Hö hö..és anno lehülyéztek amikor az audiba 5W50-et kezdtem pakolni...aztán elmentem vele a Holdig..meg kicsi vissza....A mostani viszont születése után már csak azt kapott..
550 ezer km.
Jahh azt azért nem árt tudni ,hogy a full szintetikus olajjal használt motorokban csak akkor találsz kokszosodást ha "malmozott" olajba nyúltál!:)
"A vastagabb olaj választásának kényszere csak részben igaz, hiszen a magasabb fordulatszámú motorok esetében egy másik tendencia alapján minél vékonyabb olajat használnak, az így elérhető jobb olajáramlás érdekében. Persze a fentebb már említett múszaki minimum olajnyomást teljesíteni kell! A jobb áramlás több, mint jó kenés! Az áramló olaj egyik fontos feladata a motor forró alkatrészeinek, a dugattyúknak, a szelepek környékének és a csapágyaknak a hűtése. Az olaj hűtési szerepe nagyjából ugyanannyira fontos, mint a kenési szerepe. Amennyiben motorunk hőmérséklete általában magas, használjunk vékonyabb olajat! Az olaj áramlása így javulni fog, ezáltal a hűtés is javul."
A lényeg, hogy a 10W40 tök jó GS500-ba, a 15W meg bizonyos körülmények között vastag lehet.
Bízom a Japán mérnökökben, ezért van japán vasam és ezért nincs otthon Japán atomerőművem
no, valami effélére gondoltam ötletelésügyileg.
csak a gáz, hogy viccesen nézne ki a mocin a matrac, bár vittem én már azzal egy HCCP-s előírásoknak is megfelelő fél háztartási műhelyeszközállományt is.
"A legtöbb ember meggyőződése alapján: OLAJNYOMÁS=KENÉS. EZ TÉVHIT! AZ OLAJ ÁRAMLÁSA JELENTI A KENÉST! Amennyiben az olajnyomás jelentené motorunk kenését, akkor mindannyiunknak 90-es vastagságú (=viszkozitás vagy sűrűség) olajat kellene használnunk. A kenés arra való, hogy elszeparálja egymástól Nem mindegy, hogy milyen gyorsan áramlik az olaj motorunk zeg-zugos kenési rendszerében. A túl sűrű olaj nagy része rögtön visszafolyik az olajteknőbe a nyomásszabályzó szelepnél ahelyett, hogy végigáramlana a motorunk alkatrészei között.a mozgó alkatrészeket, megakadályozza azok egymáshoz érését. Az olaj áramlása és az alkatrészek elválasztása között egyenes arányosság van. Például ha egy siklócsapágyban duplájára növeljük az olajáramlást, akkor éppen duplájára nő a felületek közötti elválasztó nyomás. A csapágy belépő olajzó nyílásánál mérhető nyomás ebből a szempontból csak másodlagos tényező. Tulajdonképpen a nyomás és az áramlás közötti kapcsolat ellentétes. Egy vastagabb (magasabb viszkozitású) olajra váltással az olajnyomásunk növekedni fog. Azért fog nőni, mert az olaj áramlással szembeni ellenállása szintén nő, ebből következően az áramlás mértéke csökken. Éppen fordítottan arányos a nyomás és az áramlás. Nézzük megfordítva, ha vékonyabb motorolajat használunk, akkor az olajnyomás csökkeni fog! De ha belegondolunk, a nyomás csak azért csökkenhetett, mert az áramlás az alkatrészek között gyorsabb és jobb lett. Úgy tűnik tehát, hogy a lehető legvékonyabb olajjal járunk a legjobban. Ez így viszont csak részben igaz."
épp ez a tézis, "ahol tojás van, ott tyúk is" dőlt meg minden alapos analízis ellenére is.
marad a langyos ecetes nyíróeszköz használata.
csak épp ezt akartam elkerülni.
Olvasok sokat, tudod azok a kis hangyák, amik mindig zavarba hoznak és felhívsz engem, hogy mit is jelentenek
(tudom, most volt hézagolva utoljára a GS, de nem bírtam ki :D)
no, úgy látszik árnyalódik a kép.
a lényeg, hogy inkább a jobb minőséget nyújtó, ergo drágább típust venném, mivel cél az élettartam növelése, még ha rövid távon ez többe is kerül.
kösz srácok a jó tanácsokat.
Na ott ahol lennie kellene a húzófülnek, oda helyezz el egy papírt összefogó gemkapcsot és avval próbáld mozgatni a kocsit, vagy egy kicsi kulcskarikát .
Az, hogy milyen olajat kell használj, az határozza meg, (egyszerűsítek) hogy milyen a szerkezet közti hézag, nyomás és surlódás, milyen felépítésű a blokk, illetve mekkora hő és nyomást generálsz a használat során.
Ha jobban pörgeted, nagyobb a nyomás és ezáltal a hőhatás, tehát a második értéknek kell magasabbnak lennie, de a 40 még bőven elég, nem extrém használat mellett.
Azonban a kicsi japán mérnökök, akik szvsz. komolyabban vannak képben, mint itt bárki, azt mondják, hogy a hézagok és az anyag, amiből a blokkod alkatrészei vannak, a 10W-s olajat preferálják, tehát az marad rajta a leginkább és képez védő bevonatot a fém alkatrészek között a GS500-ban uralkodó viszonyok között.
Hidegen is lényeges, hogy az olaj elég folyékony legyen és azonnal bekerüljön minden kenendő hézagba, súrlódó felületre, azonban ehhez a 15W-s olaj már nem elég folyékony, itt esetleges kopással lehet számolni, hiszen hidegen nem folyik annyira, nem kerül be a kellő hézagokba időben.
Sajnos sokan a 15W-s részesítik előnyben, hiszen halkabb, ennek oka a vastagabb olaj hangszigetelő hatása, halkabb, de közel nem biztos, hogy jobb.
Képzelj el egy turmix gépet, amit vízben működtetsz és képzeld el ugyanezt mézben... hát a mézben halkabb lesz.
Sza ez átbaszós rendesen.
10w40, ha több pénzed van 10W50, vagy 10W60...
Innen szvsz. tsanyi van a leginkább képben olajban is, rá hallgass!
Inkább amit pontshow mondott, na meg Krissal is...10-es legyen alul, felül mindegy mert 40 alatt úgysem lesz, a nagyobbak jobbak, de drágábbak....10W-40 vagy 50.....a márka mindegy csak megbízható helyről legyen...
Krissal! ezzel legalabb a temat kicsit tusarokszint felett analizalva: ha gyakran /napi szintuen/ hasznalom a mocit meg keso osszel, kora telen is.
max. -7/ -8 fokokig, akkor a melyik kodszamparositasu a legesszerubb? lehet, hogy tevesen, de a 15W40-esre gondolok.
annak ellenére sem, hogy "kézenfekvő" lenne.