Ha cserélsz láncot, cserélj kereket is. Nem a kerék a drága, és jó ha azok szépen együtt kopnak...
Az RK elvileg nem rossz. Mennyit bírt ki. Viszont ha jót akarsz, akkor DID-et vegyél 75 lóerőig. Kicsit drágább mint az RK, de jobb is.
Lánccsere esetén, főleg ha már szakaszosan volt megnyúlva, nekem sokkal egyenletesebbnek tűnt a teljesítmény. Elmúlt a rángatás, és főleg az a monoton idegesítő csattogás.
Végtelenítettet nem lehet kapni? Tudtommal nincs a hátsó lengövillán segédkeret. Fel lehet füzni, ha ki van véve a lengövilla.
De olvasom megint odaláncoltátok magatokat egy témához! :)
Illik lengövilla csapágyazását is néha kitakarítani, átzsirozni, mert általában a tügörgös csaagyazás elég érzékeny a szennyezödésre, meg elég hamar beverödik...
Mi lehet tolunk egy szlovák kört, de az 500 km alatt nem szokott megállni. És a túravezetőnk nagyon sietősen szokott haladni, vagyis legutóbb elég kemény volt a tempó.
Akkor volt 4,5 környékén a fogyasztás, és akkor tűnt el egy jelentősebb mennyiségű motorolajam.
Ha gondolod gyere, de holnap úgyis hívlak délután 32 körül.
Nos, akkor a legegyszerűbb, ha berakok egy közeli képet a hátsó lánckerékről, kezdésnek.
Bár ahogy elnézem az eddigi hozzászólásokat, hajlok afelé, hogy a többség szerint már ez is csereszabatos lesz
38 e.-t futott lánckerék...itt már jelentős..ezért látványos a kopás.. Az ,hogy látszik...nem látszik..nem jelent semmit...hisz a szemünk nem mérőműszer..
Csere..nem csere...szerintem mindenki döntse el ,hogy mennyire akar gondos gazda lenni..vagy mennyit akar spórolni...ami később többlet költség lesz majd..
pedig esőt mond vasárnapra.... Mondjuk tegnap még szombatra is mondott, ma már nem, csak erősen felhőset. És szerintem ma gurulok, holnap úgyis munkás-szombat, kitudja meddig, ma viszont nincs főnök, így asszem lassan utána is nézek a dolognak.....
csak a gumishoz vittem a mocit mert egy székely szólás szerit " a ser nem alkohol, az asszony nem ember , és a medve (meg a GUMI) nem játék ! 5 perc, pikk pakk megvolt a "kukacos" módszerrel . lefigyeltem és ne adj' Isten legközelebb már bevállalom sk.
( egy 65-ös szög U alakban volt a vétkes )
Az első mondatot elcsesztem. Helyesen tehát:
A hajtás nem akkor kopik a legkevésbé, ha a lánc és a lánckerék új, hanem akkor, ha megfelelően illeszkednek megfelelően egymáshoz az elemei.
Röviden: akkor kopik legkevésbé a hajtás, ha faszán illeszkednek a hajtáslánc elemei.
Mint mondtam MEGVIZSGÁLOD a kopottságát a lánckeréknek és ha nem LÁTSZ rajta kopást AKKOR felesleges cserélni a NEM kopott lánckereket.
HA kopott,cápafogas,hiányos AKKOR cserélsz.
De ha kidobsz egy lánckereket ami még jó felőlem rajta.
A hajtás nem akkor kopik a legkevésbé, ha a lánc és a lánckerék új, hanem ha nem illeszkednek megfelelően egymáshoz. Ha van két egyforma kopottságú lánc és lánckerék, az OK, f.sza az illeszkedésük. Ha viszont megváltozik az egyik felülete (pl. új lánc), a másiknak (lánckerék) is illeszkednie kell. Ebben az esetben az új lánc fog jelentősen "hozzákopni" a régi lánckerékhez. Ezért ajánlott cserélni a lánccal együtt a lánckereket is.
Namost kérdemén logikusan láncolajzósok 100e-ret futott láncánál a fogaskerék 3-4 kopott akkor láncot is cserélni kell?
Ugyanis párban jár a dolog mindíg ezek szerint.
Elnézést de lánc cserekor mindig cserélni kell a fogaskerekeket is, mivel az új láncot iszonyú gyorsan lefogja amorttizálni a régi kopott fogaskerekek. Hidd el, de majd rájösz.
Az RK elvileg nem rossz. Mennyit bírt ki. Viszont ha jót akarsz, akkor DID-et vegyél 75 lóerőig. Kicsit drágább mint az RK, de jobb is.
Lánccsere esetén, főleg ha már szakaszosan volt megnyúlva, nekem sokkal egyenletesebbnek tűnt a teljesítmény. Elmúlt a rángatás, és főleg az a monoton idegesítő csattogás.