nem akarok vitatkozni, de szerintem nem mindenkinek való az otthon szerelés
Én sem láncfeszesség állításért mentem szervizbe elhiheted, hanem karbiszinkron miatt. Olajcserét, betét, szűrőcseréket meg egy két alkatrészt én is kicserélek otthon. De amihez nem értek nem erőltetem, aztán majd ha megtanultam és biztos vagyok a dolgomban megcsinálom otthon, amíg nem addig az olyan dolgokat arra bízom aki jobban ért hozzá mint én
Faterom egyébként autószerelő, tehát az elektromos szerszámokon kívül szinte van minden, de ő is úgy van vele, hogy ha valamihez nem ért, nem is esik neki.....most elvittem karbiszinkronra a gépet, legközelebb elég lesz kölcsönkérnem egy műszert.....ha nem láttam volna hogy csinálják még most is ott állnék a motor felett
E85..nézzetek meg egy számlát amit a benyakúton kaptok...mert a szósz már eleve tartalmaz etanolt ..amúgy pedig ezek az adalékok jó esetben nem ÁRTANAK :)
Igaza van masterbikernek...vegyél szerszámot és javítsd magad...szinte minden segítséget megtalálsz a neten..
...master...kölcsönbe vagy bérbe...esetleg a segítségeddel egy karbi szinkron? A teszteremet haza vágták...és azóta hozzák az újat :(
belegondolva a dolgokba van egy 250es krosszom meg egy nagygixer, a krossznak a javítása horror, szervíz nélkül is ráfizetem a gatyám, egy alap szerszámkészlet igen gyorsan megtérül bármien motornál, pl egy olajcsere néhány perc, nem kell elmenni sehova, nincs várakozás, nem huznak le... de oan dolgok is mint szelephézag ellenőrzés meg állítás is megvan gyorsan és nem kell érte fizetni egy vagyont, vagy pl egy szinkronteszter. olcsobban megvan a műszer mint h vki beállítsa... egy 25.000 ftos kulcs készlettel atomjaira szedtem a gixert pl. profi szerszám persze drágább, dehát vmit vmiért. az meg azért vicc kategoria h vki láncfeszességet szervízbe állítson. elég zavaró tud lenni mikor a laza lánc miatt rángat-csattog a motor terhelésváltásoknál... na estimesének vége, joéjt:)
Minek am szervízbe menni? Egy valag pénz és az alap dolgokat minimális hozzáértéssel és szerszámmal meg lehet csinálni. Azért van gondolom ez a fórum is pl h meg lehessen kérdezni h mit h kell megcsinálni...
Audi 80 1.8 karburátorosban használtam pár hónapig etanolt, általában 30-40%-ig. Szűrőt cseréltem, ennek ellenére az alapjárat egyenletlen lett csak benzinnel is. Valóban vannak az etanolnak pozitív hatásai, ill. 10-20%-ot szerintem minden jármű kompenzál.
A rendszert elég jól átmoshatta, beleértve a vizet is, amivel a benzin nem elegyedik. Arra gondoltam, hogy valami karburátortisztító adalékot rakok az üzemanyaghoz, hogy az alapjárati fúvókát kitisztítsa. Nem tettem meg, ill. a karbit nem akartam szétszedni, mert nem értek hozzá, ill. nem annyira egyszerű szerkezet, mint a Ladán volt.
Pár napja vettem egy karbitisztító sprayt. Kicsit szkeptikus voltam vele. Hidegen kellett befújni a karbiba, majd az elérhető szennyeződést eltávolítani. Majd az autót elindítva újból bele (egyébként ettől a motor leállt, azt hittem, h felpörög tőle). A lényeg, hogy a viasszerű szutykot, ami a karbiban volt szépen feloldotta. Eddig úgy tűnik, hogy az alapjárat is visszajött szépen.
Ennek ellenére 20% etanolt később is rakok majd alkalomszerűen a benzinhez, h tisztán tartsa a rendszert. Motorba nem raknám.
Bocsánat,de ezt azért cáfolom!
Én csak rosszat tudok róluk mondani!
Meg mondom őszintén ha csak az az egy szerviz létezne,akkor se vinném többet oda a vasat!
Had osszak meg egy élményt veled!
Bizonyos S..."gyors"...i nevű adalékkal kapcsolatban!
Egy unokatesóm minden évben vett 2x a Honda Accord-jába!
Azt mondta, hogy nagyon jó meg hasznos!
Neki voltak üzemanyag gondjai, mert mindig eltömődött a rendszer.
Kitalálta,hogy tesz szűrőként egy női harisnyát valahová!Ez a bizonyos gyors nevű tisztító még az is feloldotta.A tankról 2-3 héten keresztül olyan mennyiségű valamit oldott le, hogy tele volt minden és eldugult tőle és napi 5-6 komplett tisztítást be kellett. vetnie.
Nem volt neki gyanús, hogy ezek mindig csak akkor történtek, amikor használta.
Lebeszélhetetlen volt.
Tegnap éppen ez miatt kellett az apja autóját hazahúznom Siófokról!
Lehet, hogy megint tisztított?
Ja és még akkor sem, amikor nekem belerakta a motoromba!
Nekem is napi 2-3 karbi le- karbi fel!
Igazán nincs mit. Ha megnézed, ezeknek az adalékoknak nagy része etanol(-származék), így szerintem emiatt külön ne adj érte pénzt. Ha át akarod pucolni mégis az üa. rendszert, ajánlanám a lejjebb írt E85-ös módszert. Teli tank benzinhez 1-2 liter E85. Ez még nem okoz durva alapjárat-ingadozásokat, meg fulladásokat, viszont ha valami szennyeződés van, akkor azt feloldja. Ennél többet nem érdemes hozzátenni, mivel csak a szívás van vele.
Ettől függetlenül, szerintem a Wynn's vagy STP adalék mehet bele, de csodát nem érdemes várni tőlük. ;)
Értem, és köszönöm a jótanácsokat.
Motornál szokás karburátor tisztító adalékot használni a benzinbe?
Lehet kapni ilyesmit STP név alatt fut 1-2 ezer FT. közt mozog.
Autóknál néha szokták használni, kérdés mennyire hatékony...
Még tavasszal próbáltam az etanolt (teli tankhoz kb. 6 litert), de nem érte meg. Az alapjárat elmászott, 4000 alatt fulladozott, hörgött, alig ment. Szóval szerintem hagyd ki az etanolt a GS-nél. (Ha már tankolsz, akkor max. 1-2 litert a teli tankhoz. Azt is csak pucolási céllal. Az indexes fórumon szokták ajánlani ezt az utóbbi módszert az üa. rendszer tisztítására, évi 1-2 alkalommal, persze futásteljesítmény függvényében.)
Én arra tippelnék, hogy az etanol kioldott némi szennyet az üa. rendszerből, és annak a maradéka lehet még bent. Lehet, hogy a sima benzin már "oldja" kellőképp a bentmaradt dzsuvát, hanem csak az E85-benzin keverék. Üzemanyagszűrőt cseréltél már? Lehet, hogy megoldaná a problémát.
Emberek erre varjatok gombot!
Swiftem össze vissza ugrál alapjárat közeli helyzetben,mint a GS!
Tankoltam bele etanolt 17 litert és 12 liter benzint!
Most nem ugrál!
Ezt már 2x játszottam el, közte egy tiszta benzines full tankolással!
A GS-be is kéne tenni?
Bár az nem injektoros!
Én simán átmosnám. De ha egy mód van rá, a karbit nem nagyon szerelgetném le-föl. Ha most még úgy-ahogy működik, hagynám, mert a szerelésekkel sérülhetnek a tömítések (szívócsonk, légszűrő csatlakozás...), és még rosszabb lehet az eredmény, mint most.
Ha nagyon szét akarod kapni, akkor csak átöblíteni érdemes. Úszóházat átmosni, fúvókákat kicsavarni, azokat is átöblíteni, esetleg a szívórészt, súber, pillangószelep környékét áttörölni.
Én sem láncfeszesség állításért mentem szervizbe elhiheted, hanem karbiszinkron miatt. Olajcserét, betét, szűrőcseréket meg egy két alkatrészt én is kicserélek otthon. De amihez nem értek nem erőltetem, aztán majd ha megtanultam és biztos vagyok a dolgomban megcsinálom otthon, amíg nem addig az olyan dolgokat arra bízom aki jobban ért hozzá mint én
Faterom egyébként autószerelő, tehát az elektromos szerszámokon kívül szinte van minden, de ő is úgy van vele, hogy ha valamihez nem ért, nem is esik neki.....most elvittem karbiszinkronra a gépet, legközelebb elég lesz kölcsönkérnem egy műszert.....ha nem láttam volna hogy csinálják még most is ott állnék a motor felett
No és akkor folytatódjon ez a csodás hétfő reggel