Láncolajzóhoz: én is megcsináltam, részben McCoi -s, mármint a szivattyú meg a tartály. A vezérlés saját. A saját épített fedélzeti információs kijelző vezérlője hajtja, igaz a sebesség figyelés még nincs benne, viszont eső érzékelő már van. Tapasztalatok: szépen egyenletesen kent lánc, középsztenderen megforgatott kerék patentül könnyen fut, a lánc nem akadozik, tiszta.
Egyéb olajnyom a láncon kívül nem tapasztalható. Nekem a kis fogaskeréknél adagol kétoldalon, így csöveket sem lehet látni.
Olajnak én láncfűrész olajat használok, és nekem bevált, s mindig akad egy - két deci otthon. Olajfogyasztás minimális, 1 decivel ezer km -ekben lehet számolni, pontosan nem tudom megmondani, mert ha már fogyott belőle és mentem valami nagyobb útra, akkor utántöltöttem.... egyszóval megérte megcsinálni, a sprayt meg elfelejtettem.
Arról nem beszélve, hogy az 1.2 -es banditon azóta nem állítottam a láncfeszességen, mert nem kellett...
Mind a két karburátoron van csavar. Gyárilag azt hiszem egy csőben van, ami fémsapkával le van zárva. Ha rajta van akkor a fémsapkát el kell távolítani, hozzáteszem, nekem nem volt rajta ha emlékeim nem csalnak, sőt a banditámon sem. Egyébként a banditon is alulról vannak a csavarok, egy nagyon rövid csavarhúzóval állítottam azon is, persze nem volt egy nagy élmény... azon 4 karbi van :)
HA gondolod, és megéri neked egy kis motorozzással egybekötni (130km) akkor ugorj le hozzám, és 30 perc alatt felrakjuk a vasra a dolgokat.
Egy pici olajtartály kell (lada kuplung olajtartály)- vagy akármilyen kis tartály, üveg...stb.
Egy mágnescsap kell csak. ez vagy megveszed, vagy megveszem neked a vaterán
Csővek meg vannak még nekem.
Tehát csak 1 tankodba kerül, meg kb 5000ft-ba. És soha többet nem kell fújkálnod a láncod.
A munkadíj meg? mondjuk 1 üveg hideg cola:-))
Megnéztem közben a gépkönyvet is, az azt írja, hogy a bal oldali karbi alján van egy csavar (pilot screw), és azt kell tekergetni. Ezzel csak az a probléma, hogy alatt van ugye a blokk és oda valami miniatűr csavarhúzó kéne, vagy ami elérhetőbb, azt egy flexibilis szárú csavarhúzó.
Közben vettem egy Puig plexit a gépre, mintha lenne valami pozitív hatása, az eddigi 90-100 helyett 110-120-ig még egyenes háttal lehet ülni, nem akar letépni a szél. (Persze lehet, hogy csak én érzem így...)
Jó meleg volt ma, de gondoltam meló után egy geoláda megkeresése belefér...
Bugyi mellett van egy geoláda. A leírás szerint 10 m-re az uttól van elrejtve. Azonban mint kiderült jó 1km-t kellett bemenni egy földúton az erdőbe, ahol a földúttól 10-m-re volt a geoláda rejtek.
No addig egy jó 200m-es szakaszon 10-15cm homokkal fedett nyomvályús hepehupás út. A GS folyton ásta el magát, farolt ki és csúszott el az első kerék. kb . ugyan ez volt a haverom DL650 ével is. Minden esetre perecelés nélkül meglett a geoláda.
Szegény motornak ez nem nagyon használt a hengerfej hőmérséklete volt hogy felment 145 fokra is. No meg a sok kuplungolás...
Úgyhogy felavattam a GS-t homokos erdei úton... Ja persze úgy elröpült az idő össz-vissz cirka 50-55km-t mentem, de majdnem három órámba került mindenestül. Kb. úgy elfáradtam mintha 200km-t mentem volna, viszont nagyon élveztem
Ennyi pénzért kezdek én is gondolkodni a projecten.
Ha tolod neki az olajat akkor természetesen olyan lesz minden.
De épp a hétvégén mondta Erik, hogy a Mcoi valami 2 percenként cseppent egyet.
No most nekem 36 sec-ként cseppent és néhol olyan
már készül az új elektronika, azzal már nem lesz gond:-)))
de így sincs, hiszen ha olyan akkor a majrécsík 1cm-re kap max egy kicsit
Egyéb olajnyom a láncon kívül nem tapasztalható. Nekem a kis fogaskeréknél adagol kétoldalon, így csöveket sem lehet látni.
Olajnak én láncfűrész olajat használok, és nekem bevált, s mindig akad egy - két deci otthon. Olajfogyasztás minimális, 1 decivel ezer km -ekben lehet számolni, pontosan nem tudom megmondani, mert ha már fogyott belőle és mentem valami nagyobb útra, akkor utántöltöttem.... egyszóval megérte megcsinálni, a sprayt meg elfelejtettem.
Arról nem beszélve, hogy az 1.2 -es banditon azóta nem állítottam a láncfeszességen, mert nem kellett...
Lehet, hogy hülye kérdés, de a láncolajozóval nem lesz minden csupa olaj? Vagy elég sűrű olajat töltesz bele és/vagy ritkán csepegtetsz?
Amikor láncspré híján motorolajjal kentem be a láncot, majd' nyakig összefröcskölt mindent. Lehet, hogy túl sokat löttyintettem rá...
HA gondolod, és megéri neked egy kis motorozzással egybekötni (130km) akkor ugorj le hozzám, és 30 perc alatt felrakjuk a vasra a dolgokat.
Egy pici olajtartály kell (lada kuplung olajtartály)- vagy akármilyen kis tartály, üveg...stb.
Egy mágnescsap kell csak. ez vagy megveszed, vagy megveszem neked a vaterán
Csővek meg vannak még nekem.
Tehát csak 1 tankodba kerül, meg kb 5000ft-ba. És soha többet nem kell fújkálnod a láncod.
A munkadíj meg? mondjuk 1 üveg hideg cola:-))
Közben vettem egy Puig plexit a gépre, mintha lenne valami pozitív hatása, az eddigi 90-100 helyett 110-120-ig még egyenes háttal lehet ülni, nem akar letépni a szél. (Persze lehet, hogy csak én érzem így...)
Szép napot!
Persze volt, de én soha nem veszek ki semmit, mert a geoládakeresés ötletek ad-hoc jönnek és olyankor nincs nálam semmi így ki sem veszek.
Jó meleg volt ma, de gondoltam meló után egy geoláda megkeresése belefér...
Bugyi mellett van egy geoláda. A leírás szerint 10 m-re az uttól van elrejtve. Azonban mint kiderült jó 1km-t kellett bemenni egy földúton az erdőbe, ahol a földúttól 10-m-re volt a geoláda rejtek.
No addig egy jó 200m-es szakaszon 10-15cm homokkal fedett nyomvályús hepehupás út. A GS folyton ásta el magát, farolt ki és csúszott el az első kerék. kb . ugyan ez volt a haverom DL650 ével is. Minden esetre perecelés nélkül meglett a geoláda.
Szegény motornak ez nem nagyon használt a hengerfej hőmérséklete volt hogy felment 145 fokra is. No meg a sok kuplungolás...
Úgyhogy felavattam a GS-t homokos erdei úton... Ja persze úgy elröpült az idő össz-vissz cirka 50-55km-t mentem, de majdnem három órámba került mindenestül. Kb. úgy elfáradtam mintha 200km-t mentem volna, viszont nagyon élveztem
Kis lakatolás és megmarad egy tank benya ára.