Szasztok!
a lánccseréhez szólok hozzá: láncot úgy szoktam cserélni, hogy hátsó kerék fellazít, lánckerékről leugrasztom a láncot, kihajtom oldalra és óvatosan flexel kettévágom, semmi nem ég el. A lánckerekeket mindig mindkettőt cserélem és a régi 66 lóerős motoromra is raktam már 2x is 50 LE re ajánlott nem O vagy X gyűrűs ,hanem SIMA 520-as DID láncot ami kb 5-10 ezerrel olcsóbb , mint az O gyűrűs társaik. Van hozzá patent szem is és annyit vágsz le belőle ahány szemet akarsz, hogy pont az eredeti hosszúság legyen. Azt is kisflexel kell , a láncszem csap részét levágni és kiütni.. Ja és nem tapasztaltam, hogy rövidebb életű lenne, de ha picit az is, hát pénzbe visszajön bőven, mert nem a felét futja és bármivel moshatod, mert nincs benn gumigyűrű.
Én Pink -nél rendeltem az ilyen cuccokat, csak jó tapasztalataim voltak.
Azért mert 10 évvel öregebb vagy nem kellene a kisebbet oltani:) Mellesleg az adatlapod láttán elmondom h joval régebben motorozok mint te. És miota motorozok szerelek is.
Mikor én vagyis mi cseréltünk láncot, a gyári végtelenítettet flexel elvágtuk (mivel már úgyse kell és nem jó semmire bumm neki elvág) az újat behúz és kész. habár az enyém az nittelőszemes lett! azt is meg lehet oldani házilag, a felrakást.
Mi az hogy "minden felrakásnál"? felrakod és kész, pont ott van örül használ csókolom
az erővágót nem ajánlanám,nehogy tönkremenjen,mert a lánc nagyon kemény anyag,és az erővágót lágyabb anyagok darabolására találták ki.próbálj meg varrótűt csípőfogóval elvágni.lehet kukafogód lesz!
Flex eszembe se jutott, köszi! :-)
Ha patentszemeset veszek, akkor a hátsókeréken, a lánckerék fedő lemezen és a lánckereken kívül mást nem is kell szétszedni, ugye? (persze a sebváltókart, hogy le lehessen szedni a fedőlemezt)
Lánckerék és váltószimeringet nem szoktatok ilyenkor cserélni. Nem ereszt de ha már szét van szerve, érdemes azért kicserélni? Vagy ami működik ahoz nem kell hozzányúlni?
A másik, hogy majd kell légszűrőt is cserélnem. Valaki itt írta, hogy sokkal gyengébb lett a motorja és többet is evett ezután. Milyen szűrőt ajánlotok ami jó, mert nem akarok így járni?!
Szerintem a lényeg az, hogy a benzin ritkább és erősebb oldószer mint a petróleum és gázolaj, ezért gyorsabban kioldja a zsírt. De a gázolaj sűrűbb a petróleumnál is, ezért gondolom hogy mégkevésbé káros. A petróleum a kettő között van félúton ezért még viszonylag jó tisztít de mégsem károsítja annyira a láncot.
De áztatni egyikbe sem érdemes, inkább lefújni velük és ropngyal áttörölni.
"A benzin-gázolaj oldja az összes olajat, zsírt.....épp ezért még a tartálykocsikat is ezzel mossák a srácok.
Ha körbenézel láncápoláshoz mindenhol a brigéciolt ajánlják - ami 98%-ban petróleum. Én ezért mondtam, hogy nem kell a dárga brigi, ha a sima petróleum jóval olcsóbb (680ft/L)"
Ja, azt hittem azt te írtad, hogy nem használnál gázolajat, hanem inkább petróleumot.
Belinkelem a két Suzuki könyvet, amiben szintén a petrót ajánlják.
Erre nem tetszik.
Ugyanarról beszélünk, csak elbeszélünk egymás mellett.
Azt a hozzászólást amúgy sem neked írtam.
Egyébként a jelenlegi láncom végtelenített, viszont majd patentszemeset akarok venni, hogy ne kelljen annyira szétkapni mindent a felrakásnál. (hátsó lengéscsillapító, lengőkar,...)
A régi láncot hogy kapjam le szerintetek? Erőcsípővel, vagy valahogy szét lehet bontani a szemeket?
Én elsőre kinevettem KIZS husángján a szerkezetet, de sajnos elnézést is kértem tőle:-)))
Mióta megvan nekem is, bizony pörögnek a KM-ek, de a láncon nem sokat állítgattam még, pedig már 4000km-er több van benne, mint a gyáriba. ÉS még mindig van legalább 10-15 állítási lehetőség.
A suffnitunning, és NANO elektronikája megoldotta a gondot.
És!
Se gázolajjal, se petróleummal nem kell szórakozni, csak egy ronggyal megtörlöd és kész.
a láncok általában kikopnak(a furatoknál,a kevés kenőanyag,és a por hatására!),és nem a szemek nyúlnak meg!aztán a megváltozott szem távolság miatt ráfutnak a lánckerék fogaira,és ezért kopnak el!ha tokba lenne a lánc,10szer annyit kibírna!de nem érdeke a motorgyártóknak ez a megoldás!
Én nem kötekedni akarok! Csupán a jóóóóóószándék....
Nekem a magyar leírásokba mindenhol GÁZOLAJ volt.
Ráadásul a MOL-nál dolgozom, tehát véletlenül ez a szakmám is.
A benzin-gázolaj oldja az összes olajat, zsírt.....épp ezért még a tartálykocsikat is ezzel mossák a srácok.
Ha körbenézel láncápoláshoz mindenhol a brigéciolt ajánlják - ami 98%-ban petróleum. Én ezért mondtam, hogy nem kell a dárga brigi, ha a sima petróleum jóval olcsóbb (680ft/L)
Pontosabban közel áll hozzá. A kerozin/petróleum a benzin és a gázolaj között helyezkedik el a homológ sorban. Tehát a benzintől sűrűbb a gázolajtol hígabb. Ezért a gázolaj is megfelelő lánctisztításra.
a lánccseréhez szólok hozzá: láncot úgy szoktam cserélni, hogy hátsó kerék fellazít, lánckerékről leugrasztom a láncot, kihajtom oldalra és óvatosan flexel kettévágom, semmi nem ég el. A lánckerekeket mindig mindkettőt cserélem és a régi 66 lóerős motoromra is raktam már 2x is 50 LE re ajánlott nem O vagy X gyűrűs ,hanem SIMA 520-as DID láncot ami kb 5-10 ezerrel olcsóbb , mint az O gyűrűs társaik. Van hozzá patent szem is és annyit vágsz le belőle ahány szemet akarsz, hogy pont az eredeti hosszúság legyen. Azt is kisflexel kell , a láncszem csap részét levágni és kiütni.. Ja és nem tapasztaltam, hogy rövidebb életű lenne, de ha picit az is, hát pénzbe visszajön bőven, mert nem a felét futja és bármivel moshatod, mert nincs benn gumigyűrű.
Én Pink -nél rendeltem az ilyen cuccokat, csak jó tapasztalataim voltak.
Mi az hogy "minden felrakásnál"? felrakod és kész, pont ott van örül használ csókolom
Ha patentszemeset veszek, akkor a hátsókeréken, a lánckerék fedő lemezen és a lánckereken kívül mást nem is kell szétszedni, ugye? (persze a sebváltókart, hogy le lehessen szedni a fedőlemezt)
Lánckerék és váltószimeringet nem szoktatok ilyenkor cserélni. Nem ereszt de ha már szét van szerve, érdemes azért kicserélni? Vagy ami működik ahoz nem kell hozzányúlni?
A másik, hogy majd kell légszűrőt is cserélnem. Valaki itt írta, hogy sokkal gyengébb lett a motorja és többet is evett ezután. Milyen szűrőt ajánlotok ami jó, mert nem akarok így járni?!
Vagy óvatosan kisflex-el, vagy egy jó nagy erővágóval.
De áztatni egyikbe sem érdemes, inkább lefújni velük és ropngyal áttörölni.
Ha körbenézel láncápoláshoz mindenhol a brigéciolt ajánlják - ami 98%-ban petróleum. Én ezért mondtam, hogy nem kell a dárga brigi, ha a sima petróleum jóval olcsóbb (680ft/L)"
Ja, azt hittem azt te írtad, hogy nem használnál gázolajat, hanem inkább petróleumot.
Belinkelem a két Suzuki könyvet, amiben szintén a petrót ajánlják.
Erre nem tetszik.
Ugyanarról beszélünk, csak elbeszélünk egymás mellett.
Azt a hozzászólást amúgy sem neked írtam.
Egyébként a jelenlegi láncom végtelenített, viszont majd patentszemeset akarok venni, hogy ne kelljen annyira szétkapni mindent a felrakásnál. (hátsó lengéscsillapító, lengőkar,...)
A régi láncot hogy kapjam le szerintetek? Erőcsípővel, vagy valahogy szét lehet bontani a szemeket?
Legalábbis hol van itt a gázolaj le leírás?
Pedig nem volt a kezemben Gs500 leírás már vagy 6 éve.
Tehát Cavington se kell:-))))
A láncolajzóm meg már lassan 1 éves, de kösz a tanácsot Csumika:-))
http://www.akmt.hu/sufnituning...
32000-ret bírt.
utána DID 520 került fel...... 34Le-ös mocira egy 100LE-s lánc....
34.000-ret bírt......
Tehát nem minden arany mi fénylik:-)))
A banditán gyárilag nem emlékszem mi volt.
Az max 25.000-ret ment el (Nekem is, Eriknek is)
Most RK van fent.....és kapja szépen az olajzást.....
Szerintem 40.000-ret simán el fog menni. (Bár a gumik bírnának ennyit:-)))
Amit bemásoltam téged igazol.
Olvasd el figyelmesen!
Ellenben a láncolajzó az ideállis.
Én elsőre kinevettem KIZS husángján a szerkezetet, de sajnos elnézést is kértem tőle:-)))
Mióta megvan nekem is, bizony pörögnek a KM-ek, de a láncon nem sokat állítgattam még, pedig már 4000km-er több van benne, mint a gyáriba. ÉS még mindig van legalább 10-15 állítási lehetőség.
A suffnitunning, és NANO elektronikája megoldotta a gondot.
És!
Se gázolajjal, se petróleummal nem kell szórakozni, csak egy ronggyal megtörlöd és kész.
Ha ide járnál úgy 2004 óta akkor látnád, hogy itt nem a pofázás a lényeg, hanem a segítségnyújtás.
Ja akkor még pelenkát hordtál?
Én biztos nem locsolnám le gázolajjal.....ENNYI
Gyerekekkel meg nem szoktam veszekedni, mert nincs értelme.
Ellenben az általánosba visszamennék:-)) Nem volt ennyi gondom:-)))
Ha nem érteni Magyar, járni újra általános iskola!
Sorrendben:
1. Suzuki GS 500,
2. Suzuki DL650.
Nem megsértődni, csak úgy írtam, mint te első két mondat!
Egyébként jobban járni, ha felszerelni lánckenő alkalmatosság, akár házi, akár gyári!
Nekem a magyar leírásokba mindenhol GÁZOLAJ volt.
Ráadásul a MOL-nál dolgozom, tehát véletlenül ez a szakmám is.
A benzin-gázolaj oldja az összes olajat, zsírt.....épp ezért még a tartálykocsikat is ezzel mossák a srácok.
Ha körbenézel láncápoláshoz mindenhol a brigéciolt ajánlják - ami 98%-ban petróleum. Én ezért mondtam, hogy nem kell a dárga brigi, ha a sima petróleum jóval olcsóbb (680ft/L)