Most készül a Transalpina. Új aszfalt végig szinte, csak pár km murva volt,de az is jól járható és készülőben ott is az aszfalt. Volt egy szakasz ami táblával jelölve forgalom elől lezárt az építés miatt, de mi átmentünk és nem volt probléma. Azt viszont tudni kell, hogy nagyon hosszú út, van vagy 120 km, és nagyon technikás meg meredek néhol. Szóval nagyon kicsi átlagsebességet lehet számolni, nincs mese, a 67 C-re egy egész napot kell számolni.
Kis élménybeszámoló, mert büszke vagyok a Suzukimra:
Hazaértünk Erdélyből, a kis GS megmászta a Fogarast is, átmentünk a Kárpátok túloldalára vele. Az egész utat jól bírta két személy 1 nagy doboz és két kicsi oldaldobozzal, , Fogarason fent annyi autó volt, hogy kuplungoltunk sokat és a kocsisorok mellett mentünk el, a hegytetőn már hiába húztam be , ment a motor . Picit túlmelegedett és innentől "automata láncolajzásom lett" :) Nem tudom, melyik szimering adta meg magát, de a lánc oldalán csöpög az olaj , fél litert kapott 1500 km-en utántölve.. Ősszel szervíz lesz, addig meg brigéciol.. , de ez a legjobb motor a világon, a legtöbb tankoláskor autópálya nélkül 3.8-4.5 között fogyasztott és kegyetlen strapa helyeken is elment, a lényeg, hogy még élünk, a motor is meg mi is. :)
Patentszem nem lesz "túl gyenge láncszem" az 50 lovas méneshez? Lehet, hogy elég, csak kérdezem, mert olvastam már mindenfélét a patentszemről: volt, aki esküdözött, hogy a 100 lovas gépén milyen jó, nem szakad tőle a lánc, más meg a 125-ös 2T gépére se szívesen rakja. Hol az igazság...? A kettő között félúton? :)
Láncrol én a sprayes dzsuvát néha le szoktam mosni kis gázolajjal, ügyelve hogy a gumira ne nagyon jusson... hátha tovább bírja meg hátha nem nől meg a vesztesége h telimegy minden retekkel... speciel láncösszenyomó szerszámot énse vettem mert láttam h elég fogyatékos szerkezet, inkább veszek patentszemet, akkor könnyebben szerelhető az egész. pl crossnál le szedem mindig a láncot, ugy jobban el lehet takarítani... aztán van sok dolgo ami elsőre nehéznek tűnik aztán közben semmi bonyolult nincs benne:) én a vezérlés mikéntjét nem értettem, de megmutogatták és azota megy:) najo tegyük hozzá 4T motort nem is láttam előtte...
nem ugy értettem h letölteni egy manualt pl, hanem ha vmit nem tud akkor meg lehet kérdezni pl itt embereket h mit hogyan kellene ha vmi nem tiszta. jo persze akad neten is oan aki csak okoskodik, de azért ha többen ugyanazt mondják akkor talán igaz lehet.
Öszintén szolva nekem sincsen teszterem, havertol kértem kölcsön és az is szar volt... Vmi barom leejtette és összevissza elállítodott meg szétesett. 2t a 4ből meg tudtam csinálni, ezzel végigmentem a hengereken... Aztán találtam egy egyszerű olcso és jo megoldást am imég pontosabb is az oránál. csövekbőlvan csinálva, olaj van beletöltve és az bedugva a vákumcsövek helyére. ha legközelebb szinkront akarok állítani összedobok egy ient. Nagyon szivesen segítenék az órákkal is, de szerintem az utat nem élné tul. Viszont ha gondolod megkeresem azt a házi készítésű dolgot:)
Egy röpke kérdés. Milyen volt az útminőség a transalpinán?
Transzfogarason voltam már többször is, motorral csak ítélet időben, de a transalpinán még soha. Googleban rá is kerestem, a képtalálatoknál főleg murvás útszakaszokról vannak képek.
Engem a murva nem igazán zavar, de mást lehet, hogy igen. A nyáron még jó lenne legalább egy nagyobb gurulást megejteni, és tetszene. Már össze is dobtam egy 2-3 naposra való útvonalat.
A motorradnál vásárlóként nekem is volt érdekes tapasztalatom (szervizt soha nem csináltattam náluk).
Új km spirál kellett, kérdezték mibe..nyilván. Aztán mikor megtudták, hogy öreg a motor,gondolták jó lesz abba az után gyártott is (mondom wtf.. igényes már nem is lehetek?). Mondom jó, mennyi az után gyártott? Nem sok, 4ezervalammennyi. Mondom, jó, és a gyári? Nézem. Hoppáhoppá, az csak 3ezer.
Nem az ár motivált, mert nem preferálom az után gyártott holmikat, még ha kicsivel olcsóbbak is..ha olcsóbbak egyáltalán.
Am meg mindig mindent tudtak szerezni a GS-emhez, ha szükségem volt valamire; igaz 3szor is megkérdezik, mire elhiszik mibe kérem.
Hol is kezdjem...
légszűrőt cseréltek 6000-nél a fogyasztás +1 liter a teljesítmény -30 LE
Visszavittem és azt a választ kaptam hogy nem a GYÁRI légszűrőt rakták be mert az drága! (A suzuki gyárt légszűrőt is? )
Utána kicsit jobb lett de 4 rongyom bánta.
12000-nél olyan csörgő hang jött ki a motorból hogy attól féltem mikor hullik szét! Válasz: ö nem hal semmit! (M5 bevezető 200 autó/perc persze hogy nem hall semmit hisz még az ordibálást se lehetett hallani.)
24000-nél kértem szelephézag ellenőrzést és karbi takarítást és szinkront. 30 rongyot kért,de hozzá se nyúlt.( A szelepfedél tömítést és a karbi csavarokat előtte megjelöltem,de sértetlenek voltak)
Nyilván, mindenki annak rugaszkodjon neki, amire úgy érzi, hogy képes is befejezni. Most egy olajcsere miatt én se viszem szervizbe, de ha már nincs meg a szerszám (és/vagy a kellő tudás), akkor inkább megkérek valaki hozzáértőt, hogy segítsen/felügyeljen/csinálja meg.
A fékek annyira okosan vannak már megtervezve hogy nagyon bénának kell lennie az embernek hogy elrontsa a dolgot.De egy lánccserének nem állnék neki mert nincs szerszámom,kölcsön nem kérek,és 5 rugóért a láncspray-s,dzsuvás cuccot nem tapizom.
Ugyanez van a szinkronnal.Van olyan gép amin igen trükkös állítgatni.De egy alapszintű csereszervíz fékfolyadékkal meg hűtőfolyadékkal egy átlagos műszaki érzékő embert megtámogatva a netről letöltött service manuallal nem ijeszthet meg.
Én ezt speciel arra értettem, ha valaki nekiáll "barkácsolni" a megfelelő tudás nélkül. Írta lejjebb Masterbiker, hogy le lehet tölteni a netről szinte mindent, és az alapján házilag megjavítani.
Eddig OK, de ha valaki tényleg csak műkedvelő, és csak úgy nekiáll szerelgetni, nem biztos, hogy a kívánt végeredményt kapja. Erre írtam, hogy ha valaki pl. a fékkel játssza el ezt, nem lesz túl jó vége.
Ezzel a DIY (szereld magad) dologgal csak óvatosan. Meglehet a legprofibb szerszám, ha a szükséges tudás valakinél hiányzik, és ezzel csak több kárt csinál. Az is előfordulhat, hogy az addig (félig-meddig) működőképes motor üzemképtelen lesz, aztán jöhet az utánfutó stb.
Vagy akkor sem ajánlott szerintem a házi barkácsolás, ha biztonsági cucc szereléséről van szó, pl. fék. Lehet, hogy pofonegyszerű a fékbetét cseréje annak, aki már látta, hogyan kell. De ha egy amatőr nekiáll cserélni a netről túrt leírás alapján, és jön egy váratlan hiba (pl. a fékdugattyúkat vissza kéne lökdösni valahogy, netán levegős lesz a fékrendszer stb.), akkor csak széttárt kézzel áll és szentségel, hogy miért nem vitte inkább szervizbe.
Nem olyan biztos az. Én például kamaszkorom óta makettezem, sok kis apró, precíz dolgot raktam össze és festettem, amióta van autóm, azt is nézegetem, a műszaki dolgokhoz kábé értek, viszont nem értek a motor szereléséhez, sosem tanultam. Például a bukócső felszerelésével is meggyűlt volna a bajom, pedig tök egyszerűnek tűnt. Otthon szerelve valszeg szépen megindult volna lefelé a motorblokk, mert valamire nem gondoltam. Ehelyett egy szerviz pikk-pakk megcsinálta, egyéb dolgok mellett. Természetesen csak megbízható, nem lehúzó és jó árú szerviz jöhet szóba.
Tudod, az a bizonyos kalapácsütés, amikor tudják, hova kell "ütni".
A szervízkönyv is DIREKT TILTJA a gázoljat - mivel az kioldja a szemek közti zsírt is.
Lánctisztításhoz PETRÓLEUMOT használj, ha jót akarsz megadnak.
Brigéciol is jó (98%-ban petroleum az is, szóval csak drágább, de a hatás ugyan az)
Nekem csak az a szem a gond.....mert ha az leesik, akkor onnantól kezdve szívás.......
Próbáld ki a Kék hold nevű motorszervizt. Nekem bevált.
Hazaértünk Erdélyből, a kis GS megmászta a Fogarast is, átmentünk a Kárpátok túloldalára vele. Az egész utat jól bírta két személy 1 nagy doboz és két kicsi oldaldobozzal, , Fogarason fent annyi autó volt, hogy kuplungoltunk sokat és a kocsisorok mellett mentünk el, a hegytetőn már hiába húztam be , ment a motor . Picit túlmelegedett és innentől "automata láncolajzásom lett" :) Nem tudom, melyik szimering adta meg magát, de a lánc oldalán csöpög az olaj , fél litert kapott 1500 km-en utántölve.. Ősszel szervíz lesz, addig meg brigéciol.. , de ez a legjobb motor a világon, a legtöbb tankoláskor autópálya nélkül 3.8-4.5 között fogyasztott és kegyetlen strapa helyeken is elment, a lényeg, hogy még élünk, a motor is meg mi is. :)
Transzfogarason voltam már többször is, motorral csak ítélet időben, de a transalpinán még soha. Googleban rá is kerestem, a képtalálatoknál főleg murvás útszakaszokról vannak képek.
Engem a murva nem igazán zavar, de mást lehet, hogy igen. A nyáron még jó lenne legalább egy nagyobb gurulást megejteni, és tetszene. Már össze is dobtam egy 2-3 naposra való útvonalat.
http://www.sportmotor.hu/motor...
Új km spirál kellett, kérdezték mibe..nyilván. Aztán mikor megtudták, hogy öreg a motor,gondolták jó lesz abba az után gyártott is (mondom wtf.. igényes már nem is lehetek?). Mondom jó, mennyi az után gyártott? Nem sok, 4ezervalammennyi. Mondom, jó, és a gyári? Nézem. Hoppáhoppá, az csak 3ezer.
Nem az ár motivált, mert nem preferálom az után gyártott holmikat, még ha kicsivel olcsóbbak is..ha olcsóbbak egyáltalán.
Am meg mindig mindent tudtak szerezni a GS-emhez, ha szükségem volt valamire; igaz 3szor is megkérdezik, mire elhiszik mibe kérem.
légszűrőt cseréltek 6000-nél a fogyasztás +1 liter a teljesítmény -30 LE
Visszavittem és azt a választ kaptam hogy nem a GYÁRI légszűrőt rakták be mert az drága! (A suzuki gyárt légszűrőt is? )
Utána kicsit jobb lett de 4 rongyom bánta.
12000-nél olyan csörgő hang jött ki a motorból hogy attól féltem mikor hullik szét! Válasz: ö nem hal semmit! (M5 bevezető 200 autó/perc persze hogy nem hall semmit hisz még az ordibálást se lehetett hallani.)
24000-nél kértem szelephézag ellenőrzést és karbi takarítást és szinkront. 30 rongyot kért,de hozzá se nyúlt.( A szelepfedél tömítést és a karbi csavarokat előtte megjelöltem,de sértetlenek voltak)
Ugyanez van a szinkronnal.Van olyan gép amin igen trükkös állítgatni.De egy alapszintű csereszervíz fékfolyadékkal meg hűtőfolyadékkal egy átlagos műszaki érzékő embert megtámogatva a netről letöltött service manuallal nem ijeszthet meg.
Eddig OK, de ha valaki tényleg csak műkedvelő, és csak úgy nekiáll szerelgetni, nem biztos, hogy a kívánt végeredményt kapja. Erre írtam, hogy ha valaki pl. a fékkel játssza el ezt, nem lesz túl jó vége.
Vagy akkor sem ajánlott szerintem a házi barkácsolás, ha biztonsági cucc szereléséről van szó, pl. fék. Lehet, hogy pofonegyszerű a fékbetét cseréje annak, aki már látta, hogyan kell. De ha egy amatőr nekiáll cserélni a netről túrt leírás alapján, és jön egy váratlan hiba (pl. a fékdugattyúkat vissza kéne lökdösni valahogy, netán levegős lesz a fékrendszer stb.), akkor csak széttárt kézzel áll és szentségel, hogy miért nem vitte inkább szervizbe.
De hát mindenki a maga belátása szerint.
Nagyon sokat segített!
Szia
milyen igaz:" Tudod, az a bizonyos kalapácsütés, amikor tudják, hova kell "ütni" "
Tudod, az a bizonyos kalapácsütés, amikor tudják, hova kell "ütni".