Engem két dolog motivál:
1. olyan helyekre elmenni ahol még nem jártam, vagy nem motorral, de motorral még magasabb élményszintet adna.
2. az adott, vagy józan eszem szerint szándékosan szűkre szabott pénzügyi keretből a lehető legtöbbet kihozni. Minél kevesebb euróból minél több élmény. Az élmény pedig nem kilométerekben mérik, bár sokszor fedésben van a kettő.
Élmény az alábbiakból tevődik össze, saját felfogásom szerint: Változatosság (táj, útminőség, kultúrák {adott esetben egy "cigánytelepen" átmotorozni is ilyen}, kanyargós utak és unalmas egyenes szakaszok jó aránya {egyenes szakaszokat nem szeretem, de kell az is pihenés céljából 30-100 km erejéig két hosszú (100 kilométeres nagyságrend) kanyargós közé}, lehetőség szerint érdekes nagyvárosok érintése, csak az érzés kedvéért) , mérsékelt kiszámíthatatlanság (..hol alszunk? Majd kiderül ha elálmosodunk.- mit eszünk?Ami a diszkontban van. Mikor érünk haza? Azt majd észrevesszük..mi történik ha? Megoldjuk.) Látvány szintű látnivalók, falak közé nem szorított bejárandó útvonal, szigorúan GPS nélkül, kevés térképhasználattal (szeretek fejből navigálni,biztos nem tesz rosszat az agyműködésnek). Minél kevesebb fizetős szolgáltatás igénybevétele (az el nem költött pénz is boldogít, és lehet belőle benzint venni), a meglepetés szálláshelyeket egyenesen imádom (sötétben sátrazás, reggel derül ki mi van 30 méternél távolabb)
..és motorozás közben nem érdekel hogy mennyit költök a motorra és benzinre, mert az igénybe nem vett "luxus" szolgáltatásokra el nem költött eurók fedezik a 700km pluszos napokat is.
Ez az amit szeretek, viszont ha nem egyedül vagyok 100%-osan nem igazán tudok betartani, alkalmazkodni mindig kell másokhoz, de az sohasem baj.
Na ezt messze meg tudom érteni, nekem is a táj a lényeg, a tapasztalat, na meg mindennapi dolgaimat is motorral intézem, dolgozom az óra átforgatásán én is (bár az importőr egy kicsit keresztbetett nekem). Olvastam a közölnivalóidat, itt is egyetértek, én mondjuk a magam érdekes értelmezésében a minél kevesebb benzinből (energiából, lábnyomból) minél nagyobb távot hajszolom, és az igazi hosszú túrák még hátra vannak, csak néhány szomszédot látogattunk meg eddig. Respekt a török-görög úthoz!
Különben is, az ember azzal megy, ami van. Én is hűséges típus vagyok
Kérdés, hogy mikori a motor, mert valahol a 2000-es évek körül fejtetőre állították a csapot.
Amúgy nem tudom, mit értesz szervízálláson?
ON
PRI
RES
ez a három van mindenkién.
Letesztelni könnyű, mert a PRI-n folyik akkor is, ha nem megy a motor, a RES-el majdnem teljesen ki tud ürülni a tank, míg az ON-esetében 3-5 L marad benne (évjárattól függően, akárcsak a tank mérete...)
Szűrő pedig a tank aljáról kifolyó részen van, vagyis ez nyúlik bele a benzinbe, vékony a háló, vigyázz vele. Van rajta egy csap, érdemes OFF-ra tenni, és akkor nem folyik a benzin szét, mikor leveszed.
Én a karbit csak végső esetben szedném szét, vagyis inkább szedetném szét szakemberrel, vagy legalábbis olyannal, aki már szedett és rakott is össze.
Mert szar is! Gyorsulásra. Viszont a vegytiszta motorozás élményét nyújtja. Ahhoz, hogy egy jót lehessen motorozni egy kellemesen tájon, nem is kell több. A sok műmájer a seggét verné a földhöz, ha olyan helyeken motorozhatna, mint egynémely ilyen, vagy ehhez hasonló szarrakás tulajdonosa.
Mondjuk ezt nehéz olyanoknak elmagyarázni akiknek maga A MOTOR a cél; pedig a motor csak egy eszköz, a célok megvalósításához, és mint olyan, tudni kell jól használni.
Sziasztok!
Tankot hogy érdemes tisztítani? Mintha lenne benne egy kicsi rozsda(minimális).Benzincsapot mindenképpen kiveszem és kitisztítom. Az elég szerintetek vagy a tankkal is foglalkozzak? Illetve karbira is gondoltam még hogy lehet szétkéne szedni. Valakinek volt már elkoszolódva vagy a benzincsapon lévő szűrő eléggé megszűri a "löttyöt"? Valaki majd ha lesz pár szabad perce lefényképezné nekem a benzincsapot hogy hogy van a motoron? Nemtudom hogy lehetséges e, hogy fordítva lenne feltéve de a feliratok fejjel lefele vannak, meg amennyire sikerült kitapasztalni a "szervízállás" "tartalék" sem úgy van mint ahogy lennie kéne neki.
Mindezt azért kérdezem, mert amikor már csak kb 5 liter van benne, akkor rángat meg fulladozik, tartalékon is meg "simán" is. Szervizállásban még lehet vele gurulni úgy 20-30 kilométert de többet nemhiszem. Ezekből arra következtetek hogy valahol elvan koszolódva, remélem hogy csak a benzincsap. Szerintetek?
Én sem sajnálom...hulljon a férgese!
...aki pedig a másét lefikázza...az vagy irigy...vagy a büdös életben nem dolgozott meg azokért a javakért amit birtokol.
A lány futtatás...dílerkedés..lopás,csalás nem munka...mielőtt még valaki verné a mellét!
igazad van ebben a dologban.Csak azért bosszant,hogy ugye a reptéren dolgozom és van gyorsulás a mocim a parkoloban és el mennek mellette azt mondja milyen szar ez.Én hallottam a fülemmel amikor mondta.Na de mindegy én szeretek élni és nem száguldozni mint egyesek apuci meg veszi az új mocit mindegy milyen gyerek rá ül kb 2-3 óra és meg halt a gyerek mert rutintalan és száguldozik.Bocsi de ez az igazság és lehet,hogy bunkó vagyok de nem tudom sajnálni az ilyeneket.
Na erre soha ne gondolj ,hogy lenéznek...a másik ,hogy milyen vas van alattad...kinek mi köze hozzá. Volt pár drágább vasam,erősebb vasam..nekem ez is élményt nyújt....és a leszarom tudat dominál!
Mázli ,hogy van dobozod! Asszem tiszta erőből megyek!
Ha valami okból kifolyólag 9:55 -ig nem érnék a találkozási ponthoz ..akkor vagy elhullottam mint az őszi falevél...vagy becsajoztam az éjszaka és éppen .... vaaagy....ááááá...más nem is jöhet közbe!
Én is ott lennék de messze van!Sajna minden jó ember arra felé lakik ezen a környéken csak elvetelmült emberek élnek vagyis semmi norma tempó csak száguldozás.Magyarul az olyan embert mint én csak le néznek és a mocit is.
Ha van kedved, Erre a karikára, , akkor gyere!
Indulás 10.00 Budaörs McDonalds elől.
Érkezés max. 16.00 Pestre
Ha időben vagyunk Sóskúton, akkor átmegyünk a domb másik oldalára, és megnézzük a volt laktanyámat.
Megállók, nevezetességek később. Kaja dobozból.
Szimeringet 4000 Ft vettem, cserélni itthon fogom. Hondában már régebben cseréltem nem félek tőle. Videó alapján amit ide belinkeltek a kollégák /köszönöm mégegyszer/ nem nagyon térel a dolog. Probléma igaz mindig lehet, de a szelepek ellenőrzése sem volt bonyolult miután kaptam tőletek könyvet hozzá.
Én legutóbb 10k körül vettem eredeti szimmeringet egy párat. Teleszkópolaj cseréjét szimmeringcsere nélkül is meg lehet oldani később, szerintem a szimmering megér annyit... habár én is nyitott vagyok jó alternatívákra, ha van valakinek jó tapasztalata utángyártott alkatrészekkel.
Gondolod át, szervizben nem tudom mennyi 20 rugó lehet, otthon 1-2 óra és ha ninis szerszám, szívás.
Nekem belement 4000huf-ért 15W-s fork oil és 2500-ért valami noname szimmering, 4ezer kilómétert már ment, de ennyit szerintem egy befőttesgumi is kibírt volna :D
Na jó, csak a gyári Suzukiból 14ezer Ft a pár... Nem tudom, ér-e annyit ténylegesen. Olajat így is kéne a telóban 12ezrenként cserélni (tudom, hogy senki nem cserélgeti, nem kell mondani), így legalább biztosan cserélve lesz.
1. olyan helyekre elmenni ahol még nem jártam, vagy nem motorral, de motorral még magasabb élményszintet adna.
2. az adott, vagy józan eszem szerint szándékosan szűkre szabott pénzügyi keretből a lehető legtöbbet kihozni. Minél kevesebb euróból minél több élmény. Az élmény pedig nem kilométerekben mérik, bár sokszor fedésben van a kettő.
Élmény az alábbiakból tevődik össze, saját felfogásom szerint: Változatosság (táj, útminőség, kultúrák {adott esetben egy "cigánytelepen" átmotorozni is ilyen}, kanyargós utak és unalmas egyenes szakaszok jó aránya {egyenes szakaszokat nem szeretem, de kell az is pihenés céljából 30-100 km erejéig két hosszú (100 kilométeres nagyságrend) kanyargós közé}, lehetőség szerint érdekes nagyvárosok érintése, csak az érzés kedvéért) , mérsékelt kiszámíthatatlanság (..hol alszunk? Majd kiderül ha elálmosodunk.- mit eszünk?Ami a diszkontban van. Mikor érünk haza? Azt majd észrevesszük..mi történik ha? Megoldjuk.) Látvány szintű látnivalók, falak közé nem szorított bejárandó útvonal, szigorúan GPS nélkül, kevés térképhasználattal (szeretek fejből navigálni,biztos nem tesz rosszat az agyműködésnek). Minél kevesebb fizetős szolgáltatás igénybevétele (az el nem költött pénz is boldogít, és lehet belőle benzint venni), a meglepetés szálláshelyeket egyenesen imádom (sötétben sátrazás, reggel derül ki mi van 30 méternél távolabb)
..és motorozás közben nem érdekel hogy mennyit költök a motorra és benzinre, mert az igénybe nem vett "luxus" szolgáltatásokra el nem költött eurók fedezik a 700km pluszos napokat is.
Ez az amit szeretek, viszont ha nem egyedül vagyok 100%-osan nem igazán tudok betartani, alkalmazkodni mindig kell másokhoz, de az sohasem baj.
Különben is, az ember azzal megy, ami van. Én is hűséges típus vagyok
Amúgy nem tudom, mit értesz szervízálláson?
ON
PRI
RES
ez a három van mindenkién.
Letesztelni könnyű, mert a PRI-n folyik akkor is, ha nem megy a motor, a RES-el majdnem teljesen ki tud ürülni a tank, míg az ON-esetében 3-5 L marad benne (évjárattól függően, akárcsak a tank mérete...)
Szűrő pedig a tank aljáról kifolyó részen van, vagyis ez nyúlik bele a benzinbe, vékony a háló, vigyázz vele. Van rajta egy csap, érdemes OFF-ra tenni, és akkor nem folyik a benzin szét, mikor leveszed.
Én a karbit csak végső esetben szedném szét, vagyis inkább szedetném szét szakemberrel, vagy legalábbis olyannal, aki már szedett és rakott is össze.
HAJRÁ!
Mondjuk ezt nehéz olyanoknak elmagyarázni akiknek maga A MOTOR a cél; pedig a motor csak egy eszköz, a célok megvalósításához, és mint olyan, tudni kell jól használni.
Tankot hogy érdemes tisztítani? Mintha lenne benne egy kicsi rozsda(minimális).Benzincsapot mindenképpen kiveszem és kitisztítom. Az elég szerintetek vagy a tankkal is foglalkozzak? Illetve karbira is gondoltam még hogy lehet szétkéne szedni. Valakinek volt már elkoszolódva vagy a benzincsapon lévő szűrő eléggé megszűri a "löttyöt"? Valaki majd ha lesz pár szabad perce lefényképezné nekem a benzincsapot hogy hogy van a motoron? Nemtudom hogy lehetséges e, hogy fordítva lenne feltéve de a feliratok fejjel lefele vannak, meg amennyire sikerült kitapasztalni a "szervízállás" "tartalék" sem úgy van mint ahogy lennie kéne neki.
Mindezt azért kérdezem, mert amikor már csak kb 5 liter van benne, akkor rángat meg fulladozik, tartalékon is meg "simán" is. Szervizállásban még lehet vele gurulni úgy 20-30 kilométert de többet nemhiszem. Ezekből arra következtetek hogy valahol elvan koszolódva, remélem hogy csak a benzincsap. Szerintetek?
Valahol megpróbállak titeket levadászni!
így nem lessz "bandit"-a fölény !
...aki pedig a másét lefikázza...az vagy irigy...vagy a büdös életben nem dolgozott meg azokért a javakért amit birtokol.
A lány futtatás...dílerkedés..lopás,csalás nem munka...mielőtt még valaki verné a mellét!
Ha valami okból kifolyólag 9:55 -ig nem érnék a találkozási ponthoz ..akkor vagy elhullottam mint az őszi falevél...vagy becsajoztam az éjszaka és éppen .... vaaagy....ááááá...más nem is jöhet közbe!
Indulás 10.00 Budaörs McDonalds elől.
Érkezés max. 16.00 Pestre
Ha időben vagyunk Sóskúton, akkor átmegyünk a domb másik oldalára, és megnézzük a volt laktanyámat.
Megállók, nevezetességek később. Kaja dobozból.
Nekem belement 4000huf-ért 15W-s fork oil és 2500-ért valami noname szimmering, 4ezer kilómétert már ment, de ennyit szerintem egy befőttesgumi is kibírt volna :D
Gyorsan cseréltem...