Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Sajnos igaz itt minden!
De a saját kertemben megtermelt alapanyagokat sem tudom, hogy mit tartalmaz!Főleg amikor a szomszédban permeteznek.
Bár még nincs szomszédom, de lehet majd lesz!
De tényleg nem ide tartozik!
Bocsánat a kitérőért!
Jah, 5ezer fölé ment a fordulatszámmérő, Jesszusom, most mi lesz? Még ezer km és széthullik a blokkja!
Tegnapi Pilis-látogatás:

http://www.sportmotor.hu/motor...

Jóvót!:)
Elég jól keni! :-)
azért ülnek be a kanyarban nagy sebességnél mert máshogy nem lehet ledönteni a motort a giroszkópikus erő miatt
"mi" ezt a második képen látható technikát alkalmaztuk főleg a szerpentinen... és néha a harmadikat, én.. bár nekem az inább a mentéshez kellett, mert térdelni a gs-sel nem fogok.

Amit a motoros veztech tréningeken oktatnak, azok egy az egyben nem ültethetőek át a 100-120 km/h szerpentinezésre, mert abból perec lesz. Azt viszont nem kétlem, hogy városi körülmények között nagyon hasznos tud lenni
Itt jól látszik a különbség a 2-es (lenyomós) és 3-as (beülős) között.
A lenyomósnál sokkal jobban bedől a motor, viszont kisebb az oldalirányú terhelés, mert a súlypontod jobban a kerekek felett van.
nagyobb sebességnél gondolom ez a szög már túl sok lenne a nagy oldalirányú terhelés mellett, ezért ülnek be a kanyarba.
Szerintem is, és még szét is pörgette szegényt!
Igen, az IVTM-en is hasonlót oktattak nekünk, csak ott "nem pacsiztunk össze" a rendőrbácsikkal.
De a lényeg ott is ez volt: folyamatos gáz, plusz hátsófék, hogy jobban az íven lehessen tartani. Ha mászna le az ívről, kicsit több hátsófék és máris beáll a kívánt irányba.
ezt pályán lehet nagyon érezni, nekem úgy tanították hogy egy egy elrontott ívnél kicsit rá kell lépni a hátsófékre és korrigálva van, azóta sokat használom,
Kicsit megkopott a nemlétező angolm.Mitírnak itten?
Őőőő a ketteske meg az utsó szimpi nekem.
szintén csak a videóimat tudom említeni van ott egy olyan videó hogy fogom a csávó kezét és közben körbemotorozom és ez úgy néz ki hogy közbe hátsóféket használok és húzom a gázt is
ok én is a napokban cseréltem ki a fékfolyadékot 5.1re
Bocsánat a duplázódásért, a hiba az én készülékemben van! :(

Más téma:
Tud valaki valami jó Ausztriai útvonalat, amit egy nap alatt be lehet járni (tehát úgy délelőttől kora estig)? Szép tájak, jó út és autópálya nélkül.
Hááát egy fékezésnél vagy nyomom a pedált és érzem a lassulást vagy nem és nem érzem.Na nekem a nyomom és nem érzem van.Egy kapcsolás vissza és azt érzem.Ennyi.Többször próbáltam ezt a fékezésest kanyar előtt sebesség kiválaszt belezúg a kanyarba és nyomom míg áááááá gyün a szembesáv mégjobban nyomom akkor meg blokkol.
Valszeg a hátsón 5 éve nem cserélt fékfolyadék és megégett betét kombó nem segített.
Lassan át köllene néznem mit is kéne javítani rajta.
Addigis csinálom parasztosan.
ezt lenyomásnak hívják és csak kis sebességnél használják, és ez rendőr motoros dolog
simán lelehet nézd meg a videóim
Én kakucson voltam a motoros testvériség oktatásán, nekem nagyon hasznos volt, volt bójás oktatás is meg pályázás is, és azóta megy a karcolás is , mindent elmagyaráztak miből áll egy kanyarodás nem is gondoltam volna
akkor te valamit rosszul csinálsz nem hiszem hogy le tudod fékezni a hátsó kereket főleg egy V motor esetében ha közben a gázt is húzod
A lenyomós kanyarodást városi közlekedésben akkor javasolt alkalmazni, amikor másként nem férnél el, pl. keskeny az út és szembeforgalom van, vagy a másik sávba vannak melletted. Ezt hívják azt hiszem kalitka effektnek, vagy mi a bánatnak.
Ez a döntögetési határ engem is érdekelne. Zárt pályán én is szinte teljesen le tudtam vinni a majrécsíkot. Szerintem egy motorra amilyen gumit raknak, azt ki is lehet használni IDEÁLIS! Csak sajnos az utakon nem mindíg ideális a helyzet. Nem olyan széles az a 130-as gumi, azt teljesen végig lehetne dönteni, viszont az első teleszkópok gyengesége miatt azért óvatosan kell vele bánni, főleg egyenetlen szar utakon.
A beülős technikánál meg az is szempont, hogy a súlypontodat minél lejjebb tudd vinni. Mivel az ülésbe nem lehet belesűlyedni, ezért kell kiülni a motor mellé. Az hogy a kanyarba ülsz be, vagy magad alá gyűröd a motort és a túloldalra, az már részlet kérdése.
De szerintem ha belülre ülünk az gyorsabb lesz, legalább is sportmotorral. Így gondolják ezt a MotoGP-ben is! :-D
A lenyomós kanyarodást városi közlekedésben akkor javasolt alkalmazni, amikor másként nem férnél el, pl. keskeny az út és szembeforgalom van, vagy a másik sávba vannak melletted. Ezt hívják azt hiszem kalitka effektnek, vagy mi a bánatnak.
Ez a döntögetési határ engem is érdekelne. Zárt pályán én is szinte teljesen le tudtam vinni a majrécsíkot. Szerintem egy motorra amilyen gumit raknak, azt ki is lehet használni IDEÁLIS! Csak sajnos az utakon nem mindíg ideális a helyzet. Nem olyan széles az a 130-as gumi, azt teljesen végig lehetne dönteni, viszont az első teleszkópok gyengesége miatt azért óvatosan kell vele bánni, főleg egyenetlen szar utakon.
A beülős technikánál meg az is szempont, hogy a súlypontodat minél lejjebb tudd vinni. Mivel az ülésbe nem lehet belesűlyedni, ezért kell kiülni a motor mellé. Az hogy a kanyarba ülsz be, vagy magad alá gyűröd a motort és a túloldalra, az már részlet kérdése.
De szerintem ha belülre ülünk az gyorsabb lesz, legalább is sportmotorral. Így gondolják ezt a MotoGP-ben is! :-D
Mondom hogy ha nyomom semmi,nyomom semmi majd mégjobban és már áll a kerék..................betétet kéne cserélni............hatásosabb bár durva dolog visszalöknöm egyet...........néha kettőt de az már vicces tud lenni.
Pont az ilyen hátsófék használati bizonytalanságok kiküszöbölésére jók a parkolóban végzett "rutinozások". Ki kell rakni bójákból vagy apróbb kövekből egy 6 m átmérőjű kört, és azon belül gyakorolni, hogy minél kisebb íven fordulj. Azért 6 m átmérőjű, mert a magyar utakon kb. 3 m egy forgalmi sáv szélessége (ebben persze van ráhagyás is).

Ahogy forogsz a körben, próbálhatod kicsit fokozni a tempót. Itt már valószínűleg kezd a motor "kimászni" a körből, ekkor kell egy kis hátsófékes rásegítés, gáz mellett (!). Ugyanis ha nem húzod a gázt kellőképpen, felborulsz.
úgy használd a hátsó féket hogy közben stabil gázt húzol úgy nem tudod blokkolni a hátsó kereket