Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Egy vizes blokkon hány hűtőbordát látsz?...szerinted annak a hőleadását mi szabályozza? SEMMI!
ezt nem neked írtam ganja
Mert mindenki ért hozzá aki csak hozzá szól! Nekem meg közöm nincs az efféle atomfizikához
Garázsban állok minden járművemmel...de addig csak ketyeg az autó és a motor is ameddig a hőfok mérő meg nem moccan..
Szerintem is a vizes cucc melegszik hamarabb....hisz a termosztát egy zárt rendszert vezérel...de a lényeges részéhez hozzá tartozik az olaj hőfok is...az újaknál már melegítik az olajat...
Ott a pont és ez így van! Ha van központi fűtésed hamar rájössz, hogy több idő kell a víz felmelegítéséhez. Így van ez a motornál is. HA léghűtéses a géped, mint egy Simson! akkor biza hamarabb üzemi a hőfokod. Viszont nem olyan stabil! És itt a multokri vitán az ellenkező nem volt a nyerő. Érdekes, nem?
Na ez nem válasz, csak mások mögé bújnál. Nem nem a vizes éri el előbb.
A melegítésről is volt már pár éve néhány cikk is és kiderült ami beborult....a melegítés elhagyását az eu normák miatt kezdték szorgalmazni vagy 20 éve amikor bejöttek mivel a katalizátor hamarabb melegszik be terhelt motornál és hamarabb kezdi kiszűrni a káros anyagokat az ólommentes benzinből(az ólmozottnál ez fel sem merült, de ez más téma) viszont ez káros a motornak, de a normák miatt ezzel nem törődtek......gondoljon bele mindenki, ha terheljük a hideg motort akkor ugyanaz a kopás mintha az optimális hőt terheletlenül érjük el?...nem beszélve arról, hogy olyan ritkán van, hogy ne kelljen sokáig gázt húzni indulás után, elég ha kiérünk az első forgalmas útra és azonnal húzni kell, hogy felvegyük a forgalom ritmusát.....

....amúgy a levegős motor hamarabb éri el az kellő hőt hisz nincs víz és plusz fémréteg amit fel kéne melegítenie......amúgy nyilván nem kell 80°-ra melegíteni, de legalább 40-50-re érdemes elindulás előtt......nálunk a kamionoknál könnyen meg lehet ismerni, hogy ki melegít és ki nem.....aki nem annak fele annyit bír a motorja mint aki igen.....
Nagyon leegyszerűsítve: stabilabb körülmények között lehet tartani a termosztáttal a blokk és a hűtővíz hőmérsékletét, mint a léghűtéses blokkoknál, ahol erőteljesen számít a külső hőmérséklet, a menetszél stb.
A vízhűtéses blokknál ugye a termosztát nem nyit, míg el nem éri a 87-92 fokos hőmérsékletet a víz, így addig kvázi nincs is "hűtése" a motornak, mivel nincsenek rajta akkora bordák, mint a léghűtéses blokkokon.
Remélem, még jól emlékszem, ha nem így van, Biti, Tsanyi, Ninja és a többiek javítanak, pontosítanak. :)
Írd már le miért a vizes melegszik előbb. Emlékszem h volt. de visszatérek rá.
Mert olvastam itt hogy a vizes. Nocsak, akkor dicsak, magyarázzátok már el miért is?
Ez már a múltkor volt...
Egyébként ami még vita lehet az az hogy a vizes vagy a léghűtéses melegszik e be előbb?
nemnem
Gondoltam egy megerősítés nem árthat...
Első hozzászólásomban ezt írtam, de látom ragozzátok keményen.
Így is van, én is indítok, felmegyek, aztán 3-4000 között melegítek finoman, szivató vissza, aztán mikor jó azt érezni is lehet és onnan meg lehet húzni.
Én csak annyit tennék hozzá a témához, hogy nem kell pápábbnak lenni a pápánál.Nem véletlenül írták rá, hogy 10W40-es olaj kell bele nem hinném, hogy a mérnökök hülyék és pár magát magasabban képzett emberkének joga lenne felülbírálni az előírásokat...
Örök vitatéma ez a helyben melegítsünk vagy sem,
szerintem álló helyzetben ítéletnapig sem éri el az üzemi hőfokot - főleg - egy léghűtéses gép. Én inkább az elején kevésbé húzatom (max. 4000), néhány km után meg hadd szóljon.
Erre a válaszom, nekem bőven elég a 400-as is. Nem vagyok telhetetlen.
Egyébként motoros tanfolyamon ezek vannak: Olyan olajat tölts bele, mint ami a szervízkönyvben szerepel. Kresznél meg: Úgy kell bemelegíteni, hogy a legkevesebb üresjárat után menet közben fokozatosan melegíteni a motort. Most ezeket nem idéztem, csak így emlékszem. Szal nem kell szivatóval alapjáraton bemelegíteni, én sosem szoktam.
a lényegét jól látod, a többi meg egyéni virtusra, és financiális kondíciókra szabott.
Értem én és jó kis gép szeretem is a hangját, ha megszokod ideális partner az tuti. A 2 henger meg több mint az 1 de kevesebb mint a több :) Jó választás az biztos és még szép is! Én következőnek egy CBF600-at tudnék elképzelni. Jó kis túragép mindkettő!
azt hiszem, kezdő vasnak nem kell jobb.
masszív, erős gép.
simán viszi tartósan is a 180-at is anélkül, hogy erőlködne.
(csak némi csuklyás izom kell, hogy ne sodorjon le a menetszél. legalábbis az én súlycsoportomban).
városban meg egyenesen remek a mozgékonysága.

műszakilag is kevés a gond vele.

a két henger, meg nem vitatéma.
annyi van neki, és kész!
CBF500? Azzal tanulok vezetni. A 2 henger annyira nem tetszik, viszont nem rossz gép :) Nézzétek meg a videó vágát is