Sajnos igaz itt minden!
De a saját kertemben megtermelt alapanyagokat sem tudom, hogy mit tartalmaz!Főleg amikor a szomszédban permeteznek.
Bár még nincs szomszédom, de lehet majd lesz!
De tényleg nem ide tartozik!
Bocsánat a kitérőért!
"mi" ezt a második képen látható technikát alkalmaztuk főleg a szerpentinen... és néha a harmadikat, én.. bár nekem az inább a mentéshez kellett, mert térdelni a gs-sel nem fogok.
Amit a motoros veztech tréningeken oktatnak, azok egy az egyben nem ültethetőek át a 100-120 km/h szerpentinezésre, mert abból perec lesz. Azt viszont nem kétlem, hogy városi körülmények között nagyon hasznos tud lenni
Itt jól látszik a különbség a 2-es (lenyomós) és 3-as (beülős) között.
A lenyomósnál sokkal jobban bedől a motor, viszont kisebb az oldalirányú terhelés, mert a súlypontod jobban a kerekek felett van.
nagyobb sebességnél gondolom ez a szög már túl sok lenne a nagy oldalirányú terhelés mellett, ezért ülnek be a kanyarba.
Igen, az IVTM-en is hasonlót oktattak nekünk, csak ott "nem pacsiztunk össze" a rendőrbácsikkal.
De a lényeg ott is ez volt: folyamatos gáz, plusz hátsófék, hogy jobban az íven lehessen tartani. Ha mászna le az ívről, kicsit több hátsófék és máris beáll a kívánt irányba.
ezt pályán lehet nagyon érezni, nekem úgy tanították hogy egy egy elrontott ívnél kicsit rá kell lépni a hátsófékre és korrigálva van, azóta sokat használom,
szintén csak a videóimat tudom említeni van ott egy olyan videó hogy fogom a csávó kezét és közben körbemotorozom és ez úgy néz ki hogy közbe hátsóféket használok és húzom a gázt is
Bocsánat a duplázódásért, a hiba az én készülékemben van! :(
Más téma:
Tud valaki valami jó Ausztriai útvonalat, amit egy nap alatt be lehet járni (tehát úgy délelőttől kora estig)? Szép tájak, jó út és autópálya nélkül.
Hááát egy fékezésnél vagy nyomom a pedált és érzem a lassulást vagy nem és nem érzem.Na nekem a nyomom és nem érzem van.Egy kapcsolás vissza és azt érzem.Ennyi.Többször próbáltam ezt a fékezésest kanyar előtt sebesség kiválaszt belezúg a kanyarba és nyomom míg áááááá gyün a szembesáv mégjobban nyomom akkor meg blokkol.
Valszeg a hátsón 5 éve nem cserélt fékfolyadék és megégett betét kombó nem segített.
Lassan át köllene néznem mit is kéne javítani rajta.
Addigis csinálom parasztosan.
Én kakucson voltam a motoros testvériség oktatásán, nekem nagyon hasznos volt, volt bójás oktatás is meg pályázás is, és azóta megy a karcolás is , mindent elmagyaráztak miből áll egy kanyarodás nem is gondoltam volna
A lenyomós kanyarodást városi közlekedésben akkor javasolt alkalmazni, amikor másként nem férnél el, pl. keskeny az út és szembeforgalom van, vagy a másik sávba vannak melletted. Ezt hívják azt hiszem kalitka effektnek, vagy mi a bánatnak.
Ez a döntögetési határ engem is érdekelne. Zárt pályán én is szinte teljesen le tudtam vinni a majrécsíkot. Szerintem egy motorra amilyen gumit raknak, azt ki is lehet használni IDEÁLIS! Csak sajnos az utakon nem mindíg ideális a helyzet. Nem olyan széles az a 130-as gumi, azt teljesen végig lehetne dönteni, viszont az első teleszkópok gyengesége miatt azért óvatosan kell vele bánni, főleg egyenetlen szar utakon.
A beülős technikánál meg az is szempont, hogy a súlypontodat minél lejjebb tudd vinni. Mivel az ülésbe nem lehet belesűlyedni, ezért kell kiülni a motor mellé. Az hogy a kanyarba ülsz be, vagy magad alá gyűröd a motort és a túloldalra, az már részlet kérdése.
De szerintem ha belülre ülünk az gyorsabb lesz, legalább is sportmotorral. Így gondolják ezt a MotoGP-ben is! :-D
A lenyomós kanyarodást városi közlekedésben akkor javasolt alkalmazni, amikor másként nem férnél el, pl. keskeny az út és szembeforgalom van, vagy a másik sávba vannak melletted. Ezt hívják azt hiszem kalitka effektnek, vagy mi a bánatnak.
Ez a döntögetési határ engem is érdekelne. Zárt pályán én is szinte teljesen le tudtam vinni a majrécsíkot. Szerintem egy motorra amilyen gumit raknak, azt ki is lehet használni IDEÁLIS! Csak sajnos az utakon nem mindíg ideális a helyzet. Nem olyan széles az a 130-as gumi, azt teljesen végig lehetne dönteni, viszont az első teleszkópok gyengesége miatt azért óvatosan kell vele bánni, főleg egyenetlen szar utakon.
A beülős technikánál meg az is szempont, hogy a súlypontodat minél lejjebb tudd vinni. Mivel az ülésbe nem lehet belesűlyedni, ezért kell kiülni a motor mellé. Az hogy a kanyarba ülsz be, vagy magad alá gyűröd a motort és a túloldalra, az már részlet kérdése.
De szerintem ha belülre ülünk az gyorsabb lesz, legalább is sportmotorral. Így gondolják ezt a MotoGP-ben is! :-D
Mondom hogy ha nyomom semmi,nyomom semmi majd mégjobban és már áll a kerék..................betétet kéne cserélni............hatásosabb bár durva dolog visszalöknöm egyet...........néha kettőt de az már vicces tud lenni.
Pont az ilyen hátsófék használati bizonytalanságok kiküszöbölésére jók a parkolóban végzett "rutinozások". Ki kell rakni bójákból vagy apróbb kövekből egy 6 m átmérőjű kört, és azon belül gyakorolni, hogy minél kisebb íven fordulj. Azért 6 m átmérőjű, mert a magyar utakon kb. 3 m egy forgalmi sáv szélessége (ebben persze van ráhagyás is).
Ahogy forogsz a körben, próbálhatod kicsit fokozni a tempót. Itt már valószínűleg kezd a motor "kimászni" a körből, ekkor kell egy kis hátsófékes rásegítés, gáz mellett (!). Ugyanis ha nem húzod a gázt kellőképpen, felborulsz.
De a saját kertemben megtermelt alapanyagokat sem tudom, hogy mit tartalmaz!Főleg amikor a szomszédban permeteznek.
Bár még nincs szomszédom, de lehet majd lesz!
De tényleg nem ide tartozik!
Bocsánat a kitérőért!