagytuk azt is. Majd 12 ezer múlva lehet cserélni.
Miért te már voltál, vagy most mész?
Vigyél magaddal csere üzemanyagcsövet, mert ha öreg, nem fog már rendesen visszamenni és szivárogni fog!
már teljesen elbizonytalanodtam. vagy mégsem ?
azért totojázok még mindig,mert elismert szakemberek homlok egyenest mást mondanak. "papírforma" szerint már megérdemlem a felnégyelést mert többszörösen túlléptem az ajánlott(előírt) km.-t
de mindig van egy DE !, mindkét oldalról
más... a karbiszinkron átnézése után pozitív v. negatív változást tapasztaltál ? szelephézaggal nálad mi a mostani történés ? lesz csere ?
De még nincs második csekk...
Lopakodó
Szerintem akik elkattintják azt a ku..a készüléket fogalmuk sincs a motorozásról. Ha meg van, az még rosszabb!
Ha kiküldik jövő héten azt a szart lehet kicsit le is állok, mert így semmi értelme.
Ha úgy megy az ember hogy élvezi is azt nem szabad, ahogy meg lehet úgy nem érdemes...