Nem szoktam nagyon nézegetni..ellenben mindig teli tankkal teszem le...ha pedig csapatos túra...hát tankolok mikor a többiek...bár rutinból mindig nullázok..
Ha pedig egyedül megyek..és hosszú az út...minimum 2 óránként megállok...(pisi,cigi..stb) és akkor megetetem a lovat is..
Nem tudnám élvezni a motorozást ha a fogyasztáson kellene agyalnom..
Nem tudom, GS500-nál ez hogy van, nekem F650CS-en egy egybites "mennyé tankolni" pilács van, én mindig ez alapján nézem, mennyire volt elég az utolsó töltés.
Azért kezdtem el így, mert úgy véltem, ez talán pontosabb, mint az, hogy én mennyire bírom pont ugyanúgy teleszuszakolni a tankot. De egyébként ez is marha pontatlan, emelkedőn sokkal előbb jelez, márpedig nekünk van abból elég. Egyszer-kétszer megtettem, hogy akkor rebootoltam Teresát, és megvártam, hogy sík úton is kijöjjön, és ha nem újabb emelkedőn kaptam el, akkor volt vagy 10km, mire újra láttam...
Az az előnye viszont megvan, hogy annyit töltök bele, amennyit épp akarok (pl. szeretném a 48 órás startjára belőni a következő tankolást), ugyanúgy kapok értelmes eredményt.
Igen, így igaz, lehet, hogy én fogalmaztam pontatlanul. Arra gondoltam, hogy az általad megadott km-ekből nem lehet a fogyasztásodra saccolni a tartalék alapján, mert mkinél más a tartalék-állás. :)
Ezért írtam hogy ha az ember saját magának kitapasztalja a fogyasztását (én mindíg elmegyek tartalékig), akkor utána számolgatás nélkül is tudja a fogyasztását jó közelítéssel.
A teletankolásról annyit, valahol olvastam, hogy nem lehet teljesen teletankolni, marad egy "légbuborék" a benzin felett gyárilag így van tervezve. Gondolom azért csinálták így, hogy ha pl. megtankolod nyáron nagy melegbe és megsüti a nap, akkor legyen hova tágulnia. A fogyasztásmérés, meg szerintem teljesen jó úgy, hogy pl mindig oldalsztenderen tankolsz és lehetőleg ugyanannál a kútnál, akkor nagyjából lehet ugyanaddig tankolni mindig.
Ott bukik meg az "átcsavarjuk tartalékra" dolog, hogy - szerintem - mindenkinél más a tartalék mennyisége. Nálam pl. 7 liter. Hivatalosan meg 3,5? Asszem.
Én mindíg motoron ülve töltöm és vagy 5-10-szer rányomok és kicentizem a végét.
Teljesen tele persze nem lehet, de így durván mindíg annyi megy bele.
Minden tankolás után nullázom a számlálót, és a következő tankolás literszámából és az addig megtett km-ekből pontosan kijön az eredmény.
De egy idő után már abból is lehet tudni, hogy tele tankolást követően hány km után érjük el a tartalék szintet. Legutóbb a lightos túratempó után 380 km-nél hajtottam át tartalékba.
Most lehet kövezni!
Ez eddig a 2. legjobb eredményem. (383 vagy 386 volt egyszer)
Mivel tavaly egész évben írtam a fogyasztást, ez bizony 3,7 alatti fogyasztásnak felel meg.
No persze ezeket is flex-el el lehet vágni. Amit el akarnak lopni el is fogják... de azért nem rossz védelem, no meg a kutyus aki az udvaron szaladgál. :-)
Gondolom, ha valaki mindig ugyanannál a kútnál, ugyanabból a pisztolyból és ugyanarra a pontra állítja, mindig ugyanúgy a motort, akkor SZEMRE el tudja találni, meddig szokott tele lenni
Egyébként meg egyszerű matek.
Mondjuk tudod, hogy 10.000 km-re tankoltál eddig 354 vagy 428 litert... csak dolgozz kellően nagy számokkal, ahol már nem számít a deci, és legyél megszállott, aki mindig felírja, épp mennyit tankolt...
Én egyszer berágtam, és kannából teletankoltam otthon a GS-t. Nem tudtam elképzelni hogy a francba fér bele 17 liter, amikor a művelet előtt leengedett tank 14,5 liternél már teljesen teli képet mutatott. Aztán szépen lassan bele tudtam szuszakolni még két és fél litert. De kúton ennyire nem tudnám teletankolni. Valahol biztos légbuborék képződik, aminek ki kell jönni, azért nem mehet teljesen tele első próbálkozásra
Ez teljesen felesleges aggódás.Nem fogod pontosan látni sosem.Ha középállványra rakod, akkor is másképpen áll a benzinszint, meg amikor oldalsztenderen tankolsz akkor is.Meg az sem mindegy, hogy merre lejt a kút talaja.Egyszer, amikor megvettem én is oldalsztenderen teletankoltam, amikor meg felegyenesítettem, akkor meg bukta ki a túlfolyón.
Ősszel amikor leállítottam a gépet tankoltam bele, oldalsztederen tele.
Hazajöttem, kb 15 km és felállítottam télire a középállványra és még rátapostam kb 7-8 litert!
Ilyenkor a túlfolyón is jön ki pár csepp.
Ezért nem is értem, hogy a nyavajába számolnak sokan 3.54 meg 4.28 litert százon.
Nekem 5-6l és kész.
Ha Nindzsááá a betöltőnyílás alját hívja garatnak, akkor én is addig szoktam tölteni. Ha csurig rakom, akkor nekem is mindig rejtélyes módon eltűnik fél deci, még fél... Elsőre szoktam a nyílás aljáig, aztán csókolom.
Középállvány! Egyszer feltölt a garatig és kész....tudom ,hogy utána is fér még bele..és én is tökig szoktam pöcögtetni...de talán az a legpontosabb...
Voltam tegnap tankolni, ráültem a mocira úgy probáltam hátha nem kell szarakodni vele hogy még mindig meg bele egy kicsi... hát de kellet kb szer tudtam utána tölteni 1-1.5 decit és akkor sem lett teli, csak meguntam és ott hagytam, hogy az istenbe működik ez hogy nem lehet fullra tankolni? elég nehéz így fogyasztást számolni ha eggyiszer utána lehet tölteni... ti hogy csináljátok?
Ha pedig egyedül megyek..és hosszú az út...minimum 2 óránként megállok...(pisi,cigi..stb) és akkor megetetem a lovat is..
Nem tudnám élvezni a motorozást ha a fogyasztáson kellene agyalnom..