Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Én is köszönöm a henger melegedésre adott válaszokat,ez izgatott.De gondolom Golo bácsi sem gondolta,hogy szőlőfürtszerűen érkeznek az érdemi válaszok 21h55 után.És talán a legnagyobb nyertese a dolognak Ujtordai Dr.,aki szegény napok óta vár,hogy valaki megszólaljon a témában mindhiába,remélem nem tett kárt eddig magában/Ez most egy kis piszka túra,de szeretettel/.
Ahogy előttem már írták, ezt a blokkot pontosan ekkora hőmérsékletre tervezték. Ezért nagyobbak az illesztési hézagok és ezért ildomos bele nagyobb hőtűrésű olajat tenni. Nem nagyon hallottam még olyanról, hogy valakinek megragadt volt a GS blokkja, ha rendesen haladt vele és volt menetszél, ami hűtse. Álló helyzetben való huzamosabb járatással biztosan meg lehet ragasztani, de az megint más kérdés...
A 130 fok körüli hömérséklet teljesen normális. Hőmérő se kell hozzá. Motorozz együtt különböző vizes- és léghűtéses motorokkal, majd leállás után melengesd a kezed a hengerfejek körül. A vizes blokkok körül, amik 90 fok körüli hőmérsékleten üzemelnek alig fogsz érezni valamit, míg az összes levegős sütni fogja a kezed, távolról is.

Pont a magasabb üzemi hőmérséklet miatt, sokkal nagyobb illesztésekkel vannak ellátva a léghűtéses motorok.

Nincs annak semmi baja, a léghűtés nem romlik el
most volt is valami probléma? milyen olaj van benne?
semmi haj a motornak ez teljesen normális amikor megtervezték gondoltak arra is hogy a motor 40fokos dugóban fog araszolni de ha megnyugtat nekem a vízhűtés produkált olyat 35fok melegben hogy nem tudta a venti álló helyben lehűteni 100fok alá a vizet csak ha mentem vele.Az olaj meg nem forr fel bebaszna ha ezt tenné
Ujtordai Dr. a 80018-as hozzászólása is erről szól.Ő 130 fokot mért.
Léghűtési probléma? Ma pöfögtem haza kb (20 km re lakom) Nyilt út,semmi extra,zavaróan sütötte a vádlimat a gs em blokkja.Alapjárat oké,nem lett lomha ami szorulásra adna okot.Hazaérvén megmértem digitális hőmérővel a hengerfej 135 C fokos volt. 80-110 es tempóval mentem,kb 25 fok volt a külső levegő,semmi oka nem lett volna ezt tenni.
A bordák tiszták,patyolat,a motorban 14 ezer km van (valós)
Nem akarom melegen járatni,mert kilágyulnak a gyűrűk,felforr az olaj adott esetben ami kinyírja a főtengelyemet és a blokkot is akár....
Persze kérdés mit tehetek akasszak elé egy ventillátort? És mi lesz a városban 35 fokon agusztusi forró délután?
Van okom aggódni vagy tapasztaltok ilyet mostanában?
Én pl. azért melegítem be mindig, mert amikor elindulok vele, már nem kímélgetem, ha kell, akkor nyélgáz! Akinek van türelme finoman közlekedni vele, annak biztosan elég az is, ha óvatosan megy vele, nekem viszont nincs türelmem ehhez. Amíg beöltözöm, addig bemelegszik, aztán gyerünk!
én is ezzel értek inkább egyet
A melegítés témakörhöz: erőteljesen megoszlanak a vélemények arról, hogyan érdemes bemelegíteni a motort.

A mérnökök álláspontja szerint kis terheléssel kell bemelegíteni a motort, ugyanis - ha az autókat vesszük alapul - egyes dízelek pl. álló helyben soha a büdös életben nem érik el az üzemi hőfokot, a hűtővíz is 60-70 °C-on kering.

A motoroknál (motorkerékpár) már nem akkora a veszteséghő, mint mondjuk egy dízelnél, tehát mondhatjuk, hogy álló helyzetben is eléri (közel) az üzemi hőfokot. Azonban ezt jóval hosszabb idő alatt teszi, mintha kis terheléssel, kímélve elindulnánk vele.

Az meg egy további kérdés, hogy pl. egy léghűtésű motor - mint a GS500-ak is - adott körülmények között sosem érik el a üzemmeleg állapotot. (Pl. 10 fok, szakadó eső - mikor fog felmelegedni rendesen a blokk? Semmikor.)

Tehát rövidre zárva a kérdést én amellett teszem le a voksomat, hogy kb. a beöltözés idejéig szívató, utána kis fordulaton (kb. 4000-nél váltva) pár km-en keresztül kímélve hajtani, utána lehet húzni a bajszát rendesen.

A szubjektivitás és tévedés joga fenntartva. :)
Nos melegítés.............nem kell túlragozni.Beröffent,vár picit míg felhúzom a kesztyűt,sisakot,kinyitom a kaput,kitolom és pianóban el lehet indulni.Most ha teszem azt felemeled az alapjáratot 2500-ra mennyivel kevésbé terheled ha ugyanenyivel elindulsz?
És szépen töfögve kijutsz a mellékutcákból a főútra.Nekem KB 2 kanyar és meleg a gép lehet neki húzni.
Télen talán kijutok a 3-asra is mire bemelegszik.
Most meggyőztél!
Lehet, hogy igazad van!
De minden nézőpont kérdése, megmondta Obi-Van Kenobi is!
(Van egy példám nekem is:
20 éve amikor tanulgattam a pék szakmát az volt az elfogadott dolog, hogy a disznók eszik a búza héját ((korpa)) az ember meg a belső részt ((liszt))!
A disznó eszi a zabot meg a kukoricát a szóját a stb... különféle növényeket.
Az ember meg a disznót.
Most megfordult a világ!
Esszük a szemetet, meg az olyan magokat, amiket a disznóknak kéne!Vesszük a sok idiótaságot, amit 20 éve csak a disznónknak adtunk volna oda!
Ki tudja manapság, hogy azoknak az élelmiszereknek az összetétele miből van, amit a boltokban veszünk?
Jönnek elő a kiskertek, amiket egy illúzióval kergetünk, hogy majd az egészséges lesz a bolti szarhoz képest!
Ja, csak a magokat már átmanipulálta egy barom társadalom, ugyanúgy ahogy mindenkit és elhitet velünk dolgokat!
Szemben a házammal csináltak egy játszóteret, ami mellett szotyola tábla volt.Ha az anyukák nem cibálják le a gyereket a csúszdáról a helikopter azt is lepermetezte volna.
Itt van a szomszéd kiskertje is, ami szarrá égett a vegyszertől.
DE mindez nem káros!
Felszívódik x.y. nap alatt!
Jó de hova szívódnak fel a vegyszerek?
Pedig ezt is ecsetelték nekem, hogy higgyem el.
Csak nem tudom ezeket elhinni! )
Lehet hogy ártok a motornak, de bízom az ösztöneimben, hogy azt melegítenem kell!
én ezért használok a motorba 5w40es olajat a kocsiba mg 5w30ast és még így is melegítem mielőtt elindulok 5-10perc alatt bemelegszik és annyit meg kibírok
Kedves Baa-Lee!Figyelmedbe ajánlom a "hidegindítás vagy előmelegített motor" -linket.Ez a kikristályosodott mai álláspont,nem fogsz találni mást.
Kedves Needee!A 20 C-fokos olaj tényleg gyatrán dolgozik az üzemi hőmérsékletűhöz képest.De ezt Te sem tudod elkerülni,mert amikor melegíted a motort az olaj benne pontosan 20 C-fokos.A baj az,hogy álló helyzetben melegítéskor a motor LASSAN MELEGSZIK,így tovább marad hideg a motor,ami miatt jobban kopik.
Ezért érdemes a hideg motort FINOMAN terhelni,mert ilyenkor Gyorsan melegszik a motor,így hamarabb kivergődik a hidegjárásából.Kevesebb idő alatt kevesebbet kopik.A finom terhelés nem árt a motornak,viszont az üresjárati müködés akár hidegen,akár melegen nem tesz jót egy motornak.A kopás sajnos elkerülhetetlen,de kisebb a kár,ha a motor előbb fel melegszik. A dugattyú térfogata előbb nő,mint a hengeré,---írod.Ezt melegítéssel sem tudod elkerülni.
Sok motoros kényelmi biztonsági okokból szokta a motort melegíteni,mert tényleg nem jó basztatni menet közben a szivatót.Aztán később összemosódnak a motivumok,mert hallották egy szakítól,hogy ez klappol is,mert jót tesznek ezzel a motornak.
Ha kényelmi és biztonsági okok miatt melegíted a motort,azt bőven meg tudom érteni,mert tényleg nem túl jó menet közben bíbelődni a szivatóval.Viszont ha ezzel Te a motor kopását akarod csökkenteni,akkor pont az ellenkezőjét fogod csak elérni.
Gondolom nem mai a gép, aztán a csavarok szépen begyógyultak. Kis csavarlazító és óvatosan a csavarokkal, mert ha valamelyik beletörik/szakad, elég necces kioperálni.
Ma szétszedtük a gépet, ki akartuk takarítani a karbit. Egy csavart se tudtunk megmozdítani a karburátorokon. Van valami trükk amit tudnunk kéne?
Akkor ezzel nem vagyok egyedül.
én is inkább az 1400-1500-at szeretem, egészségesebb hangja van
Az 1200 +/- 100 rpm a gyári érték az alapjáratra. Amúgy meg azt mondják, hogy ott az alapjárat, ahol szépen, egyenletesen jár a motor. Ez néha 1400-1500 körül van. De ez csak szubjektív megjegyzés volt.
Karbipucolás és karbiszinkron tavaly megvolt. Lehet, hogy azért van lent az alapjárat, mert a motor télen állt kb. 5 hónapot, meglazulhatott az alapjárat állító stb.
Az 1200-at jó lesz beállítanom, mert most kb. 900-on van.
A lényeg, hogy üzemmeleg legyen a motor, akkor érdemes csavargatni. Ha mész egy 10 km-es karikát (lehet, hogy még annyi se kell), akkor már biztosan beáll egy stabil alapjárat.

Amúgy nem kell ezen kívül semmit sem állítani az alapjárat belövéséhez. Ha meg így sem jó az alapjárat, akkor ott már lehet, hogy több dolog is (kell, karbipucolás, karbiszinkron stb.). De általában ezzel is szépen be lehet lőni az alapjáratot.

1200 rpm +/- 100.
Köszönöm szépen!
És ezt nyugodtan lehet állítani egy kicsit? Mármint mást nem kell hozzá buherálni?
Itt egy link . Itt a 35-ös alkatrész, így könnyebb beazonosítani.
A karbik és a blokk között találsz egy lefelé lógó hosszú (a karbiból induló), vékony csavart (kb. 6-7 cm hosszú). Jobb oldalról esik kézre.