Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

kukta? lábos? mi ez? főzőverseny? (kuktában amúgy nyomás van, ezééé lesz más)
Én meg felmentem a Citadellára, és megnéztem az éjszakai fényeket. Persze motorral... meg zasszonnyal.
Sziasztok,

Na ma meglátogattam Szanda Várát, azaz csak próbáltam, mert kb. 350m-re a céltól visszafordultunk, eléggé durva nyomvályús földút volt arrafelé, jó nagy kövekkel. Ez az útvonal.
Lefelé jövet valami ismeretlen nyomvályús földúton jöttünk az erdőben, alig vártam, hogy kiérjünk a műútra.
Nagy tapasztalás, kellene egy cross, vagy enduro motor is...
A haverom Transalp-al volt, talán az is nehéz oda.
Itt kb 350m-re voltunk a vártól. Itt már lefelé jövünk. Itt már lent vagyunk Szanda közelében.
És így néz ki a vár.
Két oldal a melegedésről .
Hámmost jó sokat olvastam.
Hőmérős digit műszerem van, csak vizes blokkom nincs a mérésekhez, de ez számomra nem is baj, így nem keveredik a két folyadék ha baj van .
A melegítésnél azért célszerű végiggondolni, hogy mi miért jó illetve kell......nem kell sokat agyalni azon, hogy mi a jobb hidegen amíg a hézag nagyobb a csapágyaknál, az ha terheletlenül jár kicsit hosszabb ideig vagy pedig még ha csak kicsit is nyomjuk, de nyomjuk és így a nagyobb hézagra nagyobb ütés jut...... ....,de persze mindenki úgy csinálja ahogy hallotta, látta vagy gondolja.......esetleg tapasztalja...
Igazad van, erről tényleg lehet vitázni, csak túlmegy a fórum keretein. A katalizátoros motorokat (és a dízeleket) nem érdemes belevenni, mert kb. kurvasok variáció lesz ebből és mind más-más tulajdonsággal rendelkezik.
Elsősorban a GS-re gondoltam, pl. az ER-5-tel összehasonlítva, hogy melyik éri el előbb az üzemi hőmérsékletet. Egy próbát tényleg megérne, ráadásul egy kis bandázásra is okot adna az ER-5-ös pajtásokkal... :D
Nem hitvita mert világosan leírták az okát, hogy hirtelen az ortodox megoldáshoz képest miért változtattak........a motorok élettartama messziről nem mérvadó már nem úgy mint még 30-40 éve míg az emisszió jelenleg maga a fétis......pl. a mostani autók is egy idióta emissziós értékvita miatt esznek többet mint a régebbiek(nekünk a régi swift 2L-el eszik kevesebbet mint az új ugyanannál a tempónál) és ez ellen 2 éve volt egy vita az unióban amit a japók kezdeményeztek, de a németek és franciák ragaszkodtak a saját számításukhoz....vicc az egész, de utána lehet olvasni...
Akkor rakjunk tüzet a motor alá és egyből kurvára üzemmeleg lesz!
A zárt és nyílt rendszerre volt példa. Annyi a párhuzam, hogy mindkét esetben (lég- és vízhűtés) a henger(fal) hőmérséklete a mérvadó. A kuktás meg lábosos példában ez a víz lenne.
Mindegy, hülye példa, maradjunk annyiban, hogy ez a melegítés-nem melegítés kérdés is hitvita, nem fogjuk meggyőzni egymást.
Gondolj egy fűtés rendszerre. Mikor lesz meleg? Amikor a szivattyú beindul és átengedi a vizet. Ha kandallód van, mikor érzel meleget? Most ez komolyan vita tárgya? Örülök
MI? nem kell vizet forralnod a sima hengereden. Vagy igen? Mennyi víz van a mocidban?
nyilván a kuktában, de a példa nem jó mivel az a lényeg, hogy alevegősnél a hengeren nincs közvetlenül egy hűtőközeg ami teljesen körbeveszi hanem csak hőátadó bordák vannak, de ugye nem az a lényeg, hogy azok melegek-e hanem, hogy a hengerfal meleg-e?
Kevesebb a veszteséghője a dizelnek................mivel sokkal több energia alakul mozgásivá.
Jobb a hatásfoka.
Csak kerreg.
Jahh de nem is diesel motorokról beszélünk most!:)
Benne vagyok..mert már kiba unom ewzt a témát..:)
pff
Mert másképp ég....a benzines alapjáraton képes felforralni magát míg a diesel alapjáraton hűl vissza....
Nagyon egyszerű példa: van két azonos térfogatú edényed. Legyen az egyik fazék, a másik kukta. A fazékban is ugyanannyi vizet melegítesz, fedő nélkül. A kuktában is. Szerinted melyikben forr fel előbb a víz?
Ez nem rossz ötlet.....kéne úgyis vennem egyet és akkor kipróbáljuk...
A diesel amúgy is valamiért nehezebben melegszik...pl opel 1.7d
arra az öt darab dizájn elemre gondolsz? OK...nincs több hozzászólásom!
Ez tény viszont a henger hamarabb melegszik mint annak amit körbevesz egy plusz hűtőközeg több cm vastagságban(szerintem)....anno azokon a járműveken ezt meg lehetett figyelni amik léghűtésesek voltak, de volt hőfokmérőjük mint pl. a Roburnak, hamarabb ment fel a hőfok mint egy hasonló benzines vizes motornak....pl. egy diesel vizes motor nagyon nehezen éri el az üzemi hőfokot.....
Ez szerinted sima?
Ha a blokkot tapizod mindkettő forró!
Kiba egyszerű...van valakinek lézeres hőmérője? Két csont hideg vasat hasonló fordulaton elkezdünk ketyegtetni és méricskélünk....ez örök időkre lezárja ezt a kiba témát!
De amúgy nincs igazad, mire a termosztát nyit a a te léghűtésesed már forró.