kukta? lábos? mi ez? főzőverseny? (kuktában amúgy nyomás van, ezééé lesz más)
Én meg felmentem a Citadellára, és megnéztem az éjszakai fényeket. Persze motorral... meg zasszonnyal.
Na ma meglátogattam Szanda Várát, azaz csak próbáltam, mert kb. 350m-re a céltól visszafordultunk, eléggé durva nyomvályús földút volt arrafelé, jó nagy kövekkel. Ez az útvonal.
Lefelé jövet valami ismeretlen nyomvályús földúton jöttünk az erdőben, alig vártam, hogy kiérjünk a műútra.
Nagy tapasztalás, kellene egy cross, vagy enduro motor is...
A haverom Transalp-al volt, talán az is nehéz oda. Itt kb 350m-re voltunk a vártól. Itt már lefelé jövünk. Itt már lent vagyunk Szanda közelében.
És így néz ki a vár.
Két oldal a melegedésről .
Hámmost jó sokat olvastam.
Hőmérős digit műszerem van, csak vizes blokkom nincs a mérésekhez, de ez számomra nem is baj, így nem keveredik a két folyadék ha baj van .
A melegítésnél azért célszerű végiggondolni, hogy mi miért jó illetve kell......nem kell sokat agyalni azon, hogy mi a jobb hidegen amíg a hézag nagyobb a csapágyaknál, az ha terheletlenül jár kicsit hosszabb ideig vagy pedig még ha csak kicsit is nyomjuk, de nyomjuk és így a nagyobb hézagra nagyobb ütés jut...... ....,de persze mindenki úgy csinálja ahogy hallotta, látta vagy gondolja.......esetleg tapasztalja...
Igazad van, erről tényleg lehet vitázni, csak túlmegy a fórum keretein. A katalizátoros motorokat (és a dízeleket) nem érdemes belevenni, mert kb. kurvasok variáció lesz ebből és mind más-más tulajdonsággal rendelkezik.
Elsősorban a GS-re gondoltam, pl. az ER-5-tel összehasonlítva, hogy melyik éri el előbb az üzemi hőmérsékletet. Egy próbát tényleg megérne, ráadásul egy kis bandázásra is okot adna az ER-5-ös pajtásokkal... :D
Nem hitvita mert világosan leírták az okát, hogy hirtelen az ortodox megoldáshoz képest miért változtattak........a motorok élettartama messziről nem mérvadó már nem úgy mint még 30-40 éve míg az emisszió jelenleg maga a fétis......pl. a mostani autók is egy idióta emissziós értékvita miatt esznek többet mint a régebbiek(nekünk a régi swift 2L-el eszik kevesebbet mint az új ugyanannál a tempónál) és ez ellen 2 éve volt egy vita az unióban amit a japók kezdeményeztek, de a németek és franciák ragaszkodtak a saját számításukhoz....vicc az egész, de utána lehet olvasni...
A zárt és nyílt rendszerre volt példa. Annyi a párhuzam, hogy mindkét esetben (lég- és vízhűtés) a henger(fal) hőmérséklete a mérvadó. A kuktás meg lábosos példában ez a víz lenne.
Mindegy, hülye példa, maradjunk annyiban, hogy ez a melegítés-nem melegítés kérdés is hitvita, nem fogjuk meggyőzni egymást.
Gondolj egy fűtés rendszerre. Mikor lesz meleg? Amikor a szivattyú beindul és átengedi a vizet. Ha kandallód van, mikor érzel meleget? Most ez komolyan vita tárgya? Örülök
nyilván a kuktában, de a példa nem jó mivel az a lényeg, hogy alevegősnél a hengeren nincs közvetlenül egy hűtőközeg ami teljesen körbeveszi hanem csak hőátadó bordák vannak, de ugye nem az a lényeg, hogy azok melegek-e hanem, hogy a hengerfal meleg-e?
Nagyon egyszerű példa: van két azonos térfogatú edényed. Legyen az egyik fazék, a másik kukta. A fazékban is ugyanannyi vizet melegítesz, fedő nélkül. A kuktában is. Szerinted melyikben forr fel előbb a víz?
Ez tény viszont a henger hamarabb melegszik mint annak amit körbevesz egy plusz hűtőközeg több cm vastagságban(szerintem)....anno azokon a járműveken ezt meg lehetett figyelni amik léghűtésesek voltak, de volt hőfokmérőjük mint pl. a Roburnak, hamarabb ment fel a hőfok mint egy hasonló benzines vizes motornak....pl. egy diesel vizes motor nagyon nehezen éri el az üzemi hőfokot.....
Kiba egyszerű...van valakinek lézeres hőmérője? Két csont hideg vasat hasonló fordulaton elkezdünk ketyegtetni és méricskélünk....ez örök időkre lezárja ezt a kiba témát!
Én meg felmentem a Citadellára, és megnéztem az éjszakai fényeket. Persze motorral... meg zasszonnyal.