Blue egy kérdéssel zavalak: az AKMT oldalon írtál Nano mester láncolajzó elektronikájáról, a srác e-mail címét el tudnád küldeni?
az én címem: attila.horvathzeg@gmail.com
előre is kösz !
Kokszolódás alatt nem a színét értettem... Tökéletesen tisztában vagyok vele, hogy 100km után fekete lesz. 3000km után olyan volt az olaj, mint amivel 10ezer helyett 15ezret mentek el... Darabos, miegymás, de ha a "betúrósodott" kifejezést jobban érted, akkor azt mondom.
A többit hagyjuk, úgyse figyelsz oda arra, amit írok...
Nekem egyszer volt castrol actevo gp 20w50 a motorban..soha többé. Több mint 1 litert megkajált belőle ezren..be is szartam hogy baja lehet a motornak. Aztán utána ismét valvolinet tettem bele.. azzal visszaállt a normális rend (3 dl/1000 km)..ennek már 30ezer kilométere idestova.
A tank azért se fog rozsdásodni ha használva van a motor, és nem 1500 ért tankolnak bele mindig.. mert menet közben lötyög benne a benya, nincs így ideje korrodálódni (szerintem). Nekem még nem volt gondom a majd negyed százados tankommal.
Az hogy az olaj befeketedik (gondolom erre gondolsz amikor azt írod hogy bekokszosodott) az csak annyit jelent hogy megkötötte, és lebegteti a szennyeződéseket.. totalcaros olajdoki már kifejetette párszor hogy ez miért nem baj..sőt
Én se a kompresszióm nem ismerem, se a motorom összes futását (legjobb esetben is 125ezer van benne). Ha baj lenne gondolom nehezen indulna meg füstölne..ezt nem teszi
nem tudtam, hogy neked a benzinbetöltő nyilásod lejebb van, mint a tank
Nálam a "téli álom" tudod ÁLLÓ helyzetben történik.....vagyis a kúton TELE tankolom (nem addig ameddig a pisztoly ki nem akad!)...utána hazajövök, és kannából még töltök bele......
Így lesz a 20L-es tankban 20L meg egy pici (hiszen a benzin kanna is több mint 5L)..... (amúgy a kúton nem menne bele csak olyan 18,4)
És ha ezt még jó időben csinálod, akkor ugye a benzin gőzpárnája befedi a hiányzó részt.
Ennek egyedül nyáron van bibije, mert a nyomás szétviheti a tankot.
Nincs ez a kérdés túllihegve, hiszen ha nem így lenne akkor nem rohadna a tank belülről.
persze most nem 1-2-3 éves motorokról beszélek, de azokban nincs is 100.000km (talán 0,01%)
Az olajnál meg tartom magam.
Minden cég a sajátját akarja eladni.
De a motorosok, autós közt úgy is kijön, hogy a többség mit használ, és az lesz a "jó". Aki meg nem azt használja az szart vesz, nem figyel a motorjára.....egy hülye.
A lényeg - még mindig - hogy nem Én írtam, hogy az olcsó (1600ft-os) olaj szar......
Én erre reagáltam, hogy azok se szarok.
Főleg azért se - mint írtam - hogy az se mindegy hol veszed!
Azért majd 2000ft/L-ert nyerni egy flakonon (majd 60%-ot) az már azért nem kevés.
KOKSZ?
Az említett MOL-os olaj kb 30 órát volt a gépbe.....és míg pirosan ment bele - feketén jött ki.....
De jártam így Valvoline-nal is.....mikor beöntöttem a 20w50-est oszt 3 nap múlva meg -2 fokban nem akart indulni a gép, mert visszajött a tél (az akkum meg gyenge volt)
Az kb. 65 órát lehetett benne.......az is feketén folyt ki.....
Nem a szín a lényeg, hanem a viszkije, kenése, képességei (pl. nyíró)
Ezt nem lehet erre fogni.
Teló olaj.....szép piros......magas hővel nincs kapcsolatban.....mégis kokszolódik...... (amin mellesleg Én is meglepődtem)
De úgy látom ragaszkodsz az elméletedhez.
Akkor meg mit tépjem itt a szám....
Vigyáz a gépedre, szerelgesd - Én meg addig tépem a száját:-)))
Komolyan eldobom az agyam rajtad... Ezen mi nem volt érdemi válasz? Papíron dokumentált eseteket szeretnél, hivatkozással, vagy mi? Vagy esetleg nem érted, vagy nem akarod érteni, amit leírok? Agybaj...
Leírtam, hogy a Castrollal való rossz tapasztalatot én is csak megerősíteni tudom. OK, nem részleteztem, de akkor most megteszem: ragadt a váltó tőle és zabálta a motor, pedig ezres szerviznél tették bele, tehát nem a motor volt kopott! Emiatt kérdeztem rá a boltostól, hogy hallott-e ilyet és erre kaptam azt válasznak, hogy csak azért tartja, mert keresik, de ő nem ajánlaná senkinek és magától nem is tartaná! Az meg semmit nem jelent, hogy a Suzuki a Castrolt használja, velük tudott olyan szerződést kötni a szállításra, ami megfelelő volt üzleti okokból. A másik preferált olajuk egyébként az említett Motul, csak azon jóval kisebb a haszon.
A Full Gasban soha nem jártam, tehát nem tudok mit mondani róluk, de a bicskei Interatban nem volt ilyen megkötés, hogy csak Castrolt vihetsz. Aztán meg betiltották a hozott olajat mindegyik márkaszervizben, mert voltak belőle vitás garanciális esetek. Azaz vihetted az olajat, csak beírták a szervizkönyve, hogy hozott olajból és ha olajra visszavezethető meghibásodás történt, nem vonatkozott rá a garancia.
Valvolinet tényleg nem raktam a motoromba soha, nekem bőven elég volt az, amit autónál láttam (3000km után bekokszosodott az olaj). Valóban, tényleg nem az én járművemről volt szó, hála az égnek!
A benzines gondnál nem két delikvensről volt szó, hanem jóval többről, de ezt is leírtam, hogy nem egy, nem két ember járt ott ilyen problémával. Hogy milyen kúton tankoltak? Shell, Mol, OMV... Nem véletlenül írtam, hogy bármelyik kúton tankolhatsz szar üzemanyagot, márkától függetlenül! Leginkább attól függ, ki üzemelteti a kutat és mennyit trükközik a dolgokkal...
A teli tankos elmélet már csak ott is bukott, hogy alapvetően nem tudod teljesen csurig tölteni a tankot, így mindig lesz olyan rész, ami "rozsdásodik" (egyébként szerintem ez a rozsdásodás téma is túl van lihegve), másrészt még ha tele is lehetne teljesen tölteni, használat közben meddig lenne teljesen tele? 5-10km-ig? Mert bizony fogy belőle a benzin... Bár ha minden kúton megállsz, hogy tele tankold, akkor még működhet is a dolog...
Azt meg ne vegyük ide, hogy a hülyegyerek széthajtotta a gixxerét! Szintén leírtam, hogy normális használat mellett, rendszeres karbantartással kell tudnia egy motornak még 100ezernél is gyári kompressziót mutatni!
Ja.....hogy nem tudsz érdemi választ adni. Ez mindjárt más:-)))
Mert ebből bizony nekem nem úgy tűnik, hogy ismersz szar olajat, csak ez mondta, meg az mondta.....
De saját tapasztalat? Miért nincs?
Én egyet tudok!
MOL-os olajat NE.....
Én 1x használtam vagy kb. 2 napig, de mikor a váltókar is kattogni kezdett tőle, azonnal lecseréltem (pedig az jó kis 4800ft-os olaj volt)
A benzin is.....
Tök mindegy, hogy kocsi vagy motor.....
Arról nem is beszélve, hogy szűrő volt a kocsiban? Mert sokan azt se cserélgetik. A motornál meg eleve a csapba van építve.
És arról sem szól a fáma, hogy az a 2 delikvens hol tankolt?
Szóval elmesélni dolgokat lehet, de azért jobb a saját tapasztalat, és úgy kinyilvánítani, hogy mi a szar, vagy mi nem az.
Minden olajnak megvan az előírása......és minden motornak is, hogy milyen mínőségű olaj kell bele.
Ha bárki rosszabbat tesz bele, akkor ne is csodálkozzon ha gond lesz vele.
A 20-30-40-es?
Bizony ez tapasztalat....
PL. a haverral mentünk 1000-res szervízre!
Ott állt egy 2000km-es gigxer LÁNCCSERÉVEL, besült fékekkel....
Mert az idióta egykerekezésre használta. De annyit már nem volt képes utánaolvasni, hogy streetfighterkedéshez azért kell némi átalakítás, hogy legyen mindenhol kenés, és a fékek is ne a gyáriak legyenek..... (persze a gari ugrott)
Apránként mi oldódna le a rendszerből?
Van egy teli tank.....vagyis roszdásodni nem tud.....
Vannak gumicsővek.......
és eljutottunk a karbiig, vagy az injektorig....
A leoldódás bizony attól van, hogy rohad a tank belseje.
Egy kivétel van még.....
ha vízes a benzin.....mert akkor ugye a vízcseppek elkaszálhatják a karbit, oszt lehet pucolni.
De más?
Én nem vagyok olajpárti!
De érdekes,hogy pl a suzuki CSAK és kizárólag (ahol Én jártam eddig) a CASTROLT követeli meg.
A Full-Gasba lehet vinni az olajat (vagy lehetett) - de csak és kizárólag castrolt....
Ezt mire fogod? Nekik biznisz nincs benne, hiszen nem náluk veszem meg 3400-ért, hanem egy maszeknál 1800-ért.....
Tehát?
A GS-t Vácon vettem. ott pl a Motul 5100-hez ragaszkodtak.....persze jó hordós olajként......amibe a fene tudja valójában mi volt.
Szar olaj nincs, csak hülye gazda, aki rossz mínőséget használ.
És akkor ilyenkor jönnek a rínyák, hogy csúszik a kuplung.......eszi az olajat.....
szia nekem van egy GS500 service manualom igaz az 89-99ig de szerintem az is jó de van cbr600rr hez is ha kell.
Küldjem a mélre ami az adatlapodon van?
Adjon Isten emberek !
Legyetek olyan rendesek és áruljátok már el nekem , hogy honnan tudok letölteni a netről , 07'-es GS500F-hez szervíz könyvet ?
előre is köszönöm !
Nem, nem úgy keltem fel, sőt, egészen tűrhető hangulatom volt reggel.
Mitől lenne koszos a karbi? Pontosan attól, amit már te is emlegettél és én is: a benzintől. Naiv vagy, ha azt hiszed, nem tankolhatsz bármelyik márkajelzésű kúton szar üzemanyagot! Nem csak a román/ukrán kannázott benzin koszos és egyebek, bármelyik lehet az! Csakhogy mivel motoron általában nincs benzinpumpa, ez nem tűnik fel, autónál viszont általában az az első, amit kinyír a szar üzemanyag. Apám autószerelő mester, egyrészt nem egy, nem két ügyfél járt nála ilyen problémával az elmúlt sok-sok év alatt, másrészt rám is ragadt mellette valami a műhelyben a koszon kívül, hidd el, tudom, miről beszélek! Az üzemanyagrendszer rohadását meg nem úgy kell elképzelni, hogy tenyérnyi foltokban válik le róla a rozsda! Apránként oldódnak le apróságok az egész rendszerből és attól is koszolódik…
Mellesleg pont azért vettem új motort, mert utálok szerelgetni, mióta a GS van meg, nem is kellett, de a 24ezrenként szelephézag állítás, karbiszinkron és karbipucolás NEM felesleges basztatás, hanem a rendszeres karbantartás része! Persze ha neked felesleges basztatás, akkor nincs miről beszélni…
Igen, 100ezer km-nél gyári és képzeld, ébren vagyok! Vegyél vissza!
Miért mennek a kukába 20-40ezres motorok? Sorolom, ami így első blikkre eszembe jut! 1.: az a 20-40ezer km valójában 120-140ezer km, vagy akár még több is. Ne hidd, hogy csak te motorozol sokat! A futott km megbízhatóságáról meg te is tudsz… 2.: Nem cseréltek benne olajat, csak utántöltögették/szar olajat tettek bele és csapágyas lett. (Ilyet a saját szememmel láttam…) 3.: Nem figyeltek oda az olajszintre és csapágyas lett. (Ilyet is láttam már…) 4.: Gixxernek nézték a GS-t és folyamatosan tiltás környékén forgatták. Soroljam még?
Egyébként a GS500, Bandit, SV650 futásteljesítmény szempontjából abszolút egy kategóriába esnek, egy jól karban tartott, nem szétpályázott darab 150ezret simán elmegy, de akár még többet is. Ismerős SV-jében 100ezer km-nél még gyári kompresszió volt! A Gixxer meg a Goldwing teljesen más kategória, bár egy normálisan használt Gixxer is elmegy 100ezret.
A szar olajat nem az ára alapján határozom meg, bár nyilván az is tükrözi valamennyire a minőséget. Sokkal inkább a márkára adok. Mindig egy helyen veszem meg az ilyen cuccokat és szoktam beszélgetni a bolt tulajdonosával. Ő mondta, hogy pl. a Castrolt csak azért tartja, mert van rá kereslet, egyébként magától nem tartaná és ajánlani se szokta senkinek, mert mióta átvette a BP, egy sapka szart nem ér. Ezt saját tapasztalat alapján csak megerősíteni tudom. Valvoline detto nem az igazi egy ideje. Ugyan nem motorban, hanem autóban, de volt már vele szívás, apámék azóta nem használják, pedig csak Valvolinet használtak hosszú évekig! A Louisos olajról nem tudok mit mondani, sose használtam, viszont botorság azt hinni, hogy amit nyugaton lehet kapni, az mind kiváló minőségű termék…
a tanukat kiktat , és már meg is van !
Blue egy kérdéssel zavalak: az AKMT oldalon írtál Nano mester láncolajzó elektronikájáról, a srác e-mail címét el tudnád küldeni?
az én címem: attila.horvathzeg@gmail.com
előre is kösz !
A többit hagyjuk, úgyse figyelsz oda arra, amit írok...
Nekem egyszer volt castrol actevo gp 20w50 a motorban..soha többé. Több mint 1 litert megkajált belőle ezren..be is szartam hogy baja lehet a motornak. Aztán utána ismét valvolinet tettem bele.. azzal visszaállt a normális rend (3 dl/1000 km)..ennek már 30ezer kilométere idestova.
A tank azért se fog rozsdásodni ha használva van a motor, és nem 1500 ért tankolnak bele mindig.. mert menet közben lötyög benne a benya, nincs így ideje korrodálódni (szerintem). Nekem még nem volt gondom a majd negyed százados tankommal.
Az hogy az olaj befeketedik (gondolom erre gondolsz amikor azt írod hogy bekokszosodott) az csak annyit jelent hogy megkötötte, és lebegteti a szennyeződéseket.. totalcaros olajdoki már kifejetette párszor hogy ez miért nem baj..sőt
Én se a kompresszióm nem ismerem, se a motorom összes futását (legjobb esetben is 125ezer van benne). Ha baj lenne gondolom nehezen indulna meg füstölne..ezt nem teszi
nem tudtam, hogy neked a benzinbetöltő nyilásod lejebb van, mint a tank
Nálam a "téli álom" tudod ÁLLÓ helyzetben történik.....vagyis a kúton TELE tankolom (nem addig ameddig a pisztoly ki nem akad!)...utána hazajövök, és kannából még töltök bele......
Így lesz a 20L-es tankban 20L meg egy pici (hiszen a benzin kanna is több mint 5L)..... (amúgy a kúton nem menne bele csak olyan 18,4)
És ha ezt még jó időben csinálod, akkor ugye a benzin gőzpárnája befedi a hiányzó részt.
Ennek egyedül nyáron van bibije, mert a nyomás szétviheti a tankot.
Nincs ez a kérdés túllihegve, hiszen ha nem így lenne akkor nem rohadna a tank belülről.
persze most nem 1-2-3 éves motorokról beszélek, de azokban nincs is 100.000km (talán 0,01%)
Az olajnál meg tartom magam.
Minden cég a sajátját akarja eladni.
De a motorosok, autós közt úgy is kijön, hogy a többség mit használ, és az lesz a "jó". Aki meg nem azt használja az szart vesz, nem figyel a motorjára.....egy hülye.
A lényeg - még mindig - hogy nem Én írtam, hogy az olcsó (1600ft-os) olaj szar......
Én erre reagáltam, hogy azok se szarok.
Főleg azért se - mint írtam - hogy az se mindegy hol veszed!
Azért majd 2000ft/L-ert nyerni egy flakonon (majd 60%-ot) az már azért nem kevés.
KOKSZ?
Az említett MOL-os olaj kb 30 órát volt a gépbe.....és míg pirosan ment bele - feketén jött ki.....
De jártam így Valvoline-nal is.....mikor beöntöttem a 20w50-est oszt 3 nap múlva meg -2 fokban nem akart indulni a gép, mert visszajött a tél (az akkum meg gyenge volt)
Az kb. 65 órát lehetett benne.......az is feketén folyt ki.....
Nem a szín a lényeg, hanem a viszkije, kenése, képességei (pl. nyíró)
Ezt nem lehet erre fogni.
Teló olaj.....szép piros......magas hővel nincs kapcsolatban.....mégis kokszolódik...... (amin mellesleg Én is meglepődtem)
De úgy látom ragaszkodsz az elméletedhez.
Akkor meg mit tépjem itt a szám....
Vigyáz a gépedre, szerelgesd - Én meg addig tépem a száját:-)))
Leírtam, hogy a Castrollal való rossz tapasztalatot én is csak megerősíteni tudom. OK, nem részleteztem, de akkor most megteszem: ragadt a váltó tőle és zabálta a motor, pedig ezres szerviznél tették bele, tehát nem a motor volt kopott! Emiatt kérdeztem rá a boltostól, hogy hallott-e ilyet és erre kaptam azt válasznak, hogy csak azért tartja, mert keresik, de ő nem ajánlaná senkinek és magától nem is tartaná! Az meg semmit nem jelent, hogy a Suzuki a Castrolt használja, velük tudott olyan szerződést kötni a szállításra, ami megfelelő volt üzleti okokból. A másik preferált olajuk egyébként az említett Motul, csak azon jóval kisebb a haszon.
A Full Gasban soha nem jártam, tehát nem tudok mit mondani róluk, de a bicskei Interatban nem volt ilyen megkötés, hogy csak Castrolt vihetsz. Aztán meg betiltották a hozott olajat mindegyik márkaszervizben, mert voltak belőle vitás garanciális esetek. Azaz vihetted az olajat, csak beírták a szervizkönyve, hogy hozott olajból és ha olajra visszavezethető meghibásodás történt, nem vonatkozott rá a garancia.
Valvolinet tényleg nem raktam a motoromba soha, nekem bőven elég volt az, amit autónál láttam (3000km után bekokszosodott az olaj). Valóban, tényleg nem az én járművemről volt szó, hála az égnek!
A benzines gondnál nem két delikvensről volt szó, hanem jóval többről, de ezt is leírtam, hogy nem egy, nem két ember járt ott ilyen problémával. Hogy milyen kúton tankoltak? Shell, Mol, OMV... Nem véletlenül írtam, hogy bármelyik kúton tankolhatsz szar üzemanyagot, márkától függetlenül! Leginkább attól függ, ki üzemelteti a kutat és mennyit trükközik a dolgokkal...
A teli tankos elmélet már csak ott is bukott, hogy alapvetően nem tudod teljesen csurig tölteni a tankot, így mindig lesz olyan rész, ami "rozsdásodik" (egyébként szerintem ez a rozsdásodás téma is túl van lihegve), másrészt még ha tele is lehetne teljesen tölteni, használat közben meddig lenne teljesen tele? 5-10km-ig? Mert bizony fogy belőle a benzin... Bár ha minden kúton megállsz, hogy tele tankold, akkor még működhet is a dolog...
Azt meg ne vegyük ide, hogy a hülyegyerek széthajtotta a gixxerét! Szintén leírtam, hogy normális használat mellett, rendszeres karbantartással kell tudnia egy motornak még 100ezernél is gyári kompressziót mutatni!
még "fékeztem" is !
nagy királyság
Mert ebből bizony nekem nem úgy tűnik, hogy ismersz szar olajat, csak ez mondta, meg az mondta.....
De saját tapasztalat? Miért nincs?
Én egyet tudok!
MOL-os olajat NE.....
Én 1x használtam vagy kb. 2 napig, de mikor a váltókar is kattogni kezdett tőle, azonnal lecseréltem (pedig az jó kis 4800ft-os olaj volt)
A benzin is.....
Tök mindegy, hogy kocsi vagy motor.....
Arról nem is beszélve, hogy szűrő volt a kocsiban? Mert sokan azt se cserélgetik. A motornál meg eleve a csapba van építve.
És arról sem szól a fáma, hogy az a 2 delikvens hol tankolt?
Szóval elmesélni dolgokat lehet, de azért jobb a saját tapasztalat, és úgy kinyilvánítani, hogy mi a szar, vagy mi nem az.
Minden olajnak megvan az előírása......és minden motornak is, hogy milyen mínőségű olaj kell bele.
Ha bárki rosszabbat tesz bele, akkor ne is csodálkozzon ha gond lesz vele.
A 20-30-40-es?
Bizony ez tapasztalat....
PL. a haverral mentünk 1000-res szervízre!
Ott állt egy 2000km-es gigxer LÁNCCSERÉVEL, besült fékekkel....
Mert az idióta egykerekezésre használta. De annyit már nem volt képes utánaolvasni, hogy streetfighterkedéshez azért kell némi átalakítás, hogy legyen mindenhol kenés, és a fékek is ne a gyáriak legyenek..... (persze a gari ugrott)
Apránként mi oldódna le a rendszerből?
Van egy teli tank.....vagyis roszdásodni nem tud.....
Vannak gumicsővek.......
és eljutottunk a karbiig, vagy az injektorig....
A leoldódás bizony attól van, hogy rohad a tank belseje.
Egy kivétel van még.....
ha vízes a benzin.....mert akkor ugye a vízcseppek elkaszálhatják a karbit, oszt lehet pucolni.
De más?
Én nem vagyok olajpárti!
De érdekes,hogy pl a suzuki CSAK és kizárólag (ahol Én jártam eddig) a CASTROLT követeli meg.
A Full-Gasba lehet vinni az olajat (vagy lehetett) - de csak és kizárólag castrolt....
Ezt mire fogod? Nekik biznisz nincs benne, hiszen nem náluk veszem meg 3400-ért, hanem egy maszeknál 1800-ért.....
Tehát?
A GS-t Vácon vettem. ott pl a Motul 5100-hez ragaszkodtak.....persze jó hordós olajként......amibe a fene tudja valójában mi volt.
Szar olaj nincs, csak hülye gazda, aki rossz mínőséget használ.
És akkor ilyenkor jönnek a rínyák, hogy csúszik a kuplung.......eszi az olajat.....
Küldjem a mélre ami az adatlapodon van?
Legyetek olyan rendesek és áruljátok már el nekem , hogy honnan tudok letölteni a netről , 07'-es GS500F-hez szervíz könyvet ?
előre is köszönöm !
Mitől lenne koszos a karbi? Pontosan attól, amit már te is emlegettél és én is: a benzintől. Naiv vagy, ha azt hiszed, nem tankolhatsz bármelyik márkajelzésű kúton szar üzemanyagot! Nem csak a román/ukrán kannázott benzin koszos és egyebek, bármelyik lehet az! Csakhogy mivel motoron általában nincs benzinpumpa, ez nem tűnik fel, autónál viszont általában az az első, amit kinyír a szar üzemanyag. Apám autószerelő mester, egyrészt nem egy, nem két ügyfél járt nála ilyen problémával az elmúlt sok-sok év alatt, másrészt rám is ragadt mellette valami a műhelyben a koszon kívül, hidd el, tudom, miről beszélek! Az üzemanyagrendszer rohadását meg nem úgy kell elképzelni, hogy tenyérnyi foltokban válik le róla a rozsda! Apránként oldódnak le apróságok az egész rendszerből és attól is koszolódik…
Mellesleg pont azért vettem új motort, mert utálok szerelgetni, mióta a GS van meg, nem is kellett, de a 24ezrenként szelephézag állítás, karbiszinkron és karbipucolás NEM felesleges basztatás, hanem a rendszeres karbantartás része! Persze ha neked felesleges basztatás, akkor nincs miről beszélni…
Igen, 100ezer km-nél gyári és képzeld, ébren vagyok! Vegyél vissza!
Miért mennek a kukába 20-40ezres motorok? Sorolom, ami így első blikkre eszembe jut! 1.: az a 20-40ezer km valójában 120-140ezer km, vagy akár még több is. Ne hidd, hogy csak te motorozol sokat! A futott km megbízhatóságáról meg te is tudsz… 2.: Nem cseréltek benne olajat, csak utántöltögették/szar olajat tettek bele és csapágyas lett. (Ilyet a saját szememmel láttam…) 3.: Nem figyeltek oda az olajszintre és csapágyas lett. (Ilyet is láttam már…) 4.: Gixxernek nézték a GS-t és folyamatosan tiltás környékén forgatták. Soroljam még?
Egyébként a GS500, Bandit, SV650 futásteljesítmény szempontjából abszolút egy kategóriába esnek, egy jól karban tartott, nem szétpályázott darab 150ezret simán elmegy, de akár még többet is. Ismerős SV-jében 100ezer km-nél még gyári kompresszió volt! A Gixxer meg a Goldwing teljesen más kategória, bár egy normálisan használt Gixxer is elmegy 100ezret.
A szar olajat nem az ára alapján határozom meg, bár nyilván az is tükrözi valamennyire a minőséget. Sokkal inkább a márkára adok. Mindig egy helyen veszem meg az ilyen cuccokat és szoktam beszélgetni a bolt tulajdonosával. Ő mondta, hogy pl. a Castrolt csak azért tartja, mert van rá kereslet, egyébként magától nem tartaná és ajánlani se szokta senkinek, mert mióta átvette a BP, egy sapka szart nem ér. Ezt saját tapasztalat alapján csak megerősíteni tudom. Valvoline detto nem az igazi egy ideje. Ugyan nem motorban, hanem autóban, de volt már vele szívás, apámék azóta nem használják, pedig csak Valvolinet használtak hosszú évekig! A Louisos olajról nem tudok mit mondani, sose használtam, viszont botorság azt hinni, hogy amit nyugaton lehet kapni, az mind kiváló minőségű termék…