nekem is volt egy ilyen tapasztalatom mikor mentünk pályázni kakucsra oda vissza autópálya, ott meg azért húztam 8000-ig mondom most biztos kurwa sokat fog enni és mégis csak 4,5 -re jött ki a fogyasztás... nem is igazán értettem
Nem azt írtam, hogy a legalacsonyabb fokozatban kell menni, hanem a legmagasabban! (értsd: nem 1., hanem 6.) :)
Annyit meg azért feltételezek minden - minimálisan is hozzáértő - motorosról, hogy nem 1.-ben próbál (pozitív) fogyasztási rekordot dönteni... (Persze negatív rekordot csakis és kizárólag egyesben, lehetőleg leszabályozás közelében, álló helyben, gumit égetve érdemes próbálkozni. Ha jól csinálja valaki, egy motorgenerál lehet a bónusz! )
Nagyon régen, amikor fel lett újítva a GS-em, be kellett járatnom. Akkor mentem 1000 kilométert max 4ezres fordulat mellett, és így volt 4-4,2es fogyasztásom. Csupasz időkből meg emlékszem olyanra hogy stabil 120, városon belül 100-zal jártam le pestről szegedre és akkor is csak 4,5 körül evett. TattoedAngel elvileg nagyobb tempóval szokott haladni, mint az átlag GS felhasználók, és azt hiszem neki is keveset eszik a motor.
Köszi a választ!Pont ez az!3000-3500,de Dipshit 6000-7000.es fordulatról beszél.Én még nem végeztem,pontos mérést,de mintha a GS kevésbé lenne érzékeny a magasabb fordulatokból adodó fogyasztás növekedésre,sőt mintha az optimum magasabb tartományokban lenne.Persze lehet,hogy tévedek.Ezért volt nekem nagyon érdekes Dipshit bejegyzése.
A duma pontosabban úgy szól, hogy a motor akkor fogyaszt a legkevesebbet, ha:
- a legmagasabb sebességfokozatban van,
- a legkisebb gázadás mellett
- a legalacsonyabb (rángatás nélküli) fordulaton megy.
Ez a tapasztalatok szerint 6.-ban 60-70-es tempó, 3000-3500-as fordulaton.
Csak ugye a hátulütők:
1.) Kinek van türelme 60-nal tötymörögni? Az idő pénz...
2.) Innét hiába akar valaki gyorsítani, előzni, meg se mozdul a gép.
3.) Ha országúton vagy forgalmasabb úton megy vki, a kamionok stb. előzni kezdik, az meg nem túl kellemes érzés.
Szóval marad a 90-100-as tempó, ahol már rendesen lehet haladni, meg a kamionok se nyomnak agyon.
Ilyesmit én is tapasztaltam,mintha magasabb fordulaton kevesebbet fogyasztana. Pedig az a standard duma,hogy 4000-5000fordulatnál fogyaszt a legoptimálisabban a legtöbb motor.Ez kicsit furcsa,nem?Ennek akkor mi lehet a magyarázata?
A kagylósnál nekem sem!Pedig azt mondják, hogy ez meg az öemvé prémiuma külhoni benyó.Csak e kettő.
A többi a királyi olajtársaságé, még a fent említett kutakon is!
Legjobb fogyasztásom a közelmúltból, az valami 4,7 liter volt. 120as Vmax, lájtos szerpentinezés.. alig volt 7000 alatt a fordulatszám a kanyargós részeken. Amikor meg nem hajtom hanem 5500 nál elváltok akkor 5-5,2.. Nem mintha sokat számítana.. de túrán nem jönne rosszul ha csak 350-enként kéne megállni.
Lehet hogy közrejátszik a fogyasztásban, hogy keményeket szoktam rajtolni.. nincs még 10ezer a hátsó gumimban, de már nézelődök, hogy mit vegyek
Jujj! Az durva. Nálam minden a gyári értéken van, nem lett hozzányúlva. Az a 380 feletti az a legextrémebb eset (nyáron, folyamatos egyenes haladás, takarékos stílusban. De jó időben stílustól és terepviszonyoktól függöen akkor is 320-350 között van a tartalék. Lehet az is számít hogy F-es vagy nem, meg én úgy tankolok, hogy rajta ülök, egyenesben tartom, és a peremig feltöltöm rendesen.
Ez a különbség nekem is feltűnt, bár nálam eddig az volt a TOP fogyasztás, ami nálad a legtakarékosabb. :-)
Én ezt betudtam a változó terepviszonyoknak, meg a hőmérséklet különbségnek. A hőmérséklettől nagyon függ! Én minden tankoláskor nullázom a számlálót és figyelem mikor éri el a tartalékszintet. A legnagyobb kánikulában ez volt már 385 km is, ősszel meg 296!
Most tavasszal is ahogy melegedett az idő, egyre tovább bírta. Eleinte 306, aztán 310 felett. Tegnap 328-nál értem haza, és még mindig nem hörrent le. (iszonyat melegünk volt tegnap mindkettőnknek)
Viszont én a teljesítményben éreztem különbséget, és nálam is az AGIP az egyik favorit. Mikor azzal nyomtam tele, hirtelen harapósabb lett. Olyan, mintha kaptam volna pár plusz lóerőt.
Én simán el tudom képzelni, hogy egyes kutak pár százalékban már hígítják bioetanollal a benzint. Bár egy ismerősöm azt mondja, hogy ez hülyeség, meg minden kútnál MOL benzin van. (bár ettől még utólag lehet hígítani :-) )
Mindenesetre ezek a kis különbségek már nekem is feltűntek.
Hmmm.Érdekes.Számos tesztet olvastam benzinösszehasonlításokról.Ott a saját tapasztalatom jött ki.Tökmindegy hol tankolsz.Úgyhogy ahol rámjön ott küldöm meg a tankot.
Motornál evidens mert 200-220 után sikít de volt már 160-nál.És mivel már tóltam 4 km-t inkább tankolok.
Legtöbb tankolásom a helyi madaras tesco olcsó kútján teszem.
Mért is?
Mert a kút nem régi KB 5 éves és újonnan épült.Tehát nem hinném hogy rozsdalé megy a tartályokba mert még AFOR kút volt régen.Azonkívül a kutas személyzet nem mahinálhat sem az úrákal sem a benzinnel mert nincsen személyzet csak a kutyaólban güriző néni.
A tanker személyzet mahinálhat de azt mindegyik kúton teheti.
Azonkívül az OMV-n kívől egyik társaság sem hozz ausztriából az anyagot.
Motorba nem régóta kocsiba nagyon régóta tankolok ilyet.Nem megy tönkre már régóta benzintől és a héten mentem egy astra H-val (benzines 1,6-os)evvel az üzemanyaggal egy tankal 790 Km-t és még volt benne KB 50 km a fedélzeti számítógép szerint.
Tehát többet sem eszik a kocsi csak az üzemanyag miatt.
Úgyhogy szerintem ez a üzemanyagmizéria egy városi legenda.
Kedves Fórumozók, AKMT-sek!
Sajnos tavasszal meg kellett válnom szeretett masinámtól autó vásárlása miatt. (motorral nem mertem bevállalni napi 180 km-t)
Ami hátramaradt a masina után az egy komplett kipufogórendszer 2 tömítéssel, brutális hanggal. Azért cseréltem le, mert sokszor kellet hajnalban indulnom lakótelepről és nem nézték jó szemmel, hogy mennydörgésként végigviharzok a panelek között. 5 csavar és ki van cserélve.
Még készítettem egy 6 sebességes fokozatkijelző elektronikát is. van rajta egy kisméretű piros kielző is. Már nem tudtam felszerelni a masinára, így ettől is megválnék.
Tudom kicsit OFF, mert ez nem az adok-veszek, nem is írok árat, de először nektek szerettem volna felajánlani kincseimet.
Ha valakit érdekelnek a cuccok, a bejanos@gmail.com-on megtalál.
Tankolás téma:
Kiszámoltam, hogy az ömvénél ha a prémiumot tankolom, olcsóbbra jön ki, mint az olcsóbbnak mondott üzemanyagok.Autónál számolva!
Kb 30 litert szoktam számolni literenként 15.- plusz!
450.- felár, viszont kb 0.5-1 literrel kevesebbet eszik!
(Az minimum 400km, ami 2 liter!)
Azért nem cserélj velem!
Eladtunk a nagyszüleim házát, eladtuk anyám lakását, meg a garázsát, meg egy kis föld örökséget.Ebből építettem "magamnak" egy házat!Vettem fel hitelt 4 millát (140.-CHF árfolyamon) és összeköltöztettük a családot!(Kényszermegoldásképpen)
Aztán meghalt a másik nagyapám is, ekkor örököltem egy házat!
Ebből visszafizettem a hitelt.
Mikor kezdtem volna örülni, hogy talán nem viszi majd el a bank a "házam", akkorra elmérgesedett a családdal a viszonyom és elköltöztem inkább albérletbe, hogy ne veszekedjenek már velem tovább!
Sajnos a nagyanyám mindenben uralkodni szeretne és én meg 33 évesen ezt elég nehezen viseltem!
Hogy ne bántsam meg, inkább ezt az utat választottam!
Most anyámmal veszekszik!
egyébként a fogyasztást nem csak a benzin minősége hanem a levegő és a benzin hőmérséklete is befolyásolja.Pl a MOTO GPben van egy olyan szabály hogy az üzemanyag hőmérséklete soha sem lehet 15 fokkal alacsonyabb a környezeti hőmérsékletnél (a hidegebb anyag ugyanis sűrűbb, több keveréket lehet juttatni belőle a hengerekbe)
Nem azt írtam, hogy a legalacsonyabb fokozatban kell menni, hanem a legmagasabban! (értsd: nem 1., hanem 6.) :)
Annyit meg azért feltételezek minden - minimálisan is hozzáértő - motorosról, hogy nem 1.-ben próbál (pozitív) fogyasztási rekordot dönteni...
Peace!
- a legmagasabb sebességfokozatban van,
- a legkisebb gázadás mellett
- a legalacsonyabb (rángatás nélküli) fordulaton megy.
Ez a tapasztalatok szerint 6.-ban 60-70-es tempó, 3000-3500-as fordulaton.
Csak ugye a hátulütők:
1.) Kinek van türelme 60-nal tötymörögni? Az idő pénz...
2.) Innét hiába akar valaki gyorsítani, előzni, meg se mozdul a gép.
3.) Ha országúton vagy forgalmasabb úton megy vki, a kamionok stb. előzni kezdik, az meg nem túl kellemes érzés.
Szóval marad a 90-100-as tempó, ahol már rendesen lehet haladni, meg a kamionok se nyomnak agyon.
A többi a királyi olajtársaságé, még a fent említett kutakon is!
Lehet hogy közrejátszik a fogyasztásban, hogy keményeket szoktam rajtolni.. nincs még 10ezer a hátsó gumimban, de már nézelődök, hogy mit vegyek
Egyszer tudtam 270 km fölé menni, tartalékra kapcsolásig.. de inkább 250, vagy alatta
Mi a titok?
Én ezt betudtam a változó terepviszonyoknak, meg a hőmérséklet különbségnek. A hőmérséklettől nagyon függ! Én minden tankoláskor nullázom a számlálót és figyelem mikor éri el a tartalékszintet. A legnagyobb kánikulában ez volt már 385 km is, ősszel meg 296!
Most tavasszal is ahogy melegedett az idő, egyre tovább bírta. Eleinte 306, aztán 310 felett. Tegnap 328-nál értem haza, és még mindig nem hörrent le. (iszonyat melegünk volt tegnap mindkettőnknek)
Viszont én a teljesítményben éreztem különbséget, és nálam is az AGIP az egyik favorit. Mikor azzal nyomtam tele, hirtelen harapósabb lett. Olyan, mintha kaptam volna pár plusz lóerőt.
Én simán el tudom képzelni, hogy egyes kutak pár százalékban már hígítják bioetanollal a benzint. Bár egy ismerősöm azt mondja, hogy ez hülyeség, meg minden kútnál MOL benzin van. (bár ettől még utólag lehet hígítani :-) )
Mindenesetre ezek a kis különbségek már nekem is feltűntek.
Motornál evidens mert 200-220 után sikít de volt már 160-nál.És mivel már tóltam 4 km-t inkább tankolok.
Legtöbb tankolásom a helyi madaras tesco olcsó kútján teszem.
Mért is?
Mert a kút nem régi KB 5 éves és újonnan épült.Tehát nem hinném hogy rozsdalé megy a tartályokba mert még AFOR kút volt régen.Azonkívül a kutas személyzet nem mahinálhat sem az úrákal sem a benzinnel mert nincsen személyzet csak a kutyaólban güriző néni.
A tanker személyzet mahinálhat de azt mindegyik kúton teheti.
Azonkívül az OMV-n kívől egyik társaság sem hozz ausztriából az anyagot.
Motorba nem régóta kocsiba nagyon régóta tankolok ilyet.Nem megy tönkre már régóta benzintől és a héten mentem egy astra H-val (benzines 1,6-os)evvel az üzemanyaggal egy tankal 790 Km-t és még volt benne KB 50 km a fedélzeti számítógép szerint.
Tehát többet sem eszik a kocsi csak az üzemanyag miatt.
Úgyhogy szerintem ez a üzemanyagmizéria egy városi legenda.
Akkor "vépóverból" meg társaiból mennyit enne?
Sajnos tavasszal meg kellett válnom szeretett masinámtól autó vásárlása miatt. (motorral nem mertem bevállalni napi 180 km-t)
Ami hátramaradt a masina után az egy komplett kipufogórendszer 2 tömítéssel, brutális hanggal. Azért cseréltem le, mert sokszor kellet hajnalban indulnom lakótelepről és nem nézték jó szemmel, hogy mennydörgésként végigviharzok a panelek között. 5 csavar és ki van cserélve.
Még készítettem egy 6 sebességes fokozatkijelző elektronikát is. van rajta egy kisméretű piros kielző is. Már nem tudtam felszerelni a masinára, így ettől is megválnék.
Tudom kicsit OFF, mert ez nem az adok-veszek, nem is írok árat, de először nektek szerettem volna felajánlani kincseimet.
Ha valakit érdekelnek a cuccok, a bejanos@gmail.com-on megtalál.
Kiszámoltam, hogy az ömvénél ha a prémiumot tankolom, olcsóbbra jön ki, mint az olcsóbbnak mondott üzemanyagok.Autónál számolva!
Kb 30 litert szoktam számolni literenként 15.- plusz!
450.- felár, viszont kb 0.5-1 literrel kevesebbet eszik!
(Az minimum 400km, ami 2 liter!)
Eladtunk a nagyszüleim házát, eladtuk anyám lakását, meg a garázsát, meg egy kis föld örökséget.Ebből építettem "magamnak" egy házat!Vettem fel hitelt 4 millát (140.-CHF árfolyamon) és összeköltöztettük a családot!(Kényszermegoldásképpen)
Aztán meghalt a másik nagyapám is, ekkor örököltem egy házat!
Ebből visszafizettem a hitelt.
Mikor kezdtem volna örülni, hogy talán nem viszi majd el a bank a "házam", akkorra elmérgesedett a családdal a viszonyom és elköltöztem inkább albérletbe, hogy ne veszekedjenek már velem tovább!
Sajnos a nagyanyám mindenben uralkodni szeretne és én meg 33 évesen ezt elég nehezen viseltem!
Hogy ne bántsam meg, inkább ezt az utat választottam!
Most anyámmal veszekszik!