Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Nekem perpill a hasznaltauto.hu valamiért nem akar bejönni.. de ott van egy 12ezret futott 88-as (2010es évjárattal hirdetik) GS450 (olyan mint az enyém csak fekete), 380ezerért. Kép alapján beleköthetetlen állapotban van, és ahogy nézem kb az eredeti gumi is van rajta. 350 körül erős a gyanúm hogy a legjobb GS 500, az a GS 450 , jelenleg.

Csak 3 lóerővel és 4 Nm-rel tud kevesebbet mint az 500-as. Szerintem sokkal szebb mint bármelyik GS 500. Igazi, a divatból soha ki nem menő formája miatt mindig is szép lesz. Alkatrész van hozzá, minden, mindig (legalábbis 2 héten belül, de inkább 1 hét).

Aki meg nem bízna a 450 napi használhatóságában, az csak nézze meg a galériáimat. Nem kell hozzá szerelőnek lenni, hogy élvezni lehessen.
Sziasztok,

Vicces, de most beírom ugyanazt, amit az előttem szóló: érdekelne GS500, 350-em lenne rá nekem is. Aki tud ilyet eladót: reho kukac freemail pont hu
Sziasztok.
Érdekelne GS 500 motorkerékpár, olyan 350-em lenne rá, ha valaki tudna valami jó ajánlatot szívesen meghallgatnám.
Köszönöm
Nem ismerem az EU Direktívát, de a linkelt cikk alapján ez nekem nagyon nem egyértelmű.
Na én 2008-2009ben (40 valamennyi ezer km) a GS összes költségét számoltam, és táblázatba beírtam. Az egész a blokk felújítás/futómű és fék és kipufogó csere , laza 300ezres történettel kezdődik és az utolsó láncspay ára is benne van. És így jött ki nekem valami egymillió egyszázezer forintos összeg. Ami 27 ft/ km.

A motor vételárával nem kalkuláltam mert ha 300ért (ennyiért vettem) se tudnám eladni, akkor el se adom, tehát értékvesztése nincs
No akkor szerintem most kellene abbahagyni...

Inkább - hogy némileg ontopic legyek - mondjatok occsó fényezőt nekem valahol itt Dél-Buda környékén.
Megnézhetjük azt is, mennyi mindent nyerünk a motorral? Ebből mi fejezhető ki pénzben, és mi nem?
- élvezet, jó érzés
- gyorsaság (gyorsabban elérem az úticélt)
- stresszmentesség, hogy nem a dugóban ülök
stb.
"A km-re lebontott költséget érdemes számolni, nem mindenféle járulékot, pl. hogy hol és mennyiért nyaralok, ha motorral megyek.."

Igen, mert ennyi erővel bele lehetne számolni, hogy ha kocsival megyek mennyivel drágább lett volna. Vagy ha nem megyek motorozni, akkor moziba-étterembe megyek és az mennyibe kerül :)
Értékvesztése már bőven nem meredek. Megállt egy bizonyos szinten.

Bukócsövet, egyéb néhány kiegészítőt és ruhát nem nézek, mert azt a vételárhoz számítottam. A motor kiegészítői maradnak a motoron, a ruházatot viszem tovább magammal.

A km-re lebontott költséget érdemes számolni, nem mindenféle járulékot, pl. hogy hol és mennyiért nyaralok, ha motorral megyek..
Mert értékvesztést, ruhát, bukócsövet, stb. nem számoltál bele. Egyébként jobb nem is számolgatni ezt az egészet!
Mondtam én
Nekem nagyjából 40 Ft / km-re jött ki!
Futásteljesítmény: 4000 km / év
Éves biztosítás: 12 500 Ft
Teljesítményadó: 7 600 Ft
Műszaki vizsgadíj (egy évre kivetítve) 5 000 Ft
Olajcsere: 17 000 Ft
Szervizek (karburátor/injektor hangolás, stb) 40 000 Ft
Fogyasztás: 80 000 Ft

Összesen 162.100 Ft / év -- 40 Ft / km
Számításaim szerint az új DL650-re kb. 60 Ft/km jött ki. Nyilván idősebb vagy kisebb értékű motorra kevesebb az értékvesztés, munkadíj, stb. Így az 40 Ft/km-ben megáll.
A cipő sem csak újonnan jó, hanem ha már jártak benne (nem túl sokat). A környezettudatosság már eleve az autóhasználattal szemben megállja a helyét a motoros közösségben.
Szerintem ez sántít.

Ha veszek egy új motort meg hozzá a felszerelést, akkor az 2 milla. Hazaviszem (10km), másnap eladom az egész mindent, mert az asszony üvöltözik, adnak érte összesen 1,6-t. Tehát 400.000Ft volt 10 km, azaz 40.000Ft/km.

Ésszerű választás mellett a km költség véleményem szerint 40Ft/km alatt kell, hogy maradjon egy motor esetében.

Természetesen ha nagyon keveset motorozik/autózik valaki, simán lehet ilyen extrém értékeket kapni.
http://www.hegylakok.hu/2010/0...
Itt van egy táblázat és én ott beillesztettem az én motorom költségeit.
De számoltam a gumikopást,lánc lánckerék és olaj,fékbetét.Évente lánspray ez-az-amaz!
Szervizköltség illetékek, műszaki vizsga biztosítás!Éves szintre lebontva!
Megleszazsajnos !
Egyébként a márkaszervizek hozzáállása hagy kívánnivalót maga után a legtöbb esetben. 6-7 éve Golf IV-esemen lent maradt az ablak. Elvittem a szfvári VW Berta-Vadászhoz. Jókora összeggel akartak lehúzni. Egyik ismerősöm mondta, hogy a probléma ismert, és garancián túl is ingyen kell, hogy javítsák. Felhívtam őket, hogy ezt ingyen kell, h csinálják, természetesen telefonon ezt már tudták is. Végül a siófoki VW-hez vittem, ők kapásból mondták, hogy ez garanciális javítás és ingyenes. Szfvári Procarhoz vittem előzőleg időszaki szervizre. Nem akarták engedni, h bemenjek az autóval, mert az veszélyes... Mondtam, hogy akkor elviszem. Nem nagyon tetszett nekik, de beengedtek. Így legalább láttam, hogy mit cserélnek és mit nem. Egyébként nagyon jó autó volt, az életével fizetett az életemért . Utána ugyanolyat vettem.
Való igaz!

De mind a GS500-nál, mind a Banditnál ez volt a bevállt dolog.
Egyrészt: Miért fizessek dupla árat az olajért - ami nem is biztos, hogy az amit felírtak.
Pl. Vácon nem engedtek be a műhelybe.....így akármit tehettek bele.....és tettek is szerintem.


Ha lejár a gari, akkor milyen olajat teszel bele? ugyan olyat mint Ők, hisz te is a boltba veszed meg.

Olvastam itt-ott a "pancsolásról"......Nos ezt inkább egy szervízbe tudom elképzelni, ahol a szerelő (szar szerelő) így akar egy kis mellékest csinálni magának.


Én a banditát elvittem az 1000-6000-12000-18000-24000-es szervízre. Mikor a gari lejár már nem igazán viszi el senki egy olajcseréért..... De itt a bandita esetén már nyertem 35.000-ret alaphangon.


Védekezni pedig tudni kell.....
Természetesen minden szart el kell tenni, hiszen ki tudja.
"Hiszen Én mindig magam vittem az olajat - amit a szervíz előírt - csak épp majd féláron!"

Ezen én is gondolkodtam, csak az az egy baj van vele, hogy azt mondják, hogy amit te hozol, az abból eredő kárért garanciát nem vállalnak, ami szerintem teljesen logikus is. Tehát ha te vitted az olajat és beáll a motorod, akkor kezdődhet a hercehurca a fogyasztóvédelemmel, meg a gyárral, stb.

Persze nálad van az olaj számlája, ahol vetted, illetve mindenki tudja, hogy olyan nincs, hogy "rossz" a gyári dobozos olaj, illetve azt is tudjuk, hogy a garancia idején feltételezni kell, hogy a hiba már vásárláskor fennállt, de szerintem a gyár mindent meg fog ragadni, hogy legalább "elhúzza" a javítást. Te meg addig is megcsináltatod fél milláért, mert kell. Aztán azt majd visszakapod 2 év múlva.

Nem hiszem, hogy "idegileg" megéri végigcsinálni (még ha tudjuk végig, hogy igazad van, akkor sem).
A Blue által leírt olaj és egyéb dolgok beszerzése garancia alatt kézenfekvő. Ezzel csak az a gond, hogy a márkaszervizek egy része a vitt anyagokra nem vállalnak garanciát. Ennek az a kockázata, h ha pl. megadja magát a blokk, ráfoghatják arra, hogy nem jó olajat vittél, stb.

Szerintem az is megkérdőjelezhető, hogy a falu végén tevékenykedő józsibácsi (mondjuk haszongépjármű-szerelő) beüti az egyénivállalkozós pecsétjét a szervizkönyvbe gari alatt, és mondjuk a láncfűrészben is jól bevált olajat tölti a gépbe. Ez utóbbi csak egy extrém eset. Természetesen nem vagyunk hülyék, az olaj-, levegő- és gyertyacserét mi is el tudnánk otthon végezni... Szóval a kérdés az, hogy garanciális probléma esetén bezavarhat-e a független szerviz karbantartási tevékenysége?!
Ha megnézed az elején a kis összefoglalót, akkor az pont azt mondja, hogy a karbantartási munkákat nem kell márkaszervízben elvégeztetni. Ez egyébként tényleg nagy érvágás lehet, mert nálam a skoda egyéves átvizsgálása 40e+, a kétéves átvizsgálása 70e+ volt - mindezt csak azért, hogy a garancia megmaradjon. Harmadik évben én csináltam a dolgot, került is vagy 15e forintba...
A visszahívásoknál a márkaszervízt a gyártó fizeti (pl. most volt a tizenpáréves suzukik visszahívása, és teljesen ingyen végezték el a dolgot).
Nem Maci!

Ez bármire.......
Vagyis pl. veszel egy BMW-t. Eddig, hogy ne bikd el a garit az 1000-res szerzvízre már egy BMW szervízbe kellett menned. ugyan úgy mint a többin.
Ha máshova mentél akkor ugrott a garancia.



A gyári visszahívás az amit mondasz, de mivel az gyári HIBA, így ott semmit nem kell fizetned. Ha kell, akkor ott átvernek téged!



Tudtommal ez viszont motorokra nem vonatkozik!
Vagyis egy Suzukival nem mehetsz HONDA szervízbe....

DE! Véleményem szerint aki új motort vesz, az kalkulálja bele, hogy mennyit megy el évente.....és mennyi lesz a szervíz?
ÉS FŐLEG! Mit vihet?! Hiszen Én mindig magam vittem az olajat - amit a szervíz előírt - csak épp majd féláron!
A gyertyát - majd 1/3-ad áron!

Szóval nekik csak egy olajszűrőt és a munkadíjat fizettem.
És ezért volt az, hogy míg pl régen egy "FG" szervíz 22.000ft-ért csinálta az 1000-res szervízt, addig a banditnál már csak 7000-ret fizettem ott....és máshol 8000-ret. Vagyis nyertem az egészen 7000-ret, hiszen cakk-pakk csak 15-be volt a 22 helyet.


De pl. valahol olvastam 1-2 hete, hogy a 2008-2009-es GSXF-eket visszahívták. Az okot nem tudom. De ott pl. Erikék beviszik a vasat, megnézik, kicserélik ami gyári hibás - és lehet menni.
Ez nem érinti sem a garanciát, sem a pénztárcát - hiszen a gyártó hibája. A szervízt a gyártó fizeti.
Én ezt nem a kötelező átvizsgálásokra értelmezem, hanem a "gyári" visszahívásokra... hiszen a kötelező szervizeket a gazda fizeti, ez a cikk pedig nem erről szól.
Amire érvényes lehet például: rossz fékbetét kerül egy típusba, ezért visszahívják garanciában cserélik, neked nem kell fizetni csak az óradíjat stb.
...meg vérkeringés!