Akkor ezért nem:-)
Mivel Motult még soha nem vettem.
BÁÁÁR!
és itt akkor az átbaszás?
Mikor a GS-em garis volt, akkor ugye PAPÍR szerint Motul 5100 ment bele.....
No az piros volt. Vagy az az olaj eleve piros?
Mert ha nem akkor itt az élő példa! Nem mindegy mi megy bele - és mi megy a papírra....
És ugye ilyen helyeken állhatsz ott is a gép mellett - ha már a hordóba, flakonba se az van.
És ugye a legtöbb szervíz nem épp a TE barátod, Ők sajna ebből élnek.
Az sajnálatos tény, hogy bárhol vehetsz hibás terméket.
Lehet hogy a sor vége volt, vagy a sor eleje a gyártó cégnél.....
Csomagolási hiba, tárolási hiba.
Tőlünk visznek pl. egy bizonyos fajta anyagot. Mivel peroxidszámot is néznek belőle a laborban, így annak a gyártása szigorú szabályok közt van. Az alapja, hogy nem lehet tárolni csak max 5-8 órát - mivel a levegő is nyomja neki a peroxidszámát.
Tehát ezt csak akkor kezdjük el feldolgozni, mikor már a kamion bejelentkezett.
De ezért - és ez volt a kezdett - nem szabad általánosítani.
Bárki belefuthat bármibe.
Kocsik esetében meg aztán tényleg találd ki.
Én mikor néztem a bandit vízrendszerét - hát küldőleg nem sokat látsz-.-----itt bemegy-ott bemegy - ott átköt....ott visszaköt.
És csak 1 helyen legyen szivárgás.
De már lehet hogy pl a víz már a flakonban volt.....
Hiszen ezt SENKI nem nézi meg......kibont beleönt.....
A többivel egyetértek (megéltük:-)))
A garancia az bizony garancia.......
De utána? Bárhol átverhetnek.......
Igazad van, tényleg rosszul használtam a két fogalmat!
Akkor a pontosítás végett: a Valvoline kb. 3ezer km után betúrósodott, de az eset nem motorban, hanem autóban történt, utántöltve nem lett semmiféle más olajjal! Ebben csak az a kellemetlen, hogy hivatalos helyről (a cég nevét nem írnám le, ha nem baj, de ha annyit mondok, az egyik legnagyobb, utángyártott alkatrészekkel kereskedő cég, nem nehéz kitalálni), számlával vásárolt olaj volt, tehát nem innen-onnan összevadászott cucc! Azt nyilván nem tudom, hogy valami mókolt olaj volt-e vagy pedig alapból volt szar, de ezek után saját járműbe nem merném beletenni!
Tudom, hogy a csereciklus motoroknál kicsit túl van biztosítva, de egy léghűtésesnél a 6ezer km szerintem reális, vízhűtésesnél talán tényleg elég lenne a 10ezer normál utcai felhasználásnál... Bár ez is attól függ, ki vezeti és hogy?
A Motult személy szerint azért preferálom, mert abból biztosan nem kapsz itt-ott csomagolt, esetlegesen mókolt terméket, mivel csak egy helyen gyártják és csomagolják, míg pl. a Castrol és a Valvoline több helyen készül, így ki tudja, mit töltenek a dobozba? A márkaszervizben, ahová anno hordtam a motort, volt probléma abból, hogy az ügyfél vitte a Castrolt, szintén hivatalos helyről vásárolva, csak a dobozban nagyon más lehetett, mert tönkrement a blokk tőle, aztán ment a vita a garanciális javításról... Ezért nem lehetett onnantól olajat vinni, azaz lehetett, csak beírták a szervizkönyvbe, hogy hozott olajból, így mosták kezeiket, ha amiatt történt valami baj. Panaszkodni meg ilyen esetben mehetsz, ahova akarsz, de túl sokat nem fogsz elérni...
Nem is figyelek oda – mikor ekkora baromságot írsz a tudatlanságod miatt.
De akkor kifejteném! Mivel ha nem is figyelek, de ez a szakmám.
1., Túrósodás – más néven KICSAPODÁS, emulzióképződés
Ez főleg akkor jön össze ha nem megfelelő mínőségű olajokat kavarnak össze – alapban csak ugyan olyan olajokat szabad keverni. De főleg csak félszintis olajokat.
Itt most nem arra gondolok hogy az 5w30-hoz hozzáteszel pár deci (mert megette) 10w40-et….hanem ásványit keversz fél, vagy full szintis olajjal.
Másig betegség mikor SJ-s olajat összekavarsz SG-vel…. Szóval ha valaki olyan esetben találja magát, hogy a mociból eltünt fél liter olaj – akkor UGYAN OLYAN olajat tegyen bele, mint ami volt is.
De sajnos sokan vannak úgy – hogy lusták elmenni, és ezért a 5dl-ért megvenni egy egész litert.
Ezt bonyolítja a légtérben lévő levegő páratartalma, vagy a „valahol” bejutó víz…….
Az ugye rögtön emulziót képez az olajjal, és ha ez még kap egy kellemes 3-7000-res fordulatot…..hát nem csodálkozom.
2., kokszolódás
Amit írsz szintén hülyeség.
Erre a legjobb példa az olajcsere idő….
Suzuki – 6000km
Yamaha – 10000km
Miért?
Ugyan olyan olajokat használnak mindkét motorba! Csak a yamaha bevállalósabb…..vagy nem kötött az olajcégekkel olyan jó marketingszerződéseket, így nekik nem éri meg reklámozni az olajat – hogy Te meg sűrűbben cserélgesd.
És ugye 10-15%-os túllépésért még a szerviz se lő fejbe – hiszen néha van, hogy nem tudsz elmenni szervízbe….és is voltam így.
Ha 15%.ot nézek akkor az a yamaha esetében már 1500km……innen már csak 3500km kell a 15000-ig…..
És? Be fog sülni a gép? Gyárilag benne van hogy 11502km-nél leáll?
Nem!
Kokszólódás fő oka a megégés…..
Ennek alapvető oka, hogy pl. elszáll a hűtőrendszer……és az olaj elkezd megégni – kokszosodni….
GS esetében – tépd a száját autópályán……nyáron 40 fokba…..
Mivel léghűtéses – 40 fokban mi fog mit hűteni? Hűt….fél nap alatt.
Ezért lényeges – és jobb a vízhűtés. De még ott is tesznek be egy brutál ventilátort is…..ami meg a vízet hűti.
Természetesen minél öregebb az olaj (km) annál jobban megtörténhet, hiszen az olaj elveszíti a kenőképességét, viszkozitását, és a folyamatos hőingadozások ezt csak előrébb hozzák.
Ezért fejlesztették ki a FULL Syntis olajokat, mert azok hő-tűrő képessége sokkal jobb.
Akkor az eleje: „SZAR AZ 1600ft-os olaj”
Az árakat már leírtam. Nem biztos hogy mert valaki 1600-ért veszi meg az olajat az szar…..lehet hogy csak jó helyen jutt hozzá.
De! mindegyik olajnak van egy gyári előírása!
Nézzük meg:
Motul 5100 - API SG, JASO MA
Valvoline Durablend 4T - API SG, JASO MA
Castrol ActEvo - API SG, JASO MA
Mint láttod mínőségileg UGYAN AZ…… csak épp több ezres lehet a 3 olaj közt árban. Ez pedig a NÉV.
Az árat pedig mindig a NÉV adja meg. Erre több példa is van.
Pl. a Panasonic tv-m ugyan azt tudja, mint a SONY – csak épp fele árban volt…..Manapság a nevet kell megfizetni.
Az olaj viszont semmivel nem jobb az egyik a másiknál, max az adalékok alapján, ami szintén azért hasonlóak.
A teljesítőképességük viszont ugyan az, hiszen erre szabvány van, mínőségi előírás.
Persze ha valaki az SJ-s olaj helyet SG-set használ? Az nem cég hibája…..hanem csoróság, figyelmetlenség.
Remélem sikerült kicsit kiegészíteni a tudásod.
De ha nem akkor ajánlom a www.google.hu oldalt. Elég ha csak a szavakat írod be: kokszólódás, kicsapodás…..
Akár autós, akár motoros – ugyan ezt fogják neked mondani.
Istvánka! Három hete várom, hogy elküldd a doboztartó hiányzó alkatrészeit! Most már a telefont sem veszed fel.
"A becsület ennél mégis többet ér." Vagy nem?
Nekem hosszú úton 80-100-as tempónál 3,7 volt a fogysztás, ha sokat megyek városba is akkor 4-4,5 lirter, ha a sportmotoros haverokkkal megyek és tépem akkor 5.5. Többet még nem evett,ennyit tudok a fogyasztáshoz hozzászólni.
Hosszasabb kutatgatás után (nem nagyon ismerem még ezt a fórummotort) megtaláltam már, hogy korábban milyen szerelőket ajánlottatok, úgyhogy van már pár ötlet, hogy hova lehet vinni.
Fogyasztás: ha megáll 4-5 literben, az jó, mert félig-meddig munkábajárós motor lenne.
Nem olyan nehéz a karbi tisztítás, csak érdemes odafigyelni, hogy mi hogy mennyire állt (csavarok), mert könnyü vele megszívni. Elég sok pucoláson vagyok már túl, megjártam én is az elejében, kaptam segítséget egy szerelő által, így már tudom mit, és hogy rontottam el Én is inkább azt ajánlanám, hogy az elsőt egy szerelő segítségével, odafigyeléssel oldjátok meg.
A fogyasztáshoz meg: nyílt út 3,6 liter, kombinálva 4-esbe van.
Olajcsere már volt, gyertyákat is cseréltem. A többi olajat szerintem megnézetem, mert ennyire nem konyítok hozzá. Meg valószínűleg szerelő lesz ebből, nem kéne fölöslegesen elrontani a motrot.
Már csak egy jó pesti (környéki) szerelő kéne...
De a lényeg:
Karbi tisztitás és üzemanyagrendszer, gyertyák, folyadékok(fék,olaj,telóolaj) szűrők, fékek. Ha komolyabban belemész, akkor szelephézag és karbiszinkron! De keress egy szerelőt és ő mindent megcsinál.Otthon, ha csak egy csavart szakítasz bele mondjuk az olajszűrőnél, már sokba kerül!
(Nekem a szerelőm kb ezeket 10ezer pénz alatt megcsinálja plusz anyagköltség!)
Ha rám hallgatsz,vidd el egy szervizbe és nézd mit csinálnak és vegyél benne részt!Sok pénzt megspórolhatsz vele!
Nekem 5 az átlag!
Vannak akik 3 literrel mennek!
Abban kérném a tanácsotokat, hogy a karburátortisztitás házilag mennyire nehéz feladat, kellenek-e hozzá célszerszámok?
Lassan összeírnám a majdani szezonnyitásig váró feladatok, amit így télen el lehet végezni.
Egy '91-es gépről van szó, nem tudom, hogy 2-3 évnyi állás után még mi volna ilyen feladat, amit célszerű elvégezni? Ezzel kapcsolatban is szívesen venném a tanácsaitokat.
Még egy kérdés: a tapasztalatok alapján a GS 500-asok fogyasztása hogy alakul városban/országúton teljesen nyugis vezetésnél? (Nem tiltásig húzatva stb.)
Mivel Motult még soha nem vettem.
BÁÁÁR!
és itt akkor az átbaszás?
Mikor a GS-em garis volt, akkor ugye PAPÍR szerint Motul 5100 ment bele.....
No az piros volt. Vagy az az olaj eleve piros?
Mert ha nem akkor itt az élő példa! Nem mindegy mi megy bele - és mi megy a papírra....
És ugye ilyen helyeken állhatsz ott is a gép mellett - ha már a hordóba, flakonba se az van.
És ugye a legtöbb szervíz nem épp a TE barátod, Ők sajna ebből élnek.