Ez is GS probléma. A tankban egyébként van még benzin, csak nem lehet teljesen kifogyasztani. A probléma a belső (a tankon lévő) csapnál keresendő. A csap nem a legalacsonyabb ponton van, ez tulajdonsága a típusnak. Probléma lehet, hogy a normál állásban egy csövön keresztül kapja a naftát, ami ugye felfelé áll így egy bizonyos szint alatt nem kap benyát a moci, ilyenkor jön a tartalék. Ha ez a cső átereszt, akkor egyszerűen kifogy a benzin tökig, és ilyenkor már hiába tekered tartalékra. Vagy egyszerűen valamiért rövidebb a cső a kelleténél. Itt kell keresni a problémát....
Nem vettem észre. Szépen leforogja a fokozatokat, csak 6. teligáznál csinálja. Mondjuk nem zavar, mert nem szoktam sergetni neki annyira, télen meg pláne.
Miután megállt,eltoltam egy kúthoz,és ott 19l-t tankoltam bele.Tehát teljesen üres volt a tank.Ezért furcsa.Mert kb. 15km-rel azelőtt tettem át tartalékra,és teljesen üres tankra elfogyott a benzin.Nem értem,mi ez.
Az alkohol (E85) elegyedik a vízzel, tehát kipucolja. Ez még nagyon kis mennyiség, a tömítéseknek nem árt és át sem kell állítani a fúvókákat, gyújtást (nem is nagyon lehetne ). Tehát semmi baja nem lesz ennyitől.
Nem lehet, hogy a leüllepedett üzemanyaggal van a gond, tele szennyeződéssel, esetleg vízzel?
A múltkor nekem is belement egy kis víz a tankba...
Miután lemostam a gépet, kinyitottam a tanksapkát, és a tankszáj körüli peremről belelöttyent egy korty víz. Gondolom ez az alján szépen helyet foglal, és több hasonló esettel, meg pancsolt benzinnel felhalmozódhat egy nagyobb mennyiség...gondolom én.
Ezért nem merek nagyon a tartalékra hagyatkozni. Ha át kell rakni, akkor már keresem is a legközelebbi kutat.
Nálam van még egy dolog.Úgy tudom,hogy a tartalék 4,3l benzin.Ennek ellenére kb. 15km-t tudtam csak megtenni vele,és csontra kifogyott a tank,19l-t tankoltam.Még szerencse,hogy volt a közelben egy kút.
A fogyasztás amúgy rendben van 4,5l/100km,tehát amiatt nem lehet.
Most már pontosan fogom mérni tartalékra állítás után a km-t.
Nagyon nem értem az egészet.
Nem, ez más. Független attól, hogy mennyi benzin van a tankban. Szerelő azt mondta, hogy a karbik nem a hideghez vannak állítva, és hidegben eleve nagyobb gázállással dolgozik ugyan úgy a motort, mint rendes motorozásra alkalmas időben, és ahhoz a tempóhoz már nem tud elég benyát jutattni a motorba. Különben is hülye aki fagypont körüli hőmérsékleten gyorsan akar motorozni.
Normális időben nem taasztaltam ilyet, pedig egyszer utassal egy 20 kilométeres szakaszon végig 160 felett mentünk.
Életemben kétszer tettem tartalékra a motort, de akkor mindig addig mentem, amíg le nem állt 200-220 km között mindig tankolok.
Nekem sose kell megállnom! megyek és érzem h megtorpan, dadog, lenyúlok áttekerem a csapot....és szinte azzal az ütemmel (na jó kb 3 másodperces fáziskéséssel) újra húz és tökéletesen megy! mindez menetközben tempótól függetlenül.
Több dolog is lehet.
1. Falsot szív a benzincsap vákum rendszere, meg kell nézni a vákumcsövet, nincs -e kirepedezve, a csatlakozásoknál nem lazult -e meg. Kiszakadásra ellenőrizni a csap membránját. Parasztosan: Lehúzod a vákumcsövet, megszívod, ráteszed a nyelved, ha tartja a vákumot akkor jó.
2. Eldugult a csap szűrője, ezért csak részlegesen engedi a naftát.
3. Leszűkült a tűszelep fúvókája a karbikban a jófajta benzin adalékoktól, vagy a téli állásban. Ugyanez az ok, nem tud kellő mennyiségű benzin átfolyni.
Az, hogy ha kifogy a benzin a karbiból, átállítod a csapot és leáll az normális. Ez azért van, mert a karbiknak tele kell folyni, ahhoz meg idő kell. Ilyenkor én kirakom üresbe, vagy húzom a kuplungot, gurulok, majd csak finom gázzal szépen tovább megyek. Némi rángatás és nem áll le.
Egyébként az, hogy kifogy a karbiból a benzin semmi képp sem jó, nekem soha nem fogy ki, sőt a rendszernek azt is bírni kell, ha tegyük fel 20L zabálna a gép. Érdemes megnézni, mert az hogy időnként leritkul a keverék, azon túl, hogy megáll a moci, még kártékony is lehet, tudni illik a ritka keverék magasabb hőfokon ég. Ez pedig károsítja a motort....
Nem kell ehhez 160-as "hiperűrsebesség", nekem elég volt a kényelmes 100-110 is. Úgy látszik, hogy a vákuumos rendszer miatt nem lehet menet közben átállítani, újra be kell röffenteni a motort - vagy hasonló... nem vagyok annyira műszaki szaki
igen már tartalékkal kellett mennem. tök hasoló volt a szituáció.
val. színű csak ez volt a gond , csak megijedtem , hogy a"nagyobb" sebességet nem komázza a GS-em (csak szomjas volt ! )
Nem kellett tartalékra átrakni? Múltkor én is úgy jártam, hogy már elkezdett rángatni alattam, menet közben át is állítottam tartalékra, húzom-húzom a gázt, majd hööööör-höööörrr, leáll. Út szélén pár perc várakozás, átállítottam PRI-re a benzincsapot, úgy már a tartalék csövön is volt rendesen benya, pöcc-röff, GO!
Üdv ! kis segítséget kérek !
autópályán mentem és elkapott az agylobb !
tartósan 160 körül mentem és Q-ra élveztem.
a kihajtónál kb 100-ra lassultam, és a motor elkezdett
dadogni, mintha nem kapna benyát. még menet közben
állítottam a benzincsapon , de tök leállt amotor.
pár perc múlva indítóztam, és simán indult . kb 5km után, normál tempóban megint eljátszotta, de végül is hazaértem.
benzin van, olajszint O.K. ilyet még nem csinált ...
ha tudtok tippett mi lehet , ( éjszaka volt, kánikuláról szó nem lehet)
Amúgy itt a fórumon is szinte mindenkinek eltérő, hogy ha átállítja tartalékra, hány liter megy bele...
Gondolom azzal a pár literrel nem fogom agyonvágni a teljesítményt jelentősen, ugye?
A múltkor nekem is belement egy kis víz a tankba...
Miután lemostam a gépet, kinyitottam a tanksapkát, és a tankszáj körüli peremről belelöttyent egy korty víz. Gondolom ez az alján szépen helyet foglal, és több hasonló esettel, meg pancsolt benzinnel felhalmozódhat egy nagyobb mennyiség...gondolom én.
Ezért nem merek nagyon a tartalékra hagyatkozni. Ha át kell rakni, akkor már keresem is a legközelebbi kutat.
A fogyasztás amúgy rendben van 4,5l/100km,tehát amiatt nem lehet.
Most már pontosan fogom mérni tartalékra állítás után a km-t.
Nagyon nem értem az egészet.
Normális időben nem taasztaltam ilyet, pedig egyszer utassal egy 20 kilométeres szakaszon végig 160 felett mentünk.
Életemben kétszer tettem tartalékra a motort, de akkor mindig addig mentem, amíg le nem állt
Több dolog is lehet.
1. Falsot szív a benzincsap vákum rendszere, meg kell nézni a vákumcsövet, nincs -e kirepedezve, a csatlakozásoknál nem lazult -e meg. Kiszakadásra ellenőrizni a csap membránját. Parasztosan: Lehúzod a vákumcsövet, megszívod, ráteszed a nyelved, ha tartja a vákumot akkor jó.
2. Eldugult a csap szűrője, ezért csak részlegesen engedi a naftát.
3. Leszűkült a tűszelep fúvókája a karbikban a jófajta benzin adalékoktól, vagy a téli állásban. Ugyanez az ok, nem tud kellő mennyiségű benzin átfolyni.
Az, hogy ha kifogy a benzin a karbiból, átállítod a csapot és leáll az normális. Ez azért van, mert a karbiknak tele kell folyni, ahhoz meg idő kell. Ilyenkor én kirakom üresbe, vagy húzom a kuplungot, gurulok, majd csak finom gázzal szépen tovább megyek. Némi rángatás és nem áll le.
Egyébként az, hogy kifogy a karbiból a benzin semmi képp sem jó, nekem soha nem fogy ki, sőt a rendszernek azt is bírni kell, ha tegyük fel 20L zabálna a gép. Érdemes megnézni, mert az hogy időnként leritkul a keverék, azon túl, hogy megáll a moci, még kártékony is lehet, tudni illik a ritka keverék magasabb hőfokon ég. Ez pedig károsítja a motort....
val. színű csak ez volt a gond , csak megijedtem , hogy a"nagyobb" sebességet nem komázza a GS-em (csak szomjas volt !
autópályán mentem és elkapott az agylobb !
tartósan 160
a kihajtónál kb 100-ra lassultam, és a motor elkezdett
dadogni, mintha nem kapna benyát. még menet közben
állítottam a benzincsapon , de tök leállt amotor.
pár perc múlva indítóztam, és simán indult . kb 5km után, normál tempóban megint eljátszotta, de végül is hazaértem.
benzin van, olajszint O.K. ilyet még nem csinált ...
ha tudtok tippett mi lehet , ( éjszaka volt, kánikuláról szó nem lehet)